Moslims rukken op.

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Op het terrein van het voormalige World Trade Center in New York wordt een grote moskee gebouwd.
Nee, het ligt er een aantal blokken vandaan.
Maar nog steeds onder de rook van (excuse the punn). Terreur loont, dat blijkt in beide gevallen wel weer.
Ik wil het woord mensenrechten dan ook liever niet meer horen, dat is een grote farce.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef:
Solipsis schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Op het terrein van het voormalige World Trade Center in New York wordt een grote moskee gebouwd.
Nee, het ligt er een aantal blokken vandaan.
Maar nog steeds onder de rook van (excuse the punn).
Ik begrijp de ophef daarover eerlijk gezegd niet zo. Alsof de islamitische gemeenschap achter deze daden stond...
Terreur loont, dat blijkt in beide gevallen wel weer.
Ik wil het woord mensenrechten dan ook liever niet meer horen, dat is een grote farce.
De strekking hiervan behoeft enige toelichting.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Marie-Henriëtte »

Solipsis schreef:
Joannah schreef:
Solipsis schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Op het terrein van het voormalige World Trade Center in New York wordt een grote moskee gebouwd.
Nee, het ligt er een aantal blokken vandaan.
Maar nog steeds onder de rook van (excuse the punn).
Ik begrijp de ophef daarover eerlijk gezegd niet zo. Alsof de islamitische gemeenschap achter deze daden stond...
Terreur loont, dat blijkt in beide gevallen wel weer.
Ik wil het woord mensenrechten dan ook liever niet meer horen, dat is een grote farce.
De strekking hiervan behoeft enige toelichting.
Oke. Het ligt er een paar blokken vandaan, hoeveel voetstappen?

De opening van de moskee zal naar verwachting plaatsvinden op 11 september 2011. Precies tien jaar na de afschuwelijke gebeurtenis.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
Joannah schreef:
Solipsis schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Op het terrein van het voormalige World Trade Center in New York wordt een grote moskee gebouwd.
Nee, het ligt er een aantal blokken vandaan.
Maar nog steeds onder de rook van (excuse the punn).
Ik begrijp de ophef daarover eerlijk gezegd niet zo. Alsof de islamitische gemeenschap achter deze daden stond...
Terreur loont, dat blijkt in beide gevallen wel weer.
Ik wil het woord mensenrechten dan ook liever niet meer horen, dat is een grote farce.
De strekking hiervan behoeft enige toelichting.
dat de westerse "'beschaving" al weke knieen krijgt bij de gedachte dat de olieleveranciers de kraan weer dicht draaien en we daarom zo hard mogelijk "weg met onszelf" gillen en de Islam TOELATEN zich te vestigen en te heersen, uiteindelijk.
Niet mensen(rechten) of God, nee geld, de mammon, is de enig overgebleven religie.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef: dat de westerse "'beschaving" al weke knieen krijgt bij de gedachte dat de olieleveranciers de kraan weer dicht draaien en we daarom zo hard mogelijk "weg met onszelf" gillen en de Islam TOELATEN zich te vestigen en te heersen, uiteindelijk.
Niet mensen(rechten) of God, nee geld, de mammon, is de enig overgebleven religie.
Met die laatste zin ben ik het wel eens. Dat we de islam toelaten omwille de olie klinkt me teveel als een conspiracy theory. Concrete aanwijzingen zijn daar tenslotte niet voor.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
Joannah schreef: dat de westerse "'beschaving" al weke knieen krijgt bij de gedachte dat de olieleveranciers de kraan weer dicht draaien en we daarom zo hard mogelijk "weg met onszelf" gillen en de Islam TOELATEN zich te vestigen en te heersen, uiteindelijk.
Niet mensen(rechten) of God, nee geld, de mammon, is de enig overgebleven religie.
Met die laatste zin ben ik het wel eens. Dat we de islam toelaten omwille de olie klinkt me teveel als een conspiracy theory. Concrete aanwijzingen zijn daar tenslotte niet voor.
Wat kan dan de reden zijn dat we een vreemde religie toelaten te vertellen wat we moeten doen?Een dergelijke tolerantie voor iets vreemds, onbekends en niet echt aantrekkelijk met een boodschap van onderwerping, (de letterlijke betekenis van Islam,) is toch echt geheel tegenovergesteld aan de vrijheid en het egoisme van de westerse wereld.
Ik bedoel te zeggen, als een christen met een dergelijke boodschap zou komen kan hij het wel vergeten, maar de moslim niet.varkensplaatjes en schilderijen, spaarvarkens worden opgeruimd, bijbels uit hyotels en ziekenhuizen verwijderd, wreed, halal geslacht vlees de AH binnengebracht,om over rentevrije halal-hypotheken en een mega moskee maar te zwijgen.
Je weet wat er in Saoudi Arabie gebeurt als je zelfs maar betrapt wordt met een zakbijbeltje op een tussenlanding in Jeddah.
En onze zg. christelijke regeringen?
Die zeggen niets, ze proberen zelfs niet eens iets te vragen aan de authoriteiten aldaar.
Wat dat betreft toch wel petje af voor Spanje die wel gewoon Marokko op het matje roep wat betreft het uitzetten van (evangelische) christenen, vorige week.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Solipsis
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2010, 20:53

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Solipsis »

Joannah schreef: Wat kan dan de reden zijn dat we een vreemde religie toelaten te vertellen wat we moeten doen?
Je chargeert. De islam mag net zo min 'vertellen wat we moeten doen' als het christendom dat tegenwoordig mag.
Een dergelijke tolerantie voor iets vreemds, onbekends en niet echt aantrekkelijk met een boodschap van onderwerping, (de letterlijke betekenis van Islam,) is toch echt geheel tegenovergesteld aan de vrijheid en het egoisme van de westerse wereld.
Je ziet dan ook dat er hier en daar spanningen ontstaan.
Ik bedoel te zeggen, als een christen met een dergelijke boodschap zou komen kan hij het wel vergeten, maar de moslim niet.varkensplaatjes en schilderijen, spaarvarkens worden opgeruimd, bijbels uit hyotels en ziekenhuizen verwijderd, wreed, halal geslacht vlees de AH binnengebracht,om over rentevrije halal-hypotheken en een mega moskee maar te zwijgen.
Je weet wat er in Saoudi Arabie gebeurt als je zelfs maar betrapt wordt met een zakbijbeltje op een tussenlanding in Jeddah.
Ik geloof niet dat de islam een streepje voor heeft, ook al mag dat in de beleving dan wellicht anders lijken.
En onze zg. christelijke regeringen?
Onze regeringen zijn of streven er naar seculier en dus onpartijdig te zijn.
Die zeggen niets, ze proberen zelfs niet eens iets te vragen aan de authoriteiten aldaar.
Wat dat betreft toch wel petje af voor Spanje die wel gewoon Marokko op het matje roep wat betreft het uitzetten van (evangelische) christenen, vorige week.
Er gebeurt op diplomatiek gebied wel degelijk het een en ander, alleen kun je zo je vraagtekens stellen bij de 'evangelisatie' van de Westerse normen en waarden die zo nodig in dat soort landen moet worden gebracht.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Margriet »

Ach dat kunnen wij toch veel beter!! Denk maar aan Indianen Aboriginals enzovoort. Wij kwamen daar en pasten ons aan..
Suriname.. Indonesie.. Moet ik doorgaan..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Joannah »

Solipsis schreef:
Joannah schreef: Wat kan dan de reden zijn dat we een vreemde religie toelaten te vertellen wat we moeten doen?
Je chargeert. De islam mag net zo min 'vertellen wat we moeten doen' als het christendom dat tegenwoordig mag.
Een dergelijke tolerantie voor iets vreemds, onbekends en niet echt aantrekkelijk met een boodschap van onderwerping, (de letterlijke betekenis van Islam,) is toch echt geheel tegenovergesteld aan de vrijheid en het egoisme van de westerse wereld.
Je ziet dan ook dat er hier en daar spanningen ontstaan.
Ik bedoel te zeggen, als een christen met een dergelijke boodschap zou komen kan hij het wel vergeten, maar de moslim niet.varkensplaatjes en schilderijen, spaarvarkens worden opgeruimd, bijbels uit hyotels en ziekenhuizen verwijderd, wreed, halal geslacht vlees de AH binnengebracht,om over rentevrije halal-hypotheken en een mega moskee maar te zwijgen.
Je weet wat er in Saoudi Arabie gebeurt als je zelfs maar betrapt wordt met een zakbijbeltje op een tussenlanding in Jeddah.
Ik geloof niet dat de islam een streepje voor heeft, ook al mag dat in de beleving dan wellicht anders lijken.
En onze zg. christelijke regeringen?
Onze regeringen zijn of streven er naar seculier en dus onpartijdig te zijn.
Die zeggen niets, ze proberen zelfs niet eens iets te vragen aan de authoriteiten aldaar.
Wat dat betreft toch wel petje af voor Spanje die wel gewoon Marokko op het matje roep wat betreft het uitzetten van (evangelische) christenen, vorige week.
Er gebeurt op diplomatiek gebied wel degelijk het een en ander, alleen kun je zo je vraagtekens stellen bij de 'evangelisatie' van de Westerse normen en waarden die zo nodig in dat soort landen moet worden gebracht.
Ik chargeer niet, maar kom tot de conclusie dat wij luie en lijdzame christenen zijn.
Terwijl verveelde huisvrouwen zitten te klappen om grollen over christenen en de paus , is een cartoon al genoeg reden om apologetische excuses te maken, wereldwijd, voor het wettige(!) standpunt van iemand die er wat van durft te zeggen en een documentaire maakt (niets meer , niets minder).
Ook al zijn de "westerse normen" en VOC mentaliteit misschien niet alles, als je je eigen cultuur ondergeschikt gaat achten, heb je de strijd eigenlijk al verloren.
En het hiaat word dan snel opgevuld door de sterkere cultuur.
het is duidelijk wie er harder voor zijn/haar waarden en normen strijdt, tegenwoordig.
In dit geval leren we maar weing van de strijden van het volk Israel in het OT.
Een verdeeld huis kan niet staan, een gezamelijke cultuur is de lijm die een samenleving bij elkaar houdt.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Hendrikus »

TCTubantia schreef:Er woedt een ‘stille oorlog’ in Rijssen

woensdag 18 augustus 2010 | 17:51 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 18 augustus 2010 | 17:53

RIJSSEN - ‘Rijssens Stille Oorlog’, dat is de intrigerende titel van een film die gerenommeerd documentairemaker Emile van Rouveroy van Nieuwaal in opdracht van RTV Oost. De première is eind september, tijdens het Nederlands Filmfestival. De documentaire gaat over maatschappelijke, politieke en religieuze verhoudingen in Rijssen. Gevoelig liggende thema’s, die ongetwijfeld tot een spraakmakende filmproductie hebben geleid. Want de verhoudingen in Rijssen staan volgens sommigen op scherp. Zo stelt Fatma Oztürk onomwonden in de documentaire dat er in Rijssen momenteel een ‘stille oorlog’ aan de gang is. De jonge Rijssense van Turkse komaf geeft daarmee aan hoe ze de plaatselijke samenleving ervaart.

Emile van Rouveroy van Nieuwaal, die de documentaire samen met zijn zoon Maarten maakte, zag in de stevige uitspraak een pakkende titel. Inhoudelijk wil hij niet op de film ingaan. Van Rouveroy van Nieuwaal (71), emeritus-hoogleraar rechtsantropologie en Afrika-deskundige en meester in de rechten, maakte enkele jaren geleden de film ‘Staphorst in Tegenlicht’. Een bekroonde documentaire, die gaat over de ‘innige verstrengeling van politiek en religie’ in de gemeente Staphorst. Het succes van deze film bracht Van Rouveroy van Nieuwaal op het idee om in Rijssen een soortgelijke documentaire te maken. Het leverde hem benaming ‘refo-watcher’ op.

Lees het volledige artikel donderdag 19 augustus in de Twentsche Courant Tubantia/editie Reggestreek
[ik weet niet of dit nou het juiste topic is voor zo'n krantenbericht, maar kon zo gauw niks beters bedenken]
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Moslims rukken op.

Bericht door tukkertje »

Ga hem zeker kijken, al is het uit pure nieuwsgierigheid.
Gebruikersavatar
Rijssen
Berichten: 541
Lid geworden op: 09 jun 2010, 12:37

Re: Moslims rukken op.

Bericht door Rijssen »

Zelfs Femke begint het te begrijpen, wel een beetje laat.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -islam.htm
Plaats reactie