Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Charles
Berichten: 1554
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Charles »

Heb recent in mn kleine cirkeltje al van 2 hersenbloedingen en een hartinfarct gehoord. Kan toeval zijn maar valt wel op.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mara »

Charles schreef:Heb recent in mn kleine cirkeltje al van 2 hersenbloedingen en een hartinfarct gehoord. Kan toeval zijn maar valt wel op.
Mijn man heeft onlangs een ernstige val gemaakt en dat bleek - voor 99% - te wijten aan - net voorgeschreven - medicatie.
Dus elk pilletje dat je in je mond stopt, kan een vervelende of zelfs gevaarlijke bijwerking hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Ai, ik heb ook dat soort familieleden. Vermoeiend.
En combineer dat nu eens met antivax en supporter van Geert, Thierry of Wybren. Redenen waarom ik enige distantie bewaar.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Dat eerste klopt, alleen wanneer je bijv. een virusinfectie hebt, verbruikt je lichaam veel meer vitamine C, dus heb je dan ook meer nodig. Met ruim groente en fruit red je het niet, want dan moet je iets van 8 porties per dag eten, wil je echt binnenkrijgen wat je als - gezonde! - persoon nodig hebt aan vitamine C en andere stoffen om de vitamine C te kunnen recyclen.
Ik luister niet naar orthomoleculaire figuren. In mijn ogen zijn dat charlatans. Mijn vader heeft tienduizenden euro's uitgegeven aan supplementen en andere middelen op basis van diagnoses van een aantal therapeuten die ook in reformatorische kring bekend zijn. Ik zal de namen vanwege privacy redenen niet noemen.

Het mocht allemaal niet baten, hij is op relatief jonge leeftijd overleden. Dat hij een kanker had, kwam niet naar voren in alle 'metingen' die jarenlang zijn verricht. Wel heeft hij al die jaren alle supplementen geslikt, visoliecapsules, knoflookpillen, aderreinigers, sacharoseballetjes gedrenkt in homeopatische vloeistof, etc. Pas op aandringen van mij en één van mijn broers liet hij zich onderzoeken door een echte arts. En toen was de diagnose direct duidelijk. Het vreemde is dat hij tot aan zijn dood toe al die middeltjes is blijven nemen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Orchidee »

Charles schreef:Heb recent in mn kleine cirkeltje al van 2 hersenbloedingen en een hartinfarct gehoord. Kan toeval zijn maar valt wel op.
Blijf ook gewoon eens nuchter!
Niet alles is covid gerelateerd!
Voorheen kon het ook zomaar gebeuren dat je in je nabije omgeving ineens véél gebeurtenissen qua gezondheid hoorde.

Ik weet van iemand die fanatiek tegen kerkgangerreductie én tegen vaccinaties is, hij is er zelfs mee op de voorpagina en in het nieuws geweest en is nu al een tijdje niet meer onder ons.
Acute hartstilstand.
Krijgen we wéér het riedeltje:
Ow dat is een straf van God of andersom: ow hij is voor verdere ellende bewaard gebleven.
Enzovoort enzovoort.
Laten we toch niet altijd het laatste woord willen hebben en het beter weten dan God Zelf!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6496
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Posthoorn »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Dat eerste klopt, alleen wanneer je bijv. een virusinfectie hebt, verbruikt je lichaam veel meer vitamine C, dus heb je dan ook meer nodig. Met ruim groente en fruit red je het niet, want dan moet je iets van 8 porties per dag eten, wil je echt binnenkrijgen wat je als - gezonde! - persoon nodig hebt aan vitamine C en andere stoffen om de vitamine C te kunnen recyclen.
Ik luister niet naar orthomoleculaire figuren. In mijn ogen zijn dat charlatans. Mijn vader heeft tienduizenden euro's uitgegeven aan supplementen en andere middelen op basis van diagnoses van een aantal therapeuten die ook in reformatorische kring bekend zijn. Ik zal de namen vanwege privacy redenen niet noemen.

Het mocht allemaal niet baten, hij is op relatief jonge leeftijd overleden. Dat hij een kanker had, kwam niet naar voren in alle 'metingen' die jarenlang zijn verricht. Wel heeft hij al die jaren alle supplementen geslikt, visoliecapsules, knoflookpillen, aderreinigers, sacharoseballetjes gedrenkt in homeopatische vloeistof, etc. Pas op aandringen van mij en één van mijn broers liet hij zich onderzoeken door een echte arts. En toen was de diagnose direct duidelijk. Het vreemde is dat hij tot aan zijn dood toe al die hmiddeltjes is blijven nemen.
Ik begrijp je scepsis. Maar het is net als bij artsen: je hebt 'goede' en 'slechte' orthomoleculaire therapeuten. Overigens heb je voor heel veel dingen geen orthomoleculaire therapeut nodig, omdat je je zelf kunt informeren. Het hoeft in elk geval geen heleboel geld te kosten. En t.o.v. vage metingen ben ik ook sceptisch. Het is met dit soort dingen zoals met alles: zoek het goede eruit en laat het andere liggen. Zonder in een een bepaald soort -isme of anti-isme te vervallen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door eilander »

Posthoorn schreef:
Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Dat eerste klopt, alleen wanneer je bijv. een virusinfectie hebt, verbruikt je lichaam veel meer vitamine C, dus heb je dan ook meer nodig. Met ruim groente en fruit red je het niet, want dan moet je iets van 8 porties per dag eten, wil je echt binnenkrijgen wat je als - gezonde! - persoon nodig hebt aan vitamine C en andere stoffen om de vitamine C te kunnen recyclen.
Ik luister niet naar orthomoleculaire figuren. In mijn ogen zijn dat charlatans. Mijn vader heeft tienduizenden euro's uitgegeven aan supplementen en andere middelen op basis van diagnoses van een aantal therapeuten die ook in reformatorische kring bekend zijn. Ik zal de namen vanwege privacy redenen niet noemen.

Het mocht allemaal niet baten, hij is op relatief jonge leeftijd overleden. Dat hij een kanker had, kwam niet naar voren in alle 'metingen' die jarenlang zijn verricht. Wel heeft hij al die jaren alle supplementen geslikt, visoliecapsules, knoflookpillen, aderreinigers, sacharoseballetjes gedrenkt in homeopatische vloeistof, etc. Pas op aandringen van mij en één van mijn broers liet hij zich onderzoeken door een echte arts. En toen was de diagnose direct duidelijk. Het vreemde is dat hij tot aan zijn dood toe al die hmiddeltjes is blijven nemen.
Ik begrijp je scepsis. Maar het is net als bij artsen: je hebt 'goede' en 'slechte' orthomoleculaire therapeuten. Overigens heb je voor heel veel dingen geen orthomoleculaire therapeut nodig, omdat je je zelf kunt informeren. Het hoeft in elk geval geen heleboel geld te kosten. En t.o.v. vage metingen ben ik ook sceptisch. Het is met dit soort dingen zoals met alles: zoek het goede eruit en laat het andere liggen. Zonder in een een bepaald soort -isme of anti-isme te vervallen.
Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door huisman »

eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Ja, zeker als je dagelijks alleen brood eet...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef:
huisman schreef:
eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Ja, zeker als je dagelijks alleen brood eet...
Leuk grapje maar niet echt gepast. Het gaat om woorden uit het volmaakte gebed immers.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Marco »

huisman schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:
eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Ja, zeker als je dagelijks alleen brood eet...
Leuk grapje maar niet echt gepast. Het gaat om woorden uit het volmaakte gebed immers.
Misschien moet je ook voedingssuplementen meenemen onder de 'nooddruft des lichaams' (HC 50).
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Zeeuw schreef:
huisman schreef:
eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Ja, zeker als je dagelijks alleen brood eet...
Leuk grapje maar niet echt gepast. Het gaat om woorden uit het volmaakte gebed immers.
Je begon het zelf buiten het verband te gebruiken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door Mara »

huisman schreef: Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Gistermorgen gehoord dat Elia het moest doen met vlees en brood, dat de raven hem brachten.
En daar bleef hij gezond bij.
Maar we leven nu in een heel andere tijd, met luchtvervuiling, groente die uit de grond gejaagd wordt.
Of van heel ver komt.
We wonen inderdaad in een land van overvloed, maar er zijn veel mensen die het met goedkoop brood uit de super moet doen.
En in dat brood zit beduidend minder voedingswaarde.
Probeer het maar eens. Na 3 boterhammen heb je nog steeds trek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef:Ik heb ook het idee dat Ambtenaar nu wat verschillende dingen bij elkaar harkt en dan vervolgens alles in één keer afschrijft. Die metingen waar je over schrijft, daar ben ik ook wars van. Maar voedingssupplementen passen niet per definitie in dat rijtje. Niet per definitie, zeg ik.
Maar ik begrijp - gezien wat je hier vertelt - wel je afkeer van alles wat hier op lijkt. Want zo'n ervaring is heftig.
Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Ik begrijp deze vraag in het geheel niet. Wil je nu zeggen dat ik onbijbels bezig ben, of wat bedoel je?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Covid 19-bijverschijnselen en andere vragen

Bericht door refo »

Mara schreef:
huisman schreef: Ik heb mij altijd verbaasd over het slikken van voedingssupplementen door gezonde mensen. Wij wonen in een land van overvloed als het om voedsel gaat. Geef ons heden ons dagelijks brood is een bede die voor ons dag in dag uit verhoord wordt. Hebben wij dan nog voedingssupplementen nodig boven ons dagelijks brood?
Gistermorgen gehoord dat Elia het moest doen met vlees en brood, dat de raven hem brachten.
En daar bleef hij gezond bij.
Maar we leven nu in een heel andere tijd, met luchtvervuiling, groente die uit de grond gejaagd wordt.
Of van heel ver komt.
We wonen inderdaad in een land van overvloed, maar er zijn veel mensen die het met goedkoop brood uit de super moet doen.
En in dat brood zit beduidend minder voedingswaarde.
Probeer het maar eens. Na 3 boterhammen heb je nog steeds trek.
Wat een onzin is dat weer. Brood heeft in Nederland ongeveer overal de zelfde voedingswaarde.
Volgens mij is deze discussie al eens eerder gevoerd. Het bakken van brood is aan strenge regelgeving gebonden, juist om te voorkomen dat je in feite water koopt i.p.v. brood.
Dat groenten nu minder voedingswaarde hebben dan vroeger is niet te zeggen. Het is zelfs mogelijk dat het nu meer voedingswaarde heeft.
En wees maar blij met dat 'uit de grond jagen'. Het zorgt ervoor dat iedereen genoeg eten heeft. Althans in ons land.
Plaats reactie