COVID-19

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Bellen bedoel je. Straks besmet ik nog de hele wachtkamer. Nou, ik hoest wat omdat ik veel in de regen fiets deze weken. Maar het lijkt me toch een beetje overdreven om daarvoor de huisarts te bellen.
Ik begreep van een filmpje op NOS dat als je op maximaal 2 meter van iemand met symptoomverschijnselen blijft, er geen gevaar of risico is op besmetting.
Maar ik zou toch eventjes voor de zekerheid de dokter bellen.

En verder ben ik het geheel eens met @huisman. Ik vind dat er veel te veel ophef over wordt gemaakt. Het coronavirus is veel minder dodelijk als bijvoorbeeld een zwaar griepvirus, zoals enkele jaren geleden het geval was, toen er zoveel mensen stierven dat het een record was sinds de hongerwinter van 1944.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wuhan virus

Bericht door eilander »

huisman schreef:Ik overweeg om bij volle maan een pond regenwormen te eten. Schijnt te helpen tegen coronavirussen. :OO3


Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Eet smakelijk.
Ik begrijp wat je bedoelt en heb ook een hekel aan het overdreven gedoe wat je nogal eens ziet in deze dagen.
Waar ik wel mee zit, is dat ik het niet goed vind om te rationaliseren en relativeren, daar waar we Gods hand moeten opmerken.
Daar probeer ik een beetje het midden in te vinden. Dus dat 'gaat u maar gerust slapen' hoeft van mij ook niet.
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

@Huisman:
Vind je de voorzorgsmaatregelen dan overdreven?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

eilander schreef:
huisman schreef:Ik overweeg om bij volle maan een pond regenwormen te eten. Schijnt te helpen tegen coronavirussen. :OO3


Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Eet smakelijk.
Ik begrijp wat je bedoelt en heb ook een hekel aan het overdreven gedoe wat je nogal eens ziet in deze dagen.
Waar ik wel mee zit, is dat ik het niet goed vind om te rationaliseren en relativeren, daar waar we Gods hand moeten opmerken.
Daar probeer ik een beetje het midden in te vinden. Dus dat 'gaat u maar gerust slapen' hoeft van mij ook niet.
Dat laatste ben ik met jou eens. Wat heeft de HEERE hiermee te zeggen? In ieder geval dat de mens kwetsbaar is ondanks alle wetenschap.

Persoonlijk heb ik mij nog nooit zorgen gemaakt over mijn eigen gezondheid. Wel die van mijn geliefden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Huisman:
Vind je de voorzorgsmaatregelen dan overdreven?
Nee, handen wassen, hoesten in je elleboog enz. vind ik verstandig maar allerlei supplementen slikken vind ik onnodig en commerciële uitbuiting van de angstige mens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

huisman schreef:Dat laatste ben ik met jou eens. Wat heeft de HEERE hiermee te zeggen? In ieder geval dat de mens kwetsbaar is ondanks alle wetenschap.
Inderdaad. Eens, ook met @eilander.

Ds. A. Schot had het vanavond nog in een weekdienst hier in de omgeving over deze ontwikkelingen: De wereld is in paniek vanwege dit virus, maar over de oorzaak van dit virus, de zonde en de doodstaat, hoor je de mensen niet of nauwelijks. En dát heeft ons zeker wat te zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
huisman schreef:Dat laatste ben ik met jou eens. Wat heeft de HEERE hiermee te zeggen? In ieder geval dat de mens kwetsbaar is ondanks alle wetenschap.
Inderdaad. Eens, ook met @eilander.

Ds. A. Schot had het vanavond nog in een weekdienst hier in de omgeving over deze ontwikkelingen: De wereld is in paniek vanwege dit virus, maar over de oorzaak van dit virus, de zonde en de doodstaat, hoor je de mensen niet of nauwelijks. En dát heeft ons zeker wat te zeggen.
Is die preek van ds. Schot soms nog ergens na te luisteren?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28666
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:
Vind je de voorzorgsmaatregelen dan overdreven?
Nee, handen wassen, hoesten in je elleboog enz. vind ik verstandig maar allerlei supplementen slikken vind ik onnodig en commerciële uitbuiting van de angstige mens.
Ik doel op de maatregelen in China en in Italië, waar de onverantwoordelijke Italianen desondanks hun eigen gang gaan, reden waarom het virus zich blijft verspreiden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:Is die preek van ds. Schot soms nog ergens na te luisteren?
Neen. Het was in Middelburg-Zuid en daar kun je geen diensten van terug luisteren (wel live overigens). Misschien kun je wel een preek via cd of mp3-bestand bestellen, dat weet ik niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:
Vind je de voorzorgsmaatregelen dan overdreven?
Nee, handen wassen, hoesten in je elleboog enz. vind ik verstandig maar allerlei supplementen slikken vind ik onnodig en commerciële uitbuiting van de angstige mens.
Ik doel op de maatregelen in China en in Italië, waar de onverantwoordelijke Italianen desondanks hun eigen gang gaan, reden waarom het virus zich blijft verspreiden.
Het virus zal zich verspreiden. Ben bang dat de vertragingsmaatregelen meer economisch gestuurd zijn dan zorg voor onze gezondheid.

Ook ik verwacht het virus ooit te krijgen en vijf ziektedagen op te moeten nemen. Blijf het aub in proportie zien tot er andere verontrustende gegevens zijn .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:
DDD schreef:Bellen bedoel je. Straks besmet ik nog de hele wachtkamer. Nou, ik hoest wat omdat ik veel in de regen fiets deze weken. Maar het lijkt me toch een beetje overdreven om daarvoor de huisarts te bellen.
Ik begreep van een filmpje op NOS dat als je op maximaal 2 meter van iemand met symptoomverschijnselen blijft, er geen gevaar of risico is op besmetting.
Dit is interessant, al die tijd proberen binnen twee meter afstand van iemand te blijven. Wordt gezellig als er 1 persoon met symptomen is en alle andere mensen buiten gevaar proberen te blijven :D .
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Wuhan virus

Bericht door Van Ewijk »

Jantje schreef:Inderdaad. Eens, ook met @eilander.

Ds. A. Schot had het vanavond nog in een weekdienst hier in de omgeving over deze ontwikkelingen: De wereld is in paniek vanwege dit virus, maar over de oorzaak van dit virus, de zonde en de doodstaat, hoor je de mensen niet of nauwelijks. En dát heeft ons zeker wat te zeggen.
Inderdaad de zonde van de mens.
laat ten eerste iedereen dan wel eerst lekker naar zichzelf kunnen kijken en dan naar een ander zoals door de Heere Jezus zelf gepredikt word in de bijbel.
Ten tweede omdat we dan voorkomen dat er zondebokken geselecteerd worden.
De geschiedenis kent daar te veel verwerpelijke voorbeelden van ten tijde van rampspoed en crisis.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Exact.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wuhan virus

Bericht door Herman »

huisman schreef:Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Verplegend personeel is alleen kwetsbaar omdat ze dicht bij de bron van de besmetting komen. Maar dan zou er nog feitelijk niets aan de hand moeten zijn, toch? Waarom dat toch kwetsbaar?
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

Ik vind @Huisman en Ambtenaar toch iets te laconiek. Een sterftecijfer rond 3% is echt hoog. En China zal echt niet zomaar zoveel maatregelen treffen. Het kost enorm veel geld.
Plaats reactie