COVID-19

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: COVID-19

Bericht door KDD »

Valcke schreef:Wanneer je een mondkapje de hele dag op moet hebben, vind ik het niet vreemd wanneer iemand een duur en comfortabel model koopt. Dus laten we iedereen in zijn waarde laten.

Zelf heb hoogstens 1x in de week een mondkapje nodig voor 10-15 minuten in de winkel. Dan is het een heel ander verhaal.
Toen we in plaats van een mondkapje een scherm voor ons gezicht kon gebruiken heb ik ook een dure helm die gebruikt is om te slijpen gekocht. Het zat lekker en was stevig. Enigste nadeel was dat je er soms geen erg in had toen je een slok koffie wou nemen... Later moesten we toch een mondkapje dragen :jongle
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: COVID-19

Bericht door KDD »

Terri schreef:
Dodo schreef:
Ad Anker schreef: Ik vind het echt knettergek om zo'n dure mondkap te kopen. (...)
Wat een onbehoorlijk taalgebruik.
Ik verbaas me steeds vaker, jammer dat ik niet kan knippen :D
Vogens mij maag je knippen maar alleen bij jezelf.

[knip]
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

KDD schreef:
Terri schreef:
Dodo schreef:
Ad Anker schreef: Ik vind het echt knettergek om zo'n dure mondkap te kopen. (...)
Wat een onbehoorlijk taalgebruik.
Ik verbaas me steeds vaker, jammer dat ik niet kan knippen :D
Vogens mij maag je knippen maar alleen bij jezelf.

[knip]
:) Knettergek is te sterk uitgedrukt. Dat ben ik met je eens. In plaats van dat woord wil ik graag zetten: echt onbegrijpelijk.

Mijn reactie werd wel een beetje ingegeven door de rare 'op de persoonreactie' richting Philpot. Maar ik had me in moeten houden. Excuus!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: COVID-19

Bericht door Maanenschijn »

Als je veel en lang een mondkapje op moet kan ik mij een dure en op maat gemaakte prima voorstellen. Schoenen waar je veel op moet lopen moeten ook comfortabel en goed zijn.

Ik heb niet zo veel last van het kapje. Ik heb inmiddels allerlei soorten, maten en kleuren aan mijn versnellingspook hangen. Voor elke outfit en gelegenheid een kapje.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Het zijn waardeloze dingen!
Ik voel me idd bevrijd als ik ze niet meer op hoeft
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Dat je aan 1 prik voldoende hebt.
Verder zie/ken ik géén voordelen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: COVID-19

Bericht door KDD »

Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Is het een nederlandse produkt?
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:
Ditbenik schreef:Ik vind het mondkapje zo'n beetje de minst lastige maatregel. Ik heb een mondkapje met nano-technologie uit Israël gecombineerd met een 3D-geprint neusbeugeltje uit Frankrijk. Heb mondkapje kostte ruim € 40,--, het beugeltje € 2,50. Met dat beugeltje beslaat de bril ook niet.
Wow. Dan zou ik me het voor kunnen stellen als je het jammer vind dat de plicht eraf gaat, met zo'n exclusieve mondkamp.

Ik draag er gemiddeld 1 a 2 keer per week 1, 5 minuten per keer, dus gemiddeld 10 minuten per week, en heb er geen last van. Ik heb een simpel stemmig-zwart mondkapje.
Ach ja, het blijft moeilijk voor je om je sarcasme achterwege te laten. Is kwetsen een hobby van je?
Ik vind het echt knettergek om zo'n dure mondkap te kopen. Ik ben het dan ook met Philpot eens. Wat is daar kwetsend aan?
Het punt is natuurlijk, dat je zonder enig inzicht in de achtergronden -misschien is Ditbenik wel een van de weinige conducteurs die zijn werk behoorlijk doet, en de hele dag door de trein loopt met zo'n ding- een kortzichtig standpunt inneemt.

Ik heb het bericht gemeld. Ik vind dat het op de persoon is gericht. Maar toen had ik je latere bericht nog niet gezien. Nou goed, het staat er nog steeds en dat is reden genoeg.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Vanavond staat er een stuk in het NRC over de gevolgen van de Deltavariant. Dat is toch best schrikbarend. De ziekenhuizen liggen momenteel vol met 'zwarte schimmel' patiënten. Deze schimmel heeft vrij spel door de verminderde afweer van ex coronapatienten. Daarnaast beschadigt de delta variant de alvleesklier met DM tot gevolg.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Jansen is nog gemaakt onder de 'oude' wijze waarop men al tientallen jaren vaccins maakt.

Pfizer is een nieuwe methode. Aangezien ik hierover weinig kennis van zaken heb, vind ik dat toch een enge gedachte.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: COVID-19

Bericht door Susanna »

merel schreef:Vanavond staat er een stuk in het NRC over de gevolgen van de Deltavariant. Dat is toch best schrikbarend. De ziekenhuizen liggen momenteel vol met 'zwarte schimmel' patiënten. Deze schimmel heeft vrij spel door de verminderde afweer van ex coronapatienten. Daarnaast beschadigt de delta variant de alvleesklier met DM tot gevolg.
Ik denk dat je de ziekenhuizen in India op het oog hebt? Ik vond dit een helder artikel: https://www.bbc.com/future/article/2021 ... d-patients

Een recente samenvatting van Covid-19-geassocieerde mucormycose toonde aan dat 94% van de patiënten diabetes had en in 67% van de gevallen slecht onder controle was.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Het speelt in Nederland ook. Wellicht heeft het te maken met mondkapjes.
Gebruikersavatar
Quercus
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jul 2020, 23:42

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Quercus »

Valcke schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Ik ben ervoor! Wel vreemd dat het alweer gecommuniceerd wordt vóór het besluit genomen is.
Maar ik denk niet dat het blijvend is, om eerlijk te zijn.
Waarom denk je niet dat het blijvend is Valcke?
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

merel schreef:
Mister schreef:Vanaf maandag mag je kiezen voor het vaccin van Jansen. Wat zou een keuze voor Jansen rechtvaardigen boven Pfizer/Moderna?
Jansen is nog gemaakt onder de 'oude' wijze waarop men al tientallen jaren vaccins maakt.

Pfizer is een nieuwe methode. Aangezien ik hierover weinig kennis van zaken heb, vind ik dat toch een enge gedachte.
Dus.. als je het niet snapt, is het eng. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar aan de andere kant denk ik dat je je juist dan moet afvragen of je op basis van wat je weet en voelt wel een goede afweging kunt maken. Dan moet je je kennelijk meer inlezen, of het oordeel aan de kenners overlaten..
Plaats reactie