COVID-19

Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: COVID-19

Bericht door Peter-ooievaar »

DDD schreef:Kun je anders eens een voorbeeld noemen waarin mensen daar meer dan 2 uur mee kwijt zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.
In onze gemeente (Hoekschewaard) moet je of naar Dordrecht, Rotterdam of Zwijndrecht.
Met de auto ben je met een half uur op locatie, testen en dan weer terug. Dus ruim een uur kwijt.

Aangezien ik niet auto mag rijden (medische oorzaak) en mijn vrouw geen rijbewijs heeft moeten wij met het openbaar vervoer.

Hieronder de adressen en reistijden waar ik mij zou moeten melden:
Krommedijk 210, 3312 LH, Dordrecht - reistijd OV enkeltje 53 minuten - reistijd auto 18 minuten
Westelijke Parallelweg 54, 3331 EW, Zwijndrecht - reistijd OV enkeltje 1 uur, 5 minuten - reistijd auto 22 minuten
Doelstraat 251, 3011 AJ Rotterdam - reistijd OV enkeltje 1 uur, 15 minuten - reistijd auto 30 minuten

Gelet op bovenstaande afstanden en reistijden kon ik (5 minuten geleden) geen afspraak maken die direct aansluit bij deze aankomsttijden, dus tel er nog maar een kwartier - half uur bij op, en dan de terugreis nog.

Al eerder aangegeven: om medische redenen rij ik geen auto, ik kan je verzekeren om diezelfde reden is 2 uur reizen met het OV voor mij onmogelijk.
Mijn huisarts zit 400 meter van mijn huisadres af. Waarom is daar niets mee mogelijk?
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

windorgel schreef:Vanuit mijn woonplaats naar de dichtsbijzijnde stad met (spoed)testlocatie is toch zo'n drie kwartier fietsen.
Noem dan eens zo'n woonplaats? ik heb drie afgelegen woonplaatsen gevonden, de langste afstand was tien kilometer bij een heel afgelegen plaats in Friesland, midden tussen de meren. Nog los daarvan, dat je met drie kwartier fietsen dus nog een half uur hebt voor de test en dan ben je nog binnen twee uur terug.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vond er een in de Hoeksche Waard inderdaad. Nieuwendijk. De dichtstbijzijnde locatie is 15 km. Nu is dat daar met de auto filevrij prima te doen, maar met de fiets ben je meer dan twee uur kwijt. Ik denk dat het dan goed is om aan de gemeente te vragen of daar geen ouderentaxi voor mogelijk is. Want dat is inderdaad vervelend.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

DDD schreef:
windorgel schreef:Vanuit mijn woonplaats naar de dichtsbijzijnde stad met (spoed)testlocatie is toch zo'n drie kwartier fietsen.
Noem dan eens zo'n woonplaats? ik heb drie afgelegen woonplaatsen gevonden, de langste afstand was tien kilometer bij een heel afgelegen plaats in Friesland, midden tussen de meren. Nog los daarvan, dat je met drie kwartier fietsen dus nog een half uur hebt voor de test en dan ben je nog binnen twee uur terug.
Een dorp in het Groene Hart. Afstand is 13 km naar de testlocatie. Ik heb er zelf geen hinder van, maar je gaat dat niet doen als je in eigen dorp met iemand op het terras wilt gaan zitten. Je moet het testen nog afspreken ook van tevoren, die tijd moet je ook meetellen.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: COVID-19

Bericht door Laag »

Zorg dat je dicht bij een winkel uit eten ga, daar mag je zonder QR code naar de wc.
Het is al met al een onzinnige regel.
Zaterdag ergens wat gedronken op een terras, de hele pui stond open, tussen de gasten binnen en buiten was maximaal 1 meter ruimte. Maar naar de wc mocht niet. Naast het café was een fotowinkel, en daar mocht je naar de wc.
Ik snap werkelijk niet dat er nog iemand is die dit gaat verdedigen, die hele regel heeft totaal geen zin, of ik mis de intelligentie om het te begrijpen, en of dat nu erg is?
Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: COVID-19

Bericht door Peter-ooievaar »

DDD schreef:Ik vond er een in de Hoeksche Waard inderdaad. Nieuwendijk. De dichtstbijzijnde locatie is 15 km. Nu is dat daar met de auto filevrij prima te doen, maar met de fiets ben je meer dan twee uur kwijt. Ik denk dat het dan goed is om aan de gemeente te vragen of daar geen ouderentaxi voor mogelijk is. Want dat is inderdaad vervelend.
Dat is wel de verkeerde Nieuwendijk. Dit is Nieuwendijk in Brabant.
Op de website https://www.testenvoortoegang.org/ is heel makkelijk per plaats/postcode te zien wat de locatie voor testen is, bij Nieuwendijk in de Hoekschewaard, vlak bij het plaatsje Zuid-Beijerland zal je toch echt naar Rotterdam of Spijkenisse moeten.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Laag schreef:Zorg dat je dicht bij een winkel uit eten ga, daar mag je zonder QR code naar de wc.
Het is al met al een onzinnige regel.
Zaterdag ergens wat gedronken op een terras, de hele pui stond open, tussen de gasten binnen en buiten was maximaal 1 meter ruimte. Maar naar de wc mocht niet. Naast het café was een fotowinkel, en daar mocht je naar de wc.
Ik snap werkelijk niet dat er nog iemand is die dit gaat verdedigen, die hele regel heeft totaal geen zin, of ik mis de intelligentie om het te begrijpen, en of dat nu erg is?
Nee hoor, ik vind dat je het precies juist ziet.
Wel leuk die terrassen buiten open, maar hoelang kun je nog buiten eten?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: COVID-19

Bericht door Chrisje72 »

Nee joh, dan ga je over de pont bij nieuw beijerland.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Chrisje72 schreef:Nee joh, dan ga je over de pont bij nieuw beijerland.
In dit geval kan dat inderdaad, hoewel dat ook tijd kost, maar het ging mij erom dat de kilometers die daar vermeld staan niet overeenkomen met de kilometers over de rijbaan.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

windorgel schreef:DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Nee, dat had ik niet in de gaten. Ik ben naarstig op zoek naar voorbeelden waarin je meer dan twee uur nodig hebt voor de reis (met de fiets).
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

DDD schreef:
windorgel schreef:DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Nee, dat had ik niet in de gaten. Ik ben naarstig op zoek naar voorbeelden waarin je meer dan twee uur nodig hebt voor de reis (met de fiets).
Is het nu wel zo verstandig om je hierin vast te bijten, om per se die twee uur te willen vinden? Mij dunkt dat de onevenredigheid van een reis voor testen voor toegang, ten opzichte van een kopje koffie drinken in een restaurantje ook bij een kortere reisafstand wordt aangetoond.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

O dat vind ik juist helemaal niet. Ik vind de huidige regels nog heel mild. De kosten voor de test komen zelfs ten laste van de samenleving.

Zolang er nog relatief meer ongevaccineerden in het ziekenhuis komen met covid, zie ik überhaupt niet in waarom ongevaccineerden recht zouden moeten hebben op een kopje koffie in het openbaar.

Ik hoorde vandaag nog van iemand die nog maar kort te leven heeft, omdat zijn jaarlijkse controles waren uitgesteld en hij nu in een vergevorderd stadium van kanker zit. Als ik dat soort dingen hoor, dan heb ik geen medelijden als mensen die willens en wetens een groter risico op ernstige covid aanvaarden, een beetje worden beperkt in hun vrijheden. Integendeel. Ik vind het betreurenswaardig dat er zelfs christenen zijn die die zelfopoffering maar moeilijk kunnen opbrengen.

De Schrift zegt: de liefde van velen zal verkillen. Dat is uit de ophef over de coronapas wel te merken.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Grappig dat je dingen in mijn bericht leest die er niet staan. Ik had het alleen maar over de onevenredigheid, zonder er een waardeoordeel over uit te spreken.
Peter-ooievaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2021, 13:19

Re: COVID-19

Bericht door Peter-ooievaar »

windorgel schreef:DDD, heb je in de gaten dat de afstand die vermeld staat op de site van testenvoortoegang de afstand hemelsbreed is? Van Nieuwendijk naar Spijkenisse is volgens de site 11,5 km maar met de auto 42 km.
Zoals ik boven al aangaf: dit is niet de Nieuwendijk in de Hoekschewaard.
De Nieuwendijk die aangegeven word op de website voor testen is de Nieuwendijk in Brabant, vaak te horen in de filemelding.

En zoals ik ook boven aangaf: in de Hoekschewaard is geen enkel teststation (meer) te vinden. Was er wel, maar opgedoekt.
Plaats reactie