Versobering sociale zekerheid

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Versobering sociale zekerheid

Bericht door Mara »

Een gedurfde uitspraak van Elco Brinkman, las ik in de Telegraaf:

De sociale zekerheid moet fors versoberd worden. Daarvoor pleit CDA-fractieleider in de Eerste Kamer Elco Brinkman in de politieke podcast Betrouwbare Bronnen. „Er was aanleiding om uit het oogpunt van barmhartigheid of armoede maatregelen te treffen voor mensen die niet helemaal mee kunnen komen. Je moet zo’n systeem van tijd tot tijd tegen het licht houden”, aldus Brinkman.

Volgens Brinkman zijn de maatschappelijke omstandigheden veranderd: „Er zijn meer tweeverdieners, we leven internationaler en we worden ouder. Je moet naar de AOW, de kinderopvang, de ziektewet of wat dan ook durven kijken. We hebben als burgers en gebruikers moeite om afstand te nemen van het bestaande, maar het systeem is topzwaar geworden.”

Heeft Brinkman een punt? Zijn jullie dit met hem eens, of niet en waarom?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Versobering sociale zekerheid

Bericht door Boertje »

Kan hij makkelijk zeggen, zowel hij als zijn vrouw hebben bakken met geld binnengehaald. Ze weten niet eens wat armoede is. Ik denk als ze er een tegen zouden komen hun neus zouden ophalen. Ik heb al vaker betoogt dat de je voor Christelijke barmhartigheid niet meer bij het CDA moet zijn.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Versobering sociale zekerheid

Bericht door -DIA- »

Efkes offline: Ik heb de persoon Elco Brinkman, niet als echt lief gevonden... Hoe zeg je dat netjes? :love
Ik weet nog dat hij als minister de EO moest feliciteren met het behalen van de B-status. Dat ging verre van harte. Het kwam eruit, maar met moeite. We moeten even het tijdsbeeld voor ogen houden: Toentertijd was de EO een verachtelijk clubje dat de Evolutieleer aan de kaak stelde, en dat toentertijd ethisch gezien zo ongeveer op de SGP-lijn zat. Nee, dhr. Brinkman had er hoorbaar moeite mee om dat clubje te feliciteren, maar ja... het was wel zijn taak als minister destijds.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie