COVID-19

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:Blijf het wel apart vinden dat er zoveel wantrouwen richting RIVM en overheid is op dit forum. Onderzoek onder de bevolking gaf aan de de bevolking tot 83% het RIVM zeer betrouwbaar acht maar bij ons Bijbelgetrouwe clubje lijkt dat minder te zijn.

Ook de cijfers van het RIVM worden gewantrouwd en er wordt hier zelfs geschreven dat het RIVM cijfers achterhoud.

Nu de feiten: dhr. van Dissel zegt telkens dat veel van de cijfers weinig zeggen omdat lang niet iedereen getest wordt. Dat vergelijkingen met andere landen helemaal niet kan. Hij houdt zich alleen aan de harde cijfers en dat zijn de ziekenhuisopnames. Alle andere cijfers zijn veel minder hard en dat communiceert het RIVM ook telkens.
Ze houden ook verschillende onderzoeken onder het zorgpersoneel. Daaruit bleek dat tot 93% van de gevallen corona mild verloopt tot zelfs onmerkbaar . Daaruit blijkt volgens mij dat al een veel groter deel van de bevolking besmet is en dat de effecten van een beginnende groepsimmuniteit hopelijk de komende weken te zien zullen zijn.
I
Verder wens ik iedereen veel sterkte in deze ongewisse tijden. Hopelijk leeft bij velen de troost van Zondag 10.
Als jij nu eens net zoveel vertrouwen zou hebben in de hoogleraren theologie in jouw kerkverband als ik in het RIVM, dan was de wereld al een stuk beter.

Oftewel: jouw beroep op het gezag van deskundigen is nogal willekeurig. Als het om vliegtuigen gaat, vind je dat deskundigen onzin vertellen. Als het om dit virus gaat, komt het beter uit om de deskundigen van het RIVM te volgen. Maar als het om theologie gaat, dan veroorloof je je een geheel eigen mening.

Dat mag natuurlijk, maar je verwijt naar de wat meer kritisch ingestelde forumleden is wat merkwaardig.
Kritisch mag maar wel gestoeld op feiten en die feiten mis ik in jouw bijdrage vaak. Er worden in deze crisis vreemde bondgenootschappen gevormd. :huhu DDD&Valcke en huisman&Parsifal ( zijn bijdrage in deze discussie wordt door mij zeer gewaardeerd)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

In de niet refo-wereld gaat het volgende mopje: doordat het EK voetbal niet doorgaat, raken 17 miljoen bondscoaches werkloos. Gelukkig hebben ze alle een baan kunnen vinden als viroloog.
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: COVID-19

Bericht door Geytenbeekje »

refo schreef:In de niet refo-wereld gaat het volgende mopje: doordat het EK voetbal niet doorgaat, raken 17 miljoen bondscoaches werkloos. Gelukkig hebben ze alle een baan kunnen vinden als viroloog.
Humor zeg :?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:Er worden in deze crisis vreemde bondgenootschappen gevormd. :huhu DDD&Valcke en huisman&Parsifal ( zijn bijdrage in deze discussie wordt door mij zeer gewaardeerd)
Ik heb geen bondgenootschap met DDD en ben het ook niet met alles eens wat hij in dit topic zegt.

Dit schreef ik eerder en dat is de positie die ik hier kies.
Ik laat mij voorlichten door de internationale ontwikkelingen te volgen en het RIVM/NL-beleid daaraan te spiegelen.
Zie bijvoorbeeld dit:
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... 9337092b56
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Britse premier Johnson is besmet en heeft milde symptomen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

Overigens lijkt de minister nu te onderzoeken om ic-patiënten bij onze oosterburen onder te brengen.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:
huisman schreef:Blijf het wel apart vinden dat er zoveel wantrouwen richting RIVM en overheid is op dit forum. Onderzoek onder de bevolking gaf aan de de bevolking tot 83% het RIVM zeer betrouwbaar acht maar bij ons Bijbelgetrouwe clubje lijkt dat minder te zijn.

Ook de cijfers van het RIVM worden gewantrouwd en er wordt hier zelfs geschreven dat het RIVM cijfers achterhoud.

Nu de feiten: dhr. van Dissel zegt telkens dat veel van de cijfers weinig zeggen omdat lang niet iedereen getest wordt. Dat vergelijkingen met andere landen helemaal niet kan. Hij houdt zich alleen aan de harde cijfers en dat zijn de ziekenhuisopnames. Alle andere cijfers zijn veel minder hard en dat communiceert het RIVM ook telkens.
Ze houden ook verschillende onderzoeken onder het zorgpersoneel. Daaruit bleek dat tot 93% van de gevallen corona mild verloopt tot zelfs onmerkbaar . Daaruit blijkt volgens mij dat al een veel groter deel van de bevolking besmet is en dat de effecten van een beginnende groepsimmuniteit hopelijk de komende weken te zien zullen zijn.
I
Verder wens ik iedereen veel sterkte in deze ongewisse tijden. Hopelijk leeft bij velen de troost van Zondag 10.
Als jij nu eens net zoveel vertrouwen zou hebben in de hoogleraren theologie in jouw kerkverband als ik in het RIVM, dan was de wereld al een stuk beter.

Oftewel: jouw beroep op het gezag van deskundigen is nogal willekeurig. Als het om vliegtuigen gaat, vind je dat deskundigen onzin vertellen. Als het om dit virus gaat, komt het beter uit om de deskundigen van het RIVM te volgen. Maar als het om theologie gaat, dan veroorloof je je een geheel eigen mening.

Dat mag natuurlijk, maar je verwijt naar de wat meer kritisch ingestelde forumleden is wat merkwaardig.
Kritisch mag maar wel gestoeld op feiten en die feiten mis ik in jouw bijdrage vaak. Er worden in deze crisis vreemde bondgenootschappen gevormd. :huhu DDD&Valcke en huisman&Parsifal ( zijn bijdrage in deze discussie wordt door mij zeer gewaardeerd)
Dit is op de persoon. Niet dat ik daar erg mee zit. Maar het is ook nog eens suggestief. Het slaat nergens op.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

huisman schreef:Ze houden ook verschillende onderzoeken onder het zorgpersoneel. Daaruit bleek dat tot 93% van de gevallen corona mild verloopt tot zelfs onmerkbaar. Daaruit blijkt volgens mij dat al een veel groter deel van de bevolking besmet is en dat de effecten van een beginnende groepsimmuniteit hopelijk de komende weken te zien zullen zijn.
Laten we het nog wat ruimer nemen, en ervan uitgaan dat slechts 5% van de gevallen momenteel tot een test leidt.
We komen vandaag met de nieuwe cijfers ruim boven de 8000 gemeten besmettingen.
Laten we ervan uitgaan dat het werkelijk aantal besmettingen dus 20x hoger ligt, naar boven afgerond 200.000 personen.
Dat is iets minder dan 1,2% van de bevolking. Het effect daarvan zal echt niet merkbaar zijn.
Dat wordt pas echt een belangrijke factor wanneer je op enkele tientallen procenten komt. En dat gaat nog lang duren.
Daarom: groepsimmuniteit gaat voorlopig niet zoveel helpen (tot er een vaccin is).
Bovendien leidt zo'n scenario tot veel slachtoffers en totale overbelasting van de zorg.

Het is veel beter het aantal besmettingen maximaal in te dammen.
Dan kunnen we op een gegeven moment ook weer terug naar de normale patronen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
huisman schreef:Er worden in deze crisis vreemde bondgenootschappen gevormd. :huhu DDD&Valcke en huisman&Parsifal ( zijn bijdrage in deze discussie wordt door mij zeer gewaardeerd)
Ik heb geen bondgenootschap met DDD en ben het ook niet met alles eens wat hij in dit topic zegt.

Dit schreef ik eerder en dat is de positie die ik hier kies.
Ik laat mij voorlichten door de internationale ontwikkelingen te volgen en het RIVM/NL-beleid daaraan te spiegelen.
Zie bijvoorbeeld dit:
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... 9337092b56
Precies jij komt wel vaak met feiten. Blijft voor ons toch moeilijk om de cijfers goed te duiden. Pas na afloop van deze pandemie zal na veel onderzoek blijken wat de cijfers van nu waard blijken te zijn.

Vandaag 3 verontrustende berichten gekregen uit de breedte van onze kennissenkring. Jonge vrouw na 3 dagen erg ziek thuis nu opgenomen in het ziekenhuis met longontsteking.
Man van 80+ Nu twee dagen opgenomen in ziekenhuis met corona. (Getest) Aan de zuurstof niet op IC en hij gaat iets vooruit.
Man van 75+ met ernstig onderliggende kwaal nu ernstige vorm van corona. Geen ziekenhuisopname meer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

De landelijke trend is ook niet goed:
- 112 overledenen
- Aantal ernstig zieken (opnames) is met 349 toegenomen
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

nu.nl schreef:Volgens het RIVM hebben de genomen maatregelen mogelijk al invloed op het aantal overledenen en het aantal mensen dat in het ziekenhuis belandt, aangezien het "minder snel toeneemt dan je zonder maatregelen zou verwachten". "Als deze lijn zich doorzet kan over een aantal dagen geconcludeerd worden of de genomen maatregelen (afstand houden, sociaal contact beperken, handen wassen) werken
Wat een #fail. Indekken en zwammen.

Overigens verwijt ik niemand de onkunde. Maar zeg gewoon dat je geen idee hebt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: COVID-19

Bericht door Herman »

De conclusie dat de genomen maatregelen niet werken is wat mij betreft logischer.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: COVID-19

Bericht door Nathanaël »

Herman schreef:De conclusie dat de genomen maatregelen niet werken is wat mij betreft logischer.
Ook die conclusie kun je niet trekken, omdat je geen cijfers hebt van hoe de situatie zonder maatregelen zou zijn.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

Herman schreef:De conclusie dat de genomen maatregelen niet werken is wat mij betreft logischer.
Dat lijkt me ook gewoon nog te vroeg. We wisten van te voren dat deze week een heel pittige week zou worden, nog zonder effect van de maatregelen. Incubatietijd is lang, dus er zijn veel mensen besmet nog vóór de maatregelen. Daarnaast duurt het dan ook nog enige tijd voor mensen in het ziekenhuis belanden.
Dus ik denk dat we nog een week moeten wachten op het effect. Als dat er tenminste is, daar ga ik wel van uit.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: COVID-19

Bericht door Floppy »

Herman schreef:De conclusie dat de genomen maatregelen niet werken is wat mij betreft logischer.
Het kan ook zijn dat ze wel degelijk werken, maar dat het virus sneller en zwaarder om zich heen grijpt dan verwacht. Dat denk ik.
Plaats reactie