Inburgering Buitenlanders!!!

BOELY

Inburgering Buitenlanders!!!

Bericht door BOELY »

[font=Comic Sans MS]Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die buitenlanders die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?[/font]


[Veranderd op 23/3/02 door BOELY]
Duplomaat

Bericht door Duplomaat »

Beste Boely, sorry, maar ik vind je standpunt een beetje kortzichtig. Ten eerste zitten veel buitenlanders hier niet 'niks te doen'. Ik vind dat buitenlanders onderling gerust hun eigen taal mogen spreken, vooral als hun verblijf in Nederland tijdelijk is. Is jouw talenkennis trouwens zo uitgebreid dat jij je overal in het buitenland perfect verstaanbaar kunt maken? Aan je kennis van het Nederlands valt dan nog wel iets te verbeteren... :D
Origineel geplaatst door BOELY
[font=Comic Sans MS]Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die buitenlanders die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?[/font]


[Veranderd op 23/3/02 door BOELY]
[Veranderd op 23/3/02 door Duplomaat]

[Veranderd op 23/3/02 door Duplomaat]
P.Paape

Bericht door P.Paape »

BOELY,

Ik vind jouw redenatie een beetje kort door de bocht. Als jij plotseling alles zou moeten verlaten wat je lief is om in een ander land een veilig onderkomen te vinden, dan is m.i. de taal van dat land vast niet het eerste waaraan jij zult denken. Stel: jij komt na lang zwerven in Rusland terecht en je krijgt daar verblijfsattest. Engels geldt daar niet als tweede taal, dus je zult je die “paroeski jaziekâ€
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

als er twee friezen of twee van die tukkers naast je in de trein zitten , daar versta je ook geen ene klap meer van as die twee tegen elkaar zitten te praten.

Laat die eerst maar eens inburgeren hier IN het het ontwikkelde westen:,:,:,:,:,:,:,:,:mad2::mad2::mad2::mad2:

[Veranderd op 25/3/02 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Billy

Laat die eerst maar eens inburgeren hier IN het het ontwikkelde westen
Eh... snap ik deze zin? Ik geloof van niet! Je hoeft dus geen fries, turk, tukker, chinees, geallemuuniger of wat dan ook te zijn om onbeholpen uit je nek te kletsen.

En astie dan met elkaarkletsen, waarom moet dat dan per se zo dat wij dat ook kunnen verstaan? (Ben je stiekum bang dat ze iets over JOU zeggen, misschien?:,)

[Veranderd op 25/3/02 door Billy]
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door BOELY
[font=Comic Sans MS]Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die buitenlanders die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?[/font]
Als jij in het westen bent, Boely en je zit naast een plaatsgenoot in de trein of waar dan ook, spreek jij dan ook geen dialect?
BOELY

Bericht door BOELY »

Wat je ook zegt ik vind het gewoon onzin. Die gasten kunnen wel in eens Nederlands praten als ze geld nodig hebben op het gemeentehuis. Als er maar wat te halen valt dan kunnen ze alles!
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door bloob
Origineel geplaatst door Billy
~Bloobs verhaaltje~
[Veranderd op 25/3/02 door Billy]
[font=Comic Sans MS]He Billy.. Helemaal normaal vind ik het niet om MIJN berichtjes te gaan veranderen!!! [/font]:sne

[Veranderd op 25/3/02 door bloob]
Duplomaat

Bericht door Duplomaat »

Als buitenlanders bij officiele instanties moeten zijn, verwacht ik van hen dat ze zich verstaanbaar weten te maken. Daarvoor zijn inburgeringscursussen bedoeld. Onderling mogen ze zoveel in hun eigen taal praten als ze maar willen. Het kan volgens mij ook geen kwaad als we de oud-testamentische wetten mbt de vreemdeling op deze situaties toepasssen. Ze zijn actueler dan je denkt!

[Veranderd op 25/3/02 door Duplomaat]
Trein

Bericht door Trein »

Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die Friezen die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Origineel geplaatst door Trein
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die Friezen die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?

Ik geef je helemaal gelijk TREIN. en wie kan het beter weten dan de TREIN zelf !!!??

Praot GIN FRYSK!!!!!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door BOELY
Wat je ook zegt ik vind het gewoon onzin. Die gasten kunnen wel in eens Nederlands praten als ze geld nodig hebben op het gemeentehuis. Als er maar wat te halen valt dan kunnen ze alles!
Dat geldt voor jou toch ook? Als jij geld nodig hebt en ze verstaan dat taaltje van je niet, ga je het ook in het nederlands proberen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Trein
Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik erger mij elke dag nog aan die Friezen die in de trein enzo een beetje in hun eigen taal lopen te ouwehoeren. Ik erger mij daar zo gigantisch aan. Ik vind gewoon ze zijn hier te gast, ze ontvangen Nederlands geld. De Nederlanders zorgen ervoor dat zij lekker niets hoeven te doen, laat hun dan als tegenprestatie gewoon Nederlands praten!!! Wat denken jullie hiervan?
Die Friezen kunnen over het algemeen beter nederlands dan tukkers of genemuiders (en omgeving)
bloob

Bericht door bloob »

Origineel geplaatst door Lecram
Die Friezen kunnen over het algemeen beter nederlands dan tukkers of genemuiders (en omgeving)
Goed, mister....

Graag wil ik nu wel eens van je vernemen waar je zo'n uitspraak op baseert. :sne
Want als ik heel eerlijk ben vind ik het een zeer denigrerende opmerking. Wie of wat geeft jou het recht om zomaar zo'n stelling neer te zetten, waarbij je overigens geen enkel argument aanvoert.
Heb je deze stelling getoetst? Waarschijnlijk niet.
Is dit een objectieve uitspraak? Nee!

Dus:
òf je stelling onderbouwen met argumenten, dan wel afgenomen toetsen/onderzoeken o.i.d.
òf niet meer van deze opmerkingen plaatsen.
Plaats reactie