COVID-19

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Dodo »

Herman schreef:Zojuist zijn er kamervragen gesteld. In het kader van paniekbeheersing moet je vooral kamervragen gaan stellen.

Zijn er mensen die concrete voorzorgsmaatregelen aan het treffen zijn?

https://twitter.com/shossontwits/status ... 2723493888
Ik heb zelf bedacht om van die alcohol-zeep te kopen. Waarmee je zonder water je handen kunt wassen. je handen goed schoon houden schijnt een belangrijke factor te zijn als je besmetting wilt voorkomen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Herman schreef:Zojuist zijn er kamervragen gesteld. In het kader van paniekbeheersing moet je vooral kamervragen gaan stellen.

Zijn er mensen die concrete voorzorgsmaatregelen aan het treffen zijn?

https://twitter.com/shossontwits/status ... 2723493888
Ik heb zelf bedacht om van die alcohol-zeep te kopen. Waarmee je zonder water je handen kunt wassen. je handen goed schoon houden schijnt een belangrijke factor te zijn als je besmetting wilt voorkomen.
Dat heeft niet zoveel zin.
Als je echt goed wilt ontsmetten moet je bij de apotheek een flesje Sterillium halen, dat is de ontsmetting die in het ziekenhuis ook gebruikt wordt.
Je zou dan een vakantieflaconnetje kunnen vullen ermee, in je tas doen en als je een winkelwagen hebt beetgehad, je handen ontsmetten.
Gewone zeep is al prima voor de huishoudbacteriën, mits je 20 seconden zorgvuldig inzeept en afspoelt met zo heet mogelijk water.
(twee keer happy birthday zingen, zo lang inzepen ;) )

De reguliere mondkapjes zijn zinloos, het virus gaat er gewoon doorheen en langs. Ook bij het opdoen worden fouten gemaakt, zodat het virus juist bij de neus en mond wordt gebracht i g v besmette handen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

Mondkapjes zijn wel zinvol bij besmette mensen.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6466
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wuhan virus

Bericht door Posthoorn »

Herman schreef:Zojuist zijn er kamervragen gesteld. In het kader van paniekbeheersing moet je vooral kamervragen gaan stellen.

Zijn er mensen die concrete voorzorgsmaatregelen aan het treffen zijn?

https://twitter.com/shossontwits/status ... 2723493888
Ik gebruik standaard een paar grammen vitamine C per dag, dat doe ik nu dus ook. Bij een besmetting moet je dat opvoeren tot elke 1 à 2 uur een gram vitamine C. Verder gebruik ik standaard vit. D. Dat moet je dus niet opvoeren bij een besmetting. En verder een flesje Sambucol in huis voor het geval dat.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Ik gebruik standaard een paar grammen vitamine C per dag, dat doe ik nu dus ook. Bij een besmetting moet je dat opvoeren tot elke 1 à 2 uur een gram vitamine C. Verder gebruik ik standaard vit. D. Dat moet je dus niet opvoeren bij een besmetting. En verder een flesje Sambucol in huis voor het geval dat.
Sorry lijkt me echt onzinnig. Bij meer dan 2 gram per dag kun je klachten krijgen. 75 mg is voldoende voor een volwassene.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wuhan virus

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Ik gebruik standaard een paar grammen vitamine C per dag, dat doe ik nu dus ook. Bij een besmetting moet je dat opvoeren tot elke 1 à 2 uur een gram vitamine C. Verder gebruik ik standaard vit. D. Dat moet je dus niet opvoeren bij een besmetting. En verder een flesje Sambucol in huis voor het geval dat.
Sorry lijkt me echt onzinnig. Bij meer dan 2 gram per dag kun je klachten krijgen. 75 mg is voldoende voor een volwassene.
Precies. Teveel plas je uit of je krijgt het aan je darmen. Niet doen dus. Een beetje innemen is prima. Verder bij normaal groente en fruit eten is extra echt niet nodig.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wuhan virus

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Posthoorn schreef:Ik gebruik standaard een paar grammen vitamine C per dag, dat doe ik nu dus ook. Bij een besmetting moet je dat opvoeren tot elke 1 à 2 uur een gram vitamine C. Verder gebruik ik standaard vit. D. Dat moet je dus niet opvoeren bij een besmetting. En verder een flesje Sambucol in huis voor het geval dat.
Sorry lijkt me echt onzinnig. Bij meer dan 2 gram per dag kun je klachten krijgen. 75 mg is voldoende voor een volwassene.
Daar zijn de meningen wel over verdeeld. Ik lees af en toe het blaadje van Gert Schuitemaker, die zich bezig houdt met ortomoleculaire geneeskunde. Die zegt dat het verstandig kan zijn om tot je eigen maximum in te nemen. En dat bepaal je door te kijken wanneer je darmen aan het werk gaan. Dat is echt geen probleem.
Dat doe ik overigens niet, maar neem wel gemiddeld 4 gram per dag. En bij een opkomende griep meer.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Ambtenaar »

Van orthomoleculaire therapie is nooit bewezen dat het werkt. Te veel voedingssupplementen kunnen zelfs schadelijk zijn.

Sven Kramer, de bekende schaatser kreeg problemen doordat hij er teveel van nam. Hij kon niet meer goed schaatsen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wuhan virus

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Van orthomoleculaire therapie is nooit bewezen dat het werkt. Te veel voedingssupplementen kunnen zelfs schadelijk zijn.

Sven Kramer, de bekende schaatser kreeg problemen doordat hij er teveel van nam. Hij kon niet meer goed schaatsen.
Nu je 't zegt... Ik kan ook slecht schaatsen.
Het ligt er nog wel aan over welke supplementen we het hebben. Vitamine C is echt onschadelijk, hoogstens nutteloos.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Nu je 't zegt... Ik kan ook slecht schaatsen.
Het ligt er nog wel aan over welke supplementen we het hebben. Vitamine C is echt onschadelijk, hoogstens nutteloos.
https://www.volkskrant.nl/sport/beenble ... ~bba2efd5/

https://skepp.be/nl/gezondheid/alternat ... ine-c-zijn
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wuhan virus

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Nu je 't zegt... Ik kan ook slecht schaatsen.
Het ligt er nog wel aan over welke supplementen we het hebben. Vitamine C is echt onschadelijk, hoogstens nutteloos.
https://www.volkskrant.nl/sport/beenble ... ~bba2efd5/

https://skepp.be/nl/gezondheid/alternat ... ine-c-zijn
Bedankt. Alleen het tweede artikel is relevant omdat dat over vitamine C gaat. Wel grappig dat er een aantal keer gewezen wordt op de commerciële bijbedoelingen van degenen die meer vitamine C slikken promoten. Schuitemaker zegt dat je bij deze vitamine de goedkoopste kunt nemen. Dat kost dan zo'n 3 cent per pil.
Ik zal Schuitemaker er nog eens op nalezen, volgens mij baseert hij zich ook niet zo maar op wat verzonnen onderzoeken.
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Ik overweeg ook om preventief Sambucol te slikken. Daar heb ik goede ervaringen mee bij beginnende verkoudheid/griepachtige verschijnselen.

Ik ben vorige week in Sittard geweest, en was niet lekker op de terugweg. Allemaal niet leuk, al betekent het vermoedelijk niets.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Als je flink verkouden bent, zou ik toch maar langs de huisarts gaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28491
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wuhan virus

Bericht door DDD »

Bellen bedoel je. Straks besmet ik nog de hele wachtkamer. Nou, ik hoest wat omdat ik veel in de regen fiets deze weken. Maar het lijkt me toch een beetje overdreven om daarvoor de huisarts te bellen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17257
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wuhan virus

Bericht door huisman »

Ik overweeg om bij volle maan een pond regenwormen te eten. Schijnt te helpen tegen coronavirussen. :OO3


Maar serieus dit virus lijkt vrij mild en alleen een bedreiging voor kwetsbare groepen. Ouderen en mensen met hart, vaat en long ziekten. Ook verplegend personeel. Deze mensen hebben extra zorg/bescherming nodig voor de rest gewoon dagelijks de schijf van vijf nuttigen en vooral geen stress.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie