COVID-19

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Valcke schreef:
Herman schreef:
Valcke schreef:Jesse Klaver heeft net in het kamerdebat aan het kabinet gevraagd om kerkdiensten te beperken tot maximaal 2 personen!
Dit had ik niet voorzien. :oO
Het kabinet (ik denk de premier in dit geval) moet nog antwoorden later vanmiddag.

Opnieuw vind ik eea vrij bizar: in een grote ruimte kunnen mensen fysiek goed afstand houden. Ook de Tweede Kamer vergadert nog steeds fysiek en dan zitten er ook 20-30 mensen in 1 (grote) ruimte.
Tja, niet alle kerken hebben een grote zaal.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Herman schreef:
Valcke schreef:Jesse Klaver heeft net in het kamerdebat aan het kabinet gevraagd om kerkdiensten te beperken tot maximaal 2 personen!
Dit had ik niet voorzien. :oO
Dan wordt het wel héél moeilijk. Dominee+ouderling, dat is nog nét een dienst. Geen organist, geen koster.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet hierin meegaat.

@Jeremiah, ik denk dat alle kerken toch wel groot genoeg zijn om met 5 mensen minimaal 1,5 meter uit elkaar te kunnen zitten.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

eilander schreef:
Herman schreef:
Valcke schreef:Jesse Klaver heeft net in het kamerdebat aan het kabinet gevraagd om kerkdiensten te beperken tot maximaal 2 personen!
Dit had ik niet voorzien. :oO
Dan wordt het wel héél moeilijk. Dominee+ouderling, dat is nog nét een dienst. Geen organist, geen koster.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet hierin meegaat.

@Jeremiah, ik denk dat alle kerken toch wel groot genoeg zijn om met 5 mensen minimaal 1,5 meter uit elkaar te kunnen zitten.
Dat zeker. Ik doelde op de 30.
Valcke
Berichten: 7629
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

eilander schreef:
Herman schreef:
Valcke schreef:Jesse Klaver heeft net in het kamerdebat aan het kabinet gevraagd om kerkdiensten te beperken tot maximaal 2 personen!
Dit had ik niet voorzien. :oO
Dan wordt het wel héél moeilijk. Dominee+ouderling, dat is nog nét een dienst. Geen organist, geen koster.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet hierin meegaat.

@Jeremiah, ik denk dat alle kerken toch wel groot genoeg zijn om met 5 mensen minimaal 1,5 meter uit elkaar te kunnen zitten.
Ik denk ook niet dat het kabinet hierin meegaat.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
Valcke
Berichten: 7629
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
Idd mevr Ouwehand ‘begrijpt’ de uitzondering voor kerkelijke bijeenkomsten niet.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12057
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
Idd mevr Ouwehand ‘begrijpt’ de uitzondering voor kerkelijke bijeenkomsten niet.
Die snapt ook niet dat je best 100 kippen in een schuur kan houden. Dus dat ligt dan met elkaar in lijn.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: COVID-19

Bericht door Habitat »

Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
"dat mens"?
Sinds wanneer praten we zo over anderen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Terri »

Herman schreef:
Valcke schreef:
Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
Idd mevr Ouwehand ‘begrijpt’ de uitzondering voor kerkelijke bijeenkomsten niet.
Die snapt ook niet dat je best 100 kippen in een schuur kan houden. Dus dat ligt dan met elkaar in lijn.
:humhihi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Jantje »

Habitat schreef:
Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
"dat mens"?
Sinds wanneer praten we zo over anderen?
Het is niet zo heel netjes. Maar ik begrijp het wel.

De vorige keren in de debatten over dit onderwerp ging ze zich druk maken om het risico van vogelgriep wat van dier op mens overgebracht zou kunnen worden. En daarom moest van haar de pluimveehouderij drastisch naar beneden. Sorry, maar als je je tijdens zo'n crisis alleen maar over dieren druk lijkt te maken, loop je inderdaad het risico dat men je niet meer serieus neemt. Het verbaast me dan ook zeer dat ze het in de peilingen van gisteren vrij aardig schijnt te doen met 10 zetels in de prognose, als ik het wel heb. Ik begrijp daar werkelijk helemaal geen snars van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
Habitat schreef:
Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
"dat mens"?
Sinds wanneer praten we zo over anderen?
Het is niet zo heel netjes. Maar ik begrijp het wel.

De vorige keren in de debatten over dit onderwerp ging ze zich druk maken om het risico van vogelgriep wat van dier op mens overgebracht zou kunnen worden. En daarom moest van haar de pluimveehouderij drastisch naar beneden. Sorry, maar als je je tijdens zo'n crisis alleen maar over dieren druk lijkt te maken, loop je inderdaad het risico dat men je niet meer serieus neemt. Het verbaast me dan ook zeer dat ze het in de peilingen van gisteren vrij aardig schijnt te doen met 10 zetels in de prognose, als ik het wel heb. Ik begrijp daar werkelijk helemaal geen snars van.
Ze zegt zelf dat ze de stem van de dier vertolkt....
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Habitat schreef:
Jeremiah schreef:Wederom komen kerkelijke bijeenkomsten ter sprake (door dat mens van de dierenpartij)
"dat mens"?
Sinds wanneer praten we zo over anderen?
Ik wist haar naam niet, maar ik had idd moeten zeggen: die mevrouw.
Valcke
Berichten: 7629
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ik heb niet gezien wat vanuit de regering geantwoord is. Iemand anders wel?
Bertiel
Berichten: 4617
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

staat op het rd:
Rutte: Nu erediensten schrappen dient geen redelijk doel

Er is nu geen redelijk doel mee gediend om kerken te dwingen alle erediensten te schrappen. Dat zei premier Rutte woensdag in een Tweede Kamerdebat. GroenLinks en de Partij voor de Dieren hadden die suggestie gedaan om de druk op de intensive cares te verlichten. Bij kerkelijke samenkomsten mogen nog maximaal dertig mensen aanwezig zijn. Uit de contacten die de minister voor Erediensten Ferd Grapperhaus met de geloofgemeenschappen onderhoudt blijkt echter dat zij uitermate terughoudend met die ruimte omgaan en praktisch alleen nog maar onlinediensten verzorgen, zo zei Rutte. Concreet verwees hij naar de beleidslijn van de Rooms-Katholieke Kerk (RKK) en de PKN.

Partijleider Ouwehand (Partij voor de Dieren) legt zich nog niet bij Ruttes voorstel neer om af te zien van het verbieden van erediensten. Ruttes argument dat het houden van religieuze samenkomsten grondwettelijk is beschermd gaat volgens haar niet op, omdat ook elders grondwettelijke vrijheden worden ingeperkt. Rutte legt daarop nogmaals uit dat het kabinet kiest voor een zogenaamde intelligente lockdown, waarbij ook een beroep wordt gedaan op het gezonde verstand van burgers. „We houden het echt in de gaten, maar ik zou niet weten wat het toevoegt om nu met harde hand te zeggen: gij zult de kerken gesloten houden, aldus Rutte. Volgende week spreekt Grapperhaus weer met de kerken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: COVID-19

Bericht door Jeremiah »

Rutte vindt dat de kerken het goed oppakken en laat het zo. Aanvulling van Segers is waardevol. Dit omdat er kerken zijn die de grens van die 30 personen opzoeken.
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 01 apr 2020, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie