COVID-19

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Adje schreef:Volgens de behandelend artsen kan ze naar alle waarschijnlijkheid september 2021 weer aan het werk!
Kijk eens aan. Zelfs helderziende artsen!
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

Ad Anker schreef:
Adje schreef:Volgens de behandelend artsen kan ze naar alle waarschijnlijkheid september 2021 weer aan het werk!
Kijk eens aan. Zelfs helderziende artsen!
Inderdaad...!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mee eens dat we niet te veel naar anekdotes moeten kijken. Het is goed om realistisch te blijven en dan is deze ziekte echt niet zo erg als ebola, pokken of polio. Het is ook weer geen verkoudheid of waterpokken (en ook niet vergelijkbaar met mazelen voor de vaccinaties).

In Zweden heeft 1 op de 1500 mensen tussen de 50 en 60 of op de IC gelegen of is aan de ziekte overleden. En ik vermoed dat nog geen 15% van de bevolking de ziekte gehad heeft. In Nederland is het iets minder waarschijnlijk en in Belgie een stukje hoger. Er zijn landen waar de ICs overstromen (nu in delen van de VS bijvoorbeeld) In Tjechie zijn in de laatste 5 weken ongeveer 5000 mensen aan de ziekte overleden. Voorzichtig zijn is gewoon geboden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Valcke
Berichten: 7615
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

DDD schreef:https://www.rd.nl/meer-rd/gezondheid/iv ... -1.1715127

Dit klinkt als geweldig nieuws.
In het voorjaar is hier ook al nieuws over geweest. Toen werd echter gemeld dat de doses die gebruikt moeten worden vele malen hoger zijn (100x hoger?) dan waarvoor het middel nu getest en vrijgegeven is. Dat lijkt mij reden om hier geen overspannen verwachtingen van te hebben.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik neem aan dat de tests nu gedaan zijn met die hoge dosis. Dan is daarmee toch de eerste stap gezet. Nog even los ervan dat je het bij oude en zwakke mensen wat eenvoudiger kunt proberen, zeker als het duidelijk is dat iemand anders toch overlijdt. Maar misschien werkt dat niet zo.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Mijn broer krijgt een bericht dat hij gisteren als chauffeur een vrouw heeft vervoerd die corona bleek te hebben. Hij wist het niet. Weet nu nog niet wat hij moet doen. Normaal komt hij bij mij eten... Maar we hebben al de hele middag samen in de auto gezeten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: COVID-19

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Mijn broer krijgt een bericht dat hij gisteren als chauffeur een vrouw heeft vervoerd die corona bleek te hebben. Hij wist het niet. Weet nu nog niet wat hij moet doen. Normaal komt hij bij mij eten... Maar we hebben al de hele middag samen in de auto gezeten...
Dat is heel lastig, misschien kun je GGD bellen voor informatie?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:Mijn broer krijgt een bericht dat hij gisteren als chauffeur een vrouw heeft vervoerd die corona bleek te hebben. Hij wist het niet. Weet nu nog niet wat hij moet doen. Normaal komt hij bij mij eten... Maar we hebben al de hele middag samen in de auto gezeten...
Dat is heel lastig, misschien kun je GGD bellen voor informatie?
Een sneltest komt hij niet voor in aanmerking, of hij zou moeten liegen dat hij nu al klachten heeft. En hij voelt nog niets.
De vraag is waar ligt de grens tussen overbezorgdheid en roekeloosheid. Voor vanavond heeft hij besloten alleen te eten. Hij heeft zijn maaltijd hier net afgehaald.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: COVID-19

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:Mijn broer krijgt een bericht dat hij gisteren als chauffeur een vrouw heeft vervoerd die corona bleek te hebben. Hij wist het niet. Weet nu nog niet wat hij moet doen. Normaal komt hij bij mij eten... Maar we hebben al de hele middag samen in de auto gezeten...
Dat is heel lastig, misschien kun je GGD bellen voor informatie?
Een sneltest komt hij niet voor in aanmerking, of hij zou moeten liegen dat hij nu al klachten heeft. En hij voelt nog niets.
De vraag is waar ligt de grens tussen overbezorgdheid en roekeloosheid. Voor vanavond heeft hij besloten alleen te eten. Hij heeft zijn maaltijd hier net afgehaald.
Ja erom liegen doe je niet, maar het is wel onzeker, ook wat je noemde wat is overbezord xojn en wat is roekeloos, ik hoor van meer mensen dat ze er mee worstelen...

Sterkte hoor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik zou maar een week goed afstand houden.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik zou maar een week goed afstand houden.
Dat is voor ons niet eenvoudig. Al zijn maaltijden, zijn eten voor een week, en alles is hier in de koelkast. Morgen zou hij dan voor twee dagen koken (doen we elke week, twee dagen zelf koken en de rest magnetronmaaltijden. Boodschappen doen we altijd samen. Morgen zouden we weer boodschappen inslaan. Voor zichzelf is hij klein behuisd... Hij heeft wel een eigen magnetron, maar geen koelkast waar hij de maaltijden voor een week kan opslaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Als je broer gisteren met een besmet persoon in aanraking is gekomen was er toen hij daarna bij jou was niets aan de hand. Je broer was toen, als hij al besmet zou zijn, nog niet besmettelijk.

Eigenlijk moet je broer nu tien dagen in quarantaine. Dan wordt duidelijk of hij klachten krijgt of niet. Ter geruststelling: slechts een op de zeven mensen die in contact zijn geweest met iemand met corona ontwikkelt zelf klachten.
Wel is het verstandig om nu even apart te eten, boodschappen doen etc.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Delftenaar schreef:Als je broer gisteren met een besmet persoon in aanraking is gekomen was er toen hij daarna bij jou was niets aan de hand. Je broer was toen, als hij al besmet zou zijn, nog niet besmettelijk.

Eigenlijk moet je broer nu tien dagen in quarantaine. Dan wordt duidelijk of hij klachten krijgt of niet. Ter geruststelling: slechts een op de zeven mensen die in contact zijn geweest met iemand met corona ontwikkelt zelf klachten.
Wel is het verstandig om nu even apart te eten, boodschappen doen etc.
Ik had er intussen ook een en ander op nagelezen. Ik geloof dat hij morgen wel boodschappen wil halen, zoals ik uit een telefoongesprek begreep. Dat doen we altijd samen. Hij draagt altijd de tassen met boodschappen die ik niet kan dragen. Ik zou de boodschappen voor mij apart kunnen doen, dan zou ik een steekwagen moeten gebruiken. Maar dan moet ik met de lift. En ik had de laatste weken de lift juist gemeden omdat er een waarschuwing staat dat de lift een besmettingsbron kan zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Delftenaar schreef:Als je broer gisteren met een besmet persoon in aanraking is gekomen was er toen hij daarna bij jou was niets aan de hand. Je broer was toen, als hij al besmet zou zijn, nog niet besmettelijk.

Eigenlijk moet je broer nu tien dagen in quarantaine. Dan wordt duidelijk of hij klachten krijgt of niet. Ter geruststelling: slechts een op de zeven mensen die in contact zijn geweest met iemand met corona ontwikkelt zelf klachten.
Wel is het verstandig om nu even apart te eten, boodschappen doen etc.
Ik had er intussen ook een en ander op nagelezen. Ik geloof dat hij morgen wel boodschappen wil halen, zoals ik uit een telefoongesprek begreep. Dat doen we altijd samen. Hij draagt altijd de tassen met boodschappen die ik niet kan dragen. Ik zou de boodschappen voor mij apart kunnen doen, dan zou ik een steekwagen moeten gebruiken. Maar dan moet ik met de lift. En ik had de laatste weken de lift juist gemeden omdat er een waarschuwing staat dat de lift een besmettingsbron kan zijn.
Kun je de boodschappen niet laten thuisbezorgen? Of een buur of iemand uit de gemeente vragen of ze de boodschappen willen dragen voor je?
Als Rijssen een beetje dichterbij was, kwam ik morgen je boodschappen wel even doen. Maar ja, dat gaat 'm me deze afstand niet worden.
Plaats reactie