COVID-19

Online
merel
Berichten: 9668
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Roos2018 schreef:een lezenswaardig en eerlijk artikel m.b.t. vaccinatie:
https://docplayer.nl/205262849-Peinzen- ... -prik.html
Inderdaad! Ik ken de betreffende predikant niet, maar vind het een doordacht en afgewogen stuk.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: COVID-19

Bericht door GGotK »

Een interessant artikel van Maurice de Hond over het verloop van de besmettingen in landen met veel gevaccineerden en landen met weinig gevaccineerden:
Ik stuitte op een interessante grafiek waar de ontwikkeling van landen wordt vergeleken in dezelfde regio, waarbij het ene land een hoge mate van vaccinatie kent en het andere land nog bijna geen vaccinaties. Dan is duidelijk te zien dat de ontwikkeling van het aantal besmettingen in die landen amper een relatie kent met het vaccineren.

Het zijn met name de seizoenspatronen, die je herkent bij landen dicht bij elkaar. In de VS valt dat goed te zien als je de ontwikkeling in diverse staten vergelijkt, die echt niet allemaal hetzelfde beleid hebben gevoerd inzake maatregelen, maar die wel in vergelijkbare klimaatzones liggen .
De grafieken kun je vinden op zijn website: maurice.nl. Ik ben benieuwd hoe de virologen denken over dit gegeven.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

GGotK schreef:Een interessant artikel van Maurice de Hond over het verloop van de besmettingen in landen met veel gevaccineerden en landen met weinig gevaccineerden:
Ik stuitte op een interessante grafiek waar de ontwikkeling van landen wordt vergeleken in dezelfde regio, waarbij het ene land een hoge mate van vaccinatie kent en het andere land nog bijna geen vaccinaties. Dan is duidelijk te zien dat de ontwikkeling van het aantal besmettingen in die landen amper een relatie kent met het vaccineren.

Het zijn met name de seizoenspatronen, die je herkent bij landen dicht bij elkaar. In de VS valt dat goed te zien als je de ontwikkeling in diverse staten vergelijkt, die echt niet allemaal hetzelfde beleid hebben gevoerd inzake maatregelen, maar die wel in vergelijkbare klimaatzones liggen .
In de landen die vergeleken worden is er wel veel vaccinatie met het veel minder effectieve sinovac. En inderdaad als je naar leeftijdsopbouw van besmettingen kijkt zie je wel hoe effectief vaccinatie is.
De grafieken kun je vinden op zijn website: maurice.nl. Ik ben benieuwd hoe de virologen denken over dit gegeven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: COVID-19

Bericht door Charles »

HP de tijd: Waarom de mondkapjesplicht per direcht afgeschaft moet worden.

https://www.hpdetijd.nl/2021-06-13/waar ... et-worden/
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Juich niet te vroeg.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Als dat maar goed gaat. We kunnen slecht meer met vrijheden omgaan zoals in de praktijk ook wel eens blijkt. En als we nu alleen maar blij zijn, en het werkt verder niets uit, dan geloof ik dat ons nog meer te wachten staat. Niet om te somberen, maar om realistisch te zijn. Wat deed Israël in de tijd van de Richteren? Elke keer ging men weer door, tot een nieuwe richter door Gods hand werd gezonden. Dan kunnen we nadenken: Wat hebben we geleerd? Ik vrees niet veel. Wat we wel opmerken is het tegendeel: verharding.

PS Eens met degene die hierboven reageerde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Juich niet te vroeg.
Ik doe met Ad mee.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Ik ben ervoor! Wel vreemd dat het alweer gecommuniceerd wordt vóór het besluit genomen is.
Maar ik denk niet dat het blijvend is, om eerlijk te zijn.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Nooit last van die dingen gehad. Dus het leven herneemt zijn reguliere gang.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Als dat maar goed gaat. We kunnen slecht meer met vrijheden omgaan zoals in de praktijk ook wel eens blijkt. En als we nu alleen maar blij zijn, en het werkt verder niets uit, dan geloof ik dat ons nog meer te wachten staat. Niet om te somberen, maar om realistisch te zijn. Wat deed Israël in de tijd van de Richteren? Elke keer ging men weer door, tot een nieuwe richter door Gods hand werd gezonden. Dan kunnen we nadenken: Wat hebben we geleerd? Ik vrees niet veel. Wat we wel opmerken is het tegendeel: verharding.

PS Eens met degene die hierboven reageerde.
Daar ben ik het mee eens, DIA, maar dat heeft niets met de mondkapjes te maken, toch?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: COVID-19

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Juich niet te vroeg.
Ik doe met Ad mee.
Op korte termijn begrijp ik het ook wel. Laat er geen misverstand over bestaan. Vooral wie wat benauwd is, voelt een mondkapje wel eens benauwd. Als je dan bovendien brildrager bent loop je ook nog regelmatig in de mist.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Nooit last van die dingen gehad. Dus het leven herneemt zijn reguliere gang.
Zodra ik van mijn werkplek opsta, moet ik zo'n ding op. Op een bepaald moment wordt dat echt irritant, hoewel ik het altijd netjes doe.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

eilander schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Juich niet te vroeg.
Ik doe met Ad mee.
Juich niet te vroeg.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: COVID-19

Bericht door Klavart »

GerefGemeente-lid schreef:
eilander schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Mondkapjesplicht gaat eraf!! Wat een feest is dat!
Juich niet te vroeg.
Ik doe met Ad mee.
Juich niet te vroeg.
Wat bedoel je daarmee?
Plaats reactie