Boerenprotest

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Boerenprotest

Bericht door samanthi »

Mara schreef:De predikant is inmiddels overleden.
Bovendien is het een drogreden om evangeliseren per vliegtuig als excuus voor vakantiereizen en straaljagervluchten aan te voeren.
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.

"Enkele maanden geleden presenteerde SGP-Kamerlid Chris Stoffer in deze krant de plannen die zijn partij heeft op het gebied van mobiliteit (RD 10-11-2018). Terecht pleitte hij daarin voor een vliegbelasting of tickettaks, om zo het vliegen te ontmoedigen. Toen ik zijn bijdrage las, moest ik denken aan wat Paulus schrijft in Romeinen 13:3-4: de overheid is geroepen om het kwade in te dammen. Niet-noodzakelijke vliegreizen zijn zo’n kwaad. Voor een christen zouden er geen maatregelen van de seculiere overheid nodig moeten zijn om hem of haar daarvan te weerhouden. Want laat ik het gewoon ronduit zeggen: vliegen zonder goede reden is zonde, in de ware zin des woords. Het heeft immers een ernstig negatieve impact op Gods schepping en op het leven van talloze (toekomstige) medemensen."
VERMIJD VLIEGVAKANTIE
Ik denk dat ik het met je eens bent, ook auto's en andere vervuilende vervoersmiddelen, voor de fun gebruiken is mi verkeerd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Boerenprotest

Bericht door huisman »

Mara schreef:De predikant is inmiddels overleden.
Bovendien is het een drogreden om evangeliseren per vliegtuig als excuus voor vakantiereizen en straaljagervluchten aan te voeren.
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.

"Enkele maanden geleden presenteerde SGP-Kamerlid Chris Stoffer in deze krant de plannen die zijn partij heeft op het gebied van mobiliteit (RD 10-11-2018). Terecht pleitte hij daarin voor een vliegbelasting of tickettaks, om zo het vliegen te ontmoedigen. Toen ik zijn bijdrage las, moest ik denken aan wat Paulus schrijft in Romeinen 13:3-4: de overheid is geroepen om het kwade in te dammen. Niet-noodzakelijke vliegreizen zijn zo’n kwaad. Voor een christen zouden er geen maatregelen van de seculiere overheid nodig moeten zijn om hem of haar daarvan te weerhouden. Want laat ik het gewoon ronduit zeggen: vliegen zonder goede reden is zonde, in de ware zin des woords. Het heeft immers een ernstig negatieve impact op Gods schepping en op het leven van talloze (toekomstige) medemensen."
VERMIJD VLIEGVAKANTIE
Straaljagervluchten vergelijken met vakantievluchten is echt bizar. Als jij denkt dat wij een landsverdediging kunnen opbouwen zonder het luchtwapen ben je zeer slecht geïnformeerd.
Voor de goede orde ik boek nooit een vakantievlucht. Als ik vlieg is dat zakelijk . Hypocriet vind ik trouwens alle Nederlanders (dus ook ik) als het over vliegen gaat. Ik ben dagelijks op Schiphol en zie de Nederlanders van allerlei soort vrolijk op het vliegtuig stappen. Van veganistische Groen Links stemmers tot degelijke SGPers. Vliegen doen wij allemaal en ook voor de mensen met een kleine beurs is het betaalbaar.

Mijn werk in de luchtvaartsector is niet de reden dat ik de stikstofhype relativeer. Gisteren waren de boeren verantwoordelijk voor de opwarming, vandaag de luchtvaart en morgen weer een andere sector. Het echte bewijs dat de opwarming van dit moment niet een “gewone” klimaatverandering is zoals die vanaf het begin van de schepping zijn geweest zijn er niet. Het is in ons land honderden jaren geleden veel kouder geweest maar ook veel warmer. Lees de links maar eens
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kleine_IJstijd
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... t-verleden

Zoals de dominee afgelopen zondagmorgen naar aanleiding van de tekst uit Openbaring 21 belangwekkende dingen zei over de toekomst van onze aarde hoor ik dat in de politiek nooit. Ziet Ik maak alle dingen nieuw. En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.......en de eerste aarde was voorbijgegaan.
Duurzaamheid is prima maar wel met deze Bijbelse toekomstvisie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bertiel »

29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Boerenprotest

Bericht door ejvl »

Bertiel schreef:29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
FDF en Agractie (protest van gisteren) staan hier niet achter.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

huisman schreef: Straaljagervluchten vergelijken met vakantievluchten is echt bizar. Als jij denkt dat wij een landsverdediging kunnen opbouwen zonder het luchtwapen ben je zeer slecht geïnformeerd.
Je hoeft mij niet te behandelen als een naief huisvrouwtje hoor. Ik ben niet van het gebroken geweertje.
En ik snap dat landsverdediging in de 21e eeuw nu eenmaal zo moet. Al vraag ik me af hoeveel zin het heeft.
Eén atoombom op de Europoort en Nederland is weggevaagd.
huisman schreef:Hypocriet vind ik trouwens alle Nederlanders (dus ook ik) als het over vliegen gaat.
Ik heb nog nooit gevlogen en ga het nooit doen ook!
Ik zei tegen onze kinderen, prima als jullie willen emigreren ooit, maar dat betekent dan wel een afscheid. Want ik kom niet.
Tenzij het net over de grens is.
Als je dit tegen iemand zegt, proberen ze je altijd te overtuigen dat vliegen zo veilig is, zo fijn, zo snel.....
Het wil er niet in dat er mensen zijn die echt NIET willen vliegen.
En dat zijn er meer dan je denkt. Niet iedereen komt er rond voor uit nl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Boerenprotest

Bericht door eilander »

Mara schreef:Ik zei tegen onze kinderen, prima als jullie willen emigreren ooit, maar dat betekent dan wel een afscheid. Want ik kom niet.
Dat kun je pas zeggen als je het meegemaakt hebt. :yahoo
Sorry, ik kon het even niet laten. Maar ik meen het wel. Enige tijd geleden nog iemand gesproken waarvan je bij wijze van spreken denkt 'die komt het eiland nooit af' en die gaat nu notabene zelf emigreren omdat één van de kinderen dat al wat jaren geleden heeft gedaan. Hij was er zelf nog verbaasd over...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Boerenprotest

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Mara schreef:De predikant is inmiddels overleden.
Bovendien is het een drogreden om evangeliseren per vliegtuig als excuus voor vakantiereizen en straaljagervluchten aan te voeren.
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt.

"Enkele maanden geleden presenteerde SGP-Kamerlid Chris Stoffer in deze krant de plannen die zijn partij heeft op het gebied van mobiliteit (RD 10-11-2018). Terecht pleitte hij daarin voor een vliegbelasting of tickettaks, om zo het vliegen te ontmoedigen. Toen ik zijn bijdrage las, moest ik denken aan wat Paulus schrijft in Romeinen 13:3-4: de overheid is geroepen om het kwade in te dammen. Niet-noodzakelijke vliegreizen zijn zo’n kwaad. Voor een christen zouden er geen maatregelen van de seculiere overheid nodig moeten zijn om hem of haar daarvan te weerhouden. Want laat ik het gewoon ronduit zeggen: vliegen zonder goede reden is zonde, in de ware zin des woords. Het heeft immers een ernstig negatieve impact op Gods schepping en op het leven van talloze (toekomstige) medemensen."
VERMIJD VLIEGVAKANTIE
Straaljagervluchten vergelijken met vakantievluchten is echt bizar. Als jij denkt dat wij een landsverdediging kunnen opbouwen zonder het luchtwapen ben je zeer slecht geïnformeerd.
Voor de goede orde ik boek nooit een vakantievlucht. Als ik vlieg is dat zakelijk . Hypocriet vind ik trouwens alle Nederlanders (dus ook ik) als het over vliegen gaat. Ik ben dagelijks op Schiphol en zie de Nederlanders van allerlei soort vrolijk op het vliegtuig stappen. Van veganistische Groen Links stemmers tot degelijke SGPers. Vliegen doen wij allemaal en ook voor de mensen met een kleine beurs is het betaalbaar.

Mijn werk in de luchtvaartsector is niet de reden dat ik de stikstofhype relativeer. Gisteren waren de boeren verantwoordelijk voor de opwarming, vandaag de luchtvaart en morgen weer een andere sector. Het echte bewijs dat de opwarming van dit moment niet een “gewone” klimaatverandering is zoals die vanaf het begin van de schepping zijn geweest zijn er niet. Het is in ons land honderden jaren geleden veel kouder geweest maar ook veel warmer. Lees de links maar eens
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kleine_IJstijd
https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentr ... t-verleden

Zoals de dominee afgelopen zondagmorgen naar aanleiding van de tekst uit Openbaring 21 belangwekkende dingen zei over de toekomst van onze aarde hoor ik dat in de politiek nooit. Ziet Ik maak alle dingen nieuw. En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.......en de eerste aarde was voorbijgegaan.
Duurzaamheid is prima maar wel met deze Bijbelse toekomstvisie.
Dat betekent niet dat je maar doen kan wat he wilt, het is Zijn schepping, als je van de Heere houdt dan houdt je zeker van Zijn schepping.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Boerenprotest

Bericht door Herman »

ejvl schreef:
Bertiel schreef:29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
FDF en Agractie (protest van gisteren) staan hier niet achter.
En wie is dan 'ze' ?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Een stilgehouden kabinetsenquête naar de mening van Nederlanders over het klimaatakkoord van de regering Rutte roept woedende reacties op. ,,Dit is niet alleen stiekem, maar ook nog eens heel sturend”, klaagt opiniemaker Syp Wynia.

https://www.internetconsultatie.nl/klimaatplan


https://www.telegraaf.nl/nieuws/7556113 ... aatenquete
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Ik zei tegen onze kinderen, prima als jullie willen emigreren ooit, maar dat betekent dan wel een afscheid. Want ik kom niet.
Dat kun je pas zeggen als je het meegemaakt hebt. :yahoo
Sorry, ik kon het even niet laten. Maar ik meen het wel. Enige tijd geleden nog iemand gesproken waarvan je bij wijze van spreken denkt 'die komt het eiland nooit af' en die gaat nu notabene zelf emigreren omdat één van de kinderen dat al wat jaren geleden heeft gedaan. Hij was er zelf nog verbaasd over...
Nee echt niet. Ik weet dat het ongelooflijk klinkt, maar ik vlieg niet!!
Gelukkig hebben de kinderen geen plannen. :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Boerenprotest

Bericht door ejvl »

Herman schreef:
ejvl schreef:
Bertiel schreef:29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
FDF en Agractie (protest van gisteren) staan hier niet achter.
En wie is dan 'ze' ?
Dat weet ik niet, maar lees dit artikel, daar ontkent FDF en Agractie hun betrokkenheid.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rs-defence
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Boerenprotest

Bericht door huisman »

Bertiel schreef:29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
Dan blijf ik een dagje thuiswerken. Geen filestress, lekker duurzaam en ik kan dan de kleinkinderen uit school halen. Echt een win win win situatie. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bertiel »

huisman schreef:
Bertiel schreef:29 oktober willlen ze met de trekkers naar Schiphol....
Dan blijf ik een dagje thuiswerken. Geen filestress, lekker duurzaam en ik kan dan de kleinkinderen uit school halen. Echt een win win win situatie. :)
en minder uitstoot :haha
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boerenprotest

Bericht door Tiberius »

Je weet natuurlijk niet op welke school zijn kleinkinderen gaan. En met welke SUV hij rijdt. ;)
Online
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bertiel »

zal wel een hummer zijn, goedkoop uit een domeinen veiling :garde
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie