Complottheorieën

coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Complottheorieën

Bericht door coco »

parsifal schreef:
coco schreef:
Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... het-beest/

Kijk, hier zit nu geen woord Frans bij en ik ben het 100% met de redactie van Refoweb eens!
Dat zegt dan veel over jou.
Ik zie een vrouw die haar oprechte zorgen uit, en ik zie een venijnige nietszeggende reactie van de redactie van refoweb.
Kan minder scherp inderdaad. Hoe is jouw mening over de situatie in Belgie nu trouwens? Veel van de complottheorieen van de zomer kunnen nu wel bij het grof vuil denk ik.
Mijn mening over België is dat een strenge lockdown en veelvuldig gebruik van mondkapjes iig niet helpen. Beelden uit de media negeer ik grotendeels, ik hou me liever aan wat de professionals erover zeggen: www.opendebat.info
:hi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Complottheorieën

Bericht door Jantje »

Ik zou zeggen 'professionals'. Dus mét aanhalingstekens.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe jij de tweede golf duidt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Complottheorieën

Bericht door coco »

Jantje schreef:Ik zou zeggen 'professionals'. Dus mét aanhalingstekens.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe jij de tweede golf duidt.
Aah oké. Jij wilt in geval van nood uitsluitend door Gommers of Kuipers zelf geholpen worden?

Het is vrij logisch dat je capaciteitsproblemen creëert als je je zorgpersoneel naar huis stuurt vanwege positieve PCR testjes.
Het is ook vrij logisch, gezien het angstvirus verspreid door de media, dat mensen het bij de eerste verschijnselen van een snotneus naar het ziekenhuis rennen en benauwdheid klachten hebben.
En wat ook nog logisch is, is dat eenzame opsluiting binnenshuis het afweersysteem weinig goed doet. Zeker niet als je eindelijk na 7 maanden eens een berichtje leest dat er heel heel HEEL misschien wel eens een verband zou kunnen zijn met vitamine D tekort.

Wat mij betreft dus 95% mediavirus, 5 procent Coronavirus
:hi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Complottheorieën

Bericht door Jantje »

coco schreef:
Jantje schreef:Ik zou zeggen 'professionals'. Dus mét aanhalingstekens.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe jij de tweede golf duidt.
Aah oké. Jij wilt in geval van nood uitsluitend door Gommers of Kuipers zelf geholpen worden?

Het is vrij logisch dat je capaciteitsproblemen creëert als je je zorgpersoneel naar huis stuurt vanwege positieve PCR testjes.
Het is ook vrij logisch, gezien het angstvirus verspreid door de media, dat mensen het bij de eerste verschijnselen van een snotneus naar het ziekenhuis rennen en benauwdheid klachten hebben.
En wat ook nog logisch is, is dat eenzame opsluiting binnenshuis het afweersysteem weinig goed doet. Zeker niet als je eindelijk na 7 maanden eens een berichtje leest dat er heel heel HEEL misschien wel eens een verband zou kunnen zijn met vitamine D tekort.

Wat mij betreft dus 95% mediavirus, 5 procent Coronavirus
Kortzichtigheid ten top.

Blijkbaar heb jij geen familie die dit virus hebben doorgemaakt.

En ja, ik woon in een Walchers dorp waar het virus tot op heden binnen de kerkelijke gemeente geen enkel slachtoffer heeft gemaakt, zelfs niet eens een zieke.

Maar dat neemt niet weg dat ik jouw kortzichtigheid enorm akelig en koud vind.

Daar wordt ik nou angstig van!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Complottheorieën

Bericht door coco »

Jantje schreef:
coco schreef:
Jantje schreef:Ik zou zeggen 'professionals'. Dus mét aanhalingstekens.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe jij de tweede golf duidt.
Aah oké. Jij wilt in geval van nood uitsluitend door Gommers of Kuipers zelf geholpen worden?

Het is vrij logisch dat je capaciteitsproblemen creëert als je je zorgpersoneel naar huis stuurt vanwege positieve PCR testjes.
Het is ook vrij logisch, gezien het angstvirus verspreid door de media, dat mensen het bij de eerste verschijnselen van een snotneus naar het ziekenhuis rennen en benauwdheid klachten hebben.
En wat ook nog logisch is, is dat eenzame opsluiting binnenshuis het afweersysteem weinig goed doet. Zeker niet als je eindelijk na 7 maanden eens een berichtje leest dat er heel heel HEEL misschien wel eens een verband zou kunnen zijn met vitamine D tekort.

Wat mij betreft dus 95% mediavirus, 5 procent Coronavirus
Kortzichtigheid ten top.

Blijkbaar heb jij geen familie die dit virus hebben doorgemaakt.

En ja, ik woon in een Walchers dorp waar het virus tot op heden binnen de kerkelijke gemeente geen enkel slachtoffer heeft gemaakt, zelfs niet eens een zieke.

Maar dat neemt niet weg dat ik jouw kortzichtigheid enorm akelig en koud vind.

Daar wordt ik nou angstig van!
Wat die kortzichtigheid betreft: dat is geheel wederzijds!
Angst is een slechte raadgever Jantje.. Leer dat nu toch eens!

En eerlijk is eerlijk, je hebt die website niet eens bekeken hé ;) Allemaal complottheorieën tenslotte. Daar moet je je niet mee inlaten!!

Maar speciaal voor jou nog een keer:
1. Ouderen beschermen.
2. Economie open.
3. Weerstand opbouwen.
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Complottheorieën

Bericht door parsifal »

coco schreef:
Jantje schreef:
coco schreef:
Jantje schreef:Ik zou zeggen 'professionals'. Dus mét aanhalingstekens.

Verder ben ik zeer benieuwd hoe jij de tweede golf duidt.
Aah oké. Jij wilt in geval van nood uitsluitend door Gommers of Kuipers zelf geholpen worden?

Het is vrij logisch dat je capaciteitsproblemen creëert als je je zorgpersoneel naar huis stuurt vanwege positieve PCR testjes.
Het is ook vrij logisch, gezien het angstvirus verspreid door de media, dat mensen het bij de eerste verschijnselen van een snotneus naar het ziekenhuis rennen en benauwdheid klachten hebben.
En wat ook nog logisch is, is dat eenzame opsluiting binnenshuis het afweersysteem weinig goed doet. Zeker niet als je eindelijk na 7 maanden eens een berichtje leest dat er heel heel HEEL misschien wel eens een verband zou kunnen zijn met vitamine D tekort.

Wat mij betreft dus 95% mediavirus, 5 procent Coronavirus
Kortzichtigheid ten top.

Blijkbaar heb jij geen familie die dit virus hebben doorgemaakt.

En ja, ik woon in een Walchers dorp waar het virus tot op heden binnen de kerkelijke gemeente geen enkel slachtoffer heeft gemaakt, zelfs niet eens een zieke.

Maar dat neemt niet weg dat ik jouw kortzichtigheid enorm akelig en koud vind.

Daar wordt ik nou angstig van!
Wat die kortzichtigheid betreft: dat is geheel wederzijds!
Angst is een slechte raadgever Jantje.. Leer dat nu toch eens!

En eerlijk is eerlijk, je hebt die website niet eens bekeken hé ;) Allemaal complottheorieën tenslotte. Daar moet je je niet mee inlaten!!

Maar speciaal voor jou nog een keer:
1. Ouderen beschermen.
2. Economie open.
3. Weerstand opbouwen.
Ouderen beschermen is echt vreselijk moeilijk. Eigenlijk is er geen enkel land in geslaagd zonder grote beperkingen en het totaal aantal besmettingen laag te houden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Complottheorieën

Bericht door learsi »

Wim Anker schreef:In "Leef" stond een artikel over de agenda van Bill Gates. Dat lezende is mijn conclusie wel dat complottheorieën kunnen dienen als rookgordijn om een - onchristelijke - agenda te maskeren.
De Satan is machtig.
Hier kan ik het wel mee eens zijn.

Het is in eerste instantie belangrijk om zicht te krijgen op wie het beleid in deze wereld vorm geven en hoe dit tot stand komt. NB het beleid wordt bekrachtigd door 193 handtekeningen van 193 landen in deze wereld. (In de wereld zijn er 196 landen). Als voorbeeld mag dienen de handtekeningen van de 193 landen onder het klimaat accoord in Parijs in 2015.
Lees eens het volgende (neem er eens rustig de tijd voor):

https://sustainabledevelopment.un.org/o ... s/agenda21

https://www.sdgnederland.nl/sdg-rapporten/

https://path.azureedge.net/media/docume ... 011_20.pdf

Google:

Roadmap for the implementation of actions by the European Commission Based on the commission communication and the council recommendation on strengthening coperation against vaccine preventable disaeses

hg
learsi
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Complottheorieën

Bericht door Marco »

coco schreef:
parsifal schreef:
coco schreef:
Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... het-beest/

Kijk, hier zit nu geen woord Frans bij en ik ben het 100% met de redactie van Refoweb eens!
Dat zegt dan veel over jou.
Ik zie een vrouw die haar oprechte zorgen uit, en ik zie een venijnige nietszeggende reactie van de redactie van refoweb.
Kan minder scherp inderdaad. Hoe is jouw mening over de situatie in Belgie nu trouwens? Veel van de complottheorieen van de zomer kunnen nu wel bij het grof vuil denk ik.
Mijn mening over België is dat een strenge lockdown en veelvuldig gebruik van mondkapjes iig niet helpen. Beelden uit de media negeer ik grotendeels, ik hou me liever aan wat de professionals erover zeggen: http://www.opendebat.info
De professionals zeggen daar helemaal niet dat een strenge lockdown niet helpt. Ze vinden het een te zwaar middel, omdat ze denken dat Covid-19 niet erger is dan griep.

En daarbij redeneren ze wel wat eenzijdig: de mortualiteitsratio is wellicht 'maar' 0,3%, maar de besmettingsgraad ligt een stuk hoger. Over termen als oversterfte hoor je critici over het algemeen niet. Een oproep dus tot een evenwichtig debat, maar onevenwichtig beargumenteerd.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Complottheorieën

Bericht door Herman »

Het is ook een oproep van 8 augustus jongsleden. Dat was die goeie ouwe tijd van alle corona-ontkenners die ik momenteel even niet hoor.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Complottheorieën

Bericht door Terri »

https://www.youtube.com/watch?v=8nCD3G4GvAo

Ik krijg veel aangereikt wat ik maar eens moet lezen/luisteren.
Het duizelt me regelmatig.
Zoals bovenstaande video.
Behoort dit ook tot complottheorieën?
Want los van het gegeven of het allemaal klopt w.b. vaccinatie, ( ongelooflijk ingewikkeld verhaal) vind ik de oproep om alles van de Heere te verwachten goed en mooi.
Maar ik merk dat deze tijd veel verwarring geeft en het drijft christenen meer dan ooit uit elkaar ben ik bang.
Wie tijd heeft wil hier misschien op reageren.
Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Complottheorieën

Bericht door Posthoorn »

Wat moeten we denken van het World Economic Forum en the Great Reset? Dat zou allemaal te maken hebben met de coronacrisis. Wie maakt mij wijzer. :jongle
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Complottheorieën

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Wat moeten we denken van het World Economic Forum en the Great Reset? Dat zou allemaal te maken hebben met de coronacrisis. Wie maakt mij wijzer. :jongle
Het betreft de mogelijkheid om de wereld duurzamer en eerlijker te maken. Dus een duurzame economie en minder economische kansongelijkheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Complottheorieën

Bericht door HersteldHervormd »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Wat moeten we denken van het World Economic Forum en the Great Reset? Dat zou allemaal te maken hebben met de coronacrisis. Wie maakt mij wijzer. :jongle
Het betreft de mogelijkheid om de wereld duurzamer en eerlijker te maken. Dus een duurzame economie en minder economische kansongelijkheid.
Naïef hoor...
Posthoorn schreef:Wat moeten we denken van het World Economic Forum en the Great Reset? Dat zou allemaal te maken hebben met de coronacrisis. Wie maakt mij wijzer. :jongle
Achter de schermen gebeuren er veel dingen die absoluut niet door de beugel kunnen. Ik denk dat we op een kantelpunt staan van het computer/internet tijdperk naar een nieuw tijdperk, die steeds meer en meer begint te lijken op een volledig automatisch systeem. Een soort machine ofzo. Waar iedereen geprogrameerd moet worden oid.Er zijn mensen/groeperingen die dit graag willen. Het draait uiteindelijk allemaal om macht en geld, nee dat zeg ik niet goed.

De mens wil als God zijn, dat is het diepst gewortelde probleem. Net als Adam in Eva, die hoopte, door van de vrucht te eten, gelijk (of hoger) aan God te staan. En om daar nu aan ontdekt te worden. Daar is de Heilige Geest voor nodig.

Gelukkig wil de Heere bij veel mensen nog, door algemene goedheid en liefde, nog voor het daadwerkelijk uitleven bewaren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Complottheorieën

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
Naïef hoor...
Laat mij dan naïef zijn.

Enige tijd geleden, in een ander topic weliswaar, kwam @artistiek met eenzelfde vraag. Het ging over een filmpje van Trudeau, waarin Trudeau sprak over o.a. een great reset, en vrij helder uitlegde wat hij daarmee bedoelde. Meer duurzaamheid, meer economische gelijkheid en strijd tegen armoede

Complotdenkers uit mijn familie riepen ook al: "Zie je wel, Trudeau roept op tot een great reset". Helaas zijn ze te lui om de hele speech van Trudeau te bekijken, ze stoppen nadat ze Trudeau "great reset" horen zeggen. Bovendien zijn ze te laag opgeleid om het Engels goed te kunnen te beheersen en daarmee de speech te kunnen begrijpen.

Ik vind het opvallend dat in mijn persoonlijke omgeving het vooral de laag opgeleiden zijn die geloven in allerlei alternatieve theorieën en allerlei verbanden menen te zien met het bijbelboek Openbaring. Blijkbaar maakt een gebrek aan ontwikkeling dat je vatbaar bent voor allerlei waanideeën en geloof in een onzichtbare wereldregering waarvan de leden zich schuldig maken aan pedofilie en allerlei andere perversiteiten.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Complottheorieën

Bericht door DDD »

Dat is ook zo. Yuval Noah Harari schreef in De Volkskrant daarover een mooi artikel (vandaag): De wereld als complot.
Plaats reactie