COVID-19

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

En als je geen smartphone hebt hoe moet dat dan met een scan? Thuis printen?

Eigenlijk ben ik er zo radicaal en fundamenteel op tegen dat ik het niet ga doen en wel zie of ik ergens binnen mag komen.

Een volk dat voor tirannen zwicht....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Het lijkt wel alsof er nogal gretig gereageerd wordt op het zijspoortje ‘wat doe je als gemoedsbezwaarde met je dieren?’
Zo vreemd is dat ook niet, dat is namelijk een tijdverschijnsel. Denk aan hoe we over dieren zijn gaan denken, als een heel werelddeel welhaast. De rechten van de dieren lijken gelijk aan die van de mens. Mensen zijn in de ogen van de moderne mens een soort veredelde dieren. Daarvandaan kan men heel makkelijk denken over abortus en euthanasie. Denk ook aan een partij als de PvdD.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

https://www.rd.nl/artikel/942994-youtub ... erwijderen

Onbegrijpelijk als je ziet hoeveel bagger er op Youtube staat. Dan heeft Youtube dus gewoon een dubbele agenda.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Charles schreef:https://www.rd.nl/artikel/942994-youtub ... erwijderen

Onbegrijpelijk als je ziet hoeveel bagger er op Youtube staat. Dan heeft Youtube dus gewoon een dubbele agenda.
Hoezo? Het is juist te prijzen dat internetmedia aanbieders eens op gaan letten over wat er wel en niet geplaatst wordt. Zo werken media al heel lang en het is de basis van hun bestaan: goede en controleerbare informatie leveren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Charles schreef:https://www.rd.nl/artikel/942994-youtub ... erwijderen

Onbegrijpelijk als je ziet hoeveel bagger er op Youtube staat. Dan heeft Youtube dus gewoon een dubbele agenda.
Die grote media bedrijven, bepalen hun eigen regels.
Zij verwijderden ook het account van complotdenker Lange Frans.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Charles schreef:https://www.rd.nl/artikel/942994-youtub ... erwijderen

Onbegrijpelijk als je ziet hoeveel bagger er op Youtube staat. Dan heeft Youtube dus gewoon een dubbele agenda.
Ik heb het idee dat jij steeds meer tot complotdenken neigt. Er staan honderden filmpjes op YouTube (ook goedbekeken) met een kritische inhoud t.o.v. de aanpak van de coronacrisis. Daar doet YouTube niets tegen. Dit is anders. Baudet verspreidt bewust foutieve informatie en daarom is het te prijzen dat YouTube dit verwijdert.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Eens. Ik zie dat ook met verbazing aan.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Eens. Ik zie dat ook met verbazing aan.
Wat?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Charles schreef:En als je geen smartphone hebt hoe moet dat dan met een scan? Thuis printen?

Eigenlijk ben ik er zo radicaal en fundamenteel op tegen dat ik het niet ga doen en wel zie of ik ergens binnen mag komen.

Een volk dat voor tirannen zwicht....
Ja je kan hem thuis printen.
Ik ben daar ook op tegen, dus werk ik er ook niet aan mee. Bioscopen en zo zullen mij niet missen, maar ik bezoek ook geen QR-restaurants of hotels meer.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ik denk dat ik het ook weinig nodig zal hebben.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door JvW »

Totdat je in het buitenland bent. Ik was afgelopen dagen in Parijs voor mijn werk en onkwam er daar toch echt niet aan.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: COVID-19

Bericht door Panny »

Charles schreef:En als je geen smartphone hebt hoe moet dat dan met een scan? Thuis printen?

Eigenlijk ben ik er zo radicaal en fundamenteel op tegen dat ik het niet ga doen en wel zie of ik ergens binnen mag komen.

Een volk dat voor tirannen zwicht....
Ik snap best de dilemma's van het kabinet. Misschien ben ik het niet eens met hun keuze maar dat maakt ze nog geen tirannen.

De regering zit met de volgende feiten:
- Er is een vaccinatie campagne gevoerd met als doel dat de maatregelen kunnen verdwijnen.
- Mensen raken de maatregelen zat, zijn gevaccineerd, en willen eindelijk weer eens terug naar hoe het voor corona was.
- Ook de regering wilt natuurlijk het liefst van alles af.
- Maar de overheid zit toch ook met de zorg in de maag. Die is al lang overbelast en niemand weet wat er de komende winter te wachten staat.
- Wat gebeurd er als je alles loslaat?

De keuze van de overheid is dus om toch zoveel mogelijk maatregelen los te laten. Maar toch een 'beveiliging' in te bouwen dat al die dingen weer mogen zoals vroeger maar dan wel gevaccineerd of met een negatieve test.
Ik denk dat het best wel een te verdedigen keuze is (al zou het misschien niet mijn keuze zijn). Al is het ook best ongelukkig en niet volmaakt en voor iedereen leuk. Maar zijn de alternatieven dat wel?
Ik weet ook niet zo goed wat ik zou doen als ik verantwoordelijk zou zijn voor de zorg en met een onbekende winter in aantocht.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: COVID-19

Bericht door Job »

Panny schreef:
Charles schreef:En als je geen smartphone hebt hoe moet dat dan met een scan? Thuis printen?

Eigenlijk ben ik er zo radicaal en fundamenteel op tegen dat ik het niet ga doen en wel zie of ik ergens binnen mag komen.

Een volk dat voor tirannen zwicht....
Ik snap best de dilemma's van het kabinet. Misschien ben ik het niet eens met hun keuze maar dat maakt ze nog geen tirannen.

De regering zit met de volgende feiten:
- Er is een vaccinatie campagne gevoerd met als doel dat de maatregelen kunnen verdwijnen.
- Mensen raken de maatregelen zat, zijn gevaccineerd, en willen eindelijk weer eens terug naar hoe het voor corona was.
- Ook de regering wilt natuurlijk het liefst van alles af.
- Maar de overheid zit toch ook met de zorg in de maag. Die is al lang overbelast en niemand weet wat er de komende winter te wachten staat.
- Wat gebeurd er als je alles loslaat?

De keuze van de overheid is dus om toch zoveel mogelijk maatregelen los te laten. Maar toch een 'beveiliging' in te bouwen dat al die dingen weer mogen zoals vroeger maar dan wel gevaccineerd of met een negatieve test.
Ik denk dat het best wel een te verdedigen keuze is (al zou het misschien niet mijn keuze zijn). Al is het ook best ongelukkig en niet volmaakt en voor iedereen leuk. Maar zijn de alternatieven dat wel?
Ik weet ook niet zo goed wat ik zou doen als ik verantwoordelijk zou zijn voor de zorg en met een onbekende winter in aantocht.
Genuanceerde visie, bedankt. Het is niet simpel en er is ook geen onomstreden maatregel denk ik. Maar hoe je er ook over denkt: ik denk wel dat we ver, heel ver weg moeten blijven van vergelijkingen met oorlog, de holocaust, Jodensterren en een zinsnede zoals bovenstaand: "een volk dat voor tirannen zwicht" . Als je de huidige situatie linkt aan de oorlogsslachtoffers en wat zij hebben doorstaan is het volgens mij heel hard nodig wat geschiedenisboeken en -documentaires in te duiken. Wat er met Joden en anderen is gebeurd staat niet in verhouding tot onze huidige situatie. Dat kun je niet met droge en ook niet met natte ogen beweren.
Laatst gewijzigd door Job op 17 sep 2021, 05:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: COVID-19

Bericht door Job »

PS Misschien goed om het hele gedicht van H. M. van Randwijk even te citeren:

Allen, die hier tesamen zijn

Allen, die hier tesamen zijn,
de levenden, de doden,
de handbreed, die ons scheidt, is klein,
wij zijn tesamen ontboden voor het gericht...
Gedenk de liefste, die hier ligt,
de broeder, vrind of vader,
maar gun Uw ogen wijder zicht,
aanzie het land en alle mens tegader,
hoor dit bericht:
Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Diepe inhoud, juist ook in coronatijd!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Van Randwijk in coronatijd citeren is natuurlijk pathetisch gebral van de eerste orde.
Plaats reactie