Klimaatverandering

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

Dit was het linkje wat ik nog bij mijn bericht wilde stoppen. Wat achtergrond info. https://m.nieuwsblad.be/cnt/rf1funmr
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Klimaatverandering

Bericht door Bezorgd »

HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Ik heb helemaal niets met Greta en met haar groene medestrijders.
Maar dit soort postinges.., zo ontstaan dus complotten.
Gewoon wat op een openbaar forum plaatsen, zonder ook maar enige moeite te doen om het na te trekken.
En zo blaten alle wappies elkaar na.
Ik snap het complot niet zo?
Wat is het complot?
Je moet gewoon geen onzin posten. Het enige voordeel is dat je het er nog bij zet ook dat je het niet nagetrokken hebt.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Klimaatverandering

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
Ik heb het nu over feiten, en dan doel ik op de absurde hoeveelheid macht die een familie kan hebben. De vraag is hoe gewenst dat is? Hoe wenselijk is het als bedrijven dusdanig veel macht hebben dat het eigenlijk boven regeringen gaat staan? Ook hun betrokkenheid bij de vrijmetselarij (https://www.rothschildarchive.org/famil ... reemasonry) geeft wel aan dat ze meer dan ondernemers zijn. Ik snap niet dat direct gedacht word dat we de complot kant weer op gaan, eigenlijk best jammer. Ik rep geen woord over hun achtergrond, dat is ook totaal niet relevant.

Hier een linkje met wat info.
Noem dan Elon Musk. Hij heeft meer macht dan de hele familie Rothschild. Je hele post slaat als een tang op een varken. Helaas kun je de klok erop gelijk zetten dat als het over Rothschild gaat er allerlei complottheorieën en soms antisemitische verhalen langs komen.
https://www.cidi.nl/de-antisemitische-a ... theorieen/
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef: Noem dan Elon Musk. Hij heeft meer macht dan de hele familie Rothschild. Je hele post slaat als een tang op een varken. Helaas kun je de klok erop gelijk zetten dat als het over Rothschild gaat er allerlei complottheorieën en soms antisemitische verhalen langs komen.
https://www.cidi.nl/de-antisemitische-a ... theorieen/
Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie? Ik krijg het idee dat je Rotschild gegoogeld heb, een beetje FVD-narigheid tegen kwam en dat daardoor gelijk het wappie alarm afging bij je. Ik vermoed dit omdat je met zo’n apart vergelijking komt alsof Elon Musk, een min of meer zelfstandige technocraat, kan vergelijken met een familie die al sinds de 18e eeuw een hele grote macht heeft in de Westerse wereld. Je kan hier toch wel fatsoenlijk over discussiëren? Ik vind het echt jammer dat je weer antisemitisme er bij haalt alsof dat ook maar ergens te bespeuren is in een van mijn postings. Nee, dat vind je blijkbaar op het internet, en daardoor geef je deze reactie.

Maar misschien kan en wil je het uitleggen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Ik heb helemaal niets met Greta en met haar groene medestrijders.
Maar dit soort postinges.., zo ontstaan dus complotten.
Gewoon wat op een openbaar forum plaatsen, zonder ook maar enige moeite te doen om het na te trekken.
En zo blaten alle wappies elkaar na.
Ik snap het complot niet zo?
Wat is het complot?
Je moet gewoon geen onzin posten. Het enige voordeel is dat je het er nog bij zet ook dat je het niet nagetrokken hebt.
2 dingen:
- Het draadje begint over Greta Thunberg die opgepakt is. Ik geef aan dat ik ooit eens gehoord heb dat een verre familie lid is van de Rothschilds.
- Het draadje gaat verder over de macht van de Rothschilds.

De vermeende complotten die jij ziet, gaan die nou over punt 1 of punt 2?

De onzin post, gaat die over punt 1 of 2?

Jij komt met een posting over dat op deze manier complotten ontstaan, dat wappies elkaar na blaten. Ik vraag waar de complotten zijn in mijn berichten, en vervolgens kom jij met de opmerking dat ik gewoon geen ‘onzin’ moet posten. Ik vraag me af waarom deze houding aangenomen word, en ook eigenlijk niet onderbouwd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Klimaatverandering

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef: Noem dan Elon Musk. Hij heeft meer macht dan de hele familie Rothschild. Je hele post slaat als een tang op een varken. Helaas kun je de klok erop gelijk zetten dat als het over Rothschild gaat er allerlei complottheorieën en soms antisemitische verhalen langs komen.
https://www.cidi.nl/de-antisemitische-a ... theorieen/
Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie? Ik krijg het idee dat je Rotschild gegoogeld heb, een beetje FVD-narigheid tegen kwam en dat daardoor gelijk het wappie alarm afging bij je. Ik vermoed dit omdat je met zo’n apart vergelijking komt alsof Elon Musk, een min of meer zelfstandige technocraat, kan vergelijken met een familie die al sinds de 18e eeuw een hele grote macht heeft in de Westerse wereld. Je kan hier toch wel fatsoenlijk over discussiëren? Ik vind het echt jammer dat je weer antisemitisme er bij haalt alsof dat ook maar ergens te bespeuren is in een van mijn postings. Nee, dat vind je blijkbaar op het internet, en daardoor geef je deze reactie.

Maar misschien kan en wil je het uitleggen.
Ja dat heb ik. En dat ze veel macht hadden en nog wat macht hebben ontken ik niet.

Bij de onderstaande post gingen bij mij de seinen op rood.
'Ze schijnt trouwens een achterkleinkind te zijn van de bekende Rothschild familie. Ik heb dit niet zelf nagetrokken of dit zo is, maar volgens mij moet dat makkelijk te checken zijn'
1 Waarom deel je zulke informatie als je het niet nagetrokken hebt?
2 Als je bekend bent met de Rothschilds, dan weet je welke bizarre complotten er over hun rond gaan. Waarom deel je dan suggestieve informatie die een belangrijke rol speelt in veel van de recente complotten?
3 Ik kan geen serieuze bron vinden die weergeeft dat Greta een afstammeling is van een Rothschild.
4 Als zou het wel zo zijn, wat wil je er dan mee zeggen/waarom breng je het op?
5 Ik reageer wat fel, maar dat komt doordat ik bij een collega zie wat complottheorieën teweeg kunnen brengen.
6 De macht die de Rothschilds nu hebben is veel kleiner dan bijvoorbeeld de macht van Elon Musk. Een machtige historie is toch geen reden voor allerlei verhaaltjes over het heden?

Voor alle duidelijkheid.
Ik heb niet het idee dat jij antisemitisch bent. Helaas is het wel zo dat complotten over de Rothschilds vaak een antisemitisch aspect hebben. Dat is ook de reden waarom ik een linkje van het CIDI deelde.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
HersteldHervormd schreef:
MGG schreef: Noem dan Elon Musk. Hij heeft meer macht dan de hele familie Rothschild. Je hele post slaat als een tang op een varken. Helaas kun je de klok erop gelijk zetten dat als het over Rothschild gaat er allerlei complottheorieën en soms antisemitische verhalen langs komen.
https://www.cidi.nl/de-antisemitische-a ... theorieen/
Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie? Ik krijg het idee dat je Rotschild gegoogeld heb, een beetje FVD-narigheid tegen kwam en dat daardoor gelijk het wappie alarm afging bij je. Ik vermoed dit omdat je met zo’n apart vergelijking komt alsof Elon Musk, een min of meer zelfstandige technocraat, kan vergelijken met een familie die al sinds de 18e eeuw een hele grote macht heeft in de Westerse wereld. Je kan hier toch wel fatsoenlijk over discussiëren? Ik vind het echt jammer dat je weer antisemitisme er bij haalt alsof dat ook maar ergens te bespeuren is in een van mijn postings. Nee, dat vind je blijkbaar op het internet, en daardoor geef je deze reactie.

Maar misschien kan en wil je het uitleggen.
Ja dat heb ik. En dat ze veel macht hadden en nog wat macht hebben ontken ik niet.

Bij de onderstaande post gingen bij mij de seinen op rood.
'Ze schijnt trouwens een achterkleinkind te zijn van de bekende Rothschild familie. Ik heb dit niet zelf nagetrokken of dit zo is, maar volgens mij moet dat makkelijk te checken zijn'
1 Waarom deel je zulke informatie als je het niet nagetrokken heb?
2 Als je bekend bent met de Rothschilds, dan weet je welke bizarre complotten er over hun rond gaan. Waarom deel je dan suggestieve informatie die een belangrijke rol speelt in veel van de recente complotten?
3 Ik kan geen serieuze bron vinden die weergeeft dat Greta een afstammeling is van een Rothschild.
4 Als zou het wel zo zijn, wat wil je er dan mee zeggen/waarom breng je het op?
5 Ik reageer wat fel, maar dat komt doordat ik bij een collega zie wat complottheorieën teweeg kunnen brengen.
6 De macht die de Rothschilds nu hebben is veel kleiner dan bijvoorbeeld de macht van Elon Musk. Een machtige historie is toch geen reden voor allerlei verhaaltjes over het heden?

Voor alle duidelijkheid.
Ik heb niet het idee dat jij antisemitisch bent. Helaas is het wel zo dat complotten over de Rothschilds vaak een antisemitisch aspect hebben.
1: Dat had ik inderdaad zelf even kunnen checken. Ik hoop daar morgen even in te duiken. Volgens mij was er ook financiering vanuit de Rothschilds rechtstreeks naar Grunberg.
2: Ik ben zeker bekend met die complotten, maar uit welke opmerkingen van mij haal jij uit dat ik het heb over de complotten?
3: Zie 1
4: Omdat je je dus af kan vragen of het gewenst is dat zulke families zich mengen op het wereldtoneel waarop Grunberg acteert.
5: Daar kan ik begrip voor opbrengen, maar ik ben (waarschijnlijk ;)) niet je collega
6: Blijkbaar ben je echt nog niet goed genoeg ingelezen over de Rothschilds. Ze bezitten zeer veel banken over de hele wereld, en financieren ook projecten op hoog niveau. Elon Musk vlak ik niet uit, zeker niet, maar dat is iets anders dan het imperium van de Rothschilds, m.i.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Klimaatverandering

Bericht door MGG »

Ik ben benieuwd wat je morgen vindt. Ik zal zelf nog wat verder in punt 6 duiken. Ik vermoed dat het weer om veel geruchten gaat waarbij er geen/een zeer matige onderbouwing is. (Bijvoorbeeld het verhaal dat het vermogen van de familie 490.000.000.000.000.000 dollar bedraagt.) Tot nu toe heb ik nog geen bron gezien die bewijst dat hun vermogen extreem groot is.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Klimaatverandering

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:Ik ben benieuwd wat je morgen vindt. Ik zal zelf nog wat verder in punt 6 duiken. Ik vermoed dat het weer om veel geruchten gaat waarbij er geen/een zeer matige onderbouwing is. (Bijvoorbeeld het verhaal dat het vermogen van de familie 490.000.000.000.000.000 dollar bedraagt.) Tot nu toe heb ik nog geen bron gezien die bewijst dat hun vermogen extreem groot is.
Ik zal er even in duiken vandaag, een hoop bronnen zijn vaak Engels, dat maakt het zoeken iets lastiger, ik kan dan niet zo snel een artikel scannen. Toch blijf ik het jammer vinden dat jij, en andere, direct weer de complotscene erbij halen. Hoewel ik het begrijp moet een gesprek/discussie wel plaats kunnen vinden. Één ding hebben alle complottheorieën gemeen, en dat is dat er verbanden worden gezien die niet perse met elkaar te maken hoeven hebben. Ik zag dat in jou berichten ook terug. Er word direct een lijn getrokken naar complotverhalen en antisemitisme. Wat vind je hier zelf van?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Klimaatverandering

Bericht door Bezorgd »

Ik geloof niet dat je door hebt dat je er zelf aanleiding toe gaf.
MGG verwoord het prima.
Je kwam met een of andere vage beschuldiging zonder ook maar enige onderbouwing.
Dat was het punt.

En daarop wordt gereageerd.

Veel complotten zijn niet meer dan onderbuikgevoelens.
Veel rijken worden verdacht gemaakt door de gewone burger. Omdat men in zulke verschillende werelden leeft.
En dat er machten en verbanden zijn, ja dat geloof ik ook. Geld maakt nu eenmaal macht. Altijd al geweest.
Maar er wordt heel veel gefantaseerd waar geen enkele grond voor is.

Verder eens met MGG.
Momenteel kun je meer zorgen hebben over Musk. Die is met zaken bezig, op de grens van techniek en psychologie / medische ontwikkelingen, waar je serieus ethische vragen bij kunt hebben.
Dat is geen complot, maar gewoon aantoonbaar. Die man weet heel veel van ons en niemand weet wat de gevolgen daar van worden/zijn.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Klimaatverandering

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:Ik ben benieuwd wat je morgen vindt. Ik zal zelf nog wat verder in punt 6 duiken. Ik vermoed dat het weer om veel geruchten gaat waarbij er geen/een zeer matige onderbouwing is. (Bijvoorbeeld het verhaal dat het vermogen van de familie 490.000.000.000.000.000 dollar bedraagt.) Tot nu toe heb ik nog geen bron gezien die bewijst dat hun vermogen extreem groot is.
Ik zal er even in duiken vandaag, een hoop bronnen zijn vaak Engels, dat maakt het zoeken iets lastiger, ik kan dan niet zo snel een artikel scannen. Toch blijf ik het jammer vinden dat jij, en andere, direct weer de complotscene erbij halen. Hoewel ik het begrijp moet een gesprek/discussie wel plaats kunnen vinden. Één ding hebben alle complottheorieën gemeen, en dat is dat er verbanden worden gezien die niet perse met elkaar te maken hoeven hebben. Ik zag dat in jou berichten ook terug. Er word direct een lijn getrokken naar complotverhalen en antisemitisme. Wat vind je hier zelf van?
Zie punt 2 van mijn eerdere 6 punten.
Zonder research suggestieve informatie delen die in complottheorieën voorkomt, bevordert het gesprek niet. (Mocht het feitelijk juiste informatie zijn, die ook in normale bronnen voorkomt, dan is haar afkomst nog steeds niet relevant.) Ik vind het daarom logisch dat de lijn naar complotverhalen getrokken wordt. (Als je wat complotten over de Rothschilds leest, dan is alleen het antisemitisme al een reden om er niks mee te maken willen hebben.)

Mocht er een topic over de Rothschilds komen, dan wil ik op basis van feitelijke informatie best de discussie aangaan.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Klimaatverandering

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wat mij betreft wordt deze ergerlijke discussie gelijk gestopt.

Op het forum moeten we verre blijven van zulke onzinverhalen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Klimaatverandering

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:Wat mij betreft wordt deze ergerlijke discussie gelijk gestopt.

Op het forum moeten we verre blijven van zulke onzinverhalen.
Ik denk dat het juist goed is om eens te bespreken.
Je wil niet weten hoeveel christenen , zowel reformatorischen als evangelischen tot over hun oren vast zitten in hun waanbeelden van allerlei complottheorieën.

Zelf vind ik het ook een interessant onderwerp. Deels zijn er vaak ook elementen van waar. Alleen slaat men door en wordt alles verdacht gesteld.
Men verzinkt, mede door algoritmes, in een bubbel, waar de echte wereld alleen nog maar een schijnwereld lijkt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatverandering

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Gewoon even een vraagje: Heb je je überhaupt ooit wel eens verdiept of ingelezen over de Rothschild dynastie?
Je hebt echt niet door dat dit gruwelijk antisemitisch he? Ga je schamen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Klimaatverandering

Bericht door parsifal »

Veel van de "Rotschild mythe" is inderdaad gedreven door antisemitisme. Al zou het ook meespelen dat de familie zo rijk is. In Zweden heb je de Wallenberg familie ook deze familie kreeg heel veel kritiek. Raoul is het bekendste lid en dat was "een goeie", maar ook daar heb je altijd de banden met Vrijmetselarij en Bilderberg (en die banden zijn er).

Of Thunberg een nazaat is van Rotschild's is verder volkomen irrelevant. Het is zeker bij jonge mensen redelijk vaak terecht om bij twijfel tussen idealisme en opportunisme, idealisme als oorzaak aan te wijzen. Bij twijfel van het beste uitgaan, zeker in spreken over mensen is sowieso de betere optie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie