COVID-19

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: COVID-19

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat zijn wij dan niet eens. Ik meen dat mensen daar prima zelf een besluit over mogen nemen. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat een journalist niet zonder toestemming van de familie bij het doodsbed foto's maakt.
Ik heb de serie in Trouw bekeken, indrukwekkend vind ik het. Ik heb ook niet het idee dat het winstbejag hier de boventoon gevoerd heeft. We hebben het zelf nu meegemaakt dat moeder stierf en pa er bijna achteraan gegaan is. Wellicht geeft dat een ander besef van deze foto's.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Zal de avondklok echt helemaal afgeschaft worden?
Ik weet het niet hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Is het rebels om nu expres om 21.00 uur de straat op te gaan? Krijg er spontaan zin in. Hoewel ik helemaal achter het coronabeleid van het kabinet sta, kon ik de avondklok niet helemaal volgen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef:Zal de avondklok echt helemaal afgeschaft worden?
Ik weet het niet hoor.

De rechter heeft in een rechtstaat het laatste woord. Als het kabinet zich hieronder uit wil procederen verliezen ze heel veel draagvlak.
Deze rechter heeft natuurlijk ook gewoon gelijk. Er is in de verste verte geen sprake van een acute noodsituatie.

Gelukkig functioneert de rechtstaat ondanks dat wel een heel vaag clubje deze zaak had aangespannen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: COVID-19

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:
Nu doe je het gewoon weer.
Wat doe ik gewoon weer?
Jezelf verheffen boven een ander.
Heel erg flauwe reactie. Want als je goed leest doet Ad dat helemaal niet.
Ik vind dat je in de discussie over de vaccinatie heel erg op de man speelt Jantje.
En je komt nooit en never ergens inhoudelijk op terug, terwijl Ad zijn gevoel, mening en gedachten er wel over laat gaan. Het enige wat je dan doet is hem persoonlijk aanvallen op dat hij zichzelf wil verheffen etc. En je kent Ad goed genoeg om te weten dat hij dat nooit voorstaat, sterker nog uitgezonderd de discussie over vaccinatie ben je het denk ik op vrijwel alle vlakken met hem eens. Nu je het niet met hem eens bent, en Ad vindt dat op basis van de Bijbel niet gevaccineerd mag worden (en waarom zou Ad dat niet mogen vinden en niet mogen uitdragen??? Of stem je tegenwoordig ook al D66?) reageer je jezelf een beetje op Ad af!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Volgens mij kan Ad prima voor zichzelf opkomen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Simon0612 schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:
Nu doe je het gewoon weer.
Wat doe ik gewoon weer?
Jezelf verheffen boven een ander.
Heel erg flauwe reactie. Want als je goed leest doet Ad dat helemaal niet.
Ik vind dat je in de discussie over de vaccinatie heel erg op de man speelt Jantje.
En je komt nooit en never ergens inhoudelijk op terug, terwijl Ad zijn gevoel, mening en gedachten er wel over laat gaan. Het enige wat je dan doet is hem persoonlijk aanvallen op dat hij zichzelf wil verheffen etc. En je kent Ad goed genoeg om te weten dat hij dat nooit voorstaat, sterker nog uitgezonderd de discussie over vaccinatie ben je het denk ik op vrijwel alle vlakken met hem eens. Nu je het niet met hem eens bent, en Ad vindt dat op basis van de Bijbel niet gevaccineerd mag worden (en waarom zou Ad dat niet mogen vinden en niet mogen uitdragen??? Of stem je tegenwoordig ook al D66?) reageer je jezelf een beetje op Ad af!
Nou, dat klopt ook allemaal niet. Iedereen put zich uit in argumenten, voorbeelden, parallellen, maar alles wordt weggewuifd of er wordt niet op gereageerd. Ad heeft patent op bijbeluitleg en de anderen zijn wereldlingen, dat is het verhaal.
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: COVID-19

Bericht door grote gerrit »

Vanavond zal een deel van Nederland toeterend door dorpen en straten rijden vanwege het opheffen van de avondklok op last van mijnheer de rechter.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Wat een blunder van het kabinet. Als het kabinet de avondklok gewoon had laten bekrachtigen door 2e en 1e Kamer was deze plotselinge stopzetting niet gebeurd.

Waarom hebben ze zo lang daarmee gewacht? We zijn al vier weken verder.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

refo schreef: Nou, dat klopt ook allemaal niet. Iedereen put zich uit in argumenten, voorbeelden, parallellen, maar alles wordt weggewuifd of er wordt niet op gereageerd. Ad heeft patent op bijbeluitleg en de anderen zijn wereldlingen, dat is het verhaal.
Dit doet zeer. Ik heb bij mijn weten niets weggewuifd of bewust niet gereageerd. Ook heb ik, dwaze zondaar, geen patent op bijbeluitleg.

Ik merk vrijwel alleen te staan in mijn standpunt, behoudens enkele zeer gewaardeerde steunbetuigingen die ik kreeg. Het is niet mijn gewoonte om zo persoonlijk te reageren. Laten we nu weer gewoon standpunten uitwisselen en het af en toe goed met elkaar oneens zijn. Daar is dit een discussieforum voor.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Habitat schreef:Wat een blunder van het kabinet. Als het kabinet de avondklok gewoon had laten bekrachtigen door 2e en 1e Kamer was deze plotselinge stopzetting niet gebeurd.

Waarom hebben ze zo lang daarmee gewacht? We zijn al vier weken verder.
Dan was deze uitspraak er juist ook geweest. Kijk naar de uitleg van de rechtbank.

https://mobile.twitter.com/haagserechtb ... 3470540484
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
Ze zijn wel gewaarschuwd door Van der Staaij.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Inderdaad een blunder van het kabinet. Dit soort zaken moeten gewoon juridisch goed dichtgetimmerd zijn. Waar zijn de juridische zwaargewichten in de politiek? Donner, Hirsch-Ballin etc hadden hun zwaktes, maar ze kenden de wet.
Ook in Duitsland zijn er al langer zulke gerechtelijke uitspraken. Laten we dankbaar zijn dat een regering niet bij elke crisis de vrijheid van burgers ongelimiteerd mag inperken. De rechtstaat werkt en daar ben ik blij om.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... temberg-op
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: COVID-19

Bericht door grote gerrit »

Ga jij dit vanavond vieren, huisman?
Plaats reactie