COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Interessant. Kan Nederland dat ook niet doen?

Ik word een beetje narrig van al die poppenkast en die bezwaren tegen de Coronapas.

Ik ben gevaccineerd en daar maak ik geen geheim van. Dat mag iedereen weten. En als ik dan een pasje moet laten zien, is dat geen enkel probleem.
Dan ben je een voorbeeldgevaccineerde. ;)
Wat maakt je narrig als het gaat om bezwaren tegen de coronapas?
Nu ik las dat de verwachte griepgolf waarschijnlijk een golf onder de Covid-gevaccineerden gaat worden zie ik steeds meer voordelen om de pas niet te bezitten. De redenatie was dat gevaccineerden straks overal (horeca,stadions,theater,bioscoop enz.) dicht op elkaar zitten, staan, dansen enz. en zo flink bijdragen aan het verspreiden van het griepvirus. De ongevaccineerde (ik dus :OO3 ) zit rustig met een boekje in een hoekje zonder pas en zonder drukte.
Het zou kunnen, griep wordt wel wat meer door kinderen verspreidt. Verder blijf ik gewoon als gevaccineerde weg uit theaters en nachtclub.

Wat Noorwegen betreft. Van de week was ik bij een bijeenkomst van Noorse, Finse en Zweedse modelleurs, ook de "Jacco Wallingas" van deze landen waren daar. De Noren waren best zenuwachtig over wat zou gaan gebeuren. Ze vertrouwen er op dat er genoeg is gevaccineerd en dat veel (zelf)testen blijft helpen. Noorwegen heeft als voordeel tov Nederland dat veel gezonde oudere Noren een zomerhuis ver van de steden vandaan hebben. Als de ziekte niet al te hard verspreid kun je daar wel tijden wonen zonder het virus tegen te komen. In Oslo of Bergen zal dat niet makkelijk zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik denk dat ook in theaters verkoudheden en gesnif niet meer geaccepteerd zijn. Geen idee of je daar dan ook je geld voor terug kunt krijgen, dat zou wel schelen in de nalevingsbereidheid. Dus wellicht zal het met de griepgolf wel meevallen. Veel mensen houden toch nog afstand, valt mij op. Ook bij goede vrienden die ik wel omhels let ik erop dat ik niet lang in de buurt ben en niet adem.

Dus (een deel van de) mensen passen/past ook hun gedrag aan. En dat kan gevolgen hebben voor de aantallen besmettingen met griep.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: COVID-19

Bericht door Terri »

https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Ik denk dat ook in theaters verkoudheden en gesnif niet meer geaccepteerd zijn. Geen idee of je daar dan ook je geld voor terug kunt krijgen, dat zou wel schelen in de nalevingsbereidheid. Dus wellicht zal het met de griepgolf wel meevallen. Veel mensen houden toch nog afstand, valt mij op. Ook bij goede vrienden die ik wel omhels let ik erop dat ik niet lang in de buurt ben en niet adem.

Dus (een deel van de) mensen passen/past ook hun gedrag aan. En dat kan gevolgen hebben voor de aantallen besmettingen met griep.
De Inka hebben ook eeuwen met succes de griep buiten de deur gehouden tenslotte. :haha
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Aan de ene kant prachtig dat iemand uit het CDA zich eindelijk ondubbelzinnig uitspreekt.

Aan de andere kant wel oncollegiaal, dus de verontwaardiging daarover snap ik wel. Wellicht vond ze het zwaar genoeg om tóch naar buiten te treden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik denk dat ook in theaters verkoudheden en gesnif niet meer geaccepteerd zijn.
Daar hadden ze sowieso al een hekel aan proesters en hoesters.
Dan moet je niet zeker niet op de eerste rij bij een cabaretier gaan zitten.
In een concertzaal kan het ook zeer hinderlijk zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

TSD schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Aan de ene kant prachtig dat iemand uit het CDA zich eindelijk ondubbelzinnig uitspreekt.

Aan de andere kant wel oncollegiaal, dus de verontwaardiging daarover snap ik wel. Wellicht vond ze het zwaar genoeg om tóch naar buiten te treden.
Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: COVID-19

Bericht door Bonny »

Wim Anker schreef: Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
HeT tRibUnAaL!!

Overigens is Frontnieuws een site van bedenkelijk allooi.
The Groom's still waiting at the altar
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Bonny schreef:
Wim Anker schreef: Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
HeT tRibUnAaL!!

Overigens is Frontnieuws een site van bedenkelijk allooi.
Kan zijn. Maar is de beslissing van Noorwegen daarmee niet waar?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Man, laat je toch niet in met zulke dwaze sites. Twee keer Googelen en zoeken naar de orginele Noorse nieuwsberichten geven een ander beeld. De enige reden dat het coronavirus in Noorwegen nu gezien wordt als een ziekte zoals de griep is door het succesvolle vaccinatieprogramma en het zorgsysteem wat goed geregeld is daar. Daarom richt men zich in Noorwegen nu op de cijfers van vaccinatie en ziekenhuisopnames en niet meer op besmettingen. De volgens Frontnieuws veranderende en minder gevaarlijke mutatievormen komt helemaal niet voor in het Noorse persbericht. Volgens Frontnieuws ziet de toekomst er volgens de Noorse gezondheidsdienst er "rooskleurig uit". Even verder Googelen naar de orginele bron: Volgens de Noorse gezondsheidsdienst zelf is er nog steeds een risico op een wintergolf en moet iedereen in een verhoogde paraatheid blijven. #fake
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door BJD »

Wim Anker schreef:
TSD schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Aan de ene kant prachtig dat iemand uit het CDA zich eindelijk ondubbelzinnig uitspreekt.

Aan de andere kant wel oncollegiaal, dus de verontwaardiging daarover snap ik wel. Wellicht vond ze het zwaar genoeg om tóch naar buiten te treden.
Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
Op Twitter noem ik iemand die zo reageert een wappie. Ben je hier dan een refowappie? :yahoo
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Je zou haast gaan verlangen naar een provider die nepnieuws filtert. Wat een website.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

BJD schreef:
Wim Anker schreef:
TSD schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2399164-demissio ... angsbewijs

Ik vind dat Mevr. Keijzer goede vragen heeft.
Aan de ene kant prachtig dat iemand uit het CDA zich eindelijk ondubbelzinnig uitspreekt.

Aan de andere kant wel oncollegiaal, dus de verontwaardiging daarover snap ik wel. Wellicht vond ze het zwaar genoeg om tóch naar buiten te treden.
Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
Op Twitter noem ik iemand die zo reageert een wappie. Ben je hier dan een refowappie? :yahoo
Wat jij wil. Tip: let op feiten. Of die nu door een dominee of door een wappie worden aangereikt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef:
Berouw denk ik. Voor strafvermindering straks. De minister van WVS en de Minister President staan, denk ik, binnen 3 jaar voor de strafrechter.
Welke strafrechtelijke overtreding is begaan dan?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Je zou haast gaan verlangen naar een provider die nepnieuws filtert. Wat een website.
Een groot deel van mijn familie vindt dergelijke websites ook een betrouwbare bron van informatie. In algemene zin neem ik waar dat ze het vertrouwen in overheid verloren zijn en reguliere media vooral zien als spreekbuis van een liberale randstedelijke elite.
Plaats reactie