COVID-19

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wuhan virus

Bericht door Jeremiah »

Mara schreef:Die twee weken kloppen al niet, heb ik net gehoord van een IC arts. Verreweg de meesten liggen minimaal 4 weken, maar vaak nog langer op de IC.
Ze hebben geen idee hoe het komt dat de meeste mensen vrij makkelijk herstellen en dat een klein percentage zeer ernstige klachten ontwikkelt. Heeft niet zozeer met onderliggend lijden en/of leeftijd te maken.
In het Erasmus MC liggen enkele zeer zieke mensen die idd de 4e IC week ingaan, deze zijn overgenomen uit ziekenhuizen in Brabant.
In Brabant is de IC duur ongeveer 2 weken. https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/317 ... e-stijging
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Wuhan virus

Bericht door coco »

Ik wil dit toch even plaatsen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er tenminste een kern van waarheid in zit. Neem de moeite het helemaal te af te kijken, nu iedereen thuis zit moet dat wel lukken qua vrije tijd..

YouTube: Rechts zit fout - de Jensen show #125

Probeer een beetje door de stijl heen te prikken..
:hi
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Wuhan virus

Bericht door Marion »

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/am ... -1.1641516

Mooi als dat van overheidswege zo wordt geïnitieerd.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Wuhan virus

Bericht door Jeremiah »

Chinese studie met bewijzen waar iedereen toch wel bang voor was/is.

Nieuwe studie: 'veruit meeste besmettingen door mensen zonder symptomen'

Het leeuwendeel van het aantal coronagevallen blijft onder de radar, blijkt uit een nieuwe studie in Science. Voor elke positief geteste patiënt zijn er waarschijnlijk nog 5 tot 10 gevallen die niet aan het licht komen.

https://www.nporadio1.nl/wetenschap-tec ... -symptomen

https://science.sciencemag.org/content/ ... ce.abb3221
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

Waarom bang? Alle percentages kunnen naar beneden.
Wat je ziet is maar een topje van de ijsberg en van dat topje gaat 5% naar het ziekenhuis.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Tim Coronel, een coureur blijkt dat te zijn, heeft 2 weken in quarantaine moeten zitten omdat zijn dochtertje bewezen besmet was geraakt. Zij had lichte verschijnselen. De artsen wisten voor 99.9% zeker dat de rest van het gezin dan ook besmet is geraakt en verder niemand had enig ongemak.
Dat staat zo haaks op de situatie zoals de IC arts dit schetste.

Maar velen staan er totaal niet bij stil dat dit tijdens een "gewone" griepepidemie ook gebeurt, alleen niet in zo groten getale.
Toch nog steeds 4.000 doden eist de griep elk jaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Harmen
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:02

Re: Wuhan virus

Bericht door Harmen »

coco schreef:Ik wil dit toch even plaatsen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er tenminste een kern van waarheid in zit. Neem de moeite het helemaal te af te kijken, nu iedereen thuis zit moet dat wel lukken qua vrije tijd..

YouTube: Rechts zit fout - de Jensen show #125

Probeer een beetje door de stijl heen te prikken..
Het is wel erg denken in complotten https://youtu.be/UgObZ33XOa4
Maar de uitleg over Bill Gates doet wel vragen oproepen. Vanaf Minuut 26.30
De uitspraken van Gates over CO2 oplossing over vaccins etc, zijn wel apart.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Wuhan virus

Bericht door coco »

Harmen schreef:
coco schreef:Ik wil dit toch even plaatsen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat er tenminste een kern van waarheid in zit. Neem de moeite het helemaal te af te kijken, nu iedereen thuis zit moet dat wel lukken qua vrije tijd..

YouTube: Rechts zit fout - de Jensen show #125

Probeer een beetje door de stijl heen te prikken..
Het is wel erg denken in complotten https://youtu.be/UgObZ33XOa4
Maar de uitleg over Bill Gates doet wel vragen oproepen. Vanaf Minuut 26.30
De uitspraken van Gates over CO2 oplossing over vaccins etc, zijn wel apart.
Klopt. Niet alles hoef je het mee eens te zijn, maar op heel veel vlakken speelt er meer dan het lijkt. Daar ben ik van overtuigd. Vergelijking met 2009/Obama vind ik ook verhelderend. Bevestigd het beeld dat ik al had. En wel heel toevallig dat nu opeens de bezwaren tegen toetreding van Albanië vervallen zijn. 1 bericht over gelezen op NOS, verder totaal geen aandacht voor. Dus corona biedt een goede camouflage om er het een en ander doorheen te drukken. Turkije deal net zo. En Rutte had het woord "steun voor bedrijven in nood" nog niet uitgesproken of meneer Timmermans stond op de stoep om over z'n 'green deal' te praten.
:hi
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wuhan virus

Bericht door Ad Anker »

Ik zit in een lege wachtkamer van de tandarts. Reguliere afspraak, geen spoed.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

Nieuwe cijfers RIVM: in één dag 19 mensen overleden aan nieuwe corona. Dit brengt het totaal voor ons land op 43.
Een forse toename (gisteren +4, eergisteren +8). Gelukkig lang niet het aantal in Italië (gisteren +349 overlijdens), maar de toename is m.i. wel verontrustend.

Besmettingen staan op 1705 (+292), maar die cijfers zeggen niet zo veel omdat alleen getest wordt voor ernstige gevallen en risicogroepen.

Wat ook opmerkelijk is: ik hoorde zaterdag uit betrouwbare bron dat er een positief geval geconstateerd is in onze burgerlijke gemeente. Deze is echter nog steeds niet opgenomen in de kaart van het RIVM. Terwijl er al drie dagen voorbij zijn. Het zou niet goed zijn wanneer de cijfers zoveel achterlopen. Maar ik zag eerder dat ook het geval in Veenendaal pas dagen later zichtbaar werd.
Laatst gewijzigd door Valcke op 17 mar 2020, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wuhan virus

Bericht door merel »

Ik heb het gevoel dat mensen meer van de ernst van de situatie doordrongen zijn dan gisteren. Ik zie veel minder mensen op de weg en iedereen houdt afstand van elkaar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Valcke schreef:Nieuwe cijfers RIVM: in één dag 19 mensen overleden aan nieuwe corona. Dit brengt het totaal voor ons land op 43.
Een forse toename (gisteren +4, eergisteren +8). Gelukkig lang niet het aantal in Italië (gisteren +349 overlijdens), maar de toename is m.i. wel verontrustend.
Verontrustend inderdaad.

Echter het verleden geeft een sprankje hoop. Tijdens de Mexicaanse griep werd in verschillende landen een afname van het aantal ziekdagen waargenomen. Omdat mensen zich bewust waren van de verspreiding van deze griep werden ze extra voorzichtig, waardoor andere ziekten zich een stuk minder snel verspreidden.

Nu social distancing een norm wordt kan dat andere ziektes voorkomen. In 2018 overleden in Nederland meer dan 3000 mensen aan infectieziekten. De verwachting is dat door dit Corona virus het dit jaar hoger zal zijn, maar helemaal zeker is dat ook niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrikus »

Ad Anker schreef:Ik zit in een lege wachtkamer van de tandarts. Reguliere afspraak, geen spoed.
Onze tandarts verleent alleen nog acute zorg. Alle niet-acute behandelingen zijn uitgesteld tot nader order (hoewel hij schrijft: tot nader orde).
https://onzetaal.nl/taaladvies/tot-nade ... ader-orde/
~~Soli Deo Gloria~~
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wuhan virus

Bericht door Valcke »

NOS: "Ook in Nederland dreigt een tekort aan mondkapjes voor medisch personeel. Bestuurslid Carla Littooij van de huisartsenvereniging LHV zei gisteren in Nieuwsuur dat er mogelijk over enkele dagen al geen mondkapjes meer zijn voor huisartsen en andere eerstelijnszorg. In dat geval moet de patiëntenzorg worden gestaakt, aldus Littooij."

Waarom zei Rutte hier niets over? In Vlaanderen zijn er inmiddels gevangenen die in de gevangenis mondkapjes gaan naaien - minstens 500 per dag. Dat kan in Nederland ook !!

De laatste zin: "In dat geval moet de patiëntenzorg worden gestaakt" is m.i. een verschrikkelijke stelling. Op dat moment ligt er m.i. op ons allen een plicht om de zorg voor de zieken (bv. bij hen thuis) voort te zetten. Zoals ook Luther (tijdens de pestepidemie) en anderen gezegd hebben. Het mag niet zo zijn dat ernstig zieken aan hun lot worden overgelaten.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wuhan virus

Bericht door Klavart »

Hendrikus schreef:
Ad Anker schreef:Ik zit in een lege wachtkamer van de tandarts. Reguliere afspraak, geen spoed.
Onze tandarts verleent alleen nog acute zorg. Alle niet-acute behandelingen zijn uitgesteld tot nader order (hoewel hij schrijft: tot nader orde).
https://onzetaal.nl/taaladvies/tot-nade ... ader-orde/
Mijn tandarts schrijft precies hetzelfde.
Plaats reactie