We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door Boertje »

In Amerika hebben je zgn preppers, de naam zegt het al zij bereiden zich voor op een potentiële ramp. Nu kan dat natuurlijk daar makkelijker dan bij ons. Daar heb je de ruimte, voor een habbekrats koop je een paar hectare om daar vervolgens een schuilplaats te bouwen. Hier heb je gelijk voor ieder bouwwerk een vergunning nodig en weet iedereen waar dat ding ligt. In, ik meen, Zwitserland maar dacht ook in Israel moet er verplicht een schuilruimte onder je huis zijn. Hier in Nederland is niets geregeld, behalve voor de elite. De rest mag creperen. Tja, dan kan je je maar beter niet druk maken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door Zita »

Boertje schreef:In Amerika hebben je zgn preppers, de naam zegt het al zij bereiden zich voor op een potentiële ramp. Nu kan dat natuurlijk daar makkelijker dan bij ons. Daar heb je de ruimte, voor een habbekrats koop je een paar hectare om daar vervolgens een schuilplaats te bouwen. Hier heb je gelijk voor ieder bouwwerk een vergunning nodig en weet iedereen waar dat ding ligt. In, ik meen, Zwitserland maar dacht ook in Israel moet er verplicht een schuilruimte onder je huis zijn. Hier in Nederland is niets geregeld, behalve voor de elite. De rest mag creperen. Tja, dan kan je je maar beter niet druk maken.
Wat is er dan voor de elite geregeld waar de rest niet mag komen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door Terri »

http://www.forten.info/index.htm?catalo ... /hoofd.htm

Inmiddels grotendeels of helemaal opgeheven en niet meer als zodanig te gebruiken, wat ik begreep.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door DDD »

Wat gezien de politieke toestand in de wereld toch wel enigszins zorgen baart.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Wat gezien de politieke toestand in de wereld toch wel enigszins zorgen baart.
Je verwacht een nucleaire aanval?
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door Zeeuw »

Boertje schreef:In Amerika hebben je zgn preppers, de naam zegt het al zij bereiden zich voor op een potentiële ramp. Nu kan dat natuurlijk daar makkelijker dan bij ons. Daar heb je de ruimte, voor een habbekrats koop je een paar hectare om daar vervolgens een schuilplaats te bouwen. Hier heb je gelijk voor ieder bouwwerk een vergunning nodig en weet iedereen waar dat ding ligt. In, ik meen, Zwitserland maar dacht ook in Israel moet er verplicht een schuilruimte onder je huis zijn. Hier in Nederland is niets geregeld, behalve voor de elite. De rest mag creperen. Tja, dan kan je je maar beter niet druk maken.
Die bereiden zich veel ook voor op een ramp die gaat over onderdrukking van het witte ras. Pas een docu over gezien.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door DDD »

@Ambtenaar:
Ik verwacht niets. Ik maak mij daar totaal niet druk om, omdat dat geen zin heeft. En ik ben ook echt niet deskundig. Maar ik bang dat het een politieke afweging is. Met veiligheid op lange termijn tegen vrij hoge kosten en een minieme kans dat het in de aankomende vier jaar gebruikt wordt, scoor je gewoon niet.

Maar het lijkt mij niet dat de versnippering van de kernwapenmachten het evenwicht heeft vergroot. Mensen lijken soms te denken dat nu een van de twee grote machtsblokken (schijnbaar) ten onder is gegaan, dat er minder kans is op ongelukken. Daar ben ik nog helemaal niet zo van overtuigd.

En verder zijn schuilplaatsen ook van belang voor andere, meer conventionele wapens. Ik begrijp dat wij niet in Israël wonen, maar de maatregelen daar vind ik toch meer getuigen van gezond verstand dan de achteloosheid hier. Over Defensie wordt nog wel gesproken, soms -vooral gesproken, niet zozeer gedaan- maar over de bescherming bevolking hoor je erg weinig.

Het valt me nog mee dat de inwoners van mijn omgeving zo hier en daar nog wel eens een bericht krijgen waaruit ze moeten afleiden dat het kan zijn dat in noodgevallen de snelweg hier eenrichtingsverkeer wordt naar het midden van het land (wat maar beperkt zin heeft want de verkeersknooppunten lijken daar niet op ingericht en dat er een kans bestaat dat bijna het hele dorp een aantal meters onder water komt te staan en dat je dan tenminste twee dagen geen boodschappen kunt doen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: We hebben onszelf kwetsbaar gemaakt

Bericht door J.C. Philpot »

Interessant dat er ook onder ons preppers zijn, zei het in bescheiden mate. Ik heb er ook weleens over gedacht, maar nooit gedaan.

Ook interessant:
De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen leert haar leden ook om lang houdbaar voedsel zoals rijst, bonen etc op te slaan, om voorbereid te zijn voor rampen in de eidtijd.
https://newsroom.churchofjesuschrist.or ... eparedness
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie