Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

De kerken moeten ook maatregelen nemen

Eens
47
55%
Oneens
35
41%
Geen mening
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Luther »

Amstelodamense schreef:
pierre27 schreef:
FlyingEagle schreef:Ik weet niet waar dat getal van 800 vandaan komt weet ik niet maar dat aantal klopt niet. Wel kunnen m’n schoonouders elke zondagavond naar de kerk maar er zijn ‘s avonds veel minder kerkgangers dan ‘s morgens.
Lijkt me belangrijk om dit soort berichten niet zomaar te verspreiden omdat we iets hebben gehoord. Voor je het weet zijn we in overtreding tegen Gods geboden.
Klopt helemaal, een bewust indianenverhaal. Jammer dat de indiener ervan ermee doorgaat. Enfin zijn intentie is inmiddels duidelijk.
Je kunt niet tegen de waarheid en hebt ook geen idee wat mijn intentie zou zijn. Dit is absoluut laakbaar gedrag, wat niet in de doofpot gestopt hoeft te worden.
Je hebt het echt over een doofpot? Laakbaar dat je op deze wijze, met populistische praat, een kerkelijke gemeente door het slijk wil halen.
Een kerk(enraad) die besluit om 20% van de zitplaatsen te laten bezetten binnen alle maatregelen, zal daar goed over nagedacht hebben en dit ook biddend gedaan hebben. Het gaat om een lastige afweging tussen lichamelijke en geestelijke gezondheid. Daar bovenop springen alsof je bij de seculiere media hoort, is bepaald niet elkaars eer en goede naam bevorderen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Het ging hier om een veel groter aantal. Ik zie niet zo heel veel verschil met een auto in brand steken op een dorpsplein. Ik ben helemaal geen fan van kadaverdiscipline, maar de sociale processen zijn toch niet heel anders? Zo'n kerkenraad vindt gewoon iets, ongeacht van wat anderen daarvan vinden en doet met de hele gemeenschap zijn eigen zin. Niet perse veel anders dan jongeren die het perse nodig vinden om een auto in brand te steken op het dorpsplein. Ik weet niet wat ik nou meer onvolwassen vind, in ieder geval.
Als lid van een gemeente heb je toch ook zelf verstand gekregen. Juist in Kootwijkerbroek, waar ze 20 jaar geleden last hadden van een virusziekte bij dieren, zouden ze toch moeten weten dat het opeenpakken van levende wezens geen goed idee is in geval van een virusziekte.

Los daarvan, het zou interessant zijn om te weten of er onder de leden van de GG Kootwijkerbroek significant meer besmettingen hebben plaatsgevonden. Als daar geen sprake van is, dan kun je wellicht conclusies trekken ten aanzien van het risico van kerkdiensten.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door DDD »

Luther schreef:
Amstelodamense schreef:
pierre27 schreef:
FlyingEagle schreef:Ik weet niet waar dat getal van 800 vandaan komt weet ik niet maar dat aantal klopt niet. Wel kunnen m’n schoonouders elke zondagavond naar de kerk maar er zijn ‘s avonds veel minder kerkgangers dan ‘s morgens.
Lijkt me belangrijk om dit soort berichten niet zomaar te verspreiden omdat we iets hebben gehoord. Voor je het weet zijn we in overtreding tegen Gods geboden.
Klopt helemaal, een bewust indianenverhaal. Jammer dat de indiener ervan ermee doorgaat. Enfin zijn intentie is inmiddels duidelijk.
Je kunt niet tegen de waarheid en hebt ook geen idee wat mijn intentie zou zijn. Dit is absoluut laakbaar gedrag, wat niet in de doofpot gestopt hoeft te worden.
Je hebt het echt over een doofpot? Laakbaar dat je op deze wijze, met populistische praat, een kerkelijke gemeente door het slijk wil halen.
Een kerk(enraad) die besluit om 20% van de zitplaatsen te laten bezetten binnen alle maatregelen, zal daar goed over nagedacht hebben en dit ook biddend gedaan hebben. Het gaat om een lastige afweging tussen lichamelijke en geestelijke gezondheid. Daar bovenop springen alsof je bij de seculiere media hoort, is bepaald niet elkaars eer en goede naam bevorderen.
Het ging hier om meer dan 40 procent, als het geen 50 is.
Muurbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2020, 06:39

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Muurbloem »

Als een kerkenraad dit besluit, ben ik bereid om de gevolgen hiervan te dragen. Het is moeilijker dat er geestelijk gewicht aan gehangen wordt. Ik vind dat erg verdrietig. Laten we bidden om elkaar in liefde te verdragen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Ambtenaar »

Muurbloem schreef:Als een kerkenraad dit besluit, ben ik bereid om de gevolgen hiervan te dragen.
Hoe bedoel je dit?
Muurbloem
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2020, 06:39

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Muurbloem »

Maanden niet fysiek naar de kerk
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Vervolgde »

Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Gewoon even de filmpjes bekijken op de Oud Beyerlandse laan te Rotterdam.
Ja endat zijn al de jongeren voor de rellen in de rest van Nederland? Er werd juist benadrukt dat de groep bestond uit Nederlandse, Turkse en Marokkaanse jongeren in Rotterdam . De sfeer voor rellen was gezet met Eindhoven met die rechtsextemistische groeperingen en Urk en Stein. Zat weinig allochtoons aan. En veel jongeren ook i Rotterdam hebben inmiddels ook ouders die in Nederland geboren zijn. Ben je dan nog allochtoon?
Voor de duidelijkheid zou je de vraag eens anders kunnen belichten.

Wanneer is men Nederlander? Dat heeft weinig meer te maken met de plek waar men geboren is. Het Nederlanderschap is een juridische constructie niet gerelateerd aan het fysieke land(schap). Zijn er nog wel Nederlanders? De idee van een Vaderland met een Nederlandse bevolking in Nederland ligt ruim achter ons. Kun je alleen met weemoed en heimwee aan terugdenken en je kleinkinderen over vertellen. Over dat kleine landje aan de zee, waar men christelijk of in ieder geval kerkelijk was en zich richtte op Gods woord.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Lilian1975 »

Vervolgde schreef:
Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Gewoon even de filmpjes bekijken op de Oud Beyerlandse laan te Rotterdam.
Ja endat zijn al de jongeren voor de rellen in de rest van Nederland? Er werd juist benadrukt dat de groep bestond uit Nederlandse, Turkse en Marokkaanse jongeren in Rotterdam . De sfeer voor rellen was gezet met Eindhoven met die rechtsextemistische groeperingen en Urk en Stein. Zat weinig allochtoons aan. En veel jongeren ook i Rotterdam hebben inmiddels ook ouders die in Nederland geboren zijn. Ben je dan nog allochtoon?
Voor de duidelijkheid zou je de vraag eens anders kunnen belichten.

Wanneer is men Nederlander? Dat heeft weinig meer te maken met de plek waar men geboren is. Het Nederlanderschap is een juridische constructie niet gerelateerd aan het fysieke land(schap). Zijn er nog wel Nederlanders? De idee van een Vaderland met een Nederlandse bevolking in Nederland ligt ruim achter ons. Kun je alleen met weemoed en heimwee aan terugdenken en je kleinkinderen over vertellen. Over dat kleine landje aan de zee, waar men christelijk of in ieder geval kerkelijk was en zich richtte op Gods woord.
Je bent Nederlander als je een nedelands paspoort hebt. Jij en je beide ouders in Nederland geboren bent . Ik weet niet of ik zo weemoedig ben naar een bed wat je schetst wat maar de halve waarheid is. Maar dat hoort in een ander topic thuis.
De vraag aan @DDD blijft staan. Waar haal je vandaan dat het voornamelijk allochtonen jongeren waren.
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Vervolgde »

Lilian1975 schreef:
Vervolgde schreef:
Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Gewoon even de filmpjes bekijken op de Oud Beyerlandse laan te Rotterdam.
Ja endat zijn al de jongeren voor de rellen in de rest van Nederland? Er werd juist benadrukt dat de groep bestond uit Nederlandse, Turkse en Marokkaanse jongeren in Rotterdam . De sfeer voor rellen was gezet met Eindhoven met die rechtsextemistische groeperingen en Urk en Stein. Zat weinig allochtoons aan. En veel jongeren ook i Rotterdam hebben inmiddels ook ouders die in Nederland geboren zijn. Ben je dan nog allochtoon?
Voor de duidelijkheid zou je de vraag eens anders kunnen belichten.

Wanneer is men Nederlander? Dat heeft weinig meer te maken met de plek waar men geboren is. Het Nederlanderschap is een juridische constructie niet gerelateerd aan het fysieke land(schap). Zijn er nog wel Nederlanders? De idee van een Vaderland met een Nederlandse bevolking in Nederland ligt ruim achter ons. Kun je alleen met weemoed en heimwee aan terugdenken en je kleinkinderen over vertellen. Over dat kleine landje aan de zee, waar men christelijk of in ieder geval kerkelijk was en zich richtte op Gods woord.
Je bent Nederlander als je een nedelands paspoort hebt. Jij en je beide ouders in Nederland geboren bent . Ik weet niet of ik zo weemoedig ben naar een bed wat je schetst wat maar de halve waarheid is. Maar dat hoort in een ander topic thuis.
De vraag aan @DDD blijft staan. Waar haal je vandaan dat het voornamelijk allochtonen jongeren waren.
Vergeet die eis van geboren zijn in Nederland maar.
Blijkbaar zijn we het eens over het feit dat etniciteit geen rol meer speelt. En dat is juist datgene wat een volk verenigt. Aangezien dat beginsel (want wie wil nog iets weten van waarden en normen en een gezamenlijke religie?) is losgelaten heeft de onderscheiding in allochtoon - autochtoon geen zin meer. Vandaar dat we die termen al een aantal jaren niet meer gebruiken.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:
Vervolgde schreef:
Lilian1975 schreef:
Herman schreef:Gewoon even de filmpjes bekijken op de Oud Beyerlandse laan te Rotterdam.
Ja endat zijn al de jongeren voor de rellen in de rest van Nederland? Er werd juist benadrukt dat de groep bestond uit Nederlandse, Turkse en Marokkaanse jongeren in Rotterdam . De sfeer voor rellen was gezet met Eindhoven met die rechtsextemistische groeperingen en Urk en Stein. Zat weinig allochtoons aan. En veel jongeren ook i Rotterdam hebben inmiddels ook ouders die in Nederland geboren zijn. Ben je dan nog allochtoon?
Voor de duidelijkheid zou je de vraag eens anders kunnen belichten.

Wanneer is men Nederlander? Dat heeft weinig meer te maken met de plek waar men geboren is. Het Nederlanderschap is een juridische constructie niet gerelateerd aan het fysieke land(schap). Zijn er nog wel Nederlanders? De idee van een Vaderland met een Nederlandse bevolking in Nederland ligt ruim achter ons. Kun je alleen met weemoed en heimwee aan terugdenken en je kleinkinderen over vertellen. Over dat kleine landje aan de zee, waar men christelijk of in ieder geval kerkelijk was en zich richtte op Gods woord.
Je bent Nederlander als je een nedelands paspoort hebt. Jij en je beide ouders in Nederland geboren bent . Ik weet niet of ik zo weemoedig ben naar een bed wat je schetst wat maar de halve waarheid is. Maar dat hoort in een ander topic thuis.
De vraag aan @DDD blijft staan. Waar haal je vandaan dat het voornamelijk allochtonen jongeren waren.
Dat weet ik voor wat Rotterdam betreft van een agent die er midden tussenin zat. Voor het overige heb ik dat vermoedelijk nooit in zijn algemeenheid gezegd, want Urk betreft juist autochtone jongeren.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Zita »

DDD schreef:
Lilian1975 schreef:. Waar haal je vandaan dat het voornamelijk allochtonen jongeren waren.
Dat weet ik voor wat Rotterdam betreft van een agent die er midden tussenin zat. Voor het overige heb ik dat vermoedelijk nooit in zijn algemeenheid gezegd, want Urk betreft juist autochtone jongeren.
Tja, in Rotterdam waren de rellen in een wijk waar bijna alleen maar Nederlanders van niet-westerse afkomst wonen. En op Urk wonen vrijwel alleen maar autochtonen. Heel verrassend kan die analyse dus niet zijn.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
DDD schreef:
Lilian1975 schreef:. Waar haal je vandaan dat het voornamelijk allochtonen jongeren waren.
Dat weet ik voor wat Rotterdam betreft van een agent die er midden tussenin zat. Voor het overige heb ik dat vermoedelijk nooit in zijn algemeenheid gezegd, want Urk betreft juist autochtone jongeren.
Tja, in Rotterdam waren de rellen in een wijk waar bijna alleen maar Nederlanders van niet-westerse afkomst wonen. En op Urk wonen vrijwel alleen maar autochtonen. Heel verrassend kan die analyse dus niet zijn.
@DDD. En ik dacht dus dat je het wel degelijk over de rellen in zijn algemeenheid had.

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 05#p963143

Ik betwijfel trouwens of relschoppers speciaal laag opgeleid zijn. Voor voetbalhooligans lijkt dat in ieder geval niet zo te zijn. Bij de huidige rellen zijn allochtone jongeren sterk oververtegenwoordigd, net als in de ziekenhuizen. Ik denk vooralsnog eerder dat de hoeveelheid testosteron en zelfbeheersing bepalend is voor dit soort gedrag, en dat intelligentie maar beperkt een remmende factor is.
Volgens een journalist bij rtv rijnmond ging het om deze groep in Rotterdam.
Even rondvragen leert dat het waarschijnlijk gaat om een mix van culturen met een relatieve 'oververtegenwoordiging' van Hollands, Marokkaans en Turks. In het geval van autochtone Nederlanders zou het kunnen gaan om mensen die zich afficheren als 'hooligan'. "Dat is wat je ook regelmatig hoorde schreeuwen."
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door DDD »

Sterk oververtegenwoordigd lijkt mij heel juist.

In Wassenaar en Blaricum zijn geen rellen. Dus de plaatsen waar de rellen zijn, tellen ook mee in de beoordeling. Maar goed, de positie van Urkers en van allochtonen in onze samenleving is in veel opzichten toch best vergelijkbaar.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door -DIA- »

Wie de wijk- en buurtcijfers van het CBS inziet kan leren dat er nog altijd wordt gerekend met de autochtone bevolking en daarnevens er worden ook allochtonen niet-Europese, land van herkomst, *weet even niet of dit nog in de laatste cijfers is geregistreerd* allochtonen genoemd. Hoe ze dat dat berekenen weet ik niet, maar in deze tijd van een doorgeslagen gelijkheid (en 'broederschap....?) zou je daar haast door gestempeld worden.... :quoi Ook wordt de leeftijdsopbouw van een wijk genoemd, gezinsgrootte, aantal woningen, huur- of koopwoningen enz., de voorzieningen, dichtstbijzijnde grote supermarkt, dichtstbijzijnde ziekenhuis, enz. Vroeger werd de bevolking ook door het CBS ingedeeld, er worden nu zaken niet meer geteld: vroeger rekende het CBS heel godsdienstig: percentage rooms-katholieken, hervormden en gereformeerden. De laatste twee waren bij het CBS altijd erg 'schwierig' om zo te zeggen, want ze rekenden alle Hervormden bij elkaar, en maakten geen onderscheid of het nu Gereformeerde Bond was dan wel vrijzinnig. En ook de gereformeerden waren niet duidelijk: Men rekende de Gereformeerde Kerken in Nederland samen met de kleine behoudende Gereformeerde Gemeenten.... De cijfers van het CBS van 2019 heb ik kunnen inzien, maar of de cijfers van 2020 al ergens online staan weet ik niet. Dan moet het te vinden zijn bij het CBS.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Aanpassing kerken bij strengere maatregelen overheid

Bericht door -DIA- »

Herstel: Het CBS benoemd percentage allochtonen met een niet-westerse achtergrond. Even opgezocht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie