Hygiënemaatregelen

Geen wettelijke COVIDmaatregelen meer, maar welke moeten gehandhaafd blijven?

1. Geen enkele regel meer, ben er zo klaar mee
13
19%
2. Anderhalve meter afstand
6
9%
3. Spatschermen bij een balie en kassa
5
7%
4. Mogelijkheden om te desinfecteren
16
24%
5. Mondkapjes in openbaar vervoer
2
3%
6. Geen handen geven
10
15%
7. Hoesten in elleboog
14
21%
8. Dagelijkse/wekelijkse cijfers, ook in geval van andere virussen
0
Geen stemmen
9. Ik twijfel, want ik ben toch bang voor oplopende besmettingen
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Hygiënemaatregelen

Bericht door Mara »

COVID bepaalde ons er bij dat we kwetsbare mensen zijn.
Eerdere onderzoeken wezen uit dat op bepaalde plaatsen een weelderige bacteriegroei plaats vond, zoals de PIN automaat,
de duwstangen van de winkelwagens e.d.
En dat besmettingen vaak plaatsvinden via handcontact.
Ik merk dat ik nog niet helemaal gewend ben aan intensiever contact, hoe is dat met jullie?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Tiberius »

Ik heb gekozen voor 'Geen enkele regel ...'. Niet omdat ik er mee klaar ben, maar omdat ze onzin zijn, althans om als regel te handhaven. Kijk plaatselijk wat de risico's zijn en accepteer of mitigeer die, zou ik zeggen. Ga niets dwingends opleggen, zeker als het nut nihil of zeer twijfelachtig is.

Verder vind ik het wel handig als die desinfecteer-apparaten blijven staan. Niet dat ik ze ooit gebruikt heb, maar wellicht vindt iemand anders het wel prettig.

In elleboog niezen en hoesten deed ik al ver voor corona, maar dat is niet echt een regel.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Erskinees »

Ik zou het wel fijn vinden als alle familieverjaardagen blijvend niet doorgaan. :D
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Tiberius »

En de beruchte drie zoenen, niet te vergeten. :)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:En de beruchte drie zoenen, niet te vergeten. :)
+1:)
Dat sloop er ooit in maar is met geen mogelijkheid uit te bannen.
Wat een onzinnigheid.
Verder mag die anderhalve meter er van mij blijven. Ik zal er alles aan doen.
Erskinees schreef:Ik zou het wel fijn vinden als alle familieverjaardagen blijvend niet doorgaan.
:haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:En de beruchte drie zoenen, niet te vergeten. :)
+1 die mis ik in het rijtje
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Mannetje »

De 1,5 meter hoeft van mij niet exact te blijven, maar een beetje ruimte vind ik echt heel fijn.

Handen hier en daar, maar veel minder dan eerst. Vond ik echt altijd al een ellende

Hoesten en niezen in elleboog was ook al een beetje de bedoeling voor corona. Alleen als je een pak draagt of andere nette lange mouwen vind ik het soms wel een lastig ding. Dan grijp ik liever snel een doekje of was ik mijn handen na een stevige niesbui.
-
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Mannetje »

Nog maar een reactie... desinfecteren moet denk ik echt minderen. Milde infecties schijnen goed te zijn voor het immuunsysteem. Als we die standaard uit gaan bannen, gaat dat vervelende gevolgen hebben vrees ik.
-
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Charles »

Tiberius schreef:En de beruchte drie zoenen, niet te vergeten. :)
Ja eens, afschaffen. Vriendinnen van mn vrouw willen me altijd zoenen. Ga weg. :fuite
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door eilander »

Eens met Tiberius, ik vind het in stand houden van 'regels' echt niet nodig. Wel je verstand gebruiken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17249
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ik heb gekozen voor 'Geen enkele regel ...'. Niet omdat ik er mee klaar ben, maar omdat ze onzin zijn, althans om als regel te handhaven. Kijk plaatselijk wat de risico's zijn en accepteer of mitigeer die, zou ik zeggen. Ga niets dwingends opleggen, zeker als het nut nihil of zeer twijfelachtig is.

Verder vind ik het wel handig als die desinfecteer-apparaten blijven staan. Niet dat ik ze ooit gebruikt heb, maar wellicht vindt iemand anders het wel prettig.

In elleboog niezen en hoesten deed ik al ver voor corona, maar dat is niet echt een regel.
Niezen in de elleboog? Mijn niezen komt altijd zo plotseling en is zo hevig dat ik daarna zo ongeveer in bad moet. Mocht ik ooit corona krijgen en gaan niezen ben ik bang dat ik minstens het hele Noordelijke Halfrond besmet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door HersteldHervormd »

eilander schreef:Eens met Tiberius, ik vind het in stand houden van 'regels' echt niet nodig. Wel je verstand gebruiken.
En zo denkt het gros van de Nederlanders er over. Waaronder ik mijzelf ook schaar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door TSD »

Ik mis: bij klachten thuisblijven.

Dat lijkt mij met afstand de meest effectieve maatregel die altijd goed is en iedereen begrijpt. Dus niet al hoestend en proestend op verjaardag, laat staan in verpleeghuis enz.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:
Tiberius schreef:Ik heb gekozen voor 'Geen enkele regel ...'. Niet omdat ik er mee klaar ben, maar omdat ze onzin zijn, althans om als regel te handhaven. Kijk plaatselijk wat de risico's zijn en accepteer of mitigeer die, zou ik zeggen. Ga niets dwingends opleggen, zeker als het nut nihil of zeer twijfelachtig is.

Verder vind ik het wel handig als die desinfecteer-apparaten blijven staan. Niet dat ik ze ooit gebruikt heb, maar wellicht vindt iemand anders het wel prettig.

In elleboog niezen en hoesten deed ik al ver voor corona, maar dat is niet echt een regel.
Niezen in de elleboog? Mijn niezen komt altijd zo plotseling en is zo hevig dat ik daarna zo ongeveer in bad moet. Mocht ik ooit corona krijgen en gaan niezen ben ik bang dat ik minstens het hele Noordelijke Halfrond besmet.
Preventief in quarantaine, zulke mensen.
-
Gebruikersavatar
Bogerman
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 okt 2010, 00:10

Re: Hygiënemaatregelen

Bericht door Bogerman »

Ik heb gekozen voor geen handen geven. Door alles van deze ziekte heb ik pas ontdekt hoe smerig handen geven is. Ik vind ook dat we veel te veel handen geven dus ik vind het ook wel best. Daarom zou ik het ook wel fijn vinden als die ontsmettingsdingen overal blijven en graag ook spatschermen bij balies en kassa's.
Plaats reactie