COVID-19

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Alles goed en wel, maar dan ook niet meer zo mopperen op regering en RIVM.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Mara schreef: Dus God zou in 2020 toch mensen nodig hebben?
Dat zeg ik niet.
Wat zeg je dan wel?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
Mara schreef:
Ambtenaar schreef: In het tijdelijke bestaan moeten we ook als christenen niet verwachten dat God als een magiër optreedt en dit virus in één keer laat verdwijnen maar dat Hij gebruik maakt van menselijke instrumenten.
Dus God zou in 2020 toch mensen nodig hebben?
Wat een armzalige gedachte zou dat zijn.
Dan houd ik me liever vast aan:

Want Hij spreekt, en het is er; Hij gebiedt, en het staat er.
Maar God gebruikt mensen, kom op zeg, anders zou je ook geen predikers nodig hebben, geen eten hoeven te koken enz...
Wie zou er de eer krijgen als het virus na het ' onze Vader' van de Paus opeens verdwenen was? Of wanneer mensen net tot Allah gebeden hebben?
Het spijt me, maar ik volg jou niet.
God KAN mensen inzetten en gebruiken. De zgn. middellijke weg.
Maar de God van de Bijbel is Dezelfde. Die de plagen ook zo liet ophouden.
Geloven we daar dan niet meer in?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Goed bericht.

IC-arts Gommers: binnen een week 2400 IC bedden gereed
https://nos.nl/l/2328827
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

huisman schreef:Goed bericht.

IC-arts Gommers: binnen een week 2400 IC bedden gereed
https://nos.nl/l/2328827
Ja, goed nieuws. Al blijft het een zorgelijke gedachte hoe het verder moet. Eind mei de piek?!
Valcke
Berichten: 7618
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

windorgel schreef:
huisman schreef:Goed bericht.

IC-arts Gommers: binnen een week 2400 IC bedden gereed
https://nos.nl/l/2328827
Ja, goed nieuws. Al blijft het een zorgelijke gedachte hoe het verder moet. Eind mei de piek?!
Inderdaad een enorme prestatie! En tegelijk inderdaad zorgwekkend dat de aantallen zo fors oplopen. Er zijn nog enkele noodscenario's, maar uiteindelijk komt de situatie dat de IC helemaal vol ligt - zoals in Italië, Spanje en New York - wel dichtbij.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: COVID-19

Bericht door Mara »

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Ik vind dit een buitengewoon stuitende uitspraak.
En wat vind je er dan zo stuitend aan?
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Je mag de post van Ambtenaar niet los zien van zijn vorige post, waarin hij aangaf dat ook christenen moeten vertrouwen op wetenschappers en aan God moeten vragen de wetenschappers te helpen.

Ik ben het helemaal met Mara eens: dat is een zeer armzalige gedachte.
Dan ben ik benieuwd wat dan jouw rijke gedachte is, als de mijne armzalig is.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Maar het artikel is wat mij betreft het RD als kwaliteitskrant niet waardig.
Eens, maar het RD is dan ook geen kwaliteitskrant.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik lees Trouw, het NRC en het RD, en soms het ND, en ik vind het RD echt niet zo slecht. Het komt regelmatig voor dat de zaterdagbijlage een goede kwaliteit heeft. Natuurlijk niet de omvang van NRC of Trouw, maar ik vind dit echt geen terechte conclusie.

Als je hoort wat voor vragen sommige 'kwaliteitskranten' stellen bij de persconferenties van de rijksoverheid, dan scoort het RD echt niet slecht.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Wat zeg je dan wel?
Dat God via mensen werkt. Dat God dan niet zonder mensen kan, is jouw conclusie maar niet de mijne.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
windorgel schreef:
huisman schreef:Goed bericht.

IC-arts Gommers: binnen een week 2400 IC bedden gereed
https://nos.nl/l/2328827
Ja, goed nieuws. Al blijft het een zorgelijke gedachte hoe het verder moet. Eind mei de piek?!
Inderdaad een enorme prestatie! En tegelijk inderdaad zorgwekkend dat de aantallen zo fors oplopen. Er zijn nog enkele noodscenario's, maar uiteindelijk komt de situatie dat de IC helemaal vol ligt - zoals in Italië, Spanje en New York - wel dichtbij.
Als die 2400 bedden er zijn verwacht ik dat we voldoende hebben. Dit gezien de afvlakkende cijfers. Met misschien nog van verplaatsingen richting Duitsland hoop ik dat het lukt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke
Berichten: 7618
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Ambtenaar schreef:
Valcke schreef: Je mag de post van Ambtenaar niet los zien van zijn vorige post, waarin hij aangaf dat ook christenen moeten vertrouwen op wetenschappers en aan God moeten vragen de wetenschappers te helpen.

Ik ben het helemaal met Mara eens: dat is een zeer armzalige gedachte.
Dan ben ik benieuwd wat dan jouw rijke gedachte is, als de mijne armzalig is.
Zie HC zondag 10.

En ten aanzien van de middelen: dat we deze gebruiken moeten, maar daar geenszins op vertrouwen.
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

Hoe definieer je 'vertrouwen'?

Mag je vertrouwen op de snelheidsmeter in de auto? Of op de verkeersborden boven de weg? En als je net de APK hebt laten doen bij de auto, mag je er dan op vertrouwen dat de remmen het doen? Of is dat armzalig en ongodsdienstig, omdat immers alleen God de rem kan bedienen?

Wat jij 'de middelen gebruiken' noemt, noemt een normale Nederlander 'er op vertrouwen'.
Laatst gewijzigd door DDD op 30 mar 2020, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: COVID-19

Bericht door Ambtenaar »

Valcke schreef: Zie HC zondag 10. En ten aanzien van de middelen: dat we deze gebruiken moeten, maar daar geenszins op vertrouwen.
Jij struikelt met name over de wijze waarop ik zaken verwoord heb. Ik vertrouw er op dat God de wetenschappers inzicht en kracht geeft om een geneesmiddel of vaccin tegen dit virus te ontwikkelen. In die zin verwacht ik het dus van de wetenschap.
Plaats reactie