COVID-19

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wuhan virus

Bericht door eilander »

DIA, volg het voorbeeld van Erasmiaan en mij, en ga er niet meer op in. Het leidt nergens toe, behalve tot off-topic gehakketak.
Weet in elk geval dat je er niet alleen in stond.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:DIA, volg het voorbeeld van Erasmiaan en mij, en ga er niet meer op in. Het leidt nergens toe, behalve tot off-topic gehakketak.
Weet in elk geval dat je er niet alleen in stond.
Dat is dan wel zo dat dit duidelijk maakt, dat sommige dingen niet meer gezegd kunnen worden. Ook op kansels moeten sommige predikanten uitkijken. Dit is toch een veeg teken. Hoe ver zijn we vandaan van een verbod op eerlijkheid in principiële zaken? Ik zei ook: Ik had dit liever niet gezegd. Ik probeer alleen de zaak recht te zetten, en duidelijk te maken wat ik bedoelde. Er zijn nu in deze tijd mensen die onverdraagzaam zijn als het om zeer ernstige zaken gaat, denk aan de bevindelijke prediking.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:Eens hoor @Erasmiaan, ik begrijp wat je bedoelt. Het klinkt in ieder geval wel genuanceerder dan de opmerking van @DIA, vind ik.

Verder vind ik de reacties van de andere vier hierboven ook heel duidelijk. Daar ben ik het helemaal mee eens. God gaat dwars door alles op deze wereld heen door met de volvoering van Zijn raad. En dat geeft de ware christen troost in een wereld vol paniek.
Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Het past m.i. niet om als Christenen te panikeren. Wel oplettend en waakzaam te zijn.
Precies.
En @DIA, als dát evenwicht gevonden mag worden, dan is het inderdaad een oordeel voor land en volk, ja voor geheel deze wereld, waar jij en ik en wij allen deel van uitmaken, maar dan is er ook een keerzijde, voor Gods Kerk die mag weten dat het alles heen zal spoeden naar de wederkomst des Heeren. Dat kan voor Gods Kerk ook een bemoediging zijn, ondanks de oordelen.

Verder wil ik het erbij laten; het zijn tere zaken en God weet wat het beste is voor ons. Ik val niemand af, ook jou niet, of @Erasmiaan, of wie dan ook, maar laten we het evenwicht van Gods Woord bewaren, ook hierin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Misschien lees en beluister ik niet de juiste media (of juist wel), maar ik vind dat er vooral veel feitelijke informatie wordt gegeven, met deskundigen er bij. Het is natuurlijk een groot nieuwsitem, maar ik vind het niet sensationeel gebracht over het algemeen.
Ik hoor ook niets opkloppen. Verschillende virologen gehoord, die hun uitleg geven en geen enkel moment heb ik het gevoel dat het uit de hand gaat lopen, of dat dingen verzwegen of juist groter gemaakt worden.
Een collega van mijn zoon keerde vandaag terug uit de streek van Lombardije en haar is verzocht om thuis te werken voorlopig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wuhan virus

Bericht door Terri »

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Naar aanleiding van de discussie gisteren wil ik graag het commentaar van de hoofdredactie van het RD onder de aandacht brengen: https://www.rd.nl/opinie/commentaar/hou ... -1.1636088
We stemmen hiermee van harte in!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wuhan virus

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Naar aanleiding van de discussie gisteren wil ik graag het commentaar van de hoofdredactie van het RD onder de aandacht brengen: https://www.rd.nl/opinie/commentaar/hou ... -1.1636088
We stemmen hiermee van harte in!
We?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef: En @DIA, als dát evenwicht gevonden mag worden, dan is het inderdaad een oordeel voor land en volk, ja voor geheel deze wereld, waar jij en ik en wij allen deel van uitmaken, maar dan is er ook een keerzijde, voor Gods Kerk die mag weten dat het alles heen zal spoeden naar de wederkomst des Heeren.
Ik zou hierop wel wat willen zeggen, maar het lijkt me om de rust te bevorderen, dat ik daarvan moet afzien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wuhan virus

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Naar aanleiding van de discussie gisteren wil ik graag het commentaar van de hoofdredactie van het RD onder de aandacht brengen: https://www.rd.nl/opinie/commentaar/hou ... -1.1636088
We stemmen hiermee van harte in!
We?
Pluralis majestatis is kennelijk óók besmettelijk :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wuhan virus

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Naar aanleiding van de discussie gisteren wil ik graag het commentaar van de hoofdredactie van het RD onder de aandacht brengen: https://www.rd.nl/opinie/commentaar/hou ... -1.1636088
We stemmen hiermee van harte in!
We?
Jantje, als hoofd van het gezin, sluit hierbij z'n vrouw en kinderen in :D
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Wuhan virus

Bericht door Ouddorp »

In onze gemeente is gisteren niet meer gecollecteerd d.m.v. het doorgeven van de zakjes maar bij de uitgang. Volgende week is het Heilig Avondmaal, daarvan is afgekondigd dat de kerkenraad de actuele ontwikkelingen nauwlettend volgt.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Naar aanleiding van de discussie gisteren wil ik graag het commentaar van de hoofdredactie van het RD onder de aandacht brengen: https://www.rd.nl/opinie/commentaar/hou ... -1.1636088
We stemmen hiermee van harte in!
We?
Pluralis majestatis is kennelijk óók besmettelijk :huhu
Ik vind zulke opmerkingen geheel niet passend in een topic over zeer een zeer ernstige zaak. Ik heb gemerkt dat er nogal veel mensen zijn, ook in mijn directie omgeving, die met geen mogelijkheid lijken te kunnen omgaan met de ernst van het leven. Men zwijgt of gaat snel naar een ander onderwerp, om dan niet verder te hoeven over een baalde ernstige zaak,
Mag ik mijn excuses aanbieden, want ik ben het namelijk geheel eens met Jantje. Sorry, als het moet.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 mar 2020, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wuhan virus

Bericht door Mara »

Mijn schoondochter die gisteravond de nachtdienst inging, werd tegengehouden bij de ingang van het ziekenhuis.
Ze moest aantonen dat ze niet in besmet gebied was geweest of mogelijk met een besmette patiënt in aanraking was geweest.
N.B. ze werkt niet in Gorinchem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:Mag ik mijn excuses aanbieden, want ik ben het namelijk geheel eens met Jantje. Sorry, als het moet.
Aan wie bied je je excuses aan en waarom?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wuhan virus

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:Mag ik mijn excuses aanbieden, want ik ben het namelijk geheel eens met Jantje. Sorry, als het moet.
Aan wie bied je je excuses aan en waarom?
Aan mijn stadsgenoot, als het dan moet. Ik zoek geen confrontatie, maar de confrontatie lijkt mij wel te zoeken, zo blijkt uit de ondervinding.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 mar 2020, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie