Boerenprotest

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Boerenprotest

Bericht door Maanenschijn »

Bezorgd schreef:
Maanenschijn schreef:[

Wat Bart Kemp betreft blijf ik maar beter wat op de vlakte.
Ik vind dit zo'n Lukas 18:11 opmerking.
Jammer dat ik zo bij je overkom, het heeft werkelijk geen moment door zo door mijn hoofd gespeeld. De opmerking is meer geplaatst vanuit mijn persoonlijke ervaringen met de persoon, en mijn wens om hier redelijk anoniem te willen blijven.

Ik besef bij terug lezen dat ik beter de opmerking niet had kunnen maken, het voegt niks toe. Ik zal (als dat lukt via Tapatalk) het verwijderen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

Wim Anker schreef:
Lilian1975 schreef:
Adje schreef:Op dit forum lees ik theologische discussies die gaan tot op de vierkante millimeter . Mogen anderen dan ook aan ons spreken horen en aan onze handelwijze zien dat wij navolgers zijn van onze Heere Jezus Christus (die in alles de minste is geweest)? Zijn wij naar buiten toe leesbare brieven van de Heere Jezus Christus, in ons spreken, schrijven en handelen?

In het optreden van deze man zag ik dit in ieder geval niet terug! Toen ik afgelopen zaterdag in de krant las dat de persoon in kwestie behoorde tot de gereformeerde gemeente in Nederland, schaamde ik mij plaatsvervangend. Is dit de wijze waarop wij als christenen
menen naar buiten te moeten treden? Het "gij geheel anders" was in dat optreden niet te zien, het deed niet onder voor een "werelds" optreden.
Juist ja

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Laat uw ja ja, en uw nee nee zijn. Deze man gaf dit bijbelse statement mee aan de overheid. En hij doet wat hij vraagt. Ja is ja, nee is nee. 2 zinnen zijn 2 zinnen. Min.Schouten heeft er een puinhoop van gemaakt. Dat mag gezegd worden. Ook de overheid mag, nee moet, worden bekritiseerd als ze zich misdraagd.

De kritiek hier vind ik daarom onterecht.
Ben het eens met Wim en heb in die strekking ook al geschreven.
Heb niet altijd de mogelijkheid om uitgebreid te reageren doe het daarom nu nog maar even.

Op 1 of andere manier vinden sommigen het erg dat de voorman van de boeren streng optrad tegen Carola Schouten. Ik begrijp dat jullie sympathie voor de minister hebben omdat ze christelijk en vrouw is. Maar Het is toch niet zo dat we haar daarom moeten ontzien. Ze heeft zelf deze functie aangenomen en is verantwoordelijk voor het beleid.

En dit beleid daar is heel wat op af te dingen, zie hoe bijvoorbeeld Duitsland er mee omgaat. Zie ook artikel of column eindje terug in dit topic. Ook o.m. SGP en Baudet merken dit terecht op.
Daarnaast heeft praten geen zin. Ze beloven van alles en doen niets of veranderen de spelregels. Zie ook vandaag weer met uitkoop varkensboeren wat is goedgekeurd doordeweeks EU.
Als je dan niet je levenswerk of je bestaan ten gronde wilt zien gaan dan rest protesteren.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je ogv metingen mbt geluidsoverlast die niet reeël zijn uit je huis zou moeten of niet meer mag kamperen.

Daarnaast vindt ik de reacties erg op de persoon van de heer Kemp. Het is makkelijk om zo iemand wat in de voeten te schuiven en zelf van de zijlijn toe te kijken en commentaar te leveren.
Van te voren zijn afspraken gemaakt, 2 zinnen, geen geweld, etc. Hij heeft zich eraan gehouden en gedaan wat mogelijk is. En uiteraard heeft hij ze niet in zn broekzak dat hij kan voorkomen dat er wat dranghekken omvergereden worden. En als je met een heleboel trekkers in Den Haag wil komen zul je over de snelweg moeten.
We mogen blij zijn dat er ook nog een heleboel buiten de stad op het strand zijn geparkeerd.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Ik heb die hele toespraak van Carola Schouten gezien, maar geen onbeschoft woord gehoord. Wel dat de overheid niet betrouwbaar was, maar niets ongehoords of vulgairs.

Over welke teksten gaat het hier nu eigenlijk?

Is het ook onbeschoft als in een praatprogramma de gespreksleider het woord aan een politicus ontneemt? Ik snap het hele punt niet zo.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

Bruna schreef:
Op 1 of andere manier vinden sommigen het erg dat de voorman van de boeren streng optrad tegen Carola Schouten. Ik begrijp dat jullie sympathie voor de minister hebben omdat ze christelijk en vrouw is. Maar Het is toch niet zo dat we haar daarom moeten ontzien. Ze heeft zelf deze functie aangenomen en is verantwoordelijk voor het beleid.

En dit beleid daar is heel wat op af te dingen, zie hoe bijvoorbeeld Duitsland er mee omgaat. Zie ook artikel of column eindje terug in dit topic. Ook o.m. SGP en Baudet merken dit terecht op.
Daarnaast heeft praten geen zin. Ze beloven van alles en doen niets of veranderen de spelregels. Zie ook vandaag weer met uitkoop varkensboeren wat is goedgekeurd doordeweeks EU.
Als je dan niet je levenswerk of je bestaan ten gronde wilt zien gaan dan rest protesteren.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je ogv metingen mbt geluidsoverlast die niet reeël zijn uit je huis zou moeten of niet meer mag kamperen.

Daarnaast vindt ik de reacties erg op de persoon van de heer Kemp. Het is makkelijk om zo iemand wat in de voeten te schuiven en zelf van de zijlijn toe te kijken en commentaar te leveren.
Van te voren zijn afspraken gemaakt, 2 zinnen, geen geweld, etc. Hij heeft zich eraan gehouden en gedaan wat mogelijk is. En uiteraard heeft hij ze niet in zn broekzak dat hij kan voorkomen dat er wat dranghekken omvergereden worden. En als je met een heleboel trekkers in Den Haag wil komen zul je over de snelweg moeten.
We mogen blij zijn dat er ook nog een heleboel buiten de stad op het strand zijn geparkeerd.
Als minister Schouten politiek verantwoordelijk wordt gehouden voor verkeerd beleid, denk ik dat we ook een organisator van een demonstratie verantwoordelijk mogen en kunnen houden aan wat er verkeerd gaat tijdens zo'n demonstratie.

En leert de Heere dat ons, als een ander iets doet wat in onze ogen niet goed is dat dat gelijkertijd een vrijbrief is om zelf ook over de schreef te gaan? Nogmaals, in het optreden van de heer Kemp kon ik echt niet zien dat daar een christen (laat staan iemand die behoort tot de GG in Ned) op het podium stond! Blijkbaar, gezien de vraagstelling tijdens interview, was dat ook de verslaggever van het RD opgevallen.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Boerenprotest

Bericht door DDD »

Ik vind dat een rare verdachtmaking.

Zo kun je ook zeggen dat je aan de tandarts niet hebt gemerkt dat hij christen is. Wat is er dan gebeurd dat hij geen christen zou kunnen zijn?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Boerenprotest

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef:De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Het zijn er een paar hé ! In de andere provincies ging het zonder grote problemen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

Bezorgd schreef:
Mara schreef:De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Het zijn er een paar hé ! In de andere provincies ging het zonder grote problemen.
Inderdaad een paar. Maar geweld en vernielingen moeten die paar niet doen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Bruna »

Adje schreef:
Bruna schreef:
Op 1 of andere manier vinden sommigen het erg dat de voorman van de boeren streng optrad tegen Carola Schouten. Ik begrijp dat jullie sympathie voor de minister hebben omdat ze christelijk en vrouw is. Maar Het is toch niet zo dat we haar daarom moeten ontzien. Ze heeft zelf deze functie aangenomen en is verantwoordelijk voor het beleid.

En dit beleid daar is heel wat op af te dingen, zie hoe bijvoorbeeld Duitsland er mee omgaat. Zie ook artikel of column eindje terug in dit topic. Ook o.m. SGP en Baudet merken dit terecht op.
Daarnaast heeft praten geen zin. Ze beloven van alles en doen niets of veranderen de spelregels. Zie ook vandaag weer met uitkoop varkensboeren wat is goedgekeurd doordeweeks EU.
Als je dan niet je levenswerk of je bestaan ten gronde wilt zien gaan dan rest protesteren.
Jij zou het toch ook niet leuk vinden als je ogv metingen mbt geluidsoverlast die niet reeël zijn uit je huis zou moeten of niet meer mag kamperen.

Daarnaast vindt ik de reacties erg op de persoon van de heer Kemp. Het is makkelijk om zo iemand wat in de voeten te schuiven en zelf van de zijlijn toe te kijken en commentaar te leveren.
Van te voren zijn afspraken gemaakt, 2 zinnen, geen geweld, etc. Hij heeft zich eraan gehouden en gedaan wat mogelijk is. En uiteraard heeft hij ze niet in zn broekzak dat hij kan voorkomen dat er wat dranghekken omvergereden worden. En als je met een heleboel trekkers in Den Haag wil komen zul je over de snelweg moeten.
We mogen blij zijn dat er ook nog een heleboel buiten de stad op het strand zijn geparkeerd.
Als minister Schouten politiek verantwoordelijk wordt gehouden voor verkeerd beleid, denk ik dat we ook een organisator van een demonstratie verantwoordelijk mogen en kunnen houden aan wat er verkeerd gaat tijdens zo'n demonstratie.

En leert de Heere dat ons, als een ander iets doet wat in onze ogen niet goed is dat dat gelijkertijd een vrijbrief is om zelf ook over de schreef te gaan? Nogmaals, in het optreden van de heer Kemp kon ik echt niet zien dat daar een christen (laat staan iemand die behoort tot de GG in Ned) op het podium stond! Blijkbaar, gezien de vraagstelling tijdens interview, was dat ook de verslaggever van het RD opgevallen.
Zie ook opmerking DDD onder jouw post.
Gelden voor iemand uit de GGiN nog extra gedragsregels tov andere christenen? Waarom benoem je dat toch steeds?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Boerenprotest

Bericht door samanthi »

Misschien komt hij wel onder censuur, voor het vijfde gebod.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Boerenprotest

Bericht door Ouddorp »

De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Dat was niet zo netjes inderdaad. Maar afgezet tegen het jarenlange getraineer door de overheid ergens ook wel weer begrijpelijk
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Boerenprotest

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Wat is er meer onbeschoft aan dan hekjes omrijden, negeren van hoeveel trekkers er zijn toegestaan etc.? Het effect is groter inderdaad. Maar de intentie hetzelfde...
En wat is er zo netjes aan blokkades om je stem te laten horen ipv een demonstratie zonder dat je medemens te laat op allerlei afspraken komt. (Er zijn plaatsen waar je ongehinderd kan demonstreren en toch je stem kunt laten horen zonder blokkades of het nu milieuactivisten of boeren zijn)
Stel dat de Mars voor het leven dit ging doen....
Ik snap niet wat er nu zoveel erger is.
Demonstreren is niet hetzelfde als blokkeren. Vind ik.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Boerenprotest

Bericht door Mara »

Ouddorp schreef:
De boeren beginnen nu wel mijn sympathie te verliezen. Het onbeschofte gedrag van vandaag kan echt niet!!
Dat was niet zo netjes inderdaad. Maar afgezet tegen het jarenlange getraineer door de overheid ergens ook wel weer begrijpelijk
Ik vind het ronduit eng worden.
Ik las vanmorgen op AD.nl:
Het boerenprotest neemt steeds fellere vormen aan. En aan de wieg van het protest staat Farmers Defence Force, een jonge beweging die onstuimig groeit en weigert water bij de wijn te doen. Maar er klinkt ook (interne) kritiek op de werkwijze van het nieuwe ‘boerenleger’. ,,We moeten onze hand niet overspelen.’’

Het loopt uit de klauwen, om het op zn boers plat te zeggen.
Zo gaat dat vaak met protestgroepen, het merendeel zal zich beschaafd gedragen, maar er zijn er altijd wel een paar - die zich formeren - en er gebruik van maken om eens flink tekeer te gaan.

Waarom horen en lezen we alleen van de schreeuwers?
Zijn er ook nog boeren die op de knieën gaan?

Zondag heb ik het nog gehoord in de kerk. De mens zou het zonder God heel goed volhouden.
We regelen het allemaal zelf wel.
De vrede bewaken.
Het milieu bewaken.
We nemen maatregelen, stellen eisen, zetten legermachten in, kiezen een stevige leider....
We zijn slechts een stofje aan de weegschaal, een druppel aan de emmer.

Ik houd niet van stakingen en protesten. Het hoort bij je puberjaren, daarna is er toch de rede en het fatsoen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

DDD schreef:Ik vind dat een rare verdachtmaking.

Zo kun je ook zeggen dat je aan de tandarts niet hebt gemerkt dat hij christen is. Wat is er dan gebeurd dat hij geen christen zou kunnen zijn?
Wat een vreemde opmerking. Ik maak niemand verdacht!
Ik beoordeelde een publiek optreden! Verder heb ik eerder in dit topic over het hoe en waarom al geschreven.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: RE: Re: Boerenprotest

Bericht door Adje »

Bruna schreef:Zie opmerking DDD onder jouw post.
Gelden voor iemand uit de GGiN nog extra gedragsregels tov andere christenen? Waarom benoem je dat toch steeds?
Sinds wanneer is DDD het einde van alle tegenspraak?

Leer en leven dienen met elkaar in overeenstemming te zijn, zo heb ik dat meegekregen. We dienen als (reformatorisch) christen ons altijd en naar een ieder, ongeacht of iemand christen is of niet!, zich keurig te gedragen. Met de tien geboden als leidraad voor onze handel en wandel in dit leven! Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen?
Laatst gewijzigd door Adje op 15 okt 2019, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie