Maatregelen/adviezen Covid-19

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef: ok. Dus iedereen die in de kinderopvang werkt en bij jou op bezoek wil komen, en geen klachten heeft mag niet komen? (En ik heb het dan echt alleen over in aanraking met snotneusjes en geen koorts en hoesten e.d. )
Inmiddels ken ik niemand meer die in de opvang werkt, maar ik zou zeer terughoudend zijn.
Toen mijn schoondochter (ze is verpleegkundige in het ziekenhuis) wekenlang met besmette collega's had gewerkt, is ze ook niet hier geweest en wij niet bij hen.
HersteldHervormd schreef:Handen wassen doe ik niet meer, die gel vind ik ook echt naar.
Warm water en handzeep, 20-30 seconden wassen, is net zo effectief. ;)
En die gel is inderdaad niks. Dan kun je beter in de apotheek Sterillium kopen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Wij proberen ons er ook zoveel mogelijk aan te houden. Wij werken al een jaar thuis, komen al maanden niet in de kerk en weinig in een supermarkt, vieren geen verjaardagen en gaan nergens op bezoek. Onze ouders zien wij weinig. Vrienden spreken wij vooral buiten.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Op zaterdagavond na. Vrienden lieten de hond uit en kwamen, na het ingaan van de avondklok, binnenstappen met de mededeling 'wij zijn ernstig verdwaald, mogen we even bij jullie op krachten komen'. Op afstand en met ventilatie was het even heel gezellig.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Hollander »

merel schreef:(...) was het even heel gezellig.
Duurde dat "even" tot een uur of 04:30? :D
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Van 21.30 - 23.30 uur. Valt dus mee. Het was heel lang geleden dat wij binnen bezoek hadden. Ik heb ervan genoten :)
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Hollander »

merel schreef:Van 21.30 - 23.30 uur. Valt dus mee. Het was heel lang geleden dat wij binnen bezoek hadden. Ik heb ervan genoten :)
Ik kan mij dat goed voorstellen. Gelukkig gaat de avondklok deze week naar 22:00 uur. Dat maakt het alweer iets wenselijker en menselijker.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Hollander schreef:
merel schreef:Van 21.30 - 23.30 uur. Valt dus mee. Het was heel lang geleden dat wij binnen bezoek hadden. Ik heb ervan genoten :)
Ik kan mij dat goed voorstellen. Gelukkig gaat de avondklok deze week naar 22:00 uur. Dat maakt het alweer iets wenselijker en menselijker.
Klopt, daar ben ik blij mee. Dan kan ik weer 's avonds gaan sporten. Dat lukte de afgelopen maanden niet, hooguit een wandeling van max een uur.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door eilander »

merel schreef:Op zaterdagavond na. Vrienden lieten de hond uit en kwamen, na het ingaan van de avondklok, binnenstappen met de mededeling 'wij zijn ernstig verdwaald, mogen we even bij jullie op krachten komen'. Op afstand en met ventilatie was het even heel gezellig.
Dit is niet in strijd met de geest van de wet, denk je?
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:Op zaterdagavond na. Vrienden lieten de hond uit en kwamen, na het ingaan van de avondklok, binnenstappen met de mededeling 'wij zijn ernstig verdwaald, mogen we even bij jullie op krachten komen'. Op afstand en met ventilatie was het even heel gezellig.
Dit is niet in strijd met de geest van de wet, denk je?
Niet alleen in strijd met de geest van de wet. Het was gewoon in strijd met de geldende regels.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Mister »

merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Op zaterdagavond na. Vrienden lieten de hond uit en kwamen, na het ingaan van de avondklok, binnenstappen met de mededeling 'wij zijn ernstig verdwaald, mogen we even bij jullie op krachten komen'. Op afstand en met ventilatie was het even heel gezellig.
Dit is niet in strijd met de geest van de wet, denk je?
Niet alleen in strijd met de geest van de wet. Het was gewoon in strijd met de geldende regels.
Eigenlijk begrijp ik niet dat je dat hier zo deelt. Het valt niet binnen de regels, maar je lijkt het vooral leuk te vinden?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Adje »

Wij genieten van ons pensioen, met een werksituatie hebben wij niet meer te maken.

Wij gaan samen wel ergens op bezoek, ontvangen ook wel bv. een echtpaar. Kinderen van ons die ook weer kinderen hebben boven de 13 jaar, bezoeken ons niet met het gehele gezin. Dat is overigens niet omdat ik bijzonder angstig ben om het virus op te lopen.
Maar het lijkt mij geen goed voorbeeld richting bv. mijn onkerkelijke buren dat onze kinderen met zo'n 4 (bijna) volwassen kinderen bij ons binnen stappen.

De meeste van onze kinderen wonen niet bij ons in de buurt, even tussendoor op bezoek komen is er dan ook niet bij.
Een paar van onze kinderen wonen dicht bij elkaar, anderen wonen op (grote) afstand van ons en elkaar.
De gezellige familiebijeenkomsten missen we allemaal!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door windorgel »

Mister schreef:
merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Op zaterdagavond na. Vrienden lieten de hond uit en kwamen, na het ingaan van de avondklok, binnenstappen met de mededeling 'wij zijn ernstig verdwaald, mogen we even bij jullie op krachten komen'. Op afstand en met ventilatie was het even heel gezellig.
Dit is niet in strijd met de geest van de wet, denk je?
Niet alleen in strijd met de geest van de wet. Het was gewoon in strijd met de geldende regels.
Eigenlijk begrijp ik niet dat je dat hier zo deelt. Het valt niet binnen de regels, maar je lijkt het vooral leuk te vinden?
Ik begrijp Merel wel. Hoewel het in strijd is met de regels, kan je na een lange tijd zonder bezoek en met weinig contacten, toch wel even echt genieten van zo'n onverwachts bezoekje?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door Mister »

Geniet ik ook van hoor. Maar dat kan ook prima binnen de tijden die momenteel gelden.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Precies, het was even erg fijn.

Wij werken al een jaar thuis, krijgen onze boodschappen thuis bezorgd. Krijgen sinds vorig jaar juni al geen bezoek. Toen hebben wij onze laatste kinderverjaardag voor de familie in de tuin gevierd. Wij zien onze ouders nauwelijks omdat zij te ver weg wonen en er maar 1 bezoeker per dag mag komen. Mijn moeder is inmiddels 2 keer geopereerd en daar kunnen we niet/nauwelijks naar toe. Mijn schoonmoeder klaagt nooit, maar ziet al een jaar bijna niemand meer. Ook daar kunnen we nauwelijks heen.
Vorig jaar stierf mijn oma en met de beperkte uitvaart hebben wij als familie uit de verte met elkaar gesproken om vervolgens weer twee uur rijdend terug naar huis te gaan. Overige familie hebben wij al ruim een jaar niet gezien. Vriendinnen, waar ik normaliter een keer per jaar mee afsprak in het midden van het land heb ik inmiddels al ruim anderhalf jaar niet gezien.
Dus de zure reacties laat ik even van mij afglijden ;)
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Maatregelen/adviezen Covid-19

Bericht door merel »

Mister schreef:Geniet ik ook van hoor. Maar dat kan ook prima binnen de tijden die momenteel gelden.
Wel als iedereen dicht in de buurt woont en ook dan kan bezoek vaak niet, omdat je maar 1 persoon per dag mag ontvangen.
Plaats reactie