COVID-19

Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Ik zou gewoon gaan als je helemaal geen klachten hebt. Zelfs bij kleine klachten zou ik heel voorzichtig zijn.

Refo, dat is inderdaad een behoorlijke complottheorie waar je op hint. Maar waar maakt de WHO de wetgeving?

Hier in Zweden worden nu bijeenkomsten van meer dan 500 mensen afgelast. Dat zou in Nederland ook wel kunnen. Kerkdiensten krijgen er dan alleen ook wel mee te maken, terwijl ik bij een gewone dienst weinig verspreiding verwacht (als de duidelijk zieken thuis blijven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrien »

In China zijn er nog maar 15 besmettingen dit etmaal, waarvan 6 uit het buitenland. Dit is toch wel bijzonder! Het kan toch zo weer uitbreken in zo’n groot land? Zou het virus echt nagenoeg verdwenen zijn?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Ik zou gaan maar niet allemaal tegelijk. Hygiënische matregelen nemen en niet klef zijn...
En als je verkouden bent of wat dan ook...niet gaan. Maar een ander familielid.

Verder zou ik het interessant vinden als het RIVM dat nu regeert, ook het aantal genezingen t.ov. het aantal besmette mensen zet. Je kunt zeggen. Er zijn 600 mensen beset. Daarvan zoveel overleden en zovee genezen. Nu lijkt het of dat aantal mensen dat besmet is. Ook ziek is. Dat geeft wel een vertekend beeld. M.i.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Hendrien schreef:In China zijn er nog maar 15 besmettingen dit etmaal, waarvan 6 uit het buitenland. Dit is toch wel bijzonder! Het kan toch zo weer uitbreken in zo’n groot land? Zou het virus echt nagenoeg verdwenen zijn?
Waarschijnlijk meer besmettingen als niet alles gemeten is. En een handige manier om te wijzen naar het westen. Kijk als het weer erger wordt. Dan komt het via jullie. Ik denk dat China ook goed beseft dat veel bedrijven niet klakkeloos meer afhankelijk willen zijn van Chinese producten. Ze zijn natuurlijk niet gek daar. Zo kunnen ze zich indekken... ( zomaar een gedachte hoor, die misschien nergens op slaat)
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Wuhan virus

Bericht door Ouddorp »

In China zijn er nog maar 15 besmettingen dit etmaal, waarvan 6 uit het buitenland. Dit is toch wel bijzonder! Het kan toch zo weer uitbreken in zo’n groot land? Zou het virus echt nagenoeg verdwenen zijn?
Inderdaad, erg weinig! Nu pakken de Chinezen het wel heel rigoreus aan, door hele steden en gebieden op slot te doen. Het is toch een dictatuur daar, dus mensen zijn er wel gehoorzaam aan de overheid.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Ouddorp schreef:
In China zijn er nog maar 15 besmettingen dit etmaal, waarvan 6 uit het buitenland. Dit is toch wel bijzonder! Het kan toch zo weer uitbreken in zo’n groot land? Zou het virus echt nagenoeg verdwenen zijn?
Inderdaad, erg weinig! Nu pakken de Chinezen het wel heel rigoreus aan, door hele steden en gebieden op slot te doen. Het is toch een dictatuur daar, dus mensen zijn er wel gehoorzaam aan de overheid.
Een dictatuur is zelden open en eerlijk naar het binnen en buitenland toe....met feiten en getallen.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wuhan virus

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Ik zou gaan maar niet allemaal tegelijk. Hygiënische matregelen nemen en niet klef zijn...
En als je verkouden bent of wat dan ook...niet gaan. Maar een ander familielid.

Verder zou ik het interessant vinden als het RIVM dat nu regeert, ook het aantal genezingen t.ov. het aantal besmette mensen zet. Je kunt zeggen. Er zijn 600 mensen beset. Daarvan zoveel overleden en zovee genezen. Nu lijkt het of dat aantal mensen dat besmet is. Ook ziek is. Dat geeft wel een vertekend beeld. M.i.
Natuurlijk zijn deze besmette mensen ook ziek. Alleen zieke mensen krijgen een test. Niet alle mensen zijn enorm ziek. Ik denk eerlijk gezegd dat er nog veel meer besmettingen zijn. Uit een steekproef blijkt dat er meer besmettingen zijn dat zieken. Dus in dat kader lopen wij achter de feiten aan

https://www.rivm.nl/nieuws/resultaat-st ... oronavirus
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Het valt niet mee voor het RIVM om een gemiddelde burger te overtuigen.
Er wordt een voetbalwedstrijd zonder publiek gespeeld, vervolgens staat een hele meute buiten het stadion, dus opeengepakt, de teams op te wachten.

Trump heeft nu bepaald dat er geen vluchten meer vanuit Europa mogen komen en vindt Europa veel te laks met maatregelen.
Maar de Amerikanen mogen wel onze kant opkomen. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wuhan virus

Bericht door refo »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Ik zou gaan maar niet allemaal tegelijk. Hygiënische matregelen nemen en niet klef zijn...
En als je verkouden bent of wat dan ook...niet gaan. Maar een ander familielid.

Verder zou ik het interessant vinden als het RIVM dat nu regeert, ook het aantal genezingen t.ov. het aantal besmette mensen zet. Je kunt zeggen. Er zijn 600 mensen beset. Daarvan zoveel overleden en zovee genezen. Nu lijkt het of dat aantal mensen dat besmet is. Ook ziek is. Dat geeft wel een vertekend beeld. M.i.
Natuurlijk zijn deze besmette mensen ook ziek. Alleen zieke mensen krijgen een test. Niet alle mensen zijn enorm ziek. Ik denk eerlijk gezegd dat er nog veel meer besmettingen zijn. Uit een steekproef blijkt dat er meer besmettingen zijn dat zieken. Dus in dat kader lopen wij achter de feiten aan

https://www.rivm.nl/nieuws/resultaat-st ... oronavirus
De berichtgeving is erg onduidelijk. In het artikel van het RIVM staat eerst dat de medewerkers (4% positief) en patienten (9% positief) getest zijn. Nou, niet best. Het lijkt alsof ze een steekproef in complete ziekenhuizen hebben gedaan: alle medewerkers en alle patienten. Aan het eind staat dan opeens: alle geteste personen hadden al klachten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Ik hoor iedere keer heel duidelijk, het heeft geen zin om mensen te testen die geen klachten hebben.
Dan krijg je een vals positief.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:
Lilian1975 schreef:
Hendrien schreef:Gaan jullie nog wel naar je (schoon)ouders toe die niet gezond zijn? Dit vind ik echt een lastig punt. Ze hebben onze steun juist hard nodig. Op hen komt er nu echt veel af. Gisteren stond er in het RD dat de gemiddelde leeftijd van de Italianen die overlijden ruim 80 is.
Ik zou gaan maar niet allemaal tegelijk. Hygiënische matregelen nemen en niet klef zijn...
En als je verkouden bent of wat dan ook...niet gaan. Maar een ander familielid.

Verder zou ik het interessant vinden als het RIVM dat nu regeert, ook het aantal genezingen t.ov. het aantal besmette mensen zet. Je kunt zeggen. Er zijn 600 mensen beset. Daarvan zoveel overleden en zovee genezen. Nu lijkt het of dat aantal mensen dat besmet is. Ook ziek is. Dat geeft wel een vertekend beeld. M.i.
Natuurlijk zijn deze besmette mensen ook ziek. Alleen zieke mensen krijgen een test. Niet alle mensen zijn enorm ziek. Ik denk eerlijk gezegd dat er nog veel meer besmettingen zijn. Uit een steekproef blijkt dat er meer besmettingen zijn dat zieken. Dus in dat kader lopen wij achter de feiten aan

https://www.rivm.nl/nieuws/resultaat-st ... oronavirus
Nee er zijn bijv 600 mensen besmet vanaf het begin. Maar van die 600 zijn er inmiddels ook weer genezen. Hoeveel? Er liggen niet 600 mensen tegelijk op bed.
Dat bedoel ik.


De besmettingen lopen op. Dadelijk lijkt bijv 70 procent van nederland ziek te zijn. Tegelijk. Terwijl in feite het grootste gedeelte weer rondloopt. Genezen.
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 12 mar 2020, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wuhan virus

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:Ik hoor iedere keer heel duidelijk, het heeft geen zin om mensen te testen die geen klachten hebben.
Dan krijg je een vals positief.
Ja dus die getallen zeggen dus niet alles. En zou je een wassen neus kunnen noemen.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Wuhan virus

Bericht door Erskinees »

Bij een gezin in de straat hier zijn allemaal flink ziek en ook benauwd incl. ademhalingsklachten. De man daar reist ook regelmatig voor zijn werk. Zou dus corona kunnen zijn. De GGD wil niet testen want de testen zijn bijna op. Er klopt dus inderdaad niets van het aantal coronameldingen op de site van het RIVM, het werkelijke aantal zal wel vele malen hoger liggen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wuhan virus

Bericht door parsifal »

Lilian1975 schreef:
Mara schreef:Ik hoor iedere keer heel duidelijk, het heeft geen zin om mensen te testen die geen klachten hebben.
Dan krijg je een vals positief.
Ja dus die getallen zeggen dus niet alles. En zou je een wassen neus kunnen noemen.
Als je weet hoe men aan de getallen is gekomen dan zegt het natuurlijk wel wat. Het is lastig genoeg om te interpreteren, dat is aan de statistici. Ik denk dat we redelijk betrouwbare data uit Zuid-Korea en Singapore hebben. Op grond daarvan kunnen we iets zeggen.

Een interessant punt van een collega van me over het sluiten van scholen. Als je scholen sluit betekent dat er ook ouders thuis moeten zijn. Sommige van die ouders zijn gezond medisch personeel wat op het moment moeilijk gemist kan worden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie