Betrouwbare deskundigen COVID virus

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Mara »

Afgelopen zaterdag heb ik me ronduit geërgerd aan Maurice de Hond, die bij Op1 zat, tezamen met viroloog Osterhaus.
Als de een aan het woord was, zat de ander zijn hoofd te schudden.
de Hond zei o.m. dit:
‘De anderhalve metermaatschappij is niet echt nodig nu ‘superspreadevents’ als festivals, voetbalwedstrijden en kerkdiensten zijn verboden. Mondkapjes werken net zo goed, zo niet beter. Met de fijne bijkomstigheid dat de economie dan weer gaat draaien.’

Hij mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar hoeveel mensen nemen dit dan niet over, terwijl dit lijnrecht t.o. het overheidsbeleid staat.

Zijn jullie ook van mening dat er nu teveel mensen op de stoel van deskundige gaan zitten?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Valcke »

Osterhaus is wat mij betreft wel een deskundige.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Ambtenaar »

Het probleem met de meeste deskundigen is dat ze enkel vanuit hun eigen vakgebied redeneren. Het OMT is ook een beetje eenzijdig ingericht. Daar moet meer economische kennis ingebracht worden.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Piet Puk »

Mara schreef:Afgelopen zaterdag heb ik me ronduit geërgerd aan Maurice de Hond, die bij Op1 zat, tezamen met viroloog Osterhaus.
Als de een aan het woord was, zat de ander zijn hoofd te schudden.
de Hond zei o.m. dit:
‘De anderhalve metermaatschappij is niet echt nodig nu ‘superspreadevents’ als festivals, voetbalwedstrijden en kerkdiensten zijn verboden. Mondkapjes werken net zo goed, zo niet beter. Met de fijne bijkomstigheid dat de economie dan weer gaat draaien.’

Hij mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar hoeveel mensen nemen dit dan niet over, terwijl dit lijnrecht t.o. het overheidsbeleid staat.

Zijn jullie ook van mening dat er nu teveel mensen op de stoel van deskundige gaan zitten?
Laat Maurice zich met peilingen bezig houden. Dat hij inhoudelijke uitspraken doet over Coronavirus is net als dat ik iets inhoudelijks ga zeggen over luchtvaart, waar ik geen verstand van heb.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door parsifal »

Mara schreef:Afgelopen zaterdag heb ik me ronduit geërgerd aan Maurice de Hond, die bij Op1 zat, tezamen met viroloog Osterhaus.
Als de een aan het woord was, zat de ander zijn hoofd te schudden.
de Hond zei o.m. dit:
‘De anderhalve metermaatschappij is niet echt nodig nu ‘superspreadevents’ als festivals, voetbalwedstrijden en kerkdiensten zijn verboden. Mondkapjes werken net zo goed, zo niet beter. Met de fijne bijkomstigheid dat de economie dan weer gaat draaien.’

Hij mag natuurlijk zijn eigen mening hebben, maar hoeveel mensen nemen dit dan niet over, terwijl dit lijnrecht t.o. het overheidsbeleid staat.

Zijn jullie ook van mening dat er nu teveel mensen op de stoel van deskundige gaan zitten?
Waarop baseert Maurice de Hond zich? Hij lijkt wat vreemde statistieken te gebruiken en een grote onderbuik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door coco »

Hier een link naar een filmpje van jullie gewaardeerde deskundige Ab Osterhaus. Het is werkelijk onbestaanbaar dat deze man in alle media, inclusief RD, een podium krijgt.
Met zulke deskundigen zitten we over een jaar nog in een volledige lockdown, want ze hebben baat bij angst! Angst=meer vaccinaties=meer poen.

https://youtu.be/pLHAP8wHqtg
:hi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Mara »

parsifal schreef: Waarop baseert Maurice de Hond zich? Hij lijkt wat vreemde statistieken te gebruiken en een grote onderbuik.
Hij had een heel verhaal, waardoor ik de draad volledig kwijtraakte. En het leek wel of hij inwendig zat te bibberen, dus ik vroeg me de hele tijd af of hij iets mankeerde.
Het ging over luchtvochtigheid, aerosols, temperatuur, wat Osterhaus geduldig weerlegde. Dat er meer factoren zijn.
Hij zit er met de verkiezingen ook vaak naast hoor. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Valcke »

coco schreef:Hier een link naar een filmpje van jullie gewaardeerde deskundige Ab Osterhaus. Het is werkelijk onbestaanbaar dat deze man in alle media, inclusief RD, een podium krijgt.
Met zulke deskundigen zitten we over een jaar nog in een volledige lockdown, want ze hebben baat bij angst! Angst=meer vaccinaties=meer poen.

https://youtu.be/pLHAP8wHqtg
Ik zeg niet dat we ons voor het wel of niet instellen van een lockdown alleen maar door virologen en medici moeten laten leiden! Het gewone leven moet op een bepaalde manier doorgaan en gezonde mensen moeten we niet opsluiten; die moeten werken. Maar op zijn terrein heeft de man zeker de nodige kennis.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door parsifal »

coco schreef:Hier een link naar een filmpje van jullie gewaardeerde deskundige Ab Osterhaus. Het is werkelijk onbestaanbaar dat deze man in alle media, inclusief RD, een podium krijgt.
Met zulke deskundigen zitten we over een jaar nog in een volledige lockdown, want ze hebben baat bij angst! Angst=meer vaccinaties=meer poen.

https://youtu.be/pLHAP8wHqtg
Osterhaus heeft volgens mij ook in het verleden weinig fout gedaan. Hij is, ook in het verleden van belangenverstrengeling beschuldigd (wat serieus is) maar niets is daarvan blijven hangen.

Osterhaus weet waar hij het over heeft. Net zoals ze bij het RIVM weten waar ze het over hebben. Of in Zweden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Osterhaus weet waar hij het over heeft. Net zoals ze bij het RIVM weten waar ze het over hebben. Of in Zweden.
Volgens mij staat zijn deskundigheid niet ter discussie. Wat wel het geval is dat virologen en artsen vanuit hun vakgebied redeneren. Het is nu belangrijk dat ook andere overwegingen een rol gaan spelen en dat de maatregelen afgeschaald gaan worden.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Jeremiah »

coco schreef:Hier een link naar een filmpje van jullie gewaardeerde deskundige Ab Osterhaus. Het is werkelijk onbestaanbaar dat deze man in alle media, inclusief RD, een podium krijgt.
Met zulke deskundigen zitten we over een jaar nog in een volledige lockdown, want ze hebben baat bij angst! Angst=meer vaccinaties=meer poen.

https://youtu.be/pLHAP8wHqtg
De man heeft kennis van zaken, hij verdiende wel een centje bij, zoals de meeste vooraanstaande medici..

Dit stukje komt uit een reportage van tegenlicht: het Lab van Ab.
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... an-ab.html
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Mona Lisa »

Het probleem is niet dat er mensen op de stoel van een deskundige gaan zitten. Het probleem is dat we (de overheid) zich teveel door maar één soort deskundige, in dit geval virologen, laat leiden. En die zien allerlei risico's en gevaren en beren op de weg die ten koste van alles opgeruimd moeten worden. We hebben juist wat meer nuchter, gezond verstand nodig. Zodat we ook steeds blijven bekijken of de middelen niet erger zijn dan de kwaal. Dat zit niet op de stoel van de deskundige maar zit ernaast, echter niet minder belangrijk.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef: Osterhaus weet waar hij het over heeft. Net zoals ze bij het RIVM weten waar ze het over hebben. Of in Zweden.
Volgens mij staat zijn deskundigheid niet ter discussie. Wat wel het geval is dat virologen en artsen vanuit hun vakgebied redeneren. Het is nu belangrijk dat ook andere overwegingen een rol gaan spelen en dat de maatregelen afgeschaald gaan worden.
Mee eens, en ik laat liever de Epidemiologen (in Nederland: Jacco Wallinga, Mirjam Kretzschmar, Hans Heesterbeek en de groepen rond hen) aan het woord over de verspreiding zelf. Virologen weten wat het virus in een mens en in de buurt van een mens doet, maar op populatie niveau is het toch een ander verhaal.
Economen moeten ook gaan meepraten natuurlijk en ja ik zou ook de socioloog en theoloog een zegje laten doen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Geytenbeekje »

Mona Lisa schreef:Het probleem is niet dat er mensen op de stoel van een deskundige gaan zitten. Het probleem is dat we (de overheid) zich teveel door maar één soort deskundige, in dit geval virologen, laat leiden. En die zien allerlei risico's en gevaren en beren op de weg die ten koste van alles opgeruimd moeten worden. We hebben juist wat meer nuchter, gezond verstand nodig. Zodat we ook steeds blijven bekijken of de middelen niet erger zijn dan de kwaal. Dat zit niet op de stoel van de deskundige maar zit ernaast, echter niet minder belangrijk.
Je wilt toch niet dat heer helemaal opsteekt, het virus ?
Mona Lisa
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 feb 2007, 14:15

Re: Betrouwbare deskundigen COVID virus

Bericht door Mona Lisa »

Geytenbeekje schreef:
Mona Lisa schreef:Het probleem is niet dat er mensen op de stoel van een deskundige gaan zitten. Het probleem is dat we (de overheid) zich teveel door maar één soort deskundige, in dit geval virologen, laat leiden. En die zien allerlei risico's en gevaren en beren op de weg die ten koste van alles opgeruimd moeten worden. We hebben juist wat meer nuchter, gezond verstand nodig. Zodat we ook steeds blijven bekijken of de middelen niet erger zijn dan de kwaal. Dat zit niet op de stoel van de deskundige maar zit ernaast, echter niet minder belangrijk.
Je wilt toch niet dat heer helemaal opsteekt, het virus ?
De bedoeling was dat we het allemaal zouden krijgen. Alleen niet allemaal tegelijk want dat is qua logistiek in de zorg een beetje onhandig. Maar krampachtig streven naar voorkomen dat iedereen het krijgt lijkt me nergens voor nodig en bovendien niet haalbaar als je de samenleving een beetje leefbaar wil houden.
Plaats reactie