Kabinetsformatie 2021

Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Bruna »

Mannetje schreef:
DDD schreef:Ik weet niet beter dan dat Sigrid Kaag een trouw kerklid is. Wat heb ik gemist?
Behoedt het trouw kerklid zijn voor het hebben van beroerde principes?
Dit is daar wel het ultieme voorbeeld van dat dit niet het geval is.

Wellicht een opmerking van @DDD om de discussie een beetje op gang te brengen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Erasmiaan »

Bruna schreef:
Mannetje schreef:
DDD schreef:Ik weet niet beter dan dat Sigrid Kaag een trouw kerklid is. Wat heb ik gemist?
Behoedt het trouw kerklid zijn voor het hebben van beroerde principes?
Dit is daar wel het ultieme voorbeeld van dat dit niet het geval is.

Wellicht een opmerking van @DDD om de discussie een beetje op gang te brengen.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij het meent. Maar misschien kan hij duidelijkheid verschaffen. Al schiet bij hem het onderbouwen van zijn mening er de laatste tijd bij in.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door DDD »

Precies zoals ik het zeg. Ik heb bij Sigrid Kaag nooit enige vijandschap tegen het christelijk geloof geconstateerd.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door merel »

DDD schreef:Ik weet niet beter dan dat Sigrid Kaag een trouw kerklid is. Wat heb ik gemist?

https://www.trouw.nl/politiek/sigrid-ka ... ~bb910462/

Ik heb de indruk dat 'haar geloof' niet verder gaat dan een mystieke ervaring en goed zijn voor een ander. Dan is het heel makkelijk om gelovig te zijn. Mijn voormalig buren waren ook goed voor een ander, maar geloofden niet.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door parsifal »

Sigrid Kaag lijkt inderdaad een van de minder fundamentalistisch progressieve D66ers.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door merel »

parsifal schreef:Sigrid Kaag lijkt inderdaad een van de minder fundamentalistisch progressieve D66ers.
Dat is wat anders dan de stelling van DDD dat zij een trouw kerklid is. ;) Zij is lid van de Katholieke kerk en gaat af en toe naar een dienst.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Herman »

Vandaag wordt de nieuwe kamervoorzitter gekozen. Een interessante keuze voor de VVD om te kijken of ze de kandidatuur van D66 steunen of bij Arib blijven.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Herman »

parsifal schreef:Sigrid Kaag lijkt inderdaad een van de minder fundamentalistisch progressieve D66ers.
Ze drukt zich bescheiden en respectvol uit. Haar gedachtengoed verschilt denk ik - vanuit conservatief christelijk oogpunt bezien - in niets van de rest van die partij.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Erasmiaan »

Herman schreef:Vandaag wordt de nieuwe kamervoorzitter gekozen. Een interessante keuze voor de VVD om te kijken of ze de kandidatuur van D66 steunen of bij Arib blijven.
Inderdaad. Ik ben bang dat de VVD Vera Bergkamp steunt; of ze doen het nu niet om Wilders geen gelijk te geven. Dan heeft Arib al bijna gewonnen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Piet Puk »

Bruna schreef:
Mannetje schreef:
DDD schreef:Ik weet niet beter dan dat Sigrid Kaag een trouw kerklid is. Wat heb ik gemist?
Behoedt het trouw kerklid zijn voor het hebben van beroerde principes?
Dit is daar wel het ultieme voorbeeld van dat dit niet het geval is.

Wellicht een opmerking van @DDD om de discussie een beetje op gang te brengen.
Ah, ik vroeg me al af wie die vrouw toch elke zondag in kerk was bij me. Nou snap ik het, dat was Kaag :jongle
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door DDD »

Iets meer respect voor degenen die over ons gesteld zijn, kan geen kwaad.

@merel:
Als een RK-lid geregeld naar de kerk gaat, is het mijns inziens een trouw kerklid. Zo werkt dat in deze kerk. In de Gereformeerde Gemeenten zou je met een keer per twee weken een randkerkelijke zijn, maar zo is het in de RKK niet.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Iets meer respect voor degenen die over ons gesteld zijn, kan geen kwaad.

@merel:
Als een RK-lid geregeld naar de kerk gaat, is het mijns inziens een trouw kerklid. Zo werkt dat in deze kerk. In de Gereformeerde Gemeenten zou je met een keer per twee weken een randkerkelijke zijn, maar zo is het in de RKK niet.
Haha DDD, ik vind je best wel scherp. Maar dat respect voor degenen die over ons gesteld zijn stopt niet bij de politiek beste vriend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door merel »

DDD schreef:Iets meer respect voor degenen die over ons gesteld zijn, kan geen kwaad.

@merel:
Als een RK-lid geregeld naar de kerk gaat, is het mijns inziens een trouw kerklid. Zo werkt dat in deze kerk. In de Gereformeerde Gemeenten zou je met een keer per twee weken een randkerkelijke zijn, maar zo is het in de RKK niet.
Nee dat klopt, maar zij geeft zelf aan dat zij af en toe naar de kerk gaat. Af en toe is in RK kringen ( en ik ben daar enigszins bekend) de kerstnachtviering. Dan ben je al best wel een trouwe kerkganger.

Haar verdere gedachtengoed over geloof en standpunten kan ik alleen niet zo baseren op de bijbel. Zij geeft zelf in het artikel waar ik naar verwees dat zij haar eigen normen en waarden bepaalt en zich niet wil laten leiden door hetgeen de kerk vindt. Over sommige standpunten kan je het als christen oneens zijn, maar over ethische kwesties zoals abortus, euthanasie en 3 ouderschap sluiten de christelijke gelederen zich toch wel.

maar goed dit heeft niets te maken met de kabinetsformatie. Vandaag is de verkiezing voor kamervoorzitter. Mijn stem zou naar Bosma gaan. Ik vind het altijd erg gevat.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door DDD »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Iets meer respect voor degenen die over ons gesteld zijn, kan geen kwaad.

@merel:
Als een RK-lid geregeld naar de kerk gaat, is het mijns inziens een trouw kerklid. Zo werkt dat in deze kerk. In de Gereformeerde Gemeenten zou je met een keer per twee weken een randkerkelijke zijn, maar zo is het in de RKK niet.
Haha DDD, ik vind je best wel scherp. Maar dat respect voor degenen die over ons gesteld zijn stopt niet bij de politiek beste vriend.
Zeker. Maar vind je het onrespectvol als ik Kaag onrechtzinnig noem?
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Christen »

Ze hebben wel last van vertrouwen in elkaar he. Als ik zo kijk.
Als Rutte zich nu echt zich verkeerd herinnerd heeft en mevrouw Kaag en Rutte in het echt niet verkeerd over voorzitterschap gehad hebben..
Stemmen voor wie de beste is... en klap met die hamer.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
En dan formeren en regeren!
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie