COVID-19

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:Steeds meer onderzoeken bevestigen dat een gebrek aan selenium (en zink) in het bloed Covid-19 verergert. Vooral ook vlees en vis brengen dit met zich mee. Mogelijke een aandachtspunt voor veganisten en mensen die vegetarisch zijn. En ouderen die bij een mogelijke aanvulling van selenium en zink minder ziek worden.

Ook interessant is dat ik las dat (ik meen) Finland jaren selenium heeft toegevoegd aan landbouwmeststoffen. Er zou mogelijk een verband kunnen zijn met het lage aantal ernstige Covid gevallen.
Is dat naast een voldoende inname van vitamine D? Of is er geen verband ( meer) tussen ernstige besmetting en laag vitamine D gehalte.

Morgen maar een extra bekertje melk drinken. Ik eet namelijk bijna nooit vlees.
https://www.ad.nl/gezond/onderzoekers-d ... ~adcd294a/
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
Ik vind het ook apart dat de CU voor zou zijn, dat was toch nooit de bedoeling van CU toch? Die waren toch altijd tegen 2G?
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
Ik vind het ook apart dat de CU voor zou zijn, dat was toch nooit de bedoeling van CU toch? Die waren toch altijd tegen 2G?
Het is heel apart. CU valt wel door de mand wat mij betreft. Gaat ook in tegen wat de eigen leden wilden, hebben ze pas de eigen leden geconsulteerd, die zijn heel duidelijk, niet alleen over 2G maar ook over uitbreiding CTB.

Het lijkt er toch op dat ze gegijzeld worden door de andere beoogde coalitiepartners.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
3G ----> 2G -----> vaccinatieverplichting

Dat wordt denk ik het parcours. In Oostenrijk zijn ze daar al duidelijk over. In Duitsland is Scholz dit parcours aan het voorbereiden.

In Oostenrijk en Duitsland is de vaccinatiegraad iets lager dan in Nederland. Daarom praten ze er nu al over. Maar als we in Nederland weer een nieuwe golf krijgen (misschien door omicron?) dan denk ik dat in Nederland de verplichting ook voorbereid zal gaan worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
Ik vind het ook apart dat de CU voor zou zijn, dat was toch nooit de bedoeling van CU toch? Die waren toch altijd tegen 2G?
Volgens mij is nu de mogelijkheid gecreëerd. Bij invoering van deze maatregel kan het nog als niet proportioneel weggestemd worden.
Mijn kapster komt bij ons thuis en in ons huis bepalen wij welke regels er gelden. Mijn boekhandel kiest voor de anderhalve meter heeft hij mij al geruststellend verteld . Denk dat veel ondernemers daarvoor kiezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: COVID-19

Bericht door Panny »

Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
Ik vind het ook apart dat de CU voor zou zijn, dat was toch nooit de bedoeling van CU toch? Die waren toch altijd tegen 2G?
Zo te lezen gaat dit ook niet over 2g.

Maar ik ben er niet blij mee. Volgens mij gaat dit geen enkel probleem oplossen.
Laatst gewijzigd door Panny op 01 dec 2021, 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
Geytenbeekje schreef:
parsifal schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/artikel/953053-eerste ... en-kappers

Dit verontrust mij wel...
Mij ook, vooral omdat er geen duidelijkheid is over wanneer het ophoudt.
Ik vind het ook apart dat de CU voor zou zijn, dat was toch nooit de bedoeling van CU toch? Die waren toch altijd tegen 2G?
Volgens mij is nu de mogelijkheid gecreëerd. Bij invoering van deze maatregel kan het nog als niet proportioneel weggestemd worden.
Mijn kapster komt bij ons thuis en in ons huis bepalen wij welke regels er gelden. Mijn boekhandel kiest voor de anderhalve meter heeft hij mij al geruststellend verteld . Denk dat veel ondernemers daarvoor kiezen.
Je hebt gelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Niet meedoen aan de QR.
De overheid kan dit niet handhaven.

Verontrustend ja, maar het komt niet onverwacht.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/video/2407712-van-spoede ... s-in-venlo

Toch wel schrikken van dit filmpje. Die IC capaciteit moet echt omhoog.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: COVID-19

Bericht door Zita »

Kleine ergernis: die coronacheckapp. Als de tijd op je telefoon niet staat ingesteld op de manier die Hugo de Jonge wil (maar wel gewoon de gewone tijd aangeeft), kun je zo 2G zijn als je maar wilt, maar krijg je toch een rood scherm.
Ook een kleine ergernis: met rood scherm en al is mijn moeder toch drie keer de horeca binnengekomen. Op haar keurige gezicht blijkbaar.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mijn schoonmoeder zit in quarantaine en mijn man gaat sowieso met haar naar de teststraat aankomend weekend en blijft bij haar tot na de uitslag. Nu zitten wij in dubio of we haar bij een positieve uitslag dan naar ons huis halen met het gevolg dat wij allemaal in quarantaine moeten en het wellicht krijgen of mijn man blijft bij zijn moeder totdat zij beiden uitgeziekt zijn. Wat is raadzaam?
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef:Mijn schoonmoeder zit in quarantaine en mijn man gaat sowieso met haar naar de teststraat aankomend weekend en blijft bij haar tot na de uitslag. Nu zitten wij in dubio of we haar bij een positieve uitslag dan naar ons huis halen met het gevolg dat wij allemaal in quarantaine moeten en het wellicht krijgen of mijn man blijft bij zijn moeder totdat zij beiden uitgeziekt zijn. Wat is raadzaam?
ik neem aan dat jouw man waar mogelijk is afstand houd?
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef:
merel schreef:Mijn schoonmoeder zit in quarantaine en mijn man gaat sowieso met haar naar de teststraat aankomend weekend en blijft bij haar tot na de uitslag. Nu zitten wij in dubio of we haar bij een positieve uitslag dan naar ons huis halen met het gevolg dat wij allemaal in quarantaine moeten en het wellicht krijgen of mijn man blijft bij zijn moeder totdat zij beiden uitgeziekt zijn. Wat is raadzaam?
ik neem aan dat jouw man waar mogelijk is afstand houd?
Hij houdt wel anderhalve meter afstand, maar als je blijft logeren heeft dat ook weinig zin. Mijn schoonmoeder woont 300 km bij ons vandaan.
Plaats reactie