COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik ben trouwens echt niet tegen het promoten van vaccinatie voor jonge mensen en ook niet voor kinderen tussen de 12 en 18. Ik geloof dat er echt genoeg aanwijzingen zijn dat vaccineren veiliger is dan niet vaccineren. Promoten moet niet omslaan in te grote druk of gedeeltelijke uitsluiting als je niet meedoet. Zeker niet in dit geval waarbij de volksgezondheidswinst echt heel erg twijfelachtig is en de druk op zorg ook niet echt zal veranderen door jongeren die zich niet laten vaccineren.

Vaccinatie tegen griep promoten ben ik ook helemaal voor (zolang het vrijwillig is), daar heb je nog wel een indirect effect als de nauwelijks kwetsbaren minder bijdragen aan de verspreiding en zelfs onder de matig-kwetsbaren is best wat winst te halen als het vaccin ook voor hen gratis is en dat zal best wat ziekenhuisopnames schelen. Ik vrees dat met alle discussies nu, zelfs een aanbeveling tot vaccinatie al als vijandig kan worden gezien en tweedracht kan geven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28489
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/binnenland/urker-viss ... Picture%5D

Wat een domheid, eindelijk hebben ze een Urker gevonden hoor. Wat heb ik hier een hekel aan.
Wat is hier dom aan? Een volkomen terecht artikel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Ik zag het fragment gisteren. Het hele gezin was zo gezond, dat het doosje paracetamol, 20 jaar geleden gekocht, er nog lag.
Ze mankeerden nooit iets.
Ik ken de Urkers een beetje. Hoe meer druk er van buitenaf komt, hoe dwarser ze worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

TSD schreef:
Forummer schreef:
huisman schreef:
parsifal schreef: Afbeelding
Dit gaat over percentage gevaccineerd onder positief getesten denk ik.
Excact. Uit RIVM rapportage. Grafiek mer absolute aantallen heb ik niet gevonden.
Het totaal aantal besmettingen per dag zijn natuurlijk wel bekent.
Dan is het duidelijk dat de overheid NIET een te rooskleurig beeld neerzet. Dus dan is dat ook uit de wereld.
Volgens mij lees jij niet goed. Als bij ouderen het percentage gevaccineerden onder de positief getesten bijna gelijk is als het percentage gevaccineerden in deze leeftijdsgroep, dan is er zeker sprake van een te rooskleurig beeld van de werkelijkheid:
1. Het beeld dat jouw vaccinatie ook in hoge mate anderen beschermd tegen infectie
2. Het beeld dat je als gevaccineerde via de QR-code lekker overal kan gaan en staan waar je wil, zonder afstandsregels, en dat dit "veilig" is vanuit optiek van verspreiding van het virus. Het beeld dat door de Coronapas gevaccineerden en ongevaccineerden volgens minister de Jonge nu "veilig" samen kunnen komen.
Niks 'bijna gelijk'. Kijk maar eens naar de groep 70-79 jaar. Die groep is tussen de 93 en 94 procent gevaccineerd. Dat betekent dat rond 7 procent van deze groep 'verantwoordelijk' is voor 20 procent van de besmettingen, oftewel 2,9 keer zoveel als je zou verwachten als het vaccin er niet toe zou hebben gedaan.

De andere groep 'veroorzaakt' 80 procent van de gevallen. Dat komt neer op 0,9 keer zoveel.

Stel dat die 94 procent dezelfde besmettingsgraad had, dan waren het in plaats van de 80 procent die zij nu innemen in dit grafiekje ineens 94 x 2,9 = 270 procent geweest. Totaal 290 procent. Oftewel: 190 procent méér besmettingen.


Dat is niet 'bijna gelijk'.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:
HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/binnenland/urker-viss ... Picture%5D

Wat een domheid, eindelijk hebben ze een Urker gevonden hoor. Wat heb ik hier een hekel aan.
Wat is hier dom aan? Een volkomen terecht artikel.
Dom dat ze nu een Urker gevonden die mee wil werken aan dit onrust stoken, alsof daar ingetrapt word. Als Hugo zegt dat ze er alles aan zullen doen om de coronaweigeraars toch over te halen dan krijg je mogelijk dus dit soort dingen.

Overigens heb ik 3x notificaties maar als ik erop klik staat er dat ik geen toegang heb tot dit forum. Kan een mod uitleggen wat dit precies betekent?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

Dat gebeurd als je een melding krijgt, maar betreffende bericht(en) nog niet gelezen hebt, en de berichten worden weggemodereerd.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Marco schreef:
TSD schreef:
Forummer schreef:
huisman schreef: Afbeelding
Excact. Uit RIVM rapportage. Grafiek mer absolute aantallen heb ik niet gevonden.
Het totaal aantal besmettingen per dag zijn natuurlijk wel bekent.
Dan is het duidelijk dat de overheid NIET een te rooskleurig beeld neerzet. Dus dan is dat ook uit de wereld.
Volgens mij lees jij niet goed. Als bij ouderen het percentage gevaccineerden onder de positief getesten bijna gelijk is als het percentage gevaccineerden in deze leeftijdsgroep, dan is er zeker sprake van een te rooskleurig beeld van de werkelijkheid:
1. Het beeld dat jouw vaccinatie ook in hoge mate anderen beschermd tegen infectie
2. Het beeld dat je als gevaccineerde via de QR-code lekker overal kan gaan en staan waar je wil, zonder afstandsregels, en dat dit "veilig" is vanuit optiek van verspreiding van het virus. Het beeld dat door de Coronapas gevaccineerden en ongevaccineerden volgens minister de Jonge nu "veilig" samen kunnen komen.
Niks 'bijna gelijk'. Kijk maar eens naar de groep 70-79 jaar. Die groep is tussen de 93 en 94 procent gevaccineerd. Dat betekent dat rond 7 procent van deze groep 'verantwoordelijk' is voor 20 procent van de besmettingen, oftewel 2,9 keer zoveel als je zou verwachten als het vaccin er niet toe zou hebben gedaan.

De andere groep 'veroorzaakt' 80 procent van de gevallen. Dat komt neer op 0,9 keer zoveel.

Stel dat die 94 procent dezelfde besmettingsgraad had, dan waren het in plaats van de 80 procent die zij nu innemen in dit grafiekje ineens 94 x 2,9 = 270 procent geweest. Totaal 290 procent. Oftewel: 190 procent méér besmettingen.


Dat is niet 'bijna gelijk'.
Zo kun je alles wegredeneren en daarmee blijft het werkelijke probleem sterk onderbelicht. Daarbij pak je de voor jou meest gunstige leeftijdscategorie (80+ geeft een hele andere rekensom) en overschat je het aantal volledig gevaccineerden. (kleine afwijking heeft grote gevolgen). Maar veel belangrijker nog:

1. Het percentage gevaccineerden onder de positieve testen is niet alleen hoog, het loopt ook op. Om bij de groep te blijven die jij benoemd: van 74% in de periode juli/augustus naar 80% september-nu.
2. Het huidige percentage is waarschijnlijk een onderschatting, want zoals je kunt zien overlappen de periodes. Dus de 80% van september tot 10-10 overlapt deels met de 76% van augustus - half september. In een stijgende lijn betekent dit dat we naar alle waarschijnlijkheid al boven de 80% zitten.
3. Volgens het dashboard is 92% volledig gevaccineerd. Gerekend met een percentage van boven de 80% krijg je dan al een heel ander beeld dan wat jij schetst.
4. Natuurlijk zal er ook nu nog een vorm van bescherming zijn van het vaccin tegen infectie. Maar met dergelijke hoge aantallen gevaccineerd en toch gewoon weer een najaarsstijging is, ook in deze leeftijdsgroep en dus ook onder gevaccineerden, geeft heel simpel aan dat vaccinatie niet in staat is om de R-waarde van het virus onder de 1 te krijgen. Als er dus niet nog andere maatregelen komen of een beter vaccin, dan krijgen ook uiteindelijk alle gevaccineerden dus ook gewoon Corona en is het vooral te hopen dat de symptomen milder zijn. (Vooral toch in deze leeftijdscategorieën)
5. Kijk je naar de groep 80+ dan is het nog veel dramatischer. 88% is volledig gevaccineerd (bron: Dashboard), en 83% van de positief getesten zijn gevaccineerd. Dus dat betekent dat mate van verspreiding onder de gevaccineerden maar net onder de mate van verspreiding van de totale populatie zit(!). En ik zeg het nogmaals: het relatieve percentage is stijgende...(!)
6. Bij de lagere leeftijdsgroepen (30-60) is het beeld nog iets gunstiger maar als je daar ook ziet hoe hard het relatieve aantal gevaccineerden stijgt in het totaal (speelt voor periode 1 bij m.n. bij 30-40 natuurlijk nog mee dat die veelal nog de 2e prik hebben gekregen), beseffend dat ook hier de perioden overlappen, dus dat het meest recente percentage waarschijnlijk nog hoger ligt en ook beseffend dat deze categorie mensen gemiddeld nog maar een maand of 3 volledig zijn gevaccineerd, dan is dit beeld echt niet positief.

Verder, dat heb ik ook eerder gezegd en dat zal voor de categorie 70+ zeker minder gelden, maar daaronder zeker wel, denk ik dat relatieve aantal gevaccineerden in de positieve testen een onderschatting is vanwege simpelweg een ander testbeleid, zowel formeel, als dat testen informeel bepaald niet gestimuleerd wordt, alsmede ook gevaccineerden die denken veilig te zijn en er dus vanuit gaan dat ze bij klachten geen Corona hebben.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Marco schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Marco schreef:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... -biblebelt

Als je de feiten wel of niet selecteert kan je tot verschillende conclusies komen. Vooral de conclusies die je al van tevoren graag had willen zien. Probleempje is dat de 'Bible Belt' geen hele provincie beslaat, of een groot deel daarvan. Alleen in Zeeland komt het in de buurt.
Laat Zeeland nou net weinig besmettingen hebben...
Zeeland heeft weinig inwoners, en Zeeland is over het geheel genomen niet (veel) minder gevaccineerd dan de rest van Nederland.
Er zijn wel heel veel Biblebelters hoor...
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

TSD schreef:
Marco schreef:Niks 'bijna gelijk'. Kijk maar eens naar de groep 70-79 jaar. Die groep is tussen de 93 en 94 procent gevaccineerd. Dat betekent dat rond 7 procent van deze groep 'verantwoordelijk' is voor 20 procent van de besmettingen, oftewel 2,9 keer zoveel als je zou verwachten als het vaccin er niet toe zou hebben gedaan.

De andere groep 'veroorzaakt' 80 procent van de gevallen. Dat komt neer op 0,9 keer zoveel.

Stel dat die 94 procent dezelfde besmettingsgraad had, dan waren het in plaats van de 80 procent die zij nu innemen in dit grafiekje ineens 94 x 2,9 = 270 procent geweest. Totaal 290 procent. Oftewel: 190 procent méér besmettingen.


Dat is niet 'bijna gelijk'.
Zo kun je alles wegredeneren en daarmee blijft het werkelijke probleem sterk onderbelicht. Daarbij pak je de voor jou meest gunstige leeftijdscategorie (80+ geeft een hele andere rekensom) en overschat je het aantal volledig gevaccineerden. (kleine afwijking heeft grote gevolgen). Maar veel belangrijker nog:

1. Het percentage gevaccineerden onder de positieve testen is niet alleen hoog, het loopt ook op. Om bij de groep te blijven die jij benoemd: van 74% in de periode juli/augustus naar 80% september-nu.
2. Het huidige percentage is waarschijnlijk een onderschatting, want zoals je kunt zien overlappen de periodes. Dus de 80% van september tot 10-10 overlapt deels met de 76% van augustus - half september. In een stijgende lijn betekent dit dat we naar alle waarschijnlijkheid al boven de 80% zitten.
3. Volgens het dashboard is 92% volledig gevaccineerd. Gerekend met een percentage van boven de 80% krijg je dan al een heel ander beeld dan wat jij schetst.
4. Natuurlijk zal er ook nu nog een vorm van bescherming zijn van het vaccin tegen infectie. Maar met dergelijke hoge aantallen gevaccineerd en toch gewoon weer een najaarsstijging is, ook in deze leeftijdsgroep en dus ook onder gevaccineerden, geeft heel simpel aan dat vaccinatie niet in staat is om de R-waarde van het virus onder de 1 te krijgen. Als er dus niet nog andere maatregelen komen of een beter vaccin, dan krijgen ook uiteindelijk alle gevaccineerden dus ook gewoon Corona en is het vooral te hopen dat de symptomen milder zijn. (Vooral toch in deze leeftijdscategorieën)
5. Kijk je naar de groep 80+ dan is het nog veel dramatischer. 88% is volledig gevaccineerd (bron: Dashboard), en 83% van de positief getesten zijn gevaccineerd. Dus dat betekent dat mate van verspreiding onder de gevaccineerden maar net onder de mate van verspreiding van de totale populatie zit(!). En ik zeg het nogmaals: het relatieve percentage is stijgende...(!)
6. Bij de lagere leeftijdsgroepen (30-60) is het beeld nog iets gunstiger maar als je daar ook ziet hoe hard het relatieve aantal gevaccineerden stijgt in het totaal (speelt voor periode 1 bij m.n. bij 30-40 natuurlijk nog mee dat die veelal nog de 2e prik hebben gekregen), beseffend dat ook hier de perioden overlappen, dus dat het meest recente percentage waarschijnlijk nog hoger ligt en ook beseffend dat deze categorie mensen gemiddeld nog maar een maand of 3 volledig zijn gevaccineerd, dan is dit beeld echt niet positief.

Verder, dat heb ik ook eerder gezegd en dat zal voor de categorie 70+ zeker minder gelden, maar daaronder zeker wel, denk ik dat relatieve aantal gevaccineerden in de positieve testen een onderschatting is vanwege simpelweg een ander testbeleid, zowel formeel, als dat testen informeel bepaald niet gestimuleerd wordt, alsmede ook gevaccineerden die denken veilig te zijn en er dus vanuit gaan dat ze bij klachten geen Corona hebben.
1. Ik ben uitgegaan van 80%, het laatste cijfer en ook het ogenschijnlijk meest verontrustende.
2. Ik ga niet in op cijfers die er niet zijn. Alleen op de cijfers die hier genoemd waren.
3. Ik rekende met 93 of 94 procent. Lees wat ik schreef, graag.
4. Over de R zegt dit grafiekje niets. Moet je ook geen conclusie over willen trekken.
5. Dat is een reden voor boostprikken. Maar los daarvan: de stelling dat de cijfers bijna niet verschillen gaat ook hier niet op: 12 procent niet-gevaccineerden zorgt voor 17% van de besmettingen. Dat is nog steeds een factor van bijna anderhalf. Dat kan je niet negeren.
6. Ik ga de berekening niet voor iedere groep doen.

Je kunt uit deze gegevens niet de conclusie trekken die jij trekt. Wel de tegenovergestelde. Wil je conclusies trekken uit de stijging van het percentage gevaccineerden, dan zal je de berekening nauwkeuriger moeten maken, en per leeftijdsgroep en per periode de getallen moeten nemen. Het RIVM doet dat trouwens, en komt tot de conclusie dat de effectiviteit van de vaccins inderdaad iets terugloopt, maar niet zo sterk dat dat direct tot zorgen leidt.

Het neerzetten van deze tabel en daarbij roepen dat de vaccins niet of nauwelijks effectief zijn is misleidend.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Als je niet wilt reageren op wat schrijf, maar vooral reageert op wat ik helemaal niet zeg, dan houdt het op.
Ik heb geprobeerd een zorgvuldige analyse te doen en dat vaccins totaal niet of nauwelijks zouden werken heb ik in elk geval niet in de mond genomen. Wel kan je uit mijn analyse de conclusie trekken dat ik vind/denk dat ze onvoldoende werken.

Over de R is logisch redeneren. Als het totaal aantal besmettingen stijgt in de leeftijdsgroep en het aandeel gevaccineerden neemt ook toe, dan hoef ik jou niet uit te leggen (hoop ik) wat dat betekent als je dat zou omzetten in absolute aantallen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.ad.nl/binnenland/complotthe ... a377a74ae/

Een artikel met de titel:
Complottheorieën krijgen voet aan de grond in evangelische kerk: ‘Corona is plan uit de hel’

Binnen evangelische kringen groeit het aantal gelovigen dat corona als een complot ziet. Ze vinden vaccinaties misdadig en stellen dat de QR-code leidt tot een werelddictatuur. Een duik in de wereld van de populistische predikers. ,,Er zijn rapporten waarin staat dat binnen drie tot vijf jaar alle gevaccineerden naar de hel gaan.”


Ik kan het niet verder lezen, maar ik hoorde het artikel vanmorgen op de radio aangehaald worden in het nieuws.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

J.C. Philpot schreef:https://www.ad.nl/binnenland/complotthe ... a377a74ae/

Een artikel met de titel:
Complottheorieën krijgen voet aan de grond in evangelische kerk: ‘Corona is plan uit de hel’

Binnen evangelische kringen groeit het aantal gelovigen dat corona als een complot ziet. Ze vinden vaccinaties misdadig en stellen dat de QR-code leidt tot een werelddictatuur. Een duik in de wereld van de populistische predikers. ,,Er zijn rapporten waarin staat dat binnen drie tot vijf jaar alle gevaccineerden naar de hel gaan.”


Ik kan het niet verder lezen, maar ik hoorde het artikel vanmorgen op de radio aangehaald worden in het nieuws.
Gaat over deze lezing https://www.youtube.com/watch?v=Sl6iDayVzz8
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Vrijwel iedereen hier is het er wel over eens dat Covid vaccins heel veel bescherming bieden, zeker aan de meest kwetsbare mensen. Ik denk zelfs dat vrijwel iedereen gelooft dat het bescherming biedt bij jongeren (de vraag is of die zodanig risico lopen dat vaccins nuttig zijn).
De mensen die echt denken dat het vaccin deel is van een complot waarbij grote bedrijven, Bill Gates en/of onze regering betrokken is zijn er genoeg, maar ze zijn niet erg aanwezig op het forum.

Het is nog steeds zo dat de regering wel het verhaal in stand houdt dat er ook voor Covid iets als kudde-immuniteit mogelijk is en dat je door vaccinatie ook je omgeving beschermt. Dat laatste is deels waar denk ik (RIVM kwam met cijfers over verspreiding binnen huishoudens en dat is een heel goede manier om naar dit soort bescherming te kijken). Doordat immuniteit minder wordt in de tijd lijkt het me erg sterk dat kudde-immuniteit mogelijk is (kortom het gedrag van de epidemie wordt waarschijnlijk meer zoals griep en minder als mazelen). Ik vind het link hoe niet gevaccineerden nu als de grote vijand van vrijheid worden neergezet.

Zelf denk ik dat vaccinatie nog steeds nuttig is zeker voor mannen van boven de 40. Wat druk op het ziekenhuis betreft zal 1 extra gevaccineerde man van 60 ongeveer gelijk staan aan meer dan honderd extra gevaccineerde vrouwelijke twintigers. Ik zou dit wel meenemen in je beschouwing of je jezelf wil laten vaccineren (zeker als je voornaamste zorg de impact van het vaccin op vruchtbaarheid is). Je bent er echter niet minder om als je hier anders over denkt dan ik. We zijn het dan gewoon niet eens met elkaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

parsifal schreef:Vrijwel iedereen hier is het er wel over eens dat Covid vaccins heel veel bescherming bieden, zeker aan de meest kwetsbare mensen. Ik denk zelfs dat vrijwel iedereen gelooft dat het bescherming biedt bij jongeren (de vraag is of die zodanig risico lopen dat vaccins nuttig zijn).
De mensen die echt denken dat het vaccin deel is van een complot waarbij grote bedrijven, Bill Gates en/of onze regering betrokken is zijn er genoeg, maar ze zijn niet erg aanwezig op het forum.

Het is nog steeds zo dat de regering wel het verhaal in stand houdt dat er ook voor Covid iets als kudde-immuniteit mogelijk is en dat je door vaccinatie ook je omgeving beschermt. Dat laatste is deels waar denk ik (RIVM kwam met cijfers over verspreiding binnen huishoudens en dat is een heel goede manier om naar dit soort bescherming te kijken). Doordat immuniteit minder wordt in de tijd lijkt het me erg sterk dat kudde-immuniteit mogelijk is (kortom het gedrag van de epidemie wordt waarschijnlijk meer zoals griep en minder als mazelen). Ik vind het link hoe niet gevaccineerden nu als de grote vijand van vrijheid worden neergezet.

Zelf denk ik dat vaccinatie nog steeds nuttig is zeker voor mannen van boven de 40. Wat druk op het ziekenhuis betreft zal 1 extra gevaccineerde man van 60 ongeveer gelijk staan aan meer dan honderd extra gevaccineerde vrouwelijke twintigers. Ik zou dit wel meenemen in je beschouwing of je jezelf wil laten vaccineren (zeker als je voornaamste zorg de impact van het vaccin op vruchtbaarheid is). Je bent er echter niet minder om als je hier anders over denkt dan ik. We zijn het dan gewoon niet eens met elkaar.
Ik kan me hier wel grotendeels in vinden. Uiteraard met de kanttekening dat dit alleen vanuit maatschappelijk perspectief belicht is.

Dit staat los van het hebben van principiële bezwaren (die er ook met verschillende argumenten zijn).
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Waar ik over loop te peinzen is het feit dat christenen verlangen naar de komst van de Heere Jezus (als het goed ligt) maar dan zo mee gaan in de opstand en tegenwerking tegen/van de overheid, of de '(verborgen) nieuwe wereldorde' . Ik zou denken: hoe eerder hoe beter toch?
Als het Gods plan is welke 'volvoerd' moet/gaat worden, dan verzet je je toch niet zo? Je hebt toch een andere toekomst?
Of is het net zo goed angst, maar dan in een ander jasje?

Ook al huiver ik voor wat ons te wachten staat.
Plaats reactie