COVID-19

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Terri schreef:Waar ik over loop te peinzen is het feit dat christenen verlangen naar de komst van de Heere Jezus (als het goed ligt) maar dan zo mee gaan in de opstand en tegenwerking tegen/van de overheid, of de '(verborgen) nieuwe wereldorde' . Ik zou denken: hoe eerder hoe beter toch?
Als het Gods plan is welke 'volvoerd' moet/gaat worden, dan verzet je je toch niet zo? Je hebt toch een andere toekomst?
Of is het net zo goed angst, maar dan in een ander jasje?

Ook al huiver ik voor wat ons te wachten staat.
Ik ken niet zoveel christenen die in opstand komen/de overheid tegenwerken. Jij wel?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

TSD schreef: Ik kan me hier wel grotendeels in vinden. Uiteraard met de kanttekening dat dit alleen vanuit maatschappelijk perspectief belicht is.

Dit staat los van het hebben van principiële bezwaren (die er ook met verschillende argumenten zijn).
Principiele bewaren respecteer ik ook, maar ik zie ze wel graag open staan voor discussie. Waarop zijn de principes gebaseerd? En als je respect verlangt voor principiele bezwaren, hoe sta je t.o.v. andere mensen met principiele bezwaren die de jouwe niet zijn (in het verleden de dienstweigeraars, nu misschien de veganist die op bezoek komt).

Verder kijk ik vanuit mijn werk ook vooral naar ziekten als een natuurlijk proces, zoals naar het weer of het opgaan en ondergaan van de zon. Er is veel meer te zeggen over ziektes (en ook over het weer en dag en nacht), maar we kunnen dit boek van de natuur ook bestuderen en er mee rekenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD
Berichten: 2115
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef:
TSD schreef: Ik kan me hier wel grotendeels in vinden. Uiteraard met de kanttekening dat dit alleen vanuit maatschappelijk perspectief belicht is.

Dit staat los van het hebben van principiële bezwaren (die er ook met verschillende argumenten zijn).
Principiele bewaren respecteer ik ook, maar ik zie ze wel graag open staan voor discussie. Waarop zijn de principes gebaseerd? En als je respect verlangt voor principiele bezwaren, hoe sta je t.o.v. andere mensen met principiele bezwaren die de jouwe niet zijn (in het verleden de dienstweigeraars, nu misschien de veganist die op bezoek komt).

Verder kijk ik vanuit mijn werk ook vooral naar ziekten als een natuurlijk proces, zoals naar het weer of het opgaan en ondergaan van de zon. Er is veel meer te zeggen over ziektes (en ook over het weer en dag en nacht), maar we kunnen dit boek van de natuur ook bestuderen en er mee rekenen.
Ik denk dat we altijd respect moeten hebben voor andermans principes, ook al kunnen we ze niet overnemen en zijn het onze principes niet. Dat geldt ook voor principes van andere religies.

Dus ja, als een veganist bij mij op bezoek komt ga ik die natuurlijk geen dierlijke producten voorschotelen of daar schamper over doen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Hier een tweet met data uit Engeland:
https://twitter.com/BallouxFrancois/sta ... 6631874562

Balloux is trouwens iemand die altijd blijft benadrukken dat maatregelen ook maatschappelijke kosten hebben en dat eenvoudige antwoorden wel bestaan maar in dit soort situaties zelden juist zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Ad Anker schreef:
Terri schreef:Waar ik over loop te peinzen is het feit dat christenen verlangen naar de komst van de Heere Jezus (als het goed ligt) maar dan zo mee gaan in de opstand en tegenwerking tegen/van de overheid, of de '(verborgen) nieuwe wereldorde' . Ik zou denken: hoe eerder hoe beter toch?
Als het Gods plan is welke 'volvoerd' moet/gaat worden, dan verzet je je toch niet zo? Je hebt toch een andere toekomst?
Of is het net zo goed angst, maar dan in een ander jasje?

Ook al huiver ik voor wat ons te wachten staat.
Ik ken niet zoveel christenen die in opstand komen/de overheid tegenwerken. Jij wel?
Ja... ik wel om me heen...;-( , want opstand en tegenwerken beperkt zich niet tot het malieveld alleen....
Moet ik dan concluderen dat ze dan ws geen oprecht christen zijn? Dat is een te simpele scheidslijn in deze denk ik. Ik vind ik het ook heel lastig hoe er bv gespot en gehoond wordt over dhr. Rutte en dhr. de Jonge.
Ik heb reformatorische familieleden die openlijk dan wel 'stiekem' de overheidsregels negeren en je minachten als je je wel houdt aan de richtlijnen.
Overigens niet alleen reformatorische christenen , ook de 'middenmoot' ( sorry even voor deze benaming ;-) tot evangelische christenen toe.
Wat een verwarring en verdeeldheid.
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

TSD schreef:Als je niet wilt reageren op wat schrijf, maar vooral reageert op wat ik helemaal niet zeg, dan houdt het op.
Ik heb geprobeerd een zorgvuldige analyse te doen en dat vaccins totaal niet of nauwelijks zouden werken heb ik in elk geval niet in de mond genomen. Wel kan je uit mijn analyse de conclusie trekken dat ik vind/denk dat ze onvoldoende werken.

Over de R is logisch redeneren. Als het totaal aantal besmettingen stijgt in de leeftijdsgroep en het aandeel gevaccineerden neemt ook toe, dan hoef ik jou niet uit te leggen (hoop ik) wat dat betekent als je dat zou omzetten in absolute aantallen.
Je schrijft 'bijna gelijk'. En dat is het niet.

De conclusie met betrekking tot de R kan je alleen trekken als je per peildatum het percentage (niet-)gevaccineerden in de populatie nauwkeurig legt naast het percentage (niet-)gevaccineerden in de besmettingen. Leeswaardig is ook dit:

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63

NB: Ik ga niet narekenen of de conclusie uit dit artikel klopt met de onderzoeksresultaten die vast ergens beschikbaar zijn. Als iemand overtuigd is van het tegendeel, dan mag hij/zij dat bewijzen.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef:Hier een tweet met data uit Engeland:
https://twitter.com/BallouxFrancois/sta ... 6631874562

Balloux is trouwens iemand die altijd blijft benadrukken dat maatregelen ook maatschappelijke kosten hebben en dat eenvoudige antwoorden wel bestaan maar in dit soort situaties zelden juist zijn.
Komt het door de vaccins? Of komt dat gewoon vanwege het feit dat zeer veel mensen al in aanraking gekomen zijn met corona, dus je krijgt verhoudingsgewijs steeds minder sterfgevallen/ziekenhuisbezetting etc?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef:Hier een tweet met data uit Engeland:
https://twitter.com/BallouxFrancois/sta ... 6631874562

Balloux is trouwens iemand die altijd blijft benadrukken dat maatregelen ook maatschappelijke kosten hebben en dat eenvoudige antwoorden wel bestaan maar in dit soort situaties zelden juist zijn.
Komt het door de vaccins? Of komt dat gewoon vanwege het feit dat zeer veel mensen al in aanraking gekomen zijn met corona, dus je krijgt verhoudingsgewijs steeds minder sterfgevallen/ziekenhuisbezetting etc?
Ze vergelijken volledig gevaccineerden met niet-gevaccineerden, geen trend in tijd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD
Berichten: 2115
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Marco schreef:
TSD schreef:Als je niet wilt reageren op wat schrijf, maar vooral reageert op wat ik helemaal niet zeg, dan houdt het op.
Ik heb geprobeerd een zorgvuldige analyse te doen en dat vaccins totaal niet of nauwelijks zouden werken heb ik in elk geval niet in de mond genomen. Wel kan je uit mijn analyse de conclusie trekken dat ik vind/denk dat ze onvoldoende werken.

Over de R is logisch redeneren. Als het totaal aantal besmettingen stijgt in de leeftijdsgroep en het aandeel gevaccineerden neemt ook toe, dan hoef ik jou niet uit te leggen (hoop ik) wat dat betekent als je dat zou omzetten in absolute aantallen.
Je schrijft 'bijna gelijk'. En dat is het niet.

De conclusie met betrekking tot de R kan je alleen trekken als je per peildatum het percentage (niet-)gevaccineerden in de populatie nauwkeurig legt naast het percentage (niet-)gevaccineerden in de besmettingen. Leeswaardig is ook dit:

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... ant-met-63

NB: Ik ga niet narekenen of de conclusie uit dit artikel klopt met de onderzoeksresultaten die vast ergens beschikbaar zijn. Als iemand overtuigd is van het tegendeel, dan mag hij/zij dat bewijzen.
Wat je schrijft over de R is echt simpelweg niet waar. Het aantal gevaccineerden tov de populatie is voor deze hoge leeftijdsgroepen voor alle genoemde perioden ongeveer gelijk. (Waren begin juli vrijwel allemaal al volledig gevaccineerd). Maar zowel het aantal besmettingen als het relatieve percentage gevaccineerden stijgt.

Verder betoog ik ik mijn vorige post, dat je, door te vallen over die twee woordjes, aan het werkelijke probleem” wat zich voor onze ogen aan het ontwikkelen is voorbij gaat, dat beargumenteer ik uitgebreid en vervolgens negeer je dat vrijwel volledig en begin je weer over die twee woordjes.

Teleurstellend.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9200
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Sterkte ermee.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: COVID-19

Bericht door Adje »

HersteldHervormd schreef:Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Sterkte en beterschap!
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Ik was ook besmet, beetje verkouden, wat hoofdpijn en smaakverlies. Na 7 dagen weer kerngezond. Beterschap.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1496
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: COVID-19

Bericht door Bourdon16 »

HersteldHervormd schreef:Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Beterschap!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:Ook ik ben besmet met het corona virus. Ik had slecht geslapen, voelde me absoluut niet fit, werd later in de middag steeds erger.

Met 3 kleedjes en ons dekbed houd ik mezelf wat warm, ben wel echt knap beroerd. Vrouwlief testte gelukkig negatief, wat moet je zonder je vrouw :)
Beterschap, die kou, dat herken ik.

Wij zijn inmiddels weer goed opgeknapt, op vermoeidheid na. Maar ook dat gaat hopelijk weer over.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie