Vaccinaties

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinaties

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Ik heb het gewoon ingevuld, nergens problemen gehad. Overigens zijn onze kinderen maar beperkt ingeent. BMR, en baarmoederhals niet.
Waarom heb jij je kinderen niet tegen hpv en BMR gevaccineerd?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinaties

Bericht door Mara »

Mijn dochter is ook niet ingeënt tegen baarmoederhalskanker.
Ze wilde het zelf ook niet en ik voelde me geenszins verplicht om haar te overtuigen van het tegendeel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vaccinaties

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb het gewoon ingevuld, nergens problemen gehad. Overigens zijn onze kinderen maar beperkt ingeent. BMR, en baarmoederhals niet.
Waarom heb jij je kinderen niet tegen hpv en BMR gevaccineerd?
Ziekten die een normaal gezond kind normaler wijze goed kan doorstaan zonder ernstig blijvend letsel hebben we niet voor ingeent.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinaties

Bericht door Orchidee »

Maanenschijn schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb het gewoon ingevuld, nergens problemen gehad. Overigens zijn onze kinderen maar beperkt ingeent. BMR, en baarmoederhals niet.
Waarom heb jij je kinderen niet tegen hpv en BMR gevaccineerd?
Ziekten die een normaal gezond kind normaler wijze goed kan doorstaan zonder ernstig blijvend letsel hebben we niet voor ingeent.
Dan ben je op één of andere manier toch verkeerd voorgelicht @maaneschijn!
Ik ken sowieso 1 persoon (nichtje) die aan de mazelen + complicaties is overleden.
Én 1 persoon (een broer van mij) die door de bof + complicaties verstandelijk en lichamelijk ernstig gehandicapt is geworden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Vaccinaties

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:
Maanenschijn schreef:
merel schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb het gewoon ingevuld, nergens problemen gehad. Overigens zijn onze kinderen maar beperkt ingeent. BMR, en baarmoederhals niet.
Waarom heb jij je kinderen niet tegen hpv en BMR gevaccineerd?
Ziekten die een normaal gezond kind normaler wijze goed kan doorstaan zonder ernstig blijvend letsel hebben we niet voor ingeent.
Dan ben je op één of andere manier toch verkeerd voorgelicht @maaneschijn!
Ik ken sowieso 1 persoon (nichtje) die aan de mazelen + complicaties is overleden.
Én 1 persoon (een broer van mij) die door de bof + complicaties verstandelijk en lichamelijk ernstig gehandicapt is geworden.
Jouw voorbeelden zullen er ook zeker zijn. Maar in zijn algemeenheid kunnen gezonde kinderen bijv. mazelen goed hebben.

Dat is althans onze praktijk ervaring.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vaccinaties

Bericht door Orchidee »

Dit waren "normaal gezonde" kinderen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Vaccinaties

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:Dit waren "normaal gezonde" kinderen!
Dat geloof ik ook zeker. Ik schrijf dan ook dat het in algemeenheid zo zou zijn.

Mogelijk hebben we dan ook risico genomen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vaccinaties

Bericht door refo »

Maar de kans wordt ook groter dat de kinderen het op latere leeftijd als volwassenen krijgen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinaties

Bericht door Mara »

Ik kreeg de bof op latere leeftijd en met ernstige complicaties.
Ik had vrijwel alle kinderziektes moeiteloos doorstaan maar deze was heel pittig.
Niettemin verwijt ik mijn ouders niet dat ze mij hebben laten inenten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinaties

Bericht door J.C. Philpot »

Mijn kinderen zijn grotendeels ingeent, behalve met de inentingen waarvoor cellen van geaborteerde babies gebruikt zijn.

https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... n-vaccins/
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 01 jun 2019, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vaccinaties

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Mijn kinderen zijn grotendeels ingeent, behalve met de inentingen waarvoor cellen van geaborteerde babies gebruikt zijn.

https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... n-vaccins/
Ik wist niet dat dat ook bestond.
Voor wat gebruiken ze geaborteerde babies ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vaccinaties

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:
J.C. Philpot schreef:Mijn kinderen zijn grotendeels ingeent, behalve met de inentingen waarvoor cellen van geaborteerde babies gebruikt zijn.

https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... n-vaccins/
Ik wist niet dat dat ook bestond.
Voor wat gebruiken ze geaborteerde babies ?
Het weefsel word gebruikt om cellijnen op te zetten. Voor het kweken van virussen is een levende gastheer (cellen) nodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vaccinaties

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Mijn kinderen zijn grotendeels ingeent, behalve met de inentingen waarvoor cellen van geaborteerde babies gebruikt zijn.

https://www.nvkp.nl/veelgestelde-vragen ... n-vaccins/
Op dit punt trouwens mijn waardering voor de uitgebreide toelichting die het Vaticaan geeft op dit punt: http://www.immunize.org/talking-about-v ... cument.htm
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vaccinaties

Bericht door Dodo »

Op de site van het AD staan interessante kaartjes over de vaccinatiegraad in Nederland. Sommige dingen vallen me op. Hoe komt het dat het stukje Groningen tegen de Duitse grens aan, op alle fronten een lager cijfer heeft. Texel ook in twee kaartjes. Of wonen daar zo weinig jongeren dat als er twee of drie gezinnen tegen inenten zijn, dat meteen te zien is in de cijfers?
https://www.ad.nl/politiek/rivm-vaccina ... ~ac7c0a5b/
Plaats reactie