COVID-19

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ik vind het vrij knap om een scenario te verzinnen dat je op 170.000 besmettingen per dag komt.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:Ik vind het vrij knap om een scenario te verzinnen dat je op 170.000 besmettingen per dag komt.
Daar ben je zo natuurlijk.

Als je begint met 10.000 besmettingen per dag met een R-waarde van 1,6, dan zit je natuurlijk zo op 170.000.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Ik vind het vrij knap om een scenario te verzinnen dat je op 170.000 besmettingen per dag komt.
Daar ben je zo natuurlijk.

Als je begint met 10.000 besmettingen per dag met een R-waarde van 1,6, dan zit je natuurlijk zo op 170.000.
Dat gebeurd in GB toch ook niet? Ergo, er spelen veel meer waarden een rol die zorgen dat de R wel of niet effectief 1,6 is.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

2/3e doet mee met de lockdown, 1/3e niet. Daardoor nog steeds hoge cijfers.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: COVID-19

Bericht door Panny »

Herman schreef:Ik vind het vrij knap om een scenario te verzinnen dat je op 170.000 besmettingen per dag komt.
Ik denk dat het AD hier niet het meest realistische scenario neemt maar het zwartste scenario uit het rapport waarbij je het virus helemaal zn gang laat gaan.
Je ziet media vaker op die manier met cijfers omgaan.
Weet iemand waar het AD deze cijfers vandaan heeft?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Uit de presentatie van het RIVM hedenochtend in de Tweede Kamer. Dacht ik.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Herman schreef:
Ambtenaar schreef:
Herman schreef:Ik vind het vrij knap om een scenario te verzinnen dat je op 170.000 besmettingen per dag komt.
Daar ben je zo natuurlijk.

Als je begint met 10.000 besmettingen per dag met een R-waarde van 1,6, dan zit je natuurlijk zo op 170.000.
Dat gebeurd in GB toch ook niet? Ergo, er spelen veel meer waarden een rol die zorgen dat de R wel of niet effectief 1,6 is.
Je moet het niet omdraaien.
Als de R 1,6 is besmetten die 10.000 mensen 16.000 anderen. Die besmetten er weer 25.000. Deze groep besmet 41.000 mensen etc.
Met 7 stappen zit je op 170.000 besmettingen. In Groot Brittannië is dat scenario wel degelijk bezig. Er zijn nog niet dat aantal besmettingen, maar dat komt a) omdat R nog geen 1.6 is en b) omdat stap 7 nog niet is bereikt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Van Dissel zei vanmorgen dit:
"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft daarvan is besmetting binnen het huishouden, 36 procent komt van visites, inclusief feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."

Volgens mijn waarneming is dat al sinds begin december het zwakke punt. De 2-personen-maatregel werd en wordt slecht gecommuniceerd. Rutte zei gisteren: grootouders willen hun kleinkinderen weer zien. Denkt hij echt dat die elkaar al sinds begin december niet meer zien?
deschpin
Berichten: 394
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: COVID-19

Bericht door deschpin »

Habitat schreef:2/3e doet mee met de lockdown, 1/3e niet. Daardoor nog steeds hoge cijfers.
familie in quarantaine 1 grieperig nu ook 2 anderen besmet die niets merken, Er moeten al veel meer mensen besmet geweest zijn dan waar we van uitgaan. KAn niet anders.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

refo schreef:Van Dissel zei vanmorgen dit:
"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft daarvan is besmetting binnen het huishouden, 36 procent komt van visites, inclusief feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."

Volgens mijn waarneming is dat al sinds begin december het zwakke punt. De 2-personen-maatregel werd en wordt slecht gecommuniceerd. Rutte zei gisteren: grootouders willen hun kleinkinderen weer zien. Denkt hij echt dat die elkaar al sinds begin december niet meer zien?
Ja, wij hebben opa en oma's al een aantal maanden niet gezien. Laatste keer medio oktober.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

"We moeten het virus indammen" hoor ik steeds.
Maar dat klopt niet. Het moet uitwoeden.
Anders had je een hek om Italië moeten zetten, dan was het daar ingedamd geweest.
Of nog beter, in China, niemand erin en eruit.
Vandaag wordt de gehele B driehoek getest (Lansingerland) terwijl er dagelijks tientallen vliegtuigen uit Londen landen.
Met passagiers die een verklaring van 3 dagen oud hebben.
Die vast niet allemaal keurig in quarantaine gaan.
Het enige dat nu nog gedaan kan worden, is spreiden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

refo schreef:Van Dissel zei vanmorgen dit:
"Uit het bron- en contactonderzoek weten we van 60 procent waar de besmetting vandaan komt. De helft daarvan is besmetting binnen het huishouden, 36 procent komt van visites, inclusief feestjes met meerdere mensen", zei Van Dissel tegen de Kamer. "We moeten zoeken naar maatregelen die deze verspreiding kunnen tegengegaan. We zien de bezoeksituatie nu duidelijk als het zwakke punt."

Volgens mijn waarneming is dat al sinds begin december het zwakke punt. De 2-personen-maatregel werd en wordt slecht gecommuniceerd. Rutte zei gisteren: grootouders willen hun kleinkinderen weer zien. Denkt hij echt dat die elkaar al sinds begin december niet meer zien?
Ik ken verschillende echtparen (60+), die hun kinderen en kleinkinderen al in geen maanden 'live' gezien hebben. Maar ik ken er even goed een heel aantal die geregeld bij hun (klein)kinderen over de vloer komen en dan zelfs geen afstand houden tot de volwassenen ('het is toch familie'...). Het is heel verschillend hoe mensen met de regels omgaan.
Als je hooguit 1 keer per week 1 persoon op visite ontvangt is een avondklok een akelig iets. Dan vervalt dat ene bezoekje ook nog. Voor de mensen die meerdere malen per week meerdere mensen ontvangen is zo'n avondklok mogelijk een effectief middel.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Ach, zaterdag op mijn verjaardag werd ik zelfs omhelst door mijn moeder. Ik vond het wat van de zotte, dat zei ik ook, maar daar trok zij zich niets van aan. Als je eenmaal in huis bent, is afstand houden verder aardig onzinnig.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Als mensen achter de voordeur (en achter de werkdeur) nog gewoon hun gang gaan, dan zitten we nog lang in deze puree.

Dat is ook het grote verschil met de lockdown van maart/april. Toen gingen mensen zwaaien, door de ramen praten, etc. Maar niet naar binnen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Habitat schreef:Dat is ook het grote verschil met de lockdown van maart/april. Toen gingen mensen zwaaien, door de ramen praten, etc. Maar niet naar binnen.
Ja hoor. Die eigenwijze mensen waren er in maart ook al.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie