COVID-19

Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

O, ik dacht dat ze in je post zouden moeten staan.

Ik heb net even op de site van DDS gekeken. Ik kan het onmogelijk als een serieuze nieuwsbron zien.
-
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

En dan staat er op mijn scherm:
Deze pagina bestaat niet.
-
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: COVID-19

Bericht door learsi »

okee, Google : Maurice blog

en kijk onder kopje : Laatste nieuws.

bovenste rij : ook het sterftepercentage klopt niet

nu wel?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Zo kom ik er wel ja.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10455
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Learsi, zou je je berichten van iets meer duiding kunnen voorzien? Nu moet ik gaan googlen op een artikel waarvan je als enige commentaar geeft dat het 'interessant' is, maar ik heb geen idee waarom.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Habitat schreef:@Valcke:
In jouw berichten proef ik nog best wat vertrouwen in de burgers. Ik mis dat vertrouwen deze herfst/winter.

Ben ik daarmee cynisch geworden? Of juist realistisch? Ik weet het niet.
Realistisch denk ik...
https://www.rijnmond.nl/nieuws/203345/P ... Erasmus-MC
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Christian Drosten (bekend Duits viroloog) zei deze week iets dat ik erg interessant vond. Het kwam ongeveer hier op neer:

Vorig jaar werd het virus in Duitsland geintroduceerd door wintersporters. De naleving van de regels was in deze groep (en de mensen die zij besmet hadden) goed.
Vanaf de zomer is het virus meer gelijkmatig over de samenleving verdeeld. Het kwam daarmee ook bij groepen die heel slecht de regels naleven.

Dat is 1 van de redenen waarom de nalevings-cijfers nu zo anders zijn dan in maart/april 2020. En waarom de maatregelen ook anders (en strenger) moeten zijn.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Dit is toch wel een opmerkelijk bericht in het AD:

Coronabeleid gaf griep de nekslag: nul officiële gevallen
Terwijl de coronapandemie voortwoekert, kreeg de griep deze winter in Nederland geen voet aan de grond. Er zijn precies nul officiële gevallen. Volgens experts toont dat aan dat ook griepdoden met maatregelen te voorkomen zijn. Of dat wenselijk is, is een tweede.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

2 februari.
brief regering 2 februari 2021 schreef:Het RIVM schat op basis van modellering in dat de variant in de afgelopen week (27 januari t/m 2 februari) nu al ongeveer twee derde van de besmettingen veroorzaakt. Ook is deze variant bijna 50% besmettelijker.
En dan de terugblik op 6 maart.
interview Van Dissel & Wallinga, NOS 6 maart 2021 schreef:De schattingen van het aandeel Britse variant, op basis van het steekproefsgewijze onderzoek naar mutaties, waren achteraf veel te hoog. Hoe verklaart u die grote verschillen tussen schatting en werkelijkheid?

Jacco Wallinga: "We extrapoleren de gegevens uit dat onderzoek, de kiemsurveillance. Elke nieuwe week komen er nieuwe gegevens bij en passen we de extrapolatie aan. Aanvankelijk groeide het aandeel Britse variant snel. De afgelopen weken groeide het iets minder snel en dan valt de extra besmettelijkheid van de Britse variant iets mee ten opzichte van eerdere uitkomsten. We denken dat in de gegevens van deze week, waarin de monsters tot 21 februari zijn geanalyseerd, meer dan de helft van de besmettingen door de Britse variant veroorzaakt wordt. Iets later dan gedacht."

Jaap van Dissel: "Onze berekening van het aandeel Britse variant is vergeleken met andere landen juist aan de lage kant. In het Verenigd Koninkrijk zijn er vier instituten die modelleren en die komen met getallen tussen de 30 en 56 procent van alle besmettingen. Het RKI in Duitsland zit op 37 procent, het SSI in Denemarken op 50 tot 74 procent en wij op 28 tot 47 procent. Dus als mensen zeggen dat wij overdrijven, kijk dan ook eens naar de getallen in andere landen."
Hoe geloofwaardig is dit alles nog?
https://nos.nl/artikel/2371430-rivm-we- ... schat.html
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Heel geloofwaardig.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Herman schreef:Heel geloofwaardig.
:quoi
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Mara schreef:Dit is toch wel een opmerkelijk bericht in het AD:

Coronabeleid gaf griep de nekslag: nul officiële gevallen
Terwijl de coronapandemie voortwoekert, kreeg de griep deze winter in Nederland geen voet aan de grond. Er zijn precies nul officiële gevallen. Volgens experts toont dat aan dat ook griepdoden met maatregelen te voorkomen zijn. Of dat wenselijk is, is een tweede.
Even heel nuchter gedacht: er was wel griep, maar er was geen aandacht voor. En als er griepdoden geweest zijn, is het waarschijnlijk dat die onder de groep coronadoden geschaard zijn. Griepverschijnselen lijken immers op milde corona verschijnselen.

Overigens wil ik hiermee noch griep noch corona bagatelliseren.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: COVID-19

Bericht door Hoopvol »

Valcke schreef:2 februari.
brief regering 2 februari 2021 schreef:Het RIVM schat op basis van modellering in dat de variant in de afgelopen week (27 januari t/m 2 februari) nu al ongeveer twee derde van de besmettingen veroorzaakt. Ook is deze variant bijna 50% besmettelijker.
En dan de terugblik op 6 maart.
interview Van Dissel & Wallinga, NOS 6 maart 2021 schreef:De schattingen van het aandeel Britse variant, op basis van het steekproefsgewijze onderzoek naar mutaties, waren achteraf veel te hoog. Hoe verklaart u die grote verschillen tussen schatting en werkelijkheid?

Jacco Wallinga: "We extrapoleren de gegevens uit dat onderzoek, de kiemsurveillance. Elke nieuwe week komen er nieuwe gegevens bij en passen we de extrapolatie aan. Aanvankelijk groeide het aandeel Britse variant snel. De afgelopen weken groeide het iets minder snel en dan valt de extra besmettelijkheid van de Britse variant iets mee ten opzichte van eerdere uitkomsten. We denken dat in de gegevens van deze week, waarin de monsters tot 21 februari zijn geanalyseerd, meer dan de helft van de besmettingen door de Britse variant veroorzaakt wordt. Iets later dan gedacht."

Jaap van Dissel: "Onze berekening van het aandeel Britse variant is vergeleken met andere landen juist aan de lage kant. In het Verenigd Koninkrijk zijn er vier instituten die modelleren en die komen met getallen tussen de 30 en 56 procent van alle besmettingen. Het RKI in Duitsland zit op 37 procent, het SSI in Denemarken op 50 tot 74 procent en wij op 28 tot 47 procent. Dus als mensen zeggen dat wij overdrijven, kijk dan ook eens naar de getallen in andere landen."
Hoe geloofwaardig is dit alles nog?
https://nos.nl/artikel/2371430-rivm-we- ... schat.html
Het ligt er aan aan wie je het vraagt.
Het doet me denken aan Kees van der Staaij in een filmpje van een paar jaar oud: https://m.youtube.com/watch?v=MgD4xCcwsFs
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: COVID-19

Bericht door Ukkie »

Herman schreef:Heel geloofwaardig.
Helemaal mee eens. Waarom zouden we onze regering en haar adviseurs die zijn/haar best doen om ons zo goed mogelijk door deze moeilijke periode te leiden wantrouwen?
Er zullen best dingen fout gaan, dat wil ik zeker niet ontkennen en natuurlijk mogen er vragen gesteld worden.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12059
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Herman schreef:Heel geloofwaardig.
:quoi
Let er even op dat Wallinga het over het aantal besmettingen heeft en Van Dissel over hoe de Britse variant meer besmettelijk is dan de voorgaande variant.
Plaats reactie