Complottheorieën

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Complottheorieën

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: Het is inderdaad ''alleen'' een schedel. Dus opzich begrijp ik de terughoudendheid van Ambtenaar. Echter, het zou een stap te ver zijn om een gehele baphomet te geven. Het zou dus een verbloemde actie kunnen zijn. Wel zou ik graag willen weten waarom Rutte zo'n specifiek cadeau zou krijgen? Het lijkt me niet iets wat past bij de politiek.
Ik ken genoeg refo's die ook een kop van een beest in hun huis hebben hangen. Dus wat is het probleem? Dit is weer typisch een voorbeeld van beeldvorming gebaseerd op domheid van de bedenker.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Complottheorieën

Bericht door Isala »

Ambtenaar schreef:aren geleden ging er ook zo'n verhaal rond over voormalig president Bush. Maakt een gebaar mijn zijn hand, door zijn wijsvinger en zijn pink op te houden. Er gingen toen ook verhalen rond binnen mijn familie dat dit een satanisch teken was. Enig onderzoek leerde mij al binnen twee minuten dat dit een Texaans teken was, dat de Texas longhorn symboliseerde. Een teken dat o.a. wordt gebruikt bij een Texaanse sportclub, waar de voormalige president eigenaar van is geweest.
Even googelen en je ziet dat verreweg de meeste popzangers, de Paus, en vele hoogwaardigheidsbekleders dit (bokken) teken maken. Zijn ze allemaal lid geweest van deze Texaanse sportclub?
Hora est!
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Complottheorieën

Bericht door Ambtenaar »

Isala schreef: Even googelen en je ziet dat verreweg de meeste popzangers, de Paus, en vele hoogwaardigheidsbekleders dit (bokken) teken maken. Zijn ze allemaal lid geweest van deze Texaanse sportclub?
Het symboliseert Texas en Texanen gebruiken dit. En nee, de Paus gebruikt dit handteken niet.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Complottheorieën

Bericht door samanthi »

HersteldHervormd schreef:
Erskinees schreef:
Isala schreef:
HersteldHervormd schreef: Heb jij daar een linkje van Isala?
https://www.youtube.com/watch?v=QxvNy1k2Z3o
Geloof toch niet alles. Zoals ik al aangaf:
Erskinees schreef:Baphomet heeft een bokkenhoofd = geit
In het torentje hangt een schedel van een Moeflon = schaap
Hier is dus niets occults aan. Lelijk is het wel, zo'n schedel.
@Isala en Ambtenaar:

Het is inderdaad ''alleen'' een schedel. Dus opzich begrijp ik de terughoudendheid van Ambtenaar. Echter, het zou een stap te ver zijn om een gehele baphomet te geven. Het zou dus een verbloemde actie kunnen zijn. Wel zou ik graag willen weten waarom Rutte zo'n specifiek cadeau zou krijgen? Het lijkt me niet iets wat past bij de politiek.
Maar het is helemaal geen bokkenkop, het is een schapenkop, een moeflon https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Moeflon
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Complottheorieën

Bericht door merel »

Erskinees schreef:Nu gaan er wat dingen door elkaar lopen. Dat satanische rituelen plaatsvinden is een feit, dat stelt hier niemand ter discussie?
Het ging erom of dit structureel gebeurt door veel van onze wereldleiders.
Precies
Ambtenaar schreef:
Herman schreef: Ook weten we aan het andere kant van het spectrum dat rond Eppstein ook lichtvaardig is omgesprongen met het zevende gebod, en daar zijn dus (mogelijk) wel hoogwaardigheidsbekleders bij betrokken, maar dat staat dan weer geheel los van satanisme, kindermisbruik en dergelijke.
Precies. Berlusconi is ook bekend van zijn bunga bunga-feestjes, maar dat betekent niet dat dit onderdeel uitmaakt van een groot netwerk van hooggeplaatste personen die zich bezig houden met satanisme, etc. Er heerst een vrije seksuele moraal, en daar zijn hoogwaardigheidsbekleders niet uniek in. Dat is gewoon mens eigen.
Inderdaad . Dat heeft niets met satanische rituelen te maken.
Online
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Complottheorieën

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
Posthoorn schreef:
merel schreef:Kinderoffers, satanisten, geheime bijeenkomsten waar 'hooggeplaatste' mensen aanwezig zijn met slechte bedoelingen. De complottheorieën heersen behoorlijk onder christenen

https://www.trouw.nl/binnenland/een-op- ... ~bd98ce41/

Satan heeft geen geheime aanhangers nodig om mensen te trekken. Iedereen die niet vanuit het geloof in Christus leeft, behoort hem toch al toe? Denk aan de tijden van Noach, ze aten, dronken en huwden, zonder op God te letten. Meer heeft Satan niet nodig.
Als je dít complottheorieën noemt, dan ben ik ook een complotdenker. Want dit soort dingen gebeuren gewoon. Weet dat toevallig van redelijk nabij. Zie ook het door mij geplaatste linkje naar de uitzending van Argos.

In het verlengde van de Argos uitzending zijn deze Zembla uitzendingen ook heel interessant.

https://youtu.be/paXmQLKxklE

In de Zembla-afleveringen van 11 en 18 maart 2004 ('De X-Dossiers') staat het verhaal centraal van de zogenoemde getuige X-1. Deze getuige, een jonge vrouw uit Gent, bracht met haar verklaring over netwerken die kinderen zouden hebben misbruikt en vermoord, in 1997 België in rep en roer.

Al zou er maar de helft van waar zijn.. , dan nog is het zo verschrikkelijk en beangstigend.

Klopt, maar in de jaren 80 werd heel anders tegen kindermisbruik aangekeken dan nu
https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... e-pedofiel.

Ook dit wijst weer op een ruime seksuele moraal, wat niet goed is en zondig is ( en daardoor van de duivel), maar niets te maken heeft met satanische rituelen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Complottheorieën

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Bezorgd schreef:
Posthoorn schreef:
merel schreef:Kinderoffers, satanisten, geheime bijeenkomsten waar 'hooggeplaatste' mensen aanwezig zijn met slechte bedoelingen. De complottheorieën heersen behoorlijk onder christenen

https://www.trouw.nl/binnenland/een-op- ... ~bd98ce41/

Satan heeft geen geheime aanhangers nodig om mensen te trekken. Iedereen die niet vanuit het geloof in Christus leeft, behoort hem toch al toe? Denk aan de tijden van Noach, ze aten, dronken en huwden, zonder op God te letten. Meer heeft Satan niet nodig.
Als je dít complottheorieën noemt, dan ben ik ook een complotdenker. Want dit soort dingen gebeuren gewoon. Weet dat toevallig van redelijk nabij. Zie ook het door mij geplaatste linkje naar de uitzending van Argos.

In het verlengde van de Argos uitzending zijn deze Zembla uitzendingen ook heel interessant.

https://youtu.be/paXmQLKxklE

In de Zembla-afleveringen van 11 en 18 maart 2004 ('De X-Dossiers') staat het verhaal centraal van de zogenoemde getuige X-1. Deze getuige, een jonge vrouw uit Gent, bracht met haar verklaring over netwerken die kinderen zouden hebben misbruikt en vermoord, in 1997 België in rep en roer.

Al zou er maar de helft van waar zijn.. , dan nog is het zo verschrikkelijk en beangstigend.

Klopt, maar in de jaren 80 werd heel anders tegen kindermisbruik aangekeken dan nu
https://www.anderetijden.nl/programma/1 ... e-pedofiel.

Ook dit wijst weer op een ruime seksuele moraal, wat niet goed is en zondig is ( en daardoor van de duivel), maar niets te maken heeft met satanische rituelen.
Heb je de uitzendingen beluisterd en bekeken?
Het gaat wel degelijk gepaard met satanische rituelen, tot aan kindermoord aan toe.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

HersteldHervormd schreef:Ik denk dat de toekomst er zo uit komt te zien:

De aarde bestaat ongeveer 6000 jaar, de Joden denken echter dat we in het jaar 5780 leven. In 6 dagen schiep God de wereld, de 7e dag rustte Hij. 1 dag is als 1000 jaar. Aangezien we niet exact weten hoelang de aarde nu daadwerkelijk bestaat blijft het lastig. Ik denk dat als de 6000 jaren voorbij zijn de Heere en Zijn kinderen zullen rusten, een eeuwige rust.

Voor die tijd zal er het volgende gebeuren: De tekenen van de eindtijd zullen van zich laten zien. Toch zal het nog een tijd vrede zijn, in die tijd zal de Heere over de hele wereld veel kinderen binnen halen. Ik denk dat de hele wereld zal zien wie de onruststokers, satanisten en alle andere elites. Deze mensen zullen uitgeschakeld worden, en er zal vrede op de wereld zijn.

Totdat de Anti-Christ zal opstaan. Bezeten door de satan.

Dit is ook waarom ik geloof dat de Corona-crisis ook op touw gezet is. Maar als dit ontdekt word door de hele wereld? Mijn gevoel zegt dat er heel veel dingen niet kloppen. En dat de mensheid op punt staat om steeds meer oneerlijke, gruwelijke, satanische etc zaken te ontdekken.

Naar mijn mening staan we dus vlak voor het 1000-jarige vrederijk. Maar voordat die zal aanbreken zal de wereld wel even schudden en hevig schrikken...

ps: Prima als je er anders over denkt, maar dit zijn wel serieus mijn gedachten. Aangezien niemand deze toekomst kan voorspellen is het slechts afwachten, maar bent u/jij en ik bereid? Daar zal het op aankomen. Zonder onderscheid, wat wij wel maken.
Zeker, het zijn absoluut tekenen van de eindtijd, dat geloof ik ook.
Echter denk ik wel dat enige terughoudendheid wel past met zulke 'vergezichten'... ik betwijfel of je die 1000-jarig vrederijk letterlijk moet nemen!?
Maar ik las pas Openbaring 18 en als je dat bestudeert dan ontdek je wel huiveringwekkend veel paralellen met de zogenaamde 'deepstate'. Alleen, mogen/kunnen we die vergelijking zomaar maken? Openbaring is voornamelijk beeldspraak.
'Babylon' zit immers in ons aller hart van nature.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Complottheorieën

Bericht door Hendrien »

artistiek schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik denk dat de toekomst er zo uit komt te zien:

De aarde bestaat ongeveer 6000 jaar, de Joden denken echter dat we in het jaar 5780 leven. In 6 dagen schiep God de wereld, de 7e dag rustte Hij. 1 dag is als 1000 jaar. Aangezien we niet exact weten hoelang de aarde nu daadwerkelijk bestaat blijft het lastig. Ik denk dat als de 6000 jaren voorbij zijn de Heere en Zijn kinderen zullen rusten, een eeuwige rust.

Voor die tijd zal er het volgende gebeuren: De tekenen van de eindtijd zullen van zich laten zien. Toch zal het nog een tijd vrede zijn, in die tijd zal de Heere over de hele wereld veel kinderen binnen halen. Ik denk dat de hele wereld zal zien wie de onruststokers, satanisten en alle andere elites. Deze mensen zullen uitgeschakeld worden, en er zal vrede op de wereld zijn.

Totdat de Anti-Christ zal opstaan. Bezeten door de satan.

Dit is ook waarom ik geloof dat de Corona-crisis ook op touw gezet is. Maar als dit ontdekt word door de hele wereld? Mijn gevoel zegt dat er heel veel dingen niet kloppen. En dat de mensheid op punt staat om steeds meer oneerlijke, gruwelijke, satanische etc zaken te ontdekken.

Naar mijn mening staan we dus vlak voor het 1000-jarige vrederijk. Maar voordat die zal aanbreken zal de wereld wel even schudden en hevig schrikken...

ps: Prima als je er anders over denkt, maar dit zijn wel serieus mijn gedachten. Aangezien niemand deze toekomst kan voorspellen is het slechts afwachten, maar bent u/jij en ik bereid? Daar zal het op aankomen. Zonder onderscheid, wat wij wel maken.
Zeker, het zijn absoluut tekenen van de eindtijd, dat geloof ik ook.
Echter denk ik wel dat enige terughoudendheid wel past met zulke 'vergezichten'... ik betwijfel of je die 1000-jarig vrederijk letterlijk moet nemen!?
Maar ik las pas Openbaring 18 en als je dat bestudeert dan ontdek je wel huiveringwekkend veel paralellen met de zogenaamde 'deepstate'. Alleen, mogen/kunnen we die vergelijking zomaar maken? Openbaring is voornamelijk beeldspraak.
'Babylon' zit immers in ons aller hart van nature.
Is Openbaring voornamelijk beeldspraak? Waar baseer je dat op?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Complottheorieën

Bericht door samanthi »

Hendrien schreef:
artistiek schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik denk dat de toekomst er zo uit komt te zien:

De aarde bestaat ongeveer 6000 jaar, de Joden denken echter dat we in het jaar 5780 leven. In 6 dagen schiep God de wereld, de 7e dag rustte Hij. 1 dag is als 1000 jaar. Aangezien we niet exact weten hoelang de aarde nu daadwerkelijk bestaat blijft het lastig. Ik denk dat als de 6000 jaren voorbij zijn de Heere en Zijn kinderen zullen rusten, een eeuwige rust.

Voor die tijd zal er het volgende gebeuren: De tekenen van de eindtijd zullen van zich laten zien. Toch zal het nog een tijd vrede zijn, in die tijd zal de Heere over de hele wereld veel kinderen binnen halen. Ik denk dat de hele wereld zal zien wie de onruststokers, satanisten en alle andere elites. Deze mensen zullen uitgeschakeld worden, en er zal vrede op de wereld zijn.

Totdat de Anti-Christ zal opstaan. Bezeten door de satan.

Dit is ook waarom ik geloof dat de Corona-crisis ook op touw gezet is. Maar als dit ontdekt word door de hele wereld? Mijn gevoel zegt dat er heel veel dingen niet kloppen. En dat de mensheid op punt staat om steeds meer oneerlijke, gruwelijke, satanische etc zaken te ontdekken.

Naar mijn mening staan we dus vlak voor het 1000-jarige vrederijk. Maar voordat die zal aanbreken zal de wereld wel even schudden en hevig schrikken...

ps: Prima als je er anders over denkt, maar dit zijn wel serieus mijn gedachten. Aangezien niemand deze toekomst kan voorspellen is het slechts afwachten, maar bent u/jij en ik bereid? Daar zal het op aankomen. Zonder onderscheid, wat wij wel maken.
Zeker, het zijn absoluut tekenen van de eindtijd, dat geloof ik ook.
Echter denk ik wel dat enige terughoudendheid wel past met zulke 'vergezichten'... ik betwijfel of je die 1000-jarig vrederijk letterlijk moet nemen!?
Maar ik las pas Openbaring 18 en als je dat bestudeert dan ontdek je wel huiveringwekkend veel paralellen met de zogenaamde 'deepstate'. Alleen, mogen/kunnen we die vergelijking zomaar maken? Openbaring is voornamelijk beeldspraak.
'Babylon' zit immers in ons aller hart van nature.
Is Openbaring voornamelijk beeldspraak? Waar baseer je dat op?
Ik denk dat dit nergens op gebaseerd is, de angst voor de eindtijd is me met de paplepel ingegoten, ik heb gelukkig geleerd, vrees niet Ik heb het u voorzegd en 1 Johannes 4

18 Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.

En

1 Petrus 3

14 Maar indien gij ook lijdt om der gerechtigheid wil, zo zijt gij zalig; en vreest niet uit vreze van hen, en wordt niet ontroerd;

Alles wat gaat gebeuren is in Zijn Vaderlijke handen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

Hendrien schreef: Is Openbaring voornamelijk beeldspraak? Waar baseer je dat op?
Johannes zegt zelf: En ik was in den geest op den dag des Heeren... daaruit blijkt een bijzondere verheffing van zijn geest om dingen te kunnen zien die wij mensen met het natuurlijke oog niet zien kunnen. Daarom geloof ik dat alles wat hij op schreef beeldspraak is.

Zie bijv. deze passage uit Openbaring 2:
20 De verborgenheid der zeven sterren, die gij gezien hebt in Mijn rechter hand, en de zeven gouden kandelaren. De zeven sterren zijn de engelen der zeven Gemeenten; en de zeven kandelaren, die gij gezien hebt, zijn de zeven Gemeenten.

En Openbaring 13:
18 En een andere engel kwam uit van het altaar, die macht had over het vuur; en hij riep met een groot geroep, tot dengene, die de scherpe sikkel had, zeggende: Zend uw scherpe sikkel, en snijd af de druiftakken van den wijngaard der aarde, want zijn druiven zijn rijp.
19 En de engel zond zijn sikkel op de aarde en sneed de druiven af van den wijngaard der aarde, en wierp ze in den groten wijnpersbak des toorns Gods.
20 En de wijnpersbak werd buiten de stad getreden, en er is bloed uit den wijnpersbak gekomen, tot aan de tomen der paarden, duizend zeshonderd stadiën ver.
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Complottheorieën

Bericht door artistiek »

samanthi schreef:de angst voor de eindtijd is me met de paplepel ingegoten
Is zeker niet maar een kwestie van opvoeding... het is een ernstige waarschuwing op wat ons te wachten staat als we onbekeerd sterven.
Het is te hopen dat het de lezer waarlijk angst inboezemd zodat de toevlucht gezocht wordt tot Hem... met die reden is dit immers allemaal opgetekend in de Bijbel! Wij dan, wetende den schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Complottheorieën

Bericht door samanthi »

artistiek schreef:
samanthi schreef:de angst voor de eindtijd is me met de paplepel ingegoten
Is zeker niet maar een kwestie van opvoeding... het is een ernstige waarschuwing op wat ons te wachten staat als we onbekeerd sterven.
Het is te hopen dat het de lezer waarlijk angst inboezemd zodat de toevlucht gezocht wordt tot Hem... met die reden is dit immers allemaal opgetekend in de Bijbel! Wij dan, wetende den schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof

Het bang maken voor de eindtijd, die trouwens al met Hemelvaart begonnen is, zal nooit leiden tot bekering.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Complottheorieën

Bericht door Herman »

Ik ben naar aanleiding van dit topic op zoek naar een boek over de rol van de duivel in de wereldgeschiedenis.

Volgens de bespreking van dr. M.J. Paul het boek 'De Boze overwonnen' van ds. P. de Butter is daar genoeg literatuur over. Citaat: Omdat anderen reeds gepubliceerd hebben over hedendaagse activiteiten van de duivel in onze maatschappij, beperkt de schrijver zich tot wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. (zie https://www.rd.nl/boeken/karakter-en-do ... -1.1628156).

Als ik echter op de boeken van Paul zelf zoekt, dan blijkt dat weer van alles te zeggen over occultisme. En dat is natuurlijk een belangrijk terrein van de vorst der duisternis, maar dat richt zich vooral op de verborgen en onzichtbare macht van gebonden personen en niet van algemeen maatschappelijk waarneembare zaken.

Kan iemand mij een boek aanraden?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Complottheorieën

Bericht door Jantje »

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/28 ... het-beest/

Kijk, hier zit nu geen woord Frans bij en ik ben het 100% met de redactie van Refoweb eens!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie