Koninklijk huis

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Koninklijk huis

Bericht door Bonny »

Worstenfabrieken, de Chicago Blackhawkes en Ferris Bueller's day off speelt daar af.
The Groom's still waiting at the altar
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Koninklijk huis

Bericht door boontje »

huisman schreef:
refo schreef:Wat voor betere dingen dan house heeft Chicago dan voortgebracht?
Al Capone?

Michelle Obama! (en haar man, die er ook heeft gewoond)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Wat had onze koningin vandaag tijdens prinsjesdag weer een schitterende japon aan al was hij een tikkeltje te lang.
Van een Nederlandse ontwerper - Taminiau - deze maal.
Ik miste alleen iets op haar hoofd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koninklijk huis

Bericht door Zita »

Mara schreef:Wat had onze koningin vandaag tijdens prinsjesdag weer een schitterende japon aan al was hij een tikkeltje te lang.
Van een Nederlandse ontwerper - Taminiau - deze maal.
Ik miste alleen iets op haar hoofd.
Daar zaten bloemen, althans aan de zijkant van haar hoofd.
't Is een mooie jurk, ja. Ik hoop dat ze er binnenshuis gauw een fleecevest overheen heeft gedaan, want het zag er frisjes uit met korte mouwen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:Wat had onze koningin vandaag tijdens prinsjesdag weer een schitterende japon aan al was hij een tikkeltje te lang.
Van een Nederlandse ontwerper - Taminiau - deze maal.
Ik miste alleen iets op haar hoofd.
Daar zaten bloemen, althans aan de zijkant van haar hoofd.
't Is een mooie jurk, ja. Ik hoop dat ze er binnenshuis gauw een fleecevest overheen heeft gedaan, want het zag er frisjes uit met korte mouwen.
Dat is een absolute modeflater Zita. :fouet
Heb je de outfit + hoed van min. Bussemaker gezien?
Komt regelrecht uit de 3D printer. En die schoenen. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Koninklijk huis

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Wat had onze koningin vandaag tijdens prinsjesdag weer een schitterende japon aan al was hij een tikkeltje te lang.
Van een Nederlandse ontwerper - Taminiau - deze maal.
Ik miste alleen iets op haar hoofd.
Ik ben dol op lange jurken en rokken. Soms een beetje onpraktisch, maar met een beetje oefening gaat het al snel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Koninklijk huis

Bericht door Desiree »

Moet zij eigenlijk iets op haar hoofd, zat ik te denken. Wie is hier bij met het protocol? Alexander is koning in uitvoering zeg maar.

Die rozen waren wel leuk, maar ik dacht ook, waar is die hoed? Toch hebben ze vaak een haarstukje. Een idee voor de kerk? (O, nee, geen discussie..)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Koninklijk huis

Bericht door Luther »

Desiree schreef:Moet zij eigenlijk iets op haar hoofd, zat ik te denken.
Nee, want het is geen eredienst!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koninklijk huis

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Desiree schreef:Moet zij eigenlijk iets op haar hoofd, zat ik te denken.
Nee, want het is geen eredienst!
Erica Terpstra was de eerste van de Tweede Kamer die een hoed ging dragen op Prinsjesdag, dus Prinsjesdag=hoedendag is een vrij jonge traditie.
In hoeverre het een koninklijke traditie is, is lastig te bepalen. De vorige koningin-gemalin was Emma, en toen waren hoeden iets gebruikelijker dan nu.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Koninklijk huis

Bericht door Van Ewijk »

Mag ik u allen een vraag stellen? louter uit nieuwsgierigheid en geenszins generaliserend bedoeld.
Maar is het in reformatorische gezindte kenmerkend om aanhanger te zijn van het koninklijk huis of staat dit er staat dit volkomen los van elkaar en is er ook verscheidenheid in opvatting jegens dit onderwerp?
Nogmaal, ikzelf ben volwassen gedoopt PKN en niet reformatorisch opgevoed, vandaar mijn belangstelling.
Ter informatie, ikzelf sta volledig neutraal tegenover het koningshuis, heb er niets mee maar ben ook niet fanatiek tegen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koninklijk huis

Bericht door Zita »

Van Ewijk schreef:Mag ik u allen een vraag stellen? louter uit nieuwsgierigheid en geenszins generaliserend bedoeld.
Maar is het in reformatorische gezindte kenmerkend om aanhanger te zijn van het koninklijk huis of staat dit er staat dit volkomen los van elkaar en is er ook verscheidenheid in opvatting jegens dit onderwerp?
Nogmaal, ikzelf ben volwassen gedoopt PKN en niet reformatorisch opgevoed, vandaar mijn belangstelling.
Ter informatie, ikzelf sta volledig neutraal tegenover het koningshuis, heb er niets mee maar ben ook niet fanatiek tegen.
Ik denk dat de reformatorische gezindte een bovengemiddeld aantal abonnees op Vorsten heeft, ja. Enerzijds omdat refo's behoorlijk aan tradities hechten, anderzijds omdat ook refo's mensen zijn, en sommige mensen behoefte schijnen te hebben aan glitter en glamour. Het koningshuis is dan in het algemeen onschuldiger om te volgen dan de kudde BN'ers.

Wat mij betreft: ik vind het best aardig om het nieuws rond koningshuizen een beetje te volgen. Niet fanatiek, niet kritiekloos. Gewoon even van zoiets doms als een mooie jurk en een leuke hoed genieten. En ik vind die tradities mooi, en zie de waarde wel in van zoiets stabiels als een koningshuis (zolang ze het goed doen). Liever een bekwame koning die goed is opgeleid en zijn verantwoordelijkheden kent dan een president zoals we die in Frankrijk zien, of zo'n onduidelijke figuur zoals in Duitsland.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koninklijk huis

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Van Ewijk schreef:Mag ik u allen een vraag stellen? louter uit nieuwsgierigheid en geenszins generaliserend bedoeld.
Maar is het in reformatorische gezindte kenmerkend om aanhanger te zijn van het koninklijk huis of staat dit er staat dit volkomen los van elkaar en is er ook verscheidenheid in opvatting jegens dit onderwerp?
Nogmaal, ikzelf ben volwassen gedoopt PKN en niet reformatorisch opgevoed, vandaar mijn belangstelling.
Ter informatie, ikzelf sta volledig neutraal tegenover het koningshuis, heb er niets mee maar ben ook niet fanatiek tegen.
Ik denk dat de reformatorische gezindte een bovengemiddeld aantal abonnees op Vorsten heeft, ja. Enerzijds omdat refo's behoorlijk aan tradities hechten, anderzijds omdat ook refo's mensen zijn, en sommige mensen behoefte schijnen te hebben aan glitter en glamour. Het koningshuis is dan in het algemeen onschuldiger om te volgen dan de kudde BN'ers.

Wat mij betreft: ik vind het best aardig om het nieuws rond koningshuizen een beetje te volgen. Niet fanatiek, niet kritiekloos. Gewoon even van zoiets doms als een mooie jurk en een leuke hoed genieten. En ik vind die tradities mooi, en zie de waarde wel in van zoiets stabiels als een koningshuis (zolang ze het goed doen). Liever een bekwame koning die goed is opgeleid en zijn verantwoordelijkheden kent dan een president zoals we die in Frankrijk zien, of zo'n onduidelijke figuur zoals in Duitsland.
Het is bij veel mensen "God - Nederland - Oranje".
Ze kunnen niet zo veel fout doen, ondanks hun fouten.

Ik vond nog een interessant artikel over deze leus:
http://www.refdag.nl/opinie/god_nederla ... s_1_640536
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koninklijk huis

Bericht door eilander »

Mara schreef: Het is bij veel mensen "God - Nederland - Oranje".
Ze kunnen niet zo veel fout doen, ondanks hun fouten.
Tussen deze twee zinnen hoeft helemaal geen verband te zijn. Juist als je verbondenheid met iemand ervaart, doen de fouten/gebreken/zonden des te meer pijn, toch?
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Koninklijk huis

Bericht door Pimpelmees »

Zita schreef: ... omdat ook refo's mensen zijn, en sommige mensen behoefte schijnen te hebben aan glitter en glamour. Het koningshuis is dan in het algemeen onschuldiger om te volgen dan de kudde BN'ers.
Daar sluit ik mij bij aan. "Koninklijk Huis" is de showbizz-categorie van het RD.
Ik vind dat overigens niet onschuldiger dan het volgen van BN'ers. Zeker niet nu de leden van het Koninklijk Huis ook gewoon housend en dj-end door het leven gaan.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Koninklijk huis

Bericht door Ezen »

Van Ewijk schreef:Mag ik u allen een vraag stellen? louter uit nieuwsgierigheid en geenszins generaliserend bedoeld.
Maar is het in reformatorische gezindte kenmerkend om aanhanger te zijn van het koninklijk huis of staat dit er staat dit volkomen los van elkaar en is er ook verscheidenheid in opvatting jegens dit onderwerp?
Nogmaal, ikzelf ben volwassen gedoopt PKN en niet reformatorisch opgevoed, vandaar mijn belangstelling.
Ter informatie, ikzelf sta volledig neutraal tegenover het koningshuis, heb er niets mee maar ben ook niet fanatiek tegen.
Hoe kan een vraag generaliserend zijn?
Spitten en niet moe worden.
Plaats reactie