Boerenprotest

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Boerenprotest

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Je weet natuurlijk niet op welke school zijn kleinkinderen gaan. En met welke SUV hij rijdt. ;)
Ik rij idd een SUV maar mijn kleinkinderen haal ik op de fiets mits het niet plenst. Ze met het het vliegtuig halen is zelfs mij te gek . :langue Ben toch stiekem best duurzaam. :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Bertiel schreef:zal wel een hummer zijn, goedkoop uit een domeinen veiling :garde
::lol
Ik dacht meer aan een trekker, uit solidariteit met de boeren. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28694
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een vliegvakantie per definitie zonde is. Het gaat mede om de intentie. Iemand die een keer een vliegvakantie boekt maar verder sober leeft, kan daarnaast een relatief beperkte ecologische voetafdruk hebben.

Daar komt bij dat ik meer zie in technische oplossingen dan in het beperken van het comfort. Minder autorijden is natuurlijk heel goed -ik rijd afgezien van deze week ook weinig auto- maar het zet veel meer zoden aan de dijk om de normen voor milieubelasting aan te scherpen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Boerenprotest

Bericht door Hollander »

Ik zou door dit topic bijna #schaamte ontwikkelen. Wel aangepraat dan.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Ik kreeg dit stukje van iemand toegestuurd, het heeft op FB gestaan:

"De trieste waarheid over de stikstof problematiek.

De maximale stikstofuitstoot is in bepaalde gebieden van Nederland vastgesteld op 0,05 mol per hectare. Dit is een hele strenge eis die onlangs bekrachtigd is door de Raad van State. De Raad van State vindt dat we volgens de Europese normen niet af mogen wijken van de door ons zelf opgestelde strenge normen. Daardoor dreigen boerenbedrijven te verdwijnen of in te krimpen. Daardoor liggen 18.000 bouwprojecten stil.

Stoten we in Nederland dan echt heel veel strikstof uit? NEE.
De stikstofuitstoot is sinds het begin van de metingen nog nooit zo laag geweest. Dat is duidelijk te lezen in de cijfers van het RIVM. Het halen van 0,05 mol is echter schier onmogelijk.

Wijken we dan bijvoorbeeld af van Duitsland? JA. De stikstofuitstoot in Duitsland is vastgesteld op 20 mol per hectare. Dat is 400 keer zoveel als in Nederland. We hebben dus geen stikstof probleem, maar een administratief probleem.

Hoe lossen we de hele problematiek dan in één keer op?
Simpel. We volgen de uitstekende richtlijnen die de ons omringende landen Belgie en Duitsland hanteren en het is klaar.

Is de stikstof uitstoot een probleem? Nee, zoals gezegd is de stikstof uitstoot nog nooit zo laag geweest sinds het begin van de metingen.

Wat is dan eigenlijk het probleem? Dat is er niet. Ja, het probleem is dat er in Nederland een grote groep is die in milieu, stikstof, co2, een middel zien om kiezers te winnen en deze filosofie als het nieuwe geloof uit te rollen. Wij moeten van het gas af en in Duitsland krijg je subsidie voor een gasaansluiting. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af.
Nederlandse boeren aan de grens mogen niet uitbreiden en in Duitsland krijgen boeren subsidie om uit te breiden. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af.

Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in Nederland. Ik krijg steeds meer het idee dat ik in een gesticht woon vol mensen met waanideeën. Voor de duidelijkheid. Ik vind het ook belachelijk dat een komkommer verpakt wordt in plastic, maar ik begrijp dan weer niet dat ik 15 cent moet betalen voor een plastic tasje, terwijl alle boodschappen verpakt zijn in plastic.

I rest my case.

(Written by Ben)"

Ik weet niet welke Ben dit was. Maar hij heeft wel een punt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

Na het lezen van onderstaand artikel schrok ik toch wel een beetje.
https://www.rd.nl/vandaag/economie/boer ... -1.1599660

Afgelopen dinsdagavond kwam deze boer tijdens het NOS-journaal duidelijk in beeld. Zijn manier van optreden kon mij niet bekoren, dan druk ik mij nog zachtjes uit.
crossmountain
Berichten: 533
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Boerenprotest

Bericht door crossmountain »

Adje schreef:Na het lezen van onderstaand artikel schrok ik toch wel een beetje.
https://www.rd.nl/vandaag/economie/boer ... -1.1599660

Afgelopen dinsdagavond kwam deze boer tijdens het NOS-journaal duidelijk in beeld. Zijn manier van optreden kon mij niet bekoren, dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik idem. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las van de kerkelijke gemeente waaruit deze boer kwam. Ik vond hem enorm beledigend richting Carola Schouten, op het persoonlijk af en hoe hij Tjeerd Groot de mond snoerde vond ik onbeschoft. Ik begrijp niets van zijn manier van optreden in Den Haag. Alhoewel ik achter het protest sta.
ejvl
Berichten: 5745
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door ejvl »

crossmountain schreef:
Adje schreef:Na het lezen van onderstaand artikel schrok ik toch wel een beetje.
https://www.rd.nl/vandaag/economie/boer ... -1.1599660

Afgelopen dinsdagavond kwam deze boer tijdens het NOS-journaal duidelijk in beeld. Zijn manier van optreden kon mij niet bekoren, dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik idem. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las van de kerkelijke gemeente waaruit deze boer kwam. Ik vond hem enorm beledigend richting Carola Schouten, op het persoonlijk af en hoe hij Tjeerd Groot de mond snoerde vond ik onbeschoft. Ik begrijp niets van zijn manier van optreden in Den Haag. Alhoewel ik achter het protest sta.
Ik snap dat wel. Er is een verschil tussen politiek verantwoordelijk en persoonlijk. Zo mag mevrouw Schouten ook aangesproken worden over de daden van haar voorgangers.
Die microfoon afpakken ook. De voorzitter van de kamer doet dat ook als politici zich niet aan afspraken houden over spreektijd bijvoorbeeld.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

crossmountain schreef:
Adje schreef:Na het lezen van onderstaand artikel schrok ik toch wel een beetje.
https://www.rd.nl/vandaag/economie/boer ... -1.1599660

Afgelopen dinsdagavond kwam deze boer tijdens het NOS-journaal duidelijk in beeld. Zijn manier van optreden kon mij niet bekoren, dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik idem. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las van de kerkelijke gemeente waaruit deze boer kwam. Ik vond hem enorm beledigend richting Carola Schouten, op het persoonlijk af en hoe hij Tjeerd Groot de mond snoerde vond ik onbeschoft. Ik begrijp niets van zijn manier van optreden in Den Haag. Alhoewel ik achter het protest sta.
Er waren afspraken gemaakt met de politici. Als zo'n D66 kerel zich er niet aan houdt, is het logisch dat de organisatie ingrijpt.
Ik vond het een nette actie, goed georganiseerd.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

crossmountain schreef:
Adje schreef:Na het lezen van onderstaand artikel schrok ik toch wel een beetje.
https://www.rd.nl/vandaag/economie/boer ... -1.1599660

Afgelopen dinsdagavond kwam deze boer tijdens het NOS-journaal duidelijk in beeld. Zijn manier van optreden kon mij niet bekoren, dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik idem. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las van de kerkelijke gemeente waaruit deze boer kwam. Ik vond hem enorm beledigend richting Carola Schouten, op het persoonlijk af en hoe hij Tjeerd Groot de mond snoerde vond ik onbeschoft. Ik begrijp niets van zijn manier van optreden in Den Haag. Alhoewel ik achter het protest sta.
Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

Bruna schreef: Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Wat snap je niet van mijn opmerkingen?

Ik heb vorige week dinsdagavond het NOS-journaal bekeken, toen viel het optreden van deze man mij al op, en dat bepaald niet in positieve zin! Tiemen Roos was dat blijkbaar ook opgevallen, gezien zijn vraag hierover. Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, evenals de column van Addy de Jong.

Mijn man heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, binnenkort ga ik zelf met pensioen! Tot op heden voel ik echter geen enkele behoefte om te gaan demonstreren in Den Haag!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Adje schreef:
Bruna schreef: Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Wat snap je niet van mijn opmerkingen?

Ik heb vorige week dinsdagavond het NOS-journaal bekeken, toen viel het optreden van deze man mij al op, en dat bepaald niet in positieve zin! Tiemen Roos was dat blijkbaar ook opgevallen, gezien zijn vraag hierover. Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, evenals de column van Addy de Jong.

Mijn man heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, binnenkort ga ik zelf met pensioen! Tot op heden voel ik echter geen enkele behoefte om te gaan demonstreren in Den Haag!
Hoe kan een christen t.o.v. God verantwoorden dat hij tegen het over hem gestelde gezag ingaat, ook al is het zonder geweld?
Volgens mij zijn het nog steeds de verkeersregels dat trekkers niet op de snelweg mogen. En door het gehoorzamen van deze regel kom je niet in conflict met de wil van God.
Het omver rijden van hekken precies hetzelfde. Hoe kan je dat ooit goed praten of noncholant wegschuiven?

Ook Carola Schouten is over hem( dus ook deze schapenboer) gesteld. En dient zo behandeld te worden. Het kan zijn dat hij tegen vrouwen in de politiek is en daarom haar gezag niet erkent en ernaar handelt. Maar dan moet hij niet gek opkijken als hij in hetzelfde hokje geplaatst wordt als extremisten die vrouwen soms grof kunnen behandelen. Of die de rechterlijke macht niet erkennen.
En trouwens door zo je meerdere te benaderen kom je ook niet verder dan het Wilders niveau...

Ik begrijp de frustratie van boeren. En denk ook dit het goed is dat ze hun stem hebben laten horen.
De manier waarop dat past een christen niet.
Ik begrijp niet dat we het overtreden van verkeersregels, de mond snoeren of respectloos benaderen van hen die over je gesteld zijn goedpraten omdat het geweldloos verzet geweest zou zijn. Het is geweld tegen het gezag geweest. Wat rechtstreeks ingaat tegen eert uw vader en moeder en die over u gesteld zijn.
En de gereformeerde gezindte die zo loyaal is met boeren en vissers heeft hier geen moeite mee.
Iedereen voelt toch wel aan dat er dan iets niet klopt?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 07 okt 2019, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8295
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Geytenbeekje »

Lilian1975 schreef:
Adje schreef:
Bruna schreef: Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Wat snap je niet van mijn opmerkingen?

Ik heb vorige week dinsdagavond het NOS-journaal bekeken, toen viel het optreden van deze man mij al op, en dat bepaald niet in positieve zin! Tiemen Roos was dat blijkbaar ook opgevallen, gezien zijn vraag hierover. Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, evenals de column van Addy de Jong.

Mijn man heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, binnenkort ga ik zelf met pensioen! Tot op heden voel ik echter geen enkele behoefte om te gaan demonstreren in Den Haag!
Hoe kan een christen t.o.v. God verantwoorden dat hij tegen het over hem gestelde gezag ingaat, ook al is het zonder geweld?
Volgens mij zijn het nog steeds de verkeersregels dat trekkers niet op de snelweg mogen. En door het gehoorzamen van deze regel kom je niet in conflict met de wil van God.
Het omver rijden van hekken precies hetzelfde. Hoe kan je dat ooit goed praten of noncholant wegschuiven?

Ook Carola Schouten is over hem( dus ook deze schapenboer) gesteld. En dient zo behandeld te worden. Het kan zijn dat hij tegen vrouwen in de politiek is en daarom haar gezag niet erkent en ernaar handelt. Maar dan moet hij niet gek opkijken als hij in hetzelfde hokje geplaatst wordt als extremisten die vrouwen soms grof kunnen behandelen.

Ik begrijp de frustratie van boeren. En denk ook dit het goed is dat ze hun stem hebben laten horen.
De manier waarop dat past een christen niet.
Ik niet begrijp dat we het overtreden van verkeersregels, de mond snoeren of respectloos benaderen van hen die over je gesteld zijn goedpraten omdat het geweldloos verzet geweest zou zijn. Het is geweld tegen het gezag geweest. Wat rechtstreeks ingaat tegen eert uw vader en moeder en die over u gesteld zijn.
En de gereformeerde gezindte die zo loyaal is met boeren en vissers heeft hier geen moeite mee.
Iedereen voelt toch wel aan dat er dan iets niet klopt?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Beetje hetzelfde met de MKZ-crisis
Iedereen vond het geweldig wat er in K'broek gebeurde
Wie dichtbij je staan kunnen bijna niets te verkeerd doen lijkt het wel
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Geytenbeekje schreef:
Lilian1975 schreef:
Adje schreef:
Bruna schreef: Ik snap jullie opmerkingen niet.
Heb je artikel gelezen en ook column van Addy de Jong hierover?
Geen geweld etc. Ben benieuwd hoe jullie het zouden doen.
Wat snap je niet van mijn opmerkingen?

Ik heb vorige week dinsdagavond het NOS-journaal bekeken, toen viel het optreden van deze man mij al op, en dat bepaald niet in positieve zin! Tiemen Roos was dat blijkbaar ook opgevallen, gezien zijn vraag hierover. Natuurlijk heb ik het artikel gelezen, evenals de column van Addy de Jong.

Mijn man heeft inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, binnenkort ga ik zelf met pensioen! Tot op heden voel ik echter geen enkele behoefte om te gaan demonstreren in Den Haag!
Hoe kan een christen t.o.v. God verantwoorden dat hij tegen het over hem gestelde gezag ingaat, ook al is het zonder geweld?
Volgens mij zijn het nog steeds de verkeersregels dat trekkers niet op de snelweg mogen. En door het gehoorzamen van deze regel kom je niet in conflict met de wil van God.
Het omver rijden van hekken precies hetzelfde. Hoe kan je dat ooit goed praten of noncholant wegschuiven?

Ook Carola Schouten is over hem( dus ook deze schapenboer) gesteld. En dient zo behandeld te worden. Het kan zijn dat hij tegen vrouwen in de politiek is en daarom haar gezag niet erkent en ernaar handelt. Maar dan moet hij niet gek opkijken als hij in hetzelfde hokje geplaatst wordt als extremisten die vrouwen soms grof kunnen behandelen.

Ik begrijp de frustratie van boeren. En denk ook dit het goed is dat ze hun stem hebben laten horen.
De manier waarop dat past een christen niet.
Ik niet begrijp dat we het overtreden van verkeersregels, de mond snoeren of respectloos benaderen van hen die over je gesteld zijn goedpraten omdat het geweldloos verzet geweest zou zijn. Het is geweld tegen het gezag geweest. Wat rechtstreeks ingaat tegen eert uw vader en moeder en die over u gesteld zijn.
En de gereformeerde gezindte die zo loyaal is met boeren en vissers heeft hier geen moeite mee.
Iedereen voelt toch wel aan dat er dan iets niet klopt?


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Beetje hetzelfde met de MKZ-crisis
Iedereen vond het geweldig wat er in K'broek gebeurde
Wie dichtbij je staan kunnen bijna niets te verkeerd doen lijkt het wel
Klopt. Ik woonde er middenin. En de frustratie dat het onrechtmatig was dat maakt veel los. Maar rechtvaardigt niet de rellen. En zoals het er nu naar uitziet lijkt hun frustratie terecht. Dat zal binnenkort blijken. En hopelijk worden ze gecompenseerd. Maar daarvoor hoef je niet te rebelleren.
Het is toch te gek voor woorden dat leerlingen van een ref. School ongeoorloofd verzuimen zonder gevolgen omdat ze mee zijn gegaan? Zonder toestemming vooraf?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

Mara schreef:Ik kreeg dit stukje van iemand toegestuurd, het heeft op FB gestaan:

"De trieste waarheid over de stikstof problematiek.

De maximale stikstofuitstoot is in bepaalde gebieden van Nederland vastgesteld op 0,05 mol per hectare. Dit is een hele strenge eis die onlangs bekrachtigd is door de Raad van State. De Raad van State vindt dat we volgens de Europese normen niet af mogen wijken van de door ons zelf opgestelde strenge normen. Daardoor dreigen boerenbedrijven te verdwijnen of in te krimpen. Daardoor liggen 18.000 bouwprojecten stil.

Stoten we in Nederland dan echt heel veel strikstof uit? NEE.
De stikstofuitstoot is sinds het begin van de metingen nog nooit zo laag geweest. Dat is duidelijk te lezen in de cijfers van het RIVM. Het halen van 0,05 mol is echter schier onmogelijk.

Wijken we dan bijvoorbeeld af van Duitsland? JA. De stikstofuitstoot in Duitsland is vastgesteld op 20 mol per hectare. Dat is 400 keer zoveel als in Nederland. We hebben dus geen stikstof probleem, maar een administratief probleem.

Hoe lossen we de hele problematiek dan in één keer op?
Simpel. We volgen de uitstekende richtlijnen die de ons omringende landen Belgie en Duitsland hanteren en het is klaar.

Is de stikstof uitstoot een probleem? Nee, zoals gezegd is de stikstof uitstoot nog nooit zo laag geweest sinds het begin van de metingen.

Wat is dan eigenlijk het probleem? Dat is er niet. Ja, het probleem is dat er in Nederland een grote groep is die in milieu, stikstof, co2, een middel zien om kiezers te winnen en deze filosofie als het nieuwe geloof uit te rollen. Wij moeten van het gas af en in Duitsland krijg je subsidie voor een gasaansluiting. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af.
Nederlandse boeren aan de grens mogen niet uitbreiden en in Duitsland krijgen boeren subsidie om uit te breiden. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af.

Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in Nederland. Ik krijg steeds meer het idee dat ik in een gesticht woon vol mensen met waanideeën. Voor de duidelijkheid. Ik vind het ook belachelijk dat een komkommer verpakt wordt in plastic, maar ik begrijp dan weer niet dat ik 15 cent moet betalen voor een plastic tasje, terwijl alle boodschappen verpakt zijn in plastic.

I rest my case.

(Written by Ben)"

Ik weet niet welke Ben dit was. Maar hij heeft wel een punt.
@Lilian, Adje, Cross
Plaats reactie