COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik denk dat ik ook enkel bij de grens gebruik zal maken van mijn code. Dan maar geen restaurants of musea.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Ik heb wel een QR-code, maar ga er principieel geen gebruik van maken.
Mocht een restaurant mij niet toe laten, dan ga ik gewoon naar zijn of haar buurvrouw. Er is allicht wel iemand die niet aan deze dictatuur mee wil werken.
Is dit nu echt een regel van de overheid die dwars tegen Gods geboden ingaat? Of is dit gewoon jouw recalcitrante hart?
De hoogste wetgever is menselijkerwijs gesproken de Europese wetgever, omdat Nederland daar zich aan gecommitteerd heeft.
Daar zijn we het natuurlijk snel over eens. Maar dat geeft toch geen direct recht om lagere wetgeving te negeren?
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Volgens mij heb ik ook in Nederland al veel eerder een qr-code gebruikt om een museum in te komen. Dat is helemaal niet nieuw.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Wel als die in conflict is met de hogere wetgeving.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

HersteldHervormd schreef:
Wim Anker schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Ik heb wel een QR-code, maar ga er principieel geen gebruik van maken.
Mocht een restaurant mij niet toe laten, dan ga ik gewoon naar zijn of haar buurvrouw. Er is allicht wel iemand die niet aan deze dictatuur mee wil werken.
Is dit nu echt een regel van de overheid die dwars tegen Gods geboden ingaat? Of is dit gewoon jouw recalcitrante hart?
Ik zal ook van mij qr code geen gebruik maken. Ik twijfel nog of in deze burgerlijke gehoorzaamheid gelegitimeerd is. Ik denk het wel.
Ben jij gevaccineerd Wim?
Nee, COVID gehad.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef:Ben jij gevaccineerd Wim?
Dit soort vragen zijn hier niet toegestaan.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Wel als die in conflict is met de hogere wetgeving.
Ik heb een collega die erg veel afweet van Europees recht. Dat zal ik hem dan toch eens vragen. Ik betwijfel of wat je zegt, waar is.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: COVID-19

Bericht door Tiberius »

Laat hem hier een account aanmaken.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:Laat hem hier een account aanmaken.
Alleen als hij tot de doelgroep behoort neem ik aan.
-
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Hij is atheïst, dus dat zal niet gaan, inderdaad.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Ik heb wel een QR-code, maar ga er principieel geen gebruik van maken.
Mocht een restaurant mij niet toe laten, dan ga ik gewoon naar zijn of haar buurvrouw. Er is allicht wel iemand die niet aan deze dictatuur mee wil werken.
Is dit nu echt een regel van de overheid die dwars tegen Gods geboden ingaat? Of is dit gewoon jouw recalcitrante hart?
Ik zal ook van mij qr code geen gebruik maken. Ik twijfel nog of in deze burgerlijke gehoorzaamheid gelegitimeerd is. Ik denk het wel.
Ik vind het niet erg om van mijn QR code gebruik te maken. Ik vind het vooral vervelend dat ik eerst moet testen en code moet registreren. Dat vereist planning en haalt het spontane weg om bijv. even gezellig met de vrouw ergens te lunchen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik wilde het in kleine ergernissen plaatsen, maar toen bedacht ik dat dat het lastig maakt om de discussie bij elkaar te houden.

Een krant die een willekeurige jurist met een mening als belangwekkend hoofdnieuws op de website beschouwt is echter voor mij een ergernis.

https://www.rd.nl/artikel/942975-leidse ... amenleving

En dan ook nog eens zonder verstand van zaken, want ze maakt geen onderscheid tussen (de mate van) besmettelijkheid en besmetting.

Gelukkig staat het in de krant pas op blz. 5, zodat het nog in de rubriek kleine ergernissen past.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

parsifal schreef:Ik denk dat ik ook enkel bij de grens gebruik zal maken van mijn code. Dan maar geen restaurants of musea.
Is ook niet nodig bij een museum.
-
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik weet toch bijna zeker dat ik onlangs bij het Catharijneconvent mijn corona-app moest laten zien.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef:
parsifal schreef:Ik denk dat ik ook enkel bij de grens gebruik zal maken van mijn code. Dan maar geen restaurants of musea.
Is ook niet nodig bij een museum.
Okee dan maar niet naar de disco.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie