Thuiswerken?

Werk jij thuis?

Ik kan thuiswerken, ik werk thuis
33
75%
Ik kan thuiswerken, maar doe het niet
4
9%
Geen mogelijkheid tot thuiswerken
4
9%
Ik werk niet - vrij
0
Geen stemmen
Ik neem niet deel aan het arbeidsproces
1
2%
Anders
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 44

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken?

Bericht door merel »

Hollander schreef:
Pioenroosje schreef:Ik vraag me af hoe mensen die staan achter het gedachtegoed van de Vereniging tegen internet in deze dagen hun (school)werk doen. Pas was er nog zo'n artikel in het RD van twee zusjes die volledig zonder thuis internet te hebben hun leven vormgeven. Maar in deze tijd van afstandsonderwijs is dat toch onmogelijk geworden? Of denk ik teveel in onmogelijkheden?(...)
Als ik het goed heb onthouden gaan die meisjes al niet meer naar school. Standaard thuisonderwijs. Oftewel, voor hen gaat het ongewijzigd verder. Misschien wel beter bestand tegen dergelijke crises dan anderen.
Misschien wel bestand tegen dergelijke situaties, maar niet bestand tegen de maatschappij om daar later te functioneren

@ beeldschermen
Wij gaan daar thuis best wel flexibel mee om en hebben geen vaste aantal minuten per dag. In het begin wel, maar daar werd 1 kind heel vervelend van. Nu zijn er dagen dat ze totaal niet kijken/gamen en van die lekkere hangdagen dat zij wel (te) veel uren kijken/gamen.

Wij hebben nu thuis 4 laptops ( waarvan 2 van ons werk) en 4 tablets. Wij krijgen morgen een mail van school met de instructies voor het thuiswerken. De muzieklessen gaan al wel via skype, ben erg benieuwd
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thuiswerken?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Hollander schreef:
Pioenroosje schreef:Ik vraag me af hoe mensen die staan achter het gedachtegoed van de Vereniging tegen internet in deze dagen hun (school)werk doen. Pas was er nog zo'n artikel in het RD van twee zusjes die volledig zonder thuis internet te hebben hun leven vormgeven. Maar in deze tijd van afstandsonderwijs is dat toch onmogelijk geworden? Of denk ik teveel in onmogelijkheden?(...)
Als ik het goed heb onthouden gaan die meisjes al niet meer naar school. Standaard thuisonderwijs. Oftewel, voor hen gaat het ongewijzigd verder. Misschien wel beter bestand tegen dergelijke crises dan anderen.
Misschien wel bestand tegen dergelijke situaties, maar niet bestand tegen de maatschappij om daar later te functioneren

@ beeldschermen
Wij gaan daar thuis best wel flexibel mee om en hebben geen vaste aantal minuten per dag. In het begin wel, maar daar werd 1 kind heel vervelend van. Nu zijn er dagen dat ze totaal niet kijken/gamen en van die lekkere hangdagen dat zij wel (te) veel uren kijken/gamen.

Wij hebben nu thuis 4 laptops ( waarvan 2 van ons werk) en 4 tablets. Wij krijgen morgen een mail van school met de instructies voor het thuiswerken. De muzieklessen gaan al wel via skype, ben erg benieuwd
Wij moeten vandaag op beide scholen pakketten met spullen ophalen. Oudste begint morgenochtend om 8.30 klassikaal, via google hangouts. Krijgen ze welkom van de juf, schema voor de dag etc.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken?

Bericht door merel »

Ik ben heel benieuwd hoe dat morgen zal gaan bij ons. Voor de kinderen wel fijn om meer structuur in de dag te hebben. Het is ook geen vakantie. Ben wel benieuwd in hoeverre wij moeten helpen met het schoolwerk en installeren van alle dingen.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Bertiel »

wij werken om en om thuis.
ik heb deze week thuis.
Weinig te doen, degene op kantoor houdt alles in de gaten, als er wat is bellen we.
Ik kan ondertussen redelijk m'n gang gaan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thuiswerken?

Bericht door eilander »

Ik werk thuis voor zover dat kan. Voor sommige dingen moet ik toch naar kantoor.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuiswerken?

Bericht door Ambtenaar »

Mijn vrouw en ik werken beiden thuis. Maar twee met schoolgaande kinderen ben ik niet zo productief. School heeft inmiddels een programma beschikbaar gesteld met werk dat thuis gemaakt kan worden.

Vanmorgen de kinderen eerst maar eens buiten laten uitrazen op het voetbalveldje. Na de lunch zal ik hen opnieuw meenemen ergens naar toe, waar ze ongehinderd hun energie kwijt kunnen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Thuiswerken?

Bericht door Zita »

Ik mag kiezen of ik thuiswerk of op school. School moet toch openblijven vanwege de kinderopvangplicht. Er zijn geen kinderen, maar goed...
Ik zal af en toe naar school gaan voor de afwisseling of om te printen/scannen. Als ik de lessen voor de komende drie weken online heb gezet, ga ik maar eens alles doen waar ik anders geen tijd voor had als docent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

Zita schreef:ga ik maar eens alles doen waar ik anders geen tijd voor had als docent.
En waar moet ik dan aan denken?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Mijn vrouw en ik werken beiden thuis. Maar twee met schoolgaande kinderen ben ik niet zo productief. School heeft inmiddels een programma beschikbaar gesteld met werk dat thuis gemaakt kan worden.

Vanmorgen de kinderen eerst maar eens buiten laten uitrazen op het voetbalveldje. Na de lunch zal ik hen opnieuw meenemen ergens naar toe, waar ze ongehinderd hun energie kwijt kunnen.
Ik ben ook beduidend minder productief dan normaal. Vanmorgen ben ik wel heel vroeg begonnen en is mijn man rond 7.30 uur gaan wandelen tot 10.30 uur. Ik kon toen mooi even opschieten. Daarna is hij gaan werken en ben ik met de oudste twee schoolspullen gaan halen. Nu zitten ze voor een film, dus wij kunnen weer even wat doen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Thuiswerken?

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:Mijn vrouw en ik werken beiden thuis. Maar twee met schoolgaande kinderen ben ik niet zo productief. School heeft inmiddels een programma beschikbaar gesteld met werk dat thuis gemaakt kan worden.

Vanmorgen de kinderen eerst maar eens buiten laten uitrazen op het voetbalveldje. Na de lunch zal ik hen opnieuw meenemen ergens naar toe, waar ze ongehinderd hun energie kwijt kunnen.
Ik ben ook beduidend minder productief dan normaal. Vanmorgen ben ik wel heel vroeg begonnen en is mijn man rond 7.30 uur gaan wandelen tot 10.30 uur. Ik kon toen mooi even opschieten. Daarna is hij gaan werken en ben ik met de oudste twee schoolspullen gaan halen. Nu zitten ze voor een film, dus wij kunnen weer even wat doen.
De film is te toetsen aan 3FVE? :haha
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thuiswerken?

Bericht door merel »

Ik vind van wel :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Thuiswerken?

Bericht door helma »

Wij gaan paar daagjes ruilen; onze 16 jarige dochter voor een 1 jarige kleinzoon.
Dan kunnen zoon en schoondochter rustig thuiswerken en dochterlief haar schoolwerk doen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thuiswerken?

Bericht door Jantje »

helma schreef:Wij gaan paar daagjes ruilen; onze 16 jarige dochter voor een 1 jarige kleinzoon.
Dan kunnen zoon en schoondochter rustig thuiswerken en dochterlief haar schoolwerk doen.
Dat is het voordeel van nog niet bejaarde opa's en oma's. ;) Je hoort heel veel over waarschuwingen om niet naar opa en oma te gaan, maar er zijn ook genoeg mensen van onder de 65 jaar die al kleinkinderen hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Thuiswerken?

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
Zita schreef:ga ik maar eens alles doen waar ik anders geen tijd voor had als docent.
En waar moet ik dan aan denken?
Al die stapels krantenknipsels verwerken in lesplannen.
Toetsen rubriceren.
Digitaal geheugen op een logische manier vormgeven.
Al die nuttige linkjes die in mails en bestanden staan verwerken in lesplannen.
Mailbox opruimen en de nuttige informatie verwerken.
Aan ontwikkelplannen schrijven.

Maar voorlopig ben ik nog gewoon instructies aan het schrijven voor de komende week.
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Thuiswerken?

Bericht door Gerrit35 »

Als vertaler werk ik altijd thuis, dus voor mij verandert er eigenlijk niets ;)
Er is hooguit de onzekerheid of ik voldoende werk krijg in deze periode, omdat het vertalen van documenten e.d. mogelijk op een iets lager pitje staat bij sommige bedrijven.
De komende twee dagen heb ik in elk geval werk, daarna is het afwachten.
Plaats reactie