COVID-19

Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Charles schreef:
eilander schreef:
Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Vraagje:
Gaan jullie allemaal testen bij een fikse verkoudheid of griep (verschijnselen)?
Ja via een zelftest.
Bij klachten moet je geen zelftest doen.
I.v.m. vakantie een keer een officiële test laten doen. Dat bleek gewoon een zelftest te zijn die ik thuis bij bosjes heb liggen...
Wij lieten een officiële PCRtest doen deze zomer. Ja echt een PCRtest.
Was niet meer dan een schraapje door de voorkant van de neus.

Vandaag zei ik dat in de teststraat, blijkt dat al weer maanden ook de keel getest moet worden. Moest zelfs bij onze 4-jarige...
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Dat schraapje door de neus, bij welke teststraat was dat?
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Marco schreef:
TSD schreef:
Marco schreef:
TSD schreef:Als je niet wilt reageren op wat schrijf, maar vooral reageert op wat ik helemaal niet zeg, dan houdt het op.
Ik heb geprobeerd een zorgvuldige analyse te doen en dat vaccins totaal niet of nauwelijks zouden werken heb ik in elk geval niet in de mond genomen. Wel kan je uit mijn analyse de conclusie trekken dat ik vind/denk dat ze onvoldoende werken.

Over de R is logisch redeneren. Als het totaal aantal besmettingen stijgt in de leeftijdsgroep en het aandeel gevaccineerden neemt ook toe, dan hoef ik jou niet uit te leggen (hoop ik) wat dat betekent als je dat zou omzetten in absolute aantallen.
Je schrijft 'bijna gelijk'. En dat is het niet.

De conclusie met betrekking tot de R kan je alleen trekken als je per peildatum het percentage (niet-)gevaccineerden in de populatie nauwkeurig legt naast het percentage (niet-)gevaccineerden in de besmettingen. Leeswaardig is ook dit:

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63

NB: Ik ga niet narekenen of de conclusie uit dit artikel klopt met de onderzoeksresultaten die vast ergens beschikbaar zijn. Als iemand overtuigd is van het tegendeel, dan mag hij/zij dat bewijzen.
Wat je schrijft over de R is echt simpelweg niet waar. Het aantal gevaccineerden tov de populatie is voor deze hoge leeftijdsgroepen voor alle genoemde perioden ongeveer gelijk. (Waren begin juli vrijwel allemaal al volledig gevaccineerd). Maar zowel het aantal besmettingen als het relatieve percentage gevaccineerden stijgt.

Verder betoog ik ik mijn vorige post, dat je, door te vallen over die twee woordjes, aan het werkelijke probleem” wat zich voor onze ogen aan het ontwikkelen is voorbij gaat, dat beargumenteer ik uitgebreid en vervolgens negeer je dat vrijwel volledig en begin je weer over die twee woordjes.

Teleurstellend.
Nee dus.
Oh? Laat zien dan ;)
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Mannetje schreef: Wij lieten een officiële PCRtest doen deze zomer. Ja echt een PCRtest.
Was niet meer dan een schraapje door de voorkant van de neus.

Vandaag zei ik dat in de teststraat, blijkt dat al weer maanden ook de keel getest moet worden. Moest zelfs bij onze 4-jarige...
Net zoals je verschillende merken paracetamol hebt, zijn er verschillende PCR testkits. Iedere GGD regio heeft weer een eigen manier van afnemen. Het kan ook te maken hebben met de eisen van verschillende laboratoria. Soms verschilt het zelfs per teststraat. Dat hoeft dus niet te betekenen dat de eerste PCR verkeerd is afgenomen. Maar zeker voor kinderen is het wel irritant, zowel keel als neus.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Hij droeg het manmoedig!
-
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Je hebt ook PCR speekseltest.
Kan iemand uitleggen waarom zo een stokje inderdaad zo ver in de keel/neus moet?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:Dat schraapje door de neus, bij welke teststraat was dat?
Ergens in Kapelle in Zeeland
-
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

TSD schreef:Oh? Laat zien dan ;)
Ik geef toe dat ik het verkeerde stukje uiteindelijk vet gemaakt heb: in de periodes die het grafiekje weergeeft is inderdaad vooral de vaccinatiegraad van het jongere deel van de bevolking aan het stijgen, van de oudere groepen is dat niet meer zo sterk. Dit verklaart trouwens nog steeds een groot deel van de stijging van het aandeel met name jongere gevaccineerden.

Dat de bescherming van de vaccins tegen besmetting terugloopt is trouwens bekend - want dat is het punt dat je wil maken. Het RIVM doet daar uitgebreid onderzoek naar en is daar open over. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat er bijna geen verschil is tussen het aandeel gevaccineerden onder de bevolking en het aandeel gevaccineerden onder de besmettingen. Het verschil is er, en het is groot, al loopt wel terug.

Tegelijk wordt overigens geredeneerd dat er meer meetelt dan alleen de besmettingen. Als je kijkt naar de bezetting in de zorg, met name op de IC's, dan zijn de getallen overtuigender (en nee: het tabelletje zegt daar niets over).

Met betrekking tot de R: Je kunt uit deze getallen wat dat betreft weinig afleiden. Je kunt niet zien of gevaccineerde mensen elkaar besmetten of dat zij besmet zijn geraakt door niet-gevaccineerden. Dat de R stijgt - ook onder gevaccineerden - is duidelijk. Maar daar kan een heleboel achter zitten. Als je dat alleen op de vaccins wil betrekken moet je meer onderzoek doen, en dat onderzoek wordt gedaan, vandaar de link die ik neerzette.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Ik heb een vraag over het waarheidsgehalte van deze uitspraak die ik hoorde:
"Ik ben positief getest op Corona, maar ik ben ingeënt, dus hoef ik niet in quarantaine en mag gewoon gaan werken enz."
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Je hebt een QR code dus kan sowieso naar concerten en restaurants etc.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Dat bedoel ik niet. Of je moet bedoelen dat zo'n persoon de boel besjoemelt?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Terri schreef:Ik heb een vraag over het waarheidsgehalte van deze uitspraak die ik hoorde:
"Ik ben positief getest op Corona, maar ik ben ingeënt, dus hoef ik niet in quarantaine en mag gewoon gaan werken enz."
Dat klopt uiteraard niet! Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

De GGD geeft geen eenduidig advies af. Het is dus goed mogelijk dat iemand dit advies van een medewerker van de GGD (!) heeft gekregen. In mijn omgeving ook meegemaakt, afgelopen week nog.

Uiteraard klopt het niet. Maar ook bij de GGD werken mensen, dus worden er fouten gemaakt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Terri »

windorgel schreef:
Terri schreef:Ik heb een vraag over het waarheidsgehalte van deze uitspraak die ik hoorde:
"Ik ben positief getest op Corona, maar ik ben ingeënt, dus hoef ik niet in quarantaine en mag gewoon gaan werken enz."
Dat klopt uiteraard niet! Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
Oke, bedankt. Ik was eerlijk gezegd ook zeer verbaasd.
Ik had het nl al vaker gehoord, vandaar dat ik toch begon te twijfelen, maar er is dus veel 'onkunde' op dit gebied.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Terri schreef:
windorgel schreef:
Terri schreef:Ik heb een vraag over het waarheidsgehalte van deze uitspraak die ik hoorde:
"Ik ben positief getest op Corona, maar ik ben ingeënt, dus hoef ik niet in quarantaine en mag gewoon gaan werken enz."
Dat klopt uiteraard niet! Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona
Oke, bedankt. Ik was eerlijk gezegd ook zeer verbaasd.
Ik had het nl al vaker gehoord, vandaar dat ik toch begon te twijfelen, maar er is dus veel 'onkunde' op dit gebied.
Maar als in een volledig gevaccineerd gezin iemand positief is, mag de rest gewoon gaan werken. Op advies van de GGD. Ik vind dat een beetje krom.
Plaats reactie