COVID-19

Mannetje
Berichten: 7755
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: COVID-19

Bericht door Mannetje »

Jehan Cauvin schreef:
Framboos schreef:Zullen we dit soort lange lappen tekst niet steeds volledig citeren? Maakt het lezen via telefoon wat lastig
Indien we slechts gedeelten gaan citeren, wordt de kans zeer vergroot dat de context verloren gaat. Deze kan in veel gevallen voor veel opheldering zorgen. Tevens is het volgens mij nooit verkeerd om enige getuigenissen en verklaringen te lezen. Het kon nog eens gezegend worden!
Maar een keer is genoeg. Om het dan bij je reactie weer helemaal mee te citeren is onnodig en het komt de leesbaarheid niet ten goede.
-
Jehan Cauvin
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 jan 2016, 18:25

Re: COVID-19

Bericht door Jehan Cauvin »

Mannetje schreef:
Jehan Cauvin schreef:
Framboos schreef:Zullen we dit soort lange lappen tekst niet steeds volledig citeren? Maakt het lezen via telefoon wat lastig
Indien we slechts gedeelten gaan citeren, wordt de kans zeer vergroot dat de context verloren gaat. Deze kan in veel gevallen voor veel opheldering zorgen. Tevens is het volgens mij nooit verkeerd om enige getuigenissen en verklaringen te lezen. Het kon nog eens gezegend worden!
Maar een keer is genoeg. Om het dan bij je reactie weer helemaal mee te citeren is onnodig en het komt de leesbaarheid niet ten goede.
Dat ben ik met je eens, ik hoop daar in het vervolg beter op te letten. :)
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Het zou goed zijn als je duidelijk maakt welke argumenten je aan je naamloze bron ontleent, vind ik.
Graag bron vermelden, @Jehan Cauvin. Dat is ooit afgesproken op RF.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11413
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

Posthoorn schreef:
DDD schreef:Het zou goed zijn als je duidelijk maakt welke argumenten je aan je naamloze bron ontleent, vind ik.
Graag bron vermelden, @Jehan Cauvin. Dat is ooit afgesproken op RF.
Onderstreep ik graag even.

Onderstaand citaat is overigens van Matthew Henry.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ik vermoedde het al. Het was zo langdradig als ik uit de lange verklaring van MH gewend ben.
Jehan Cauvin
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 jan 2016, 18:25

Re: COVID-19

Bericht door Jehan Cauvin »

Mister schreef:
Posthoorn schreef:
DDD schreef:Het zou goed zijn als je duidelijk maakt welke argumenten je aan je naamloze bron ontleent, vind ik.
Graag bron vermelden, @Jehan Cauvin. Dat is ooit afgesproken op RF.
Onderstreep ik graag even.

Onderstaand citaat is overigens van Matthew Henry.
Dank, zal het volgende keren expliciet vermelden.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door Delftenaar »

Goed nieuws uit Duitsland: in een verzorgingshuis in Duitsland zijn veel ouderen na hun vaccinatie besmet geraakt, de Britse variant. De meesten werden niet ziek en enkelen hadden lichte symptomen.
Het vaccin heeft dus zijn werk gedaan.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ik ben wel wat bezorgd over het heropenen van de basisscholen. Het is heel belangrijk dat de scholen weer opengaan, maar nu de daling al behoorlijk is afgevlakt de afgelopen week denk ik dat opening van de basisschool wel eens de R weer boven 1 kan duwen en andere extra maatregelen nodig zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Ik ben wel wat bezorgd over het heropenen van de basisscholen. Het is heel belangrijk dat de scholen weer opengaan, maar nu de daling al behoorlijk is afgevlakt de afgelopen week denk ik dat opening van de basisschool wel eens de R weer boven 1 kan duwen en andere extra maatregelen nodig zijn.


Vanwege de winterse omstandigheden heb ik gisteren 3 kleinkinderen opgehaald van school. Het krioelde van ouders ( en een opa :OO3 ), kinderen en leerkrachten heerlijk door elkaar heen. School van zo’n 550 kinderen.
Maatregelen handhaven is een onmogelijkheid. Gewoon accepteren dat daardoor de besmettingen wat omhoog gaan maar aub. nooit meer de scholen sluiten.
Nu snel ook het VO open.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef:Ik ben wel wat bezorgd over het heropenen van de basisscholen. Het is heel belangrijk dat de scholen weer opengaan, maar nu de daling al behoorlijk is afgevlakt de afgelopen week denk ik dat opening van de basisschool wel eens de R weer boven 1 kan duwen en andere extra maatregelen nodig zijn.
Kinderen op school geeft heel veel rust. Zowel voor de ouders als de kinderen zelf. Dan is een lichte toename van het aantal besmettingen aanvaardbaar. De schade die kinderen en jongvolwassenen hebben opgelopen is namelijk enorm. Het klinkt misschien hard, maar dan moeten we maar wat oude dikke mannen opofferen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:
parsifal schreef:Ik ben wel wat bezorgd over het heropenen van de basisscholen. Het is heel belangrijk dat de scholen weer opengaan, maar nu de daling al behoorlijk is afgevlakt de afgelopen week denk ik dat opening van de basisschool wel eens de R weer boven 1 kan duwen en andere extra maatregelen nodig zijn.
Kinderen op school geeft heel veel rust. Zowel voor de ouders als de kinderen zelf. Dan is een lichte toename van het aantal besmettingen aanvaardbaar. De schade die kinderen en jongvolwassenen hebben opgelopen is namelijk enorm. Het klinkt misschien hard, maar dan moeten we maar wat oude dikke mannen opofferen.
Ik ben geen fan van mensenoffers. Mijn punt is dat men mogelijk andere maatregelen moet verzwaren om de scholen weer open te krijgen. Nu de vaccins er zijn is het belangrijk om het aantal gevallen snel omlaag te brengen. Waar in het voorjaar uitstel van besmetting naar verwachting ook een vergelijkbaar uitstel van tijd van overlijden was. Kan het nu het verschil tussen overlijden aan Covid en het jaren later overlijden aan iets anders zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9200
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Ik ben geen fan van mensenoffers.
Dat gebeurt nu toch al? Je offert de levens van kinderen en jonge mensen (en van mensen die nu niet gediagnosticeerd kunnen worden en ondernemers) op om een paar oude dikke mannen een paar jaar extra te geven. Het enige verschil is dat het offer van kinderen en jongen mensen (en ongemerkt zieken) onzichtbaar en op dit moment moeilijk meetbaar is en zich pas later zal manifesteren, terwijl het aantal overlijdens makkelijk te tellen is. De vraag is of het aantal gewonnen levensjaren door alle maatregelen hoger is dan het aantal verloren levensjaren. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het aantal verloren levensjaren veel hoger is, ook omdat veel zorg is afgeschaald, o.a. zichtbaar in het veel lagere aantal kankerdiagnoses, maar ook omdat het aantal mensen dat lijdt aan depressies is gestegen.
Nu de vaccins er zijn is het belangrijk om het aantal gevallen snel omlaag te brengen.
Dat gaat nog wel even duren. Vaccins zijn maar beperkt leverbaar en van sommige vaccins is het maar de vraag in hoeverre ze effectief zijn bij de verschillende mutaties van het virus.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

De afschaling van de zorg heeft ook te maken met de verspreiding van het virus. Nog meer reden om te proberen de besmettingscijfers omlaag te brengen en dan laag te houden (dat is wat anders dan zero-Covid). Niet Taiwan en Nieuw Zeeland zijn het voorbeeld, maar Denemarken.

En mensenoffers is wat anders dan offers die mensen brengen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
grote gerrit
Verbannen
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 feb 2021, 13:26

Re: COVID-19

Bericht door grote gerrit »

Delftenaar schreef:Goed nieuws uit Duitsland: in een verzorgingshuis in Duitsland zijn veel ouderen na hun vaccinatie besmet geraakt, de Britse variant. De meesten werden niet ziek en enkelen hadden lichte symptomen.
Het vaccin heeft dus zijn werk gedaan.
De afgod krijgt een krans om de nek.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

grote gerrit schreef:
Delftenaar schreef:Goed nieuws uit Duitsland: in een verzorgingshuis in Duitsland zijn veel ouderen na hun vaccinatie besmet geraakt, de Britse variant. De meesten werden niet ziek en enkelen hadden lichte symptomen.
Het vaccin heeft dus zijn werk gedaan.
De afgod krijgt een krans om de nek.
Ik lees, behalve 'goed', vooral feitelijke informatie.
Plaats reactie