Boerenprotest

Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

Lilian1975 schreef:
Geytenbeekje schreef:
Lilian1975 schreef:
Bruna schreef: Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Hoe kan een christen t.o.v. God verantwoorden dat hij tegen het over hem gestelde gezag ingaat, ook al is het zonder geweld?
Volgens mij zijn het nog steeds de verkeersregels dat trekkers niet op de snelweg mogen. En door het gehoorzamen van deze regel kom je niet in conflict met de wil van God.
Het omver rijden van hekken precies hetzelfde. Hoe kan je dat ooit goed praten of noncholant wegschuiven?

Ook Carola Schouten is over hem( dus ook deze schapenboer) gesteld. En dient zo behandeld te worden. Het kan zijn dat hij tegen vrouwen in de politiek is en daarom haar gezag niet erkent en ernaar handelt. Maar dan moet hij niet gek opkijken als hij in hetzelfde hokje geplaatst wordt als extremisten die vrouwen soms grof kunnen behandelen.

Ik begrijp de frustratie van boeren. En denk ook dit het goed is dat ze hun stem hebben laten horen.
De manier waarop dat past een christen niet.
Ik niet begrijp dat we het overtreden van verkeersregels, de mond snoeren of respectloos benaderen van hen die over je gesteld zijn goedpraten omdat het geweldloos verzet geweest zou zijn. Het is geweld tegen het gezag geweest. Wat rechtstreeks ingaat tegen eert uw vader en moeder en die over u gesteld zijn.
En de gereformeerde gezindte die zo loyaal is met boeren en vissers heeft hier geen moeite mee.
Iedereen voelt toch wel aan dat er dan iets niet klopt?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Beetje hetzelfde met de MKZ-crisis
Iedereen vond het geweldig wat er in K'broek gebeurde
Wie dichtbij je staan kunnen bijna niets te verkeerd doen lijkt het wel
Klopt. Ik woonde er middenin. En de frustratie dat het onrechtmatig was dat maakt veel los. Maar rechtvaardigt niet de rellen. En zoals het er nu naar uitziet lijkt hun frustratie terecht. Dat zal binnenkort blijken. En hopelijk worden ze gecompenseerd. Maar daarvoor hoef je niet te rebelleren.
Het is toch te gek voor woorden dat leerlingen van een ref. School ongeoorloofd verzuimen zonder gevolgen omdat ze mee zijn gegaan? Zonder toestemming vooraf?
Het ging over de organisator van het protest, het is goed dat hij zo is opgetreden. Er waren afspraken gemaakt en daar moeten politici zich aan houden. Had hij niet ingegrepen dan had het zeker uit de hand gaan lopen. Daar wilde hij geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik lees nergens dat hij opgeroepen heeft tot geweld en dat scholieren moeten spijbelen. Ik ben geen boer maar kan als visser hen goed begrijpen.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Thea »

Ik vind het wel lastig hoe je dit moet duiden. Zo'n protest is wel de meest productieve methode om resultaat te boeken. Dat zie je bij alle stakingen etc. Dan gaan lonen omhoog etc. Kijk naar autoritaire regimes. Daar lijden de zwakken enorm. En dat tot in lengte van jaren. Ik vind die protesten in Hongkong, Irak etc eigenlijk heel goed. Dat is opstand tegen machtsmisbruik. Maar goed, bijbels gezien is het niet goed. Dan moet je het van God verwachten. Lastig hoor, dan heb je wel veel geloof nodig!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Bruna schreef:
Lilian1975 schreef:
Geytenbeekje schreef:
Lilian1975 schreef: Hoe kan een christen t.o.v. God verantwoorden dat hij tegen het over hem gestelde gezag ingaat, ook al is het zonder geweld?
Volgens mij zijn het nog steeds de verkeersregels dat trekkers niet op de snelweg mogen. En door het gehoorzamen van deze regel kom je niet in conflict met de wil van God.
Het omver rijden van hekken precies hetzelfde. Hoe kan je dat ooit goed praten of noncholant wegschuiven?

Ook Carola Schouten is over hem( dus ook deze schapenboer) gesteld. En dient zo behandeld te worden. Het kan zijn dat hij tegen vrouwen in de politiek is en daarom haar gezag niet erkent en ernaar handelt. Maar dan moet hij niet gek opkijken als hij in hetzelfde hokje geplaatst wordt als extremisten die vrouwen soms grof kunnen behandelen.

Ik begrijp de frustratie van boeren. En denk ook dit het goed is dat ze hun stem hebben laten horen.
De manier waarop dat past een christen niet.
Ik niet begrijp dat we het overtreden van verkeersregels, de mond snoeren of respectloos benaderen van hen die over je gesteld zijn goedpraten omdat het geweldloos verzet geweest zou zijn. Het is geweld tegen het gezag geweest. Wat rechtstreeks ingaat tegen eert uw vader en moeder en die over u gesteld zijn.
En de gereformeerde gezindte die zo loyaal is met boeren en vissers heeft hier geen moeite mee.
Iedereen voelt toch wel aan dat er dan iets niet klopt?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Beetje hetzelfde met de MKZ-crisis
Iedereen vond het geweldig wat er in K'broek gebeurde
Wie dichtbij je staan kunnen bijna niets te verkeerd doen lijkt het wel
Klopt. Ik woonde er middenin. En de frustratie dat het onrechtmatig was dat maakt veel los. Maar rechtvaardigt niet de rellen. En zoals het er nu naar uitziet lijkt hun frustratie terecht. Dat zal binnenkort blijken. En hopelijk worden ze gecompenseerd. Maar daarvoor hoef je niet te rebelleren.
Het is toch te gek voor woorden dat leerlingen van een ref. School ongeoorloofd verzuimen zonder gevolgen omdat ze mee zijn gegaan? Zonder toestemming vooraf?
Het ging over de organisator van het protest, het is goed dat hij zo is opgetreden. Er waren afspraken gemaakt en daar moeten politici zich aan houden. Had hij niet ingegrepen dan had het zeker uit de hand gaan lopen. Daar wilde hij geen verantwoordelijkheid voor nemen.
Ik lees nergens dat hij opgeroepen heeft tot geweld en dat scholieren moeten spijbelen. Ik ben geen boer maar kan als visser hen goed begrijpen.
Ik heb een fragment gezien waarin hij hierop bevraagd werd. Hij vond het normaal om zo te reageren naar een persoon die voven hem gesteld is. Je kan ook op een respectvolle wijze iemand herinneren aan een afspraak.
Wanneer een kind van ons een leraar een grote mond zou geven omdat hij zich niet aan de afspraken houdt, zouden wij dat toch ook niet rechtvaardigen?
Wat zou een christelijke houding hierin zijn?
Verder heeft deze man van te voren geweten dat trekkers de snelweg opgingen. Hij wist dat verkeersregels overtreden zouden worden. En in het nieuws heb ik nergens ook maar 1 letter gelezen dat hij het afkeurde dat afzettingen eerden genegeerd. Sterker nog. De aktiedag was geweldig verlopen.
Daar gaat het om. Deze houding. Niet het feit dat men zich laat horen (nogmaals terecht) maar de wijze waarop.

Wbt het spijbelen. Dat was richting het reformatorisch Onderwijs. Hoe komt het over, of welk signaal geef je af als spijbelende actievoerders zonder gevolgen dit mogen doen. En een ander kind dat door weersomstandigheden een paar minuten te laat komt een te laat melding krijgt en of een uur mag terugkomen. Tegen de laatste zeg ik als moeder; je had ook eerder weg kunnen gaan. Maar de eerste? Die vrolijk met de trekkerde A2 opging? Die een paar hekken omver reed? Het strand opreed? Of de politie negeerde?
En daarnaast gewoon zonder geldige reden van school is weggebleven?

Wat zou ervan uitgaan als een Mars voor het Leven ook zo zou doen?



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Thea schreef:Ik vind het wel lastig hoe je dit moet duiden. Zo'n protest is wel de meest productieve methode om resultaat te boeken. Dat zie je bij alle stakingen etc. Dan gaan lonen omhoog etc. Kijk naar autoritaire regimes. Daar lijden de zwakken enorm. En dat tot in lengte van jaren. Ik vind die protesten in Hongkong, Irak etc eigenlijk heel goed. Dat is opstand tegen machtsmisbruik. Maar goed, bijbels gezien is het niet goed. Dan moet je het van God verwachten. Lastig hoor, dan heb je wel veel geloof nodig!
Ik zeg ook niet dat je je stem niet mag laten horen. Het gaat om de wijze waarop.
En dat kan ook zonder verkeersregels aan je laars te lappen. Ludiek zelfs. Met respectvol benaderen van hen die over je gesteld zijn. Ook al hebben ze de meest gekke ideeen.
En ja het van God verwachten is wat anders dan toelaten of daadwerkelijk zelf het recht in eigen handen te nemen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Boerenprotest

Bericht door Zeeuw »

Thea schreef:Ik vind het wel lastig hoe je dit moet duiden. Zo'n protest is wel de meest productieve methode om resultaat te boeken. Dat zie je bij alle stakingen etc. Dan gaan lonen omhoog etc. Kijk naar autoritaire regimes. Daar lijden de zwakken enorm. En dat tot in lengte van jaren. Ik vind die protesten in Hongkong, Irak etc eigenlijk heel goed. Dat is opstand tegen machtsmisbruik. Maar goed, bijbels gezien is het niet goed. Dan moet je het van God verwachten. Lastig hoor, dan heb je wel veel geloof nodig!
Ik denk dat een opstand tegen machtsmisbruik, willekeur en uitbuiting van een andere orde is.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: RE: Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Klavart »

Lilian1975 schreef:Ik heb een fragment gezien waarin hij hierop bevraagd werd. Hij vond het normaal om zo te reageren naar een persoon die boven hem gesteld is. Je kan ook op een respectvolle wijze iemand herinneren aan een afspraak.
Is een volksvertegenwoordiger boven hem/ons gesteld?
Lilian1975 schreef: Verder heeft deze man van te voren geweten dat trekkers de snelweg opgingen. Hij wist dat verkeersregels overtreden zouden worden. En in het nieuws heb ik nergens ook maar 1 letter gelezen dat hij het afkeurde dat afzettingen eerden genegeerd.
In het kader van het demonstratierecht lijkt het toegestaan.
https://www.trouw.nl/binnenland/mag-je- ... ~b2071ac4/
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

Op dit forum lees ik theologische discussies die gaan tot op de vierkante millimeter . Mogen anderen dan ook aan ons spreken horen en aan onze handelwijze zien dat wij navolgers zijn van onze Heere Jezus Christus (die in alles de minste is geweest)? Zijn wij naar buiten toe leesbare brieven van de Heere Jezus Christus, in ons spreken, schrijven en handelen?

In het optreden van deze man zag ik dit in ieder geval niet terug! Toen ik afgelopen zaterdag in de krant las dat de persoon in kwestie behoorde tot de gereformeerde gemeente in Nederland, schaamde ik mij plaatsvervangend. Is dit de wijze waarop wij als christenen
menen naar buiten te moeten treden? Het "gij geheel anders" was in dat optreden niet te zien, het deed niet onder voor een "werelds" optreden.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Klavart schreef:
Lilian1975 schreef:Ik heb een fragment gezien waarin hij hierop bevraagd werd. Hij vond het normaal om zo te reageren naar een persoon die boven hem gesteld is. Je kan ook op een respectvolle wijze iemand herinneren aan een afspraak.
Is een volksvertegenwoordiger boven hem/ons gesteld?
Lilian1975 schreef: Verder heeft deze man van te voren geweten dat trekkers de snelweg opgingen. Hij wist dat verkeersregels overtreden zouden worden. En in het nieuws heb ik nergens ook maar 1 letter gelezen dat hij het afkeurde dat afzettingen eerden genegeerd.
In het kader van het demonstratierecht lijkt het toegestaan.
https://www.trouw.nl/binnenland/mag-je- ... ~b2071ac4/
Die volksvertegenwoordiger maakt deel uit van hen die ons land besturen.tot onze overheid. Zij zijn door ons democratisch stelsel op die plek gekomen.
Zo zie ik dat... en volgens mij moeten wij onze overheid gehoorzamen.



Verder wordt in jouw artikel gevraagd naar waar ligt de juridische grens. Dan staat er iets van dat dát afhankelijk is van de chaos die ontstaat. Eerlijk gezegd was de impact best groot. Waarbij je je nog kan afvragen of de verborven inpacten voor bijvoorbeeld hulpdiensten voor een christen in het kader van barmhartigheid wel te verantwoorden zíjn. Verder wist deze boer wel degelijk dat er meer dan 75 trekkers zouden komen. En
En dat er wel degelijk chaos zou ontstaan. Ze hadden de politie hiervoor gewaarschuwd.
En je kan zeggen wat je wilt. Die politie werd gewoon op meerdere plaatsen genegeerd. Onze boer kent zijn pappenheimers goed. En had dit kunnen voorzien. Toch heeft hij zijn verantwoordelijkheid hiervoor genomen.
Die chaos zoals die dag ontstaat niet zoals bij bijv. de Mars voor het Leven.
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom we tegen staken zijn als gereformeerde gezindte als er nb geen chaos ontstaat. Maar we geen problemen zien om chaos te scheppen of leiding aan te geven. Het bierenhumor vinden hoe iemand openlijk wordt afgeblafd.
Enkel en alleen omdat het onze boeren gaat.

Dit is hetzelfde om te zeggen ja de omstandigheden tijdens de MKZ rechtvaardigen de rellen, waar ook gemeenteleden van de diverse onder ons bekende kerkverbanden aan deelnamen.

De toon maakt de muziek...






Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Adje schreef:Op dit forum lees ik theologische discussies die gaan tot op de vierkante millimeter . Mogen anderen dan ook aan ons spreken horen en aan onze handelwijze zien dat wij navolgers zijn van onze Heere Jezus Christus (die in alles de minste is geweest)? Zijn wij naar buiten toe leesbare brieven van de Heere Jezus Christus, in ons spreken, schrijven en handelen?

In het optreden van deze man zag ik dit in ieder geval niet terug! Toen ik afgelopen zaterdag in de krant las dat de persoon in kwestie behoorde tot de gereformeerde gemeente in Nederland, schaamde ik mij plaatsvervangend. Is dit de wijze waarop wij als christenen
menen naar buiten te moeten treden? Het "gij geheel anders" was in dat optreden niet te zien, het deed niet onder voor een "werelds" optreden.
Juist ja

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Wim Anker »

Lilian1975 schreef:
Adje schreef:Op dit forum lees ik theologische discussies die gaan tot op de vierkante millimeter . Mogen anderen dan ook aan ons spreken horen en aan onze handelwijze zien dat wij navolgers zijn van onze Heere Jezus Christus (die in alles de minste is geweest)? Zijn wij naar buiten toe leesbare brieven van de Heere Jezus Christus, in ons spreken, schrijven en handelen?

In het optreden van deze man zag ik dit in ieder geval niet terug! Toen ik afgelopen zaterdag in de krant las dat de persoon in kwestie behoorde tot de gereformeerde gemeente in Nederland, schaamde ik mij plaatsvervangend. Is dit de wijze waarop wij als christenen
menen naar buiten te moeten treden? Het "gij geheel anders" was in dat optreden niet te zien, het deed niet onder voor een "werelds" optreden.
Juist ja

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laat uw ja ja, en uw nee nee zijn. Deze man gaf dit bijbelse statement mee aan de overheid. En hij doet wat hij vraagt. Ja is ja, nee is nee. 2 zinnen zijn 2 zinnen. Min.Schouten heeft er een puinhoop van gemaakt. Dat mag gezegd worden. Ook de overheid mag, nee moet, worden bekritiseerd als ze zich misdraagd.

De kritiek hier vind ik daarom onterecht.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Dan moet je goed lezen wat er staat
Ja je mag kritiek hebben. Je mag je stem laten horen. Maar het gaat om de wijze waarop.
Dus de kritiek heeft een andere grond dan jij denkt. Vermoed ik.
Daarnaast zijn er andere acties, met nog meer boeren in de randstad volgende week aangekondigt. Waarbij de chaos dan nog groter wordt. Waarvan deze man zegt dat hij niet uit wil sluiten daaraan mee te doen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 08 okt 2019, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Boerenprotest

Bericht door Maanenschijn »

Wim Anker schreef: Laat uw ja ja, en uw nee nee zijn. Deze man gaf dit bijbelse statement mee aan de overheid. En hij doet wat hij vraagt. Ja is ja, nee is nee. 2 zinnen zijn 2 zinnen. Min.Schouten heeft er een puinhoop van gemaakt. Dat mag gezegd worden. Ook de overheid mag, nee moet, worden bekritiseerd als ze zich misdraagd.

De kritiek hier vind ik daarom onterecht.
Als ja ja is, en nee nee moet je dit wel consequent doortrekken. Nee, het is niet toegestaan om met een trekker over de snelweg te gaan, nee het is niet toegestaan om hekken plat te rijden. Daarin is nee ook nee. Ja, als er twee zinnen zijn afgesproken, dan twee zinnen. Kunnen overigens best lang zijn hoor.

Het is net even te simpel om te zeggen dat Schouten er een puinhoop van heeft gemaakt. Schouten zit op de puinhopen van al jaren lang falend beleid en wetgeving, gebaseerd op onhaalbare normen (zie ook de buitenlandse normen die veel realistischer zijn).

Ik zit bijna dagelijks aan de keukentafel bij boeren, nadat ik na jaren van melkveehouder te zijn geweest om gezondheidsreden zelf heb moeten stoppen. Ik heb heeeeel veeeel sympathie voor de actie, zie wat het overheidsbeleid doet met boeren. Ook ik ben ooit afgereisd naar Den Haag om te demonstreren. Maar daarmee is niet alles zomaar simpel de duiden of goed te praten. Ik vind het nuttig om deze acties te zetten naast het Bijbelse geluid van het dienen van de overheid en houden aan regels. Je kunt niet zeggen: zij houden zich niet aan de regels, dan hoef ik dat ook niet te doen. Bezinning is best wel goed.

Ik ben het zeker met je eens dat de overheid bekritiseerd mag worden.

Edit na terechte opmerking van Bezorgd.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 08 okt 2019, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door ejvl »

Maanenschijn schreef:
Wim Anker schreef: Laat uw ja ja, en uw nee nee zijn. Deze man gaf dit bijbelse statement mee aan de overheid. En hij doet wat hij vraagt. Ja is ja, nee is nee. 2 zinnen zijn 2 zinnen. Min.Schouten heeft er een puinhoop van gemaakt. Dat mag gezegd worden. Ook de overheid mag, nee moet, worden bekritiseerd als ze zich misdraagd.

De kritiek hier vind ik daarom onterecht.
Als ja ja is, en nee nee moet je dit wel consequent doortrekken. Nee, het is niet toegestaan om met een trekker over de snelweg te gaan, nee het is niet toegestaan om hekken plat te rijden. Daarin is nee ook nee. Ja, als er twee zinnen zijn afgesproken, dan twee zinnen. Kunnen overigens best lang zijn hoor..
Even alleen hierop ingaand, het is wel toegestaan met een trekker over de snelweg te rijden in geval van demonstratie/protest, althans, het wordt gedoogd zoals eerder hier gezegd.
De hekken plat rijden mag inderdaad niet. Kemp begon zijn toespraak ook dat hij hier op tegen is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

Maanenschijn schreef:[

Wat Bart Kemp betreft blijf ik maar beter wat op de vlakte.
Ik vind dit zo'n Lukas 18:11 opmerking.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

ejvl schreef:
Maanenschijn schreef:
Wim Anker schreef: Laat uw ja ja, en uw nee nee zijn. Deze man gaf dit bijbelse statement mee aan de overheid. En hij doet wat hij vraagt. Ja is ja, nee is nee. 2 zinnen zijn 2 zinnen. Min.Schouten heeft er een puinhoop van gemaakt. Dat mag gezegd worden. Ook de overheid mag, nee moet, worden bekritiseerd als ze zich misdraagd.

De kritiek hier vind ik daarom onterecht.
Als ja ja is, en nee nee moet je dit wel consequent doortrekken. Nee, het is niet toegestaan om met een trekker over de snelweg te gaan, nee het is niet toegestaan om hekken plat te rijden. Daarin is nee ook nee. Ja, als er twee zinnen zijn afgesproken, dan twee zinnen. Kunnen overigens best lang zijn hoor..
Even alleen hierop ingaand, het is wel toegestaan met een trekker over de snelweg te rijden in geval van demonstratie/protest, althans, het wordt gedoogd zoals eerder hier gezegd.
De hekken plat rijden mag inderdaad niet. Kemp begon zijn toespraak ook dat hij hier op tegen is.
Het mag alleen als de chaos niet te groot wordt. En in hetzelfde artikel waar jij naar verwijst, wordt eigenlijk ook aangegeven dat er een grijs gebied is. En moeten wij christenen dat grijze gebied opzoeken? En er werd wel degelijk over stroken gereden waar het niet was toegestaan. En leer mij de boeren kennen. Het scheppen van chaos vindt een groot deel echt geen probleem. Hun terechte boosheid en frustratie rechtvaardigt voor een deel van hen hun handelen. En ook deze schapenboer weet dat. Was bij de MKZ, is nu ook. Een groot deel van bepaalde beroepsgroepen is niet zo gezachtsgetrouw als de bijbel ons leert.
En waar wij terecht zeggen dat je niet moet staken als christen als je in het onderwijs, de zorg of wat dan ook zit. Zo kan je ook niet zeggen dat het gerechtvaardigd is om chaos te scheppen, hulpdiensten te verhinderen, maatschappij te ontwrichten, je tegenstander onbeschoft te behandelen. Of je nu meester/juf , visser, boer/boerin of broeder/zuster bent. Dat heeft @ bezorgd ook niets met lukas 11 te maken. Want het gaat jou en mij ook aan. En wij voelen er ons ook niet beter door. Eerlijk gezegd realiseerde ik mij ook achteraf hoe mijn sympathie over de wijze waarop aanvankelijk kririekloos was. Verblind door de sympathie voor het boerenlevenAfbeelding


Daar kwam nog bij dat deze schapenboer wist en had kunnen weten dat de actievoerderders het echt niet bij 75 trekkers zou laten. Hij gaf zelfs aan dat ze gewaarschuwd hadden hiervoor. En als je dan nog wil uitgaan van zijn onschuld hierin. Wordt dat wel ontkrachtigt door zijn opmerking dat hij niet wil uitsluiten aan de grotere acties van volgende week mee te doen. Waabij je weet dat de hekjes echt niet blijven staan. Je weet dat de politie genegeerd zal worden. Waarbij je weet dat de ontregeling weer groot of groter zal zijn.




Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 08 okt 2019, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie