Mohammedaans terreur in Europa

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Het moet er maar eens op aankomen Lilian, we hebben allemaal stervensgenade nodig.
Ik ga niet zeggen dat ik niet bezorgd ben. Want dat ben ik. Ik zie zoveel om me heen gebeuren.
Ik kan met Lilian heel goed meekomen

1 Korintiërs 15

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning? 56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet. 57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Het moet er maar eens op aankomen Lilian, we hebben allemaal stervensgenade nodig.
Ik ga niet zeggen dat ik niet bezorgd ben. Want dat ben ik. Ik zie zoveel om me heen gebeuren.
Ik kan met Lilian heel goed meekomen

1 Korintiërs 15

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning? 56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet. 57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.
Een vraagje: Wat betekent het, als de prikkel uit de dood wordt weggenomen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Ik bedoel ik ben nu niet bang. En ook niet bang voor wat er misschien (niet) komt. (Toekomst) Omdat ik weet en vertrouw dat hoe het ook gaat. Ik veilig geborgen ben in Gods hand. Zie ik naar onheil uit? Nee. Maar ondanks dat weet ik of kan ik daar voorbij te zien. En nee dan regeert er geen angst. De vreugde daarna, die je soms een fractie in het nu ervaar, is nl zoveel oneindig groter.
Het moet er maar eens op aankomen Lilian, we hebben allemaal stervensgenade nodig.
Ik ga niet zeggen dat ik niet bezorgd ben. Want dat ben ik. Ik zie zoveel om me heen gebeuren.
Ik kan met Lilian heel goed meekomen

1 Korintiërs 15

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning? 56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet. 57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.
Een vraagje: Wat betekent het, als de prikkel uit de dood wordt weggenomen?
De dood is overwonnen door de Heere Jezus

2 Timoteüs 1

10 Doch nu geopenbaard is door de verschijning van onzen Zaligmaker Jezus Christus, Die den dood heeft te niet gedaan, en het leven en de onverderfelijkheid aan het licht gebracht door het Evangelie;

Daarom is de prikkel uit de dood.
Als je de Heere kent, hoef je niet te vrezen voor de dood, de prikkel is weg.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Lilian deelt iets van haar geloofsvertrouwen op een christelijk forum. Dat is mooi en zou hier vaker mogen gebeuren. Ik kan het haar zo niet nazeggen maar het is goed dat ze dit zo kan delen. Wij hoeven toch niet het geloofsvertrouwen van anderen in twijfel te trekken of aangeven dat het er maar eens op moet aankomen. Laten we bij onszelf blijven, daar is al werk genoeg.
Ik trek niets in twijfel!! Maak er alsjeblieft niet iets anders van, nu ik het nog een keer uitgelegd heb!
Ik ken mensen die dit ook zo beleefden. Toch werden ze na een crisissituatie behandeld voor PTSS.
Als je je vertrouwen op de Heere stelt, wil niet zeggen dat je dan nooit bang bent.
Menselijke emoties zoals angst, vrees, bezorgd, zijn volstrekt normaal. Ook in het leven van Gods kinderen.
Denk maar aan Petrus op de golven.
Het kwam op mij ook zo over. Dus dat zal een kwestie van karakterverschillen zijn. Dan is het in ieder geval fijn dat je in de gelegenheid bent om het toe te lichten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar ben het er niet mee eens. Lilian deelt iets van haar geloofsvertrouwen op een christelijk forum. Dat is mooi en zou hier vaker mogen gebeuren. Ik kan het haar zo niet nazeggen maar het is goed dat ze dit zo kan delen. Wij hoeven toch niet het geloofsvertrouwen van anderen in twijfel te trekken of aangeven dat het er maar eens op moet aankomen. Laten we bij onszelf blijven, daar is al werk genoeg.
Ik trek niets in twijfel!! Maak er alsjeblieft niet iets anders van, nu ik het nog een keer uitgelegd heb!
Ik ken mensen die dit ook zo beleefden. Toch werden ze na een crisissituatie behandeld voor PTSS.
Als je je vertrouwen op de Heere stelt, wil niet zeggen dat je dan nooit bang bent.
Menselijke emoties zoals angst, vrees, bezorgd, zijn volstrekt normaal. Ook in het leven van Gods kinderen.
Denk maar aan Petrus op de golven.
Er zijn (goedenacht overigens!) mensen opgenomen in een psychiatrische inrichting, omdat doctoren het niet begrepen. In de boekjes van ds. P. Blok, Uit de opperzaal, staan wel zulke zaken vermeld uit een jarenlange pastorale praktijk. Misschien kennen we die boekjes niet. En toch, als we die zouden kennen zou er veel onbegrip minder zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. J. Calvijn schreef:Zoals Mohammed zegt dat zijn koran de soevereine wijsheid is, zo zegt de paus dat van zijn eigen besluiten. Want ze zijn de twee hoornen van de Antichrist.
Bron: preken over deuteronimium (18:15 & 33:2), 1556-57
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 07 nov 2020, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door -DIA- »

J.C. Philpot schreef:
Ds. J. Calvijn schreef:Zoals Mohammed zegt dat zijn koran de soevereine wijsheid is, zo zegt de paus dat van zijn eigen besluiten. Want ze zijn de twee hoornen van de Antichrist.
Bron: preken over deuteronimium (18:15 & 33:2), 1556-57
Die gedachte vindt ik ook ergens in de kanttekeningen. Ik bedoel Rome en 'de Turk'.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. J. Calvijn schreef:Duivelse nieuwsgierigheid is niet tevreden met het eenvoudigweg door de Heilige Schrift te worden onderwezen. Zie, dit is het ook waar de godsdienst van de Turken op is gebaseerd!

Mohammed heeft zich gemeld als de partij die de volledige openbaring zou moeten brengen - boven en naast het Evangelie. En daardoor zijn zij [de Islamitische Turken] zulke volslagen brute beesten geworden.... Op deze dag zien we dat die arme beesten hun hoofd bezig houden met zaken die zo dwaas en onzinnig zijn als iets maar kan wezen. Maar het is de rechtvaardige wraak van God, die hen heeft overgegeven aan een halsstarrige geest!
Bron: preken over Job (4:15).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie