COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Habitat schreef:
merel schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/7110156 ... bruikelijk

Vooral mannen met wisselende seksuele homoseksuele contacten worden getroffen.
Is het dan een sexueel overdraagbare aandoening?
Nee dat is het waarschijnlijk niet. Al is het mogelijk een van de wegen waarlangs het verspreidt. In landen als Congo heeft men er al langer mee te maken. Het virus verspreidt niet heel makkelijk, dus intensief lichamelijk contact is zeker riskant gedrag. Maar het is waarschijnlijk niet de enige relevante manier waarop het virus zich verspreidt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Dank.

Volgens mij komt er binnenkort een nieuw topic aan:

- maatregelen kerk ivm apenpokken-22
Online
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Volgens mij is het wel een seksueel overdraagbare aandoening. Strikt genomen kun je het ook van intensief worstelen krijgen, maar als ik de definitie lees, valt dit er wel onder.
Behalve het woord geslachtsziekte wordt sinds het einde van de 20e eeuw ook het begrip soa (seksueel overdraagbare aandoening) gebruikt voor allerlei aandoeningen die strikt genomen geen geslachtsziekten zijn – omdat zij ook zonder geslachtsverkeer overgebracht kunnen worden – maar die wel vaak tijdens het vrijen worden overgebracht. Seksueel overdraagbare infectie (soi) is strikt genomen een betere naam, aangezien vele infecties in bepaalde stadia asymptomatisch verlopen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Volgens mij is het wel een seksueel overdraagbare aandoening. Strikt genomen kun je het ook van intensief worstelen krijgen, maar als ik de definitie lees, valt dit er wel onder.
Doen we beide heel weinig tijdens de kerkdiensten dus zijn daar geen maatregelen nodig :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

DDD schreef:Volgens mij is het wel een seksueel overdraagbare aandoening. Strikt genomen kun je het ook van intensief worstelen krijgen, maar als ik de definitie lees, valt dit er wel onder.
Behalve het woord geslachtsziekte wordt sinds het einde van de 20e eeuw ook het begrip soa (seksueel overdraagbare aandoening) gebruikt voor allerlei aandoeningen die strikt genomen geen geslachtsziekten zijn – omdat zij ook zonder geslachtsverkeer overgebracht kunnen worden – maar die wel vaak tijdens het vrijen worden overgebracht. Seksueel overdraagbare infectie (soi) is strikt genomen een betere naam, aangezien vele infecties in bepaalde stadia asymptomatisch verlopen.
Naar ik begreep is het wel wat makkelijker overdraagbaar dan dat, en gaat men er van uit dat het ook door oppervlakte contacten kan komen en bijvoorbeeld drinken uit zelfde glas e.d. Het is geen Covid of griep, maar ook geen HIV wat manier van besmetten betreft.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: COVID-19

Bericht door Forummer »

huisman schreef:
DDD schreef:Volgens mij is het wel een seksueel overdraagbare aandoening. Strikt genomen kun je het ook van intensief worstelen krijgen, maar als ik de definitie lees, valt dit er wel onder.
Doen we beide heel weinig tijdens de kerkdiensten dus zijn daar geen maatregelen nodig :OO3
:humhihi :haha :yahoo
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Online
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Nee, zolang de infecties vooral zijn bij mannen die seks met mannen hebben, zal het met de besmettingen wel meevallen. Maar de infectie kan ook aan het avondmaal worden doorgegeven. Dus wat dat betreft, is er wel reden voor alertheid. En goed dat er nu gelijk bron- en contactonderzoek wordt opgestart.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: COVID-19

Bericht door Erik1960 »

Altijd gedacht dat SOA stond voor Sere Oog Aandoening..
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Hier is te zien dat de niet-gevaccineerde tussen de 15 a 20% scoren qua aandeel als het gaat om totale positieve testen maar ook ziekenhuisbezetting en zelf IC bedden. Aangezien het percentage ongevaccineerde ergens tussen de 15 a 20% ligt , kan er geconcludeerd worden dat het lijkt alsof de werking van de vaccins weg is? Statistisch gezien is er geen verschil meer in wel/niet gevaccineerd (op dit moment).

Dat betekent dat iedereen zich op kan maken voor een nieuwe vaccinatie ronde of Nederland word wakker en beseft eindelijk dat vaccineren een doodlopend spoor is. In mijn ogen loopt het paralel aan de bijbelse opgave om niet te vaccineren.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef:https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/

Hier is te zien dat de niet-gevaccineerde tussen de 15 a 20% scoren qua aandeel als het gaat om totale positieve testen maar ook ziekenhuisbezetting en zelf IC bedden. Aangezien het percentage ongevaccineerde ergens tussen de 15 a 20% ligt , kan er geconcludeerd worden dat het lijkt alsof de werking van de vaccins weg is? Statistisch gezien is er geen verschil meer in wel/niet gevaccineerd (op dit moment).

Dat betekent dat iedereen zich op kan maken voor een nieuwe vaccinatie ronde of Nederland word wakker en beseft eindelijk dat vaccineren een doodlopend spoor is. In mijn ogen loopt het paralel aan de bijbelse opgave om niet te vaccineren.
Daar zitten wel wat haken en ogen aan. Ouderen en mensen in risicogroepen zullen meer gevaccineerd zijn en meer in het ziekenhuis opgenomen worden. Als je die groepen apart vergelijkt, krijg je waarschijnlijk een heel ander verhaal. Pas zag ik de data uit Zweden en in iedere leeftijdsgroep met veel vaccinaties (bandbreedte 10 jaar, kinderen niet meegerekend) was vaccinatie heel duidelijk beschermend.

Om het statistische probleem aan te geven: stel je wilt vaccineren tegen baarmoederhalskanker en je bent niet de slimste thuis. Je ziet dat 99% van de vrouwen en 0% van de mannen is gevaccineerd. Totaal dus bijna 50% gevaccineerd. Als nu na deze vaccinatiecampagne 50% van de nieuw gediagnosticeerdemensen met kanker in de baarmoederhals gevaccineerd blijkt te zijn, betekent dat niet dat het vaccin niet effectief is. Juist niet. Van de mensen met risico (zeg maar vrouwen) was namelijk 99% wel gevaccineerd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: Daar zitten wel wat haken en ogen aan. Ouderen en mensen in risicogroepen zullen meer gevaccineerd zijn en meer in het ziekenhuis opgenomen worden. Als je die groepen apart vergelijkt, krijg je waarschijnlijk een heel ander verhaal. Pas zag ik de data uit Zweden en in iedere leeftijdsgroep met veel vaccinaties (bandbreedte 10 jaar, kinderen niet meegerekend) was vaccinatie heel duidelijk beschermend.
Op zich kan ik meekomen in je redenering. Het betekent dan dat dus die 15 a 20% ongevaccineerde vooral uit de risicogroepen/ouderen komen? Dat is natuurlijk raar, want hoe komen we dan aan al die andere ziekenhuis/IC bedden? Zijn dat juist ook niet de mensen uit de risico groep? Volgens mij komt de doorsnee gezonde Nederlander niet op de IC, geprikt of ongeprikt.

Snap je wat ik bedoel?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Daarom gaat vit. D uit het basispakket. Ze moeten toch van die vaccins af. Een lockdown en een vaccinatiehype wordt gearrangeerd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:
parsifal schreef: Daar zitten wel wat haken en ogen aan. Ouderen en mensen in risicogroepen zullen meer gevaccineerd zijn en meer in het ziekenhuis opgenomen worden. Als je die groepen apart vergelijkt, krijg je waarschijnlijk een heel ander verhaal. Pas zag ik de data uit Zweden en in iedere leeftijdsgroep met veel vaccinaties (bandbreedte 10 jaar, kinderen niet meegerekend) was vaccinatie heel duidelijk beschermend.
Op zich kan ik meekomen in je redenering. Het betekent dan dat dus die 15 a 20% ongevaccineerde vooral uit de risicogroepen/ouderen komen? Dat is natuurlijk raar, want hoe komen we dan aan al die andere ziekenhuis/IC bedden? Zijn dat juist ook niet de mensen uit de risico groep? Volgens mij komt de doorsnee gezonde Nederlander niet op de IC, geprikt of ongeprikt.

Snap je wat ik bedoel?
Ik ken 'doorsnee gezonde Nederlanders' die op de IC terecht gekomen zijn en daar overleden zijn. Soms zelf na 7 maanden. Begrijp je hoeveel pijn dat doet voor de families van die mensen als ze hier lezen dat ze dan dus niet gezond waren, 'geprikt of ongeprikt'. Verder lees ik in de Bijbel nergens iets over wel of niet vaccineren. Dan moet je de Schrift ook niet op deze wijze laten buikspreken.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: COVID-19

Bericht door Ditbenik »

Ad Anker schreef:Daarom gaat vit. D uit het basispakket. Ze moeten toch van die vaccins af. Een lockdown en een vaccinatiehype wordt gearrangeerd.
Voor het arrangeren van een lockdown en een vaccinatiehype heb je geen enkel bewijs of zelfs maar een aanwijzing. Zondag 43 van de HC zegt heel radicale dingen over het verspreiden van dit soort geruchten. Daar moeten we niet aan mee doen omdat het ingaat tegen wat de Heere van ons vraagt.
Plaats reactie