COVID-19

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

Quercus schreef:
Valcke schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Ik ben ervoor! Wel vreemd dat het alweer gecommuniceerd wordt vóór het besluit genomen is.
Maar ik denk niet dat het blijvend is, om eerlijk te zijn.
Waarom denk je niet dat het blijvend is Valcke?
Ik denk ook niet dat het blijvend is. Het opheffen van de maatregel is gemotiveerd door de lage cijfers.

In de herfst zullen de cijfers weer stijgen. Onder de 30% (?) die dan niet gevaccineerd zijn (bijvoorbeeld in kerken, onder allochtonen etc) zullen de besmettingen dan weer snel oplopen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef: In de herfst zullen de cijfers weer stijgen. Onder de 30% (?) die dan niet gevaccineerd zijn (bijvoorbeeld in kerken, onder allochtonen etc) zullen de besmettingen dan weer snel oplopen.
Heeft niet alles te maken met het al of niet niet gevaccineerd zijn.
Mijn schoonvader is met de ambulance opgehaald (geen covidklachten, 2 x gevaccineerd) maar de ambubroeders trokken hun "maanpak" eerst aan. Ik vroeg waarom?
Omdat hij nog steeds besmet kan zijn en dus covid kan verspreiden.
Op de SEH kreeg hij eerst een PCR test.
Het opgeklopte optimisme van velen die nu boeken voor verre vakanties, snap ik dus niet.
Er gaan elders varianten rond, die dus worden meegenomen naar Nederland en wie zegt dat dit vaccin daar werkzaam tegen is?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

merel schreef:
Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Jansen is nog gemaakt onder de 'oude' wijze waarop men al tientallen jaren vaccins maakt.

Pfizer is een nieuwe methode. Aangezien ik hierover weinig kennis van zaken heb, vind ik dat toch een enge gedachte.
Eng niet zozeer. Wel dat 'Jansenmethode' bewezen veilig is en dat dat van de nieuwere vaccins nog niet bekend is. Misschien weet @Parsifal hier meer over?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
De grafieken zijn identiek aan vorig jaar, zonder vaccinatie. Ik snap de opgetogenheid ook niet zo. Al is het wel lekker dat we een zomer zonder mondkapjes kunnen doorbrengen. Dat is mijns inziens namelijk een van de meest zinloze maatregelen. En dan maar hopen dat ze het niet herinvoeren.

Verjaardagen, groepsfestiviteiten en andere verplichtingen kunnen me gestolen worden. Ik heb het afgelopen jaar genoten van de rust!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: COVID-19

Bericht door J.C. Philpot »

eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Dat denk ik ook. Het zal voor veel mensen flink tegen vallen eind dit jaar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Sien schreef:Maar even serieus: ik verbaas me wel over sommige reacties. Mijn man werkt in een ziekenhuis, ze moesten daar zelfs uitwijken naar de gang, zo vol lag het... Niet dus... Door de media hebben we een volledig verkeerd beeld van wat er in ziekenhuizen afspeelt en die ziekenhuizen werken daar graag aan mee. Ik onderschat niet de impact van het virus op sommige mensen, maar als je op de IC werkt, moet je toch weten dat daar geen mensen liggen, omdat ze hun grote teen gestoten hebben? Dus ja, als je met Covid op de IC terecht komt, is dat niet best. Maar dat is dus sowieso niet best als je op de IC terecht komt.

En dan nog: je moet testen om te weten of je het virus hebt (en de vraag is of je het dan weet...) dus zo ziek wordt je er van, dat je zelf niet weet. Een beetje nuchterheid, mensen.
Eens hoor! Ik ken dit verhaal ook, van dichtbij. Een verhaal in de krant over een dreigend code zwart terwijl het echt niet waar was. We worden op dat punt echt misleid. We hebben de IC capaciteit zo afgeschaald de laatste jaren dat de paniek groot was in de eerste golf, in de 2e en derde golf was het al veel beheerster. Maar ja, af en toe een 'codezwartverhaaltje' voor de geloofwaardigheid doet het wel goed om iedereen aan een prik te helpen.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Marco schreef:
merel schreef:
Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Jansen is nog gemaakt onder de 'oude' wijze waarop men al tientallen jaren vaccins maakt.

Pfizer is een nieuwe methode. Aangezien ik hierover weinig kennis van zaken heb, vind ik dat toch een enge gedachte.
Dus.. als je het niet snapt, is het eng. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar aan de andere kant denk ik dat je je juist dan moet afvragen of je op basis van wat je weet en voelt wel een goede afweging kunt maken. Dan moet je je kennelijk meer inlezen, of het oordeel aan de kenners overlaten..
Nee, ik heb mij ingelezen en men kan nog steeds niet zeggen wat het doet op de lange termijn. Ik ben ( beroepsdeformatie) wat sceptisch over de 'kenners'. Mijn ervaring is dat kenners ook veel niet weten.

Ik krijg trouwens over twee uur Pfizer. Voor mijzelf vind ik deze onbekendheid niet erg. Mijn kinderen zou ik nooit met pfizer laten vaccineren en eerder kiezen voor Jansen.
Mister schreef:
merel schreef:
Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Jansen is nog gemaakt onder de 'oude' wijze waarop men al tientallen jaren vaccins maakt.

Pfizer is een nieuwe methode. Aangezien ik hierover weinig kennis van zaken heb, vind ik dat toch een enge gedachte.
Eng niet zozeer. Wel dat 'Jansenmethode' bewezen veilig is en dat dat van de nieuwere vaccins nog niet bekend is. Misschien weet @Parsifal hier meer over?
Wat ik van 'kenners' begrijp, is de wijze waarop Pfizer ontwikkeld is , de toekomst voor alle vaccinaties.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

Ad Anker schreef:
Sien schreef:Maar even serieus: ik verbaas me wel over sommige reacties. Mijn man werkt in een ziekenhuis, ze moesten daar zelfs uitwijken naar de gang, zo vol lag het... Niet dus... Door de media hebben we een volledig verkeerd beeld van wat er in ziekenhuizen afspeelt en die ziekenhuizen werken daar graag aan mee. Ik onderschat niet de impact van het virus op sommige mensen, maar als je op de IC werkt, moet je toch weten dat daar geen mensen liggen, omdat ze hun grote teen gestoten hebben? Dus ja, als je met Covid op de IC terecht komt, is dat niet best. Maar dat is dus sowieso niet best als je op de IC terecht komt.

En dan nog: je moet testen om te weten of je het virus hebt (en de vraag is of je het dan weet...) dus zo ziek wordt je er van, dat je zelf niet weet. Een beetje nuchterheid, mensen.
Eens hoor! Ik ken dit verhaal ook, van dichtbij. Een verhaal in de krant over een dreigend code zwart terwijl het echt niet waar was. We worden op dat punt echt misleid. We hebben de IC capaciteit zo afgeschaald de laatste jaren dat de paniek groot was in de eerste golf, in de 2e en derde golf was het al veel beheerster. Maar ja, af en toe een 'codezwartverhaaltje' voor de geloofwaardigheid doet het wel goed om iedereen aan een prik te helpen.
Ik zag recent het bericht voorbij komen dat de bezetting op de Duitse IC's (die ten grondslag lag aan lockdowns, de maatregelen en nieuwe wetten) in 2020 5% minder was dan in 2019.... Overbezetting we3rd veroorzaak door administratieve spook patiënten.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Mijn zusje zit op een FB pagina met lotgenoten. Er zijn mensen die beweren tweemaal corona te hebben gehad, en zich afvragen of ze zich nu wel of niet moeten laten vaccineren.
Die vraag is nooit gesteld als je mazelen, rode hond en bof hebt doorstaan. Dan heb je de ziekte doorgemaakt en antistoffen aangemaakt.
Ik heb nog heel vragen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Welk niet-metafysisch middel zou jij willen inzetten?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Welk niet-metafysisch middel zou jij willen inzetten?
Sorry hoor, we zitten hier op Refoforum. Dit ga ik niet uitleggen.
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef: De grafieken zijn identiek aan vorig jaar, zonder vaccinatie. Ik snap de opgetogenheid ook niet zo. Al is het wel lekker dat we een zomer zonder mondkapjes kunnen doorbrengen. Dat is mijns inziens namelijk een van de meest zinloze maatregelen. En dan maar hopen dat ze het niet herinvoeren.
Als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat vaccinatie heeft geleid tot minder ziekenhuisopnames in betreffende leeftijdscategorieën. Dat de verspreiding momenteel door weersinvloeden lager is, doet niets aan de bijdrage van vaccinatie af.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef: De grafieken zijn identiek aan vorig jaar, zonder vaccinatie. Ik snap de opgetogenheid ook niet zo. Al is het wel lekker dat we een zomer zonder mondkapjes kunnen doorbrengen. Dat is mijns inziens namelijk een van de meest zinloze maatregelen. En dan maar hopen dat ze het niet herinvoeren.
Als je verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je dat vaccinatie heeft geleid tot minder ziekenhuisopnames in betreffende leeftijdscategorieën. Dat de verspreiding momenteel door weersinvloeden lager is, doet niets aan de bijdrage van vaccinatie af.
Ik kijk volgens mij verder dan mijn neus lang is.

Je wat prikkelende reacties op vraagtekens bij de vaccinatiecampagne en alle (valse) mediaberichten over IC-zorg etc. valt op. Heb je daar een reden voor?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mara schreef:
eilander schreef:Het zou mij niet verbazen als we - voor zover we afgoderij met vaccin bedrijven - flink op onze plek gezet worden. Als dit onze enige redmiddel moet zijn, is het droevig gesteld.
Mijn zusje zit op een FB pagina met lotgenoten. Er zijn mensen die beweren tweemaal corona te hebben gehad, en zich afvragen of ze zich nu wel of niet moeten laten vaccineren.
Die vraag is nooit gesteld als je mazelen, rode hond en bof hebt doorstaan. Dan heb je de ziekte doorgemaakt en antistoffen aangemaakt.
Ik heb nog heel vragen.
De BMR vaccinatie is ingevoerd toen ik klein was. Ik heb 2x de bof gehad en 1x rode hond en kreeg gewoon op m'n 9e de BMR vaccinatie. Idem met al mijn leeftijdsgenoten. Er was gewoon geen discussie of je deze wel/niet moest nemen, antistoffen, lotgenoten groepen etc. Het huidige beleid is dat na bewezen corona 1 vaccinatie volstaat.
Plaats reactie