Feiten en fabels over het coronavaccin

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Feiten en fabels over het coronavaccin

Bericht door Mara »

Een heldere uitleg over het vaccin
Duurt ongeveer 7 minuten.
https://www.universiteitvannederland.nl ... ronavaccin

Na dit gehoord te hebben, zijn jullie dan overtuigd van de waarde van het vaccin en laat je je vaccineren?
Of zeg je nog steeds, nee, ik laat me niet inenten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Feiten en fabels over het coronavaccin

Bericht door Hoopvol »

Mara schreef:Een heldere uitleg over het vaccin
Duurt ongeveer 7 minuten.
https://www.universiteitvannederland.nl ... ronavaccin

Na dit gehoord te hebben, zijn jullie dan overtuigd van de waarde van het vaccin en laat je je vaccineren?
Of zeg je nog steeds, nee, ik laat me niet inenten.
Ik ben niet van plan om me te laten vaccineren
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Feiten en fabels over het coronavaccin

Bericht door Delftenaar »

Zelf ben ik het wel van plan.

Het vaccin is snel ontwikkeld, maar dat kwam mede doordat er al veel voorwerk gedaan was. Sinds de uitbraak van SARS in 2003 was men, op een laag pitje, er al mee bezig. Ook de techniek op basis van rna was toevallig al voor iets anders ontwikkeld.
Sinds de pandemie zijn vele mensen vrij gemaakt en budget ter beschikking gesteld om tot een vaccin te komen. Qua veiligheid is het echt wel onderzocht dat er geen "gekke" dingen gebeuren . Natuurlijk kan alsnog een zeldzame bijwerking aan het licht komen. Alleen is dat risico te verwaarlozen ten opzichte van de risico's die je bv. in het verkeer neemt door van a naar b te rijden.

God heeft de ontwikkelaars van het vaccin het verstand gegeven om zo een oplossing voor de pandemie te krijgen. Dat middel mogen we gebruiken. Net zoals je na een hartinfarct ook medicijnen gebruikt om gezond te blijven. In dankbaarheid naar God voor deze gave.

Daarmee kan de samenleving weer zijn normale loop krijgen. Mensen die nog steeds dagelijks de naweeën van hun corona voelen zullen denk ik niet begrijpen waarom mensen over vaccinatie twijfelen. Zij weten beter. Los van het voorkomen van ziekte en de economische effecten van de huidige situatie is er, vaak onder de radar, veel psychisch leed. En zo lijden ook veel mensen die wellicht nooit corona zullen krijgen, of het ongemerkt al gehad hebben.
Vaccinatie zorgt voor de normalisatie van het leven en dat is nodig. Hard nodig.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Feiten en fabels over het coronavaccin

Bericht door Adje »

Mara schreef:Een heldere uitleg over het vaccin
Duurt ongeveer 7 minuten.
https://www.universiteitvannederland.nl ... ronavaccin

Na dit gehoord te hebben, zijn jullie dan overtuigd van de waarde van het vaccin en laat je je vaccineren?
Of zeg je nog steeds, nee, ik laat me niet inenten.
Wij hebben al beslist: wij laten ons inenten. Dat filmpje doet daar voor ons niet veel aan toe of af, dat besluit hadden we al genomen.

Willen we bv. weer naar volle kerken, zullen we daar zelf toch ook iets aan moeten doen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Feiten en fabels over het coronavaccin

Bericht door Dodo »

Zo'n opmerking als: de kans dat je ernstig gewond raakt bij een verkeersongeluk is 1:800 vind ik dan wel weer heel raar. Hoe bedoelen ze dat dan? Is die kans elke dag zo klein/groot? Of alleen voor autorijders? Of fietsers? Of alle verkeersdeelnemers?
Plaats reactie