Komt er een revolutie in Nederland?

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/

Niemand minder dan Willem Engel gaat de politiek in. Voor de partij VSN. Vrij en Sociaal Nederland. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden?
Ik denk dat de PVV en de FvD hier niet blij mee worden, het zou ze stemmen kunnen kosten. Maar wat gebeurd er als PVV, FvD en VSN een meerderheid kunnen vormen?

Het zou ook goed kunnen dat het uitloopt op een fiasco, maar ik gok 200.000 stemmen op VSN.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Hollander »

Dat wordt Emile Ratelband de 2e.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/

Niemand minder dan Willem Engel gaat de politiek in. Voor de partij VSN. Vrij en Sociaal Nederland. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden?
Ik denk dat de PVV en de FvD hier niet blij mee worden, het zou ze stemmen kunnen kosten. Maar wat gebeurd er als PVV, FvD en VSN een meerderheid kunnen vormen?

Het zou ook goed kunnen dat het uitloopt op een fiasco, maar ik gok 200.000 stemmen op VSN.
Meerderheid PVV, FvD en VSN gaat echt niet gebeuren. Stemmen van VSN gaan weg bij de PVV denk ik. Zullen niet blij zijn, nu ze net goed in de peilingen staan
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/

Niemand minder dan Willem Engel gaat de politiek in. Voor de partij VSN. Vrij en Sociaal Nederland. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden?
Ik denk dat de PVV en de FvD hier niet blij mee worden, het zou ze stemmen kunnen kosten. Maar wat gebeurd er als PVV, FvD en VSN een meerderheid kunnen vormen?

Het zou ook goed kunnen dat het uitloopt op een fiasco, maar ik gok 200.000 stemmen op VSN.
Er zullen een paar duizend gekkies op deze meneer stemmen. Is zelfs geen topic waard op dit forum :lock
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Ambtenaar »

Misschien dat ze enig succes hebben, maar als straks iedereen is gevaccineerd en iedereen weer kan doen wat hij of zij wil, zijn deze gekkies zo weer van het toneel verdwenen. Waarschijnlijk krijgen ze snel onderling ruzie.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/

Niemand minder dan Willem Engel gaat de politiek in. Voor de partij VSN. Vrij en Sociaal Nederland. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden?
Ik denk dat de PVV en de FvD hier niet blij mee worden, het zou ze stemmen kunnen kosten. Maar wat gebeurd er als PVV, FvD en VSN een meerderheid kunnen vormen?

Het zou ook goed kunnen dat het uitloopt op een fiasco, maar ik gok 200.000 stemmen op VSN.
Er zullen een paar duizend gekkies op deze meneer stemmen. Is zelfs geen topic waard op dit forum :lock
Zou zomaar kunnen.
Het word tijd dat jij ook moderator word Huisman. Dan mag je lekker bepalen wat op slot kan en wat niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Herman »

25% van de bevolking is kritisch of anticorona. Wanneer het je lukt om de verkiezingen specifiek over dit punt te laten lopen, dan voorzie ik wel wat meer stemmen dan enkele duizenden.
Daarbij let ik ook op de move van de FvD die in het coronakritische publiek begint te prijsschieten.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:Misschien dat ze enig succes hebben, maar als straks iedereen is gevaccineerd en iedereen weer kan doen wat hij of zij wil, zijn deze gekkies zo weer van het toneel verdwenen. Waarschijnlijk krijgen ze snel onderling ruzie.
Haha is goed mogelijk. Ik vind het wel grappig om de ontwikkelingen te volgen.

Dhr Engel met zijn groepering heeft mij niet kunnen overtuigen eerlijk gezegd. Gekkies vind ik wat overdreven, maar ze doen wel echt raar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door deschpin »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/politiek/willem-engel ... ~aa159874/

Niemand minder dan Willem Engel gaat de politiek in. Voor de partij VSN. Vrij en Sociaal Nederland. Ik ben heel erg benieuwd wat dit gaat worden?
Ik denk dat de PVV en de FvD hier niet blij mee worden, het zou ze stemmen kunnen kosten. Maar wat gebeurd er als PVV, FvD en VSN een meerderheid kunnen vormen?

Het zou ook goed kunnen dat het uitloopt op een fiasco, maar ik gok 200.000 stemmen op VSN.
Overgrote deel van nederlanders stemt vooral op basis van portemonnee, kieswijzers en op basis van media-optredens. Zolang mensen in het imago(visie heeft hij immers niet) van Rutte blijven trappen blijft VVD de grootste.
Wellicht kan Hoekstra de CDA consolideren of een klein beetje laten groeien. Persoonlijk hoop ik op verschuiving van macht naar CDA. Blok van Hoekstra/Keizer/de Jonge met Omtzigt als luis in de pels kan mij meer bekoren dan pragmaticus Rutte met zijn meelopers.

Overigens wat je ook van Rutte vindt, zijn verdeel en heers politiek wordt bijzonder knap uitgevoerd. Hij blijft zelf altijd buiten schot en (laat) zijn "vak" ministers sneuvelen, maar daarna zorgt hij wel weer goed voor ze.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Ambtenaar »

deschpin schreef: Overigens wat je ook van Rutte vindt, zijn verdeel en heers politiek wordt bijzonder knap uitgevoerd. Hij blijft zelf altijd buiten schot en (laat) zijn "vak" ministers sneuvelen, maar daarna zorgt hij wel weer goed voor ze.
Omdat Hugo de Jonge geen partijleider meer is, is hij veel minder interessant geworden voor de oppositie. Ze zullen hun pijlen in het coronadossier vooral op Rutte gaan richten.

De Toeslagenaffaire is natuurlijk ook niet echt een lekker dossier voor de oppositie, omdat Asscher één van de betrokken ministers was.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:De Toeslagenaffaire is natuurlijk ook niet echt een lekker dossier voor de oppositie, omdat Asscher één van de betrokken ministers was.
Wilders en Baudet kunnen daar nog prima over van leer trekken hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
deschpin schreef: Overigens wat je ook van Rutte vindt, zijn verdeel en heers politiek wordt bijzonder knap uitgevoerd. Hij blijft zelf altijd buiten schot en (laat) zijn "vak" ministers sneuvelen, maar daarna zorgt hij wel weer goed voor ze.
Omdat Hugo de Jonge geen partijleider meer is, is hij veel minder interessant geworden voor de oppositie. Ze zullen hun pijlen in het coronadossier vooral op Rutte gaan richten.

De Toeslagenaffaire is natuurlijk ook niet echt een lekker dossier voor de oppositie, omdat Asscher één van de betrokken ministers was.
Daar ga ik ook wel vanuit, enfin het zijn ook gewoon lastige dossiers. Nietemin laat Rutte ook in deze discussies zijn menselijke en vaak kwetsbare kant zien. Ik heb hem vorige week persoonlijk meegemaakt rondom het overlijden van ma en de ziekenhuisopname van pa, dan kijk je gewoon een mens recht in zijn hart.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Panny »

Nee hoor, er komt geen revolutie in Nederland.
Er zijn gewoon een aantal zetels te verdelen tussen partijen als PVV, FVD, JA21 en VSN.
Maar ik verwacht niet dat bijvoorbeeld VVD of CDA hier veel last van gaan krijgen.

En de FvD is juist veel zetels kwijtgeraakt in de peilingen door de manier waarop ze met de coronacrisis omgaan.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Misschien dat ze enig succes hebben, maar als straks iedereen is gevaccineerd en iedereen weer kan doen wat hij of zij wil, zijn deze gekkies zo weer van het toneel verdwenen. Waarschijnlijk krijgen ze snel onderling ruzie.
En als het dan tegenzit beginnen ze weer een afsplitsing, van een afsplitsing.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Komt er een revolutie in Nederland?

Bericht door Bertiel »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:Misschien dat ze enig succes hebben, maar als straks iedereen is gevaccineerd en iedereen weer kan doen wat hij of zij wil, zijn deze gekkies zo weer van het toneel verdwenen. Waarschijnlijk krijgen ze snel onderling ruzie.
En als het dan tegenzit beginnen ze weer een afsplitsing, van een afsplitsing.
tzijn net kerken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie