Klimaatspijbelaars

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Klimaatspijbelaars

Bericht door Mara »

Weer een nieuw woord voor Dikke van Dale.
Den Haag stroomt vol met spijbelende scholieren, ondanks de oproep van minster Slob - en andere bewindvoerders - om gewoon naar school te gaan. Ik denk niet dat alle jongeren een getekend briefje van hun ouders hebben.
Zouden jullie als ouders toestemming geven?
Ik krijg intussen de indruk dat er onderhuids in diverse lagen van de bevolking heel veel onrust en ontevredenheid is.
(gele hesjes)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Thuisvrouw »

Ik gaf zeker geen toestemming.

Daarbij, als deze scholieren het klimaatbeleid in de portemonnee gevoelen, zakt de belangstelling zelf wel. Volgens mij hebben de meesten geen idee en roepen ze maar na wat via social media en kranten binnen komt.

Ik zie het als een hype, overgewaaid uit andere landen en een dagje vrij is ook niet te versmaden natuurlijk;)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door eilander »

Thuisvrouw schreef:Ik gaf zeker geen toestemming.

Daarbij, als deze scholieren het klimaatbeleid in de portemonnee gevoelen, zakt de belangstelling zelf wel. Volgens mij hebben de meesten geen idee en roepen ze maar na wat via social media en kranten binnen komt.

Ik zie het als een hype, overgewaaid uit andere landen en een dagje vrij is ook niet te versmaden natuurlijk;)
100% eens. Wat een onzin.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Mara »

Thuisvrouw schreef:Ik gaf zeker geen toestemming.

Daarbij, als deze scholieren het klimaatbeleid in de portemonnee gevoelen, zakt de belangstelling zelf wel. Volgens mij hebben de meesten geen idee en roepen ze maar na wat via social media en kranten binnen komt.

Ik zie het als een hype, overgewaaid uit andere landen en een dagje vrij is ook niet te versmaden natuurlijk;)
Dat werd ook wel gezegd, als het op zaterdag zou zijn, zou misschien de helft niet meer op komen dagen.
Officieel zijn ze nog steeds in overtreding trouwens.
Ik zou ook geen toestemming gegeven hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Maanenschijn »

Ik las deze op twitter van een Vlaamse twitteraar.

Demonstreren op zaterdag, maar niet spijbelen vind ik. Recent zag ik in een programma een moeder die beboet werd omdat ze een halve dag eerder haar zoon haalde, om mijns inziens moverende redenen.

Ik ben benieuwd hoeveel klimaastspijbelende ouders beboet worden. Afbeelding
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
Thuisvrouw schreef:Ik gaf zeker geen toestemming.

Daarbij, als deze scholieren het klimaatbeleid in de portemonnee gevoelen, zakt de belangstelling zelf wel. Volgens mij hebben de meesten geen idee en roepen ze maar na wat via social media en kranten binnen komt.

Ik zie het als een hype, overgewaaid uit andere landen en een dagje vrij is ook niet te versmaden natuurlijk;)
100% eens. Wat een onzin.
De actie is geïnspireerd door Gretha Thunberg die hier in Stockholm al tijden elke vrijdag protesteert bij het parlement. Juist omdat hier in Zweden de regering blijft roepen hoe belangrijk milieumaatregelen zijn, maar te weinig doet. Thunberg heb ik veel respect voor, ze weet waar ze voor protesteert en heeft het op school waarschijnlijk beter dan in de vrieskou op straat. Ik ben wel bang dat er redelijk wat van de protesterende leerlingen nu niet echt weten wat ze nu in praktijk willen veranderen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Thuisvrouw »

Maanenschijn schreef:Ik las deze op twitter van een Vlaamse twitteraar.

Demonstreren op zaterdag, maar niet spijbelen vind ik. Recent zag ik in een programma een moeder die beboet werd omdat ze een halve dag eerder haar zoon haalde, om mijns inziens moverende redenen.

Ik ben benieuwd hoeveel klimaastspijbelende ouders beboet worden. Afbeelding
Deze vind ik echt goed. Moesten ze maar snel uitdelen daar onder die kinderen. Dan hebben ze gelijk een idee wat klimaatbeleid is en kunnen ze zelf beginnen om de wereld te verbeteren;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11947
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Herman »

Ik heb ook wel zin in een dagje werkweigeren voor het klimaat, bedacht ik toen ik vanmorgen in mijn voorverwarmde diesel stapte om naar het werk te gaan.

Ik vind het overigens wel vertederend, al die idealistische scholieren die de wereld nog denken te kunnen verbeteren.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Thuisvrouw »

Herman schreef:Ik heb ook wel zin in een dagje werkweigeren voor het klimaat, bedacht ik toen ik vanmorgen in mijn voorverwarmde diesel stapte om naar het werk te gaan.
Had natuurlijk het milieu weer een dagje ontlast. Maar ja, dan moet je nog naar den Haag he? ;)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Mara »

Herman schreef: Ik vind het overigens wel vertederend, al die idealistische scholieren die de wereld nog denken te kunnen verbeteren.
Er is echt niks nieuws onder de zon. Zie de roerige jaren '60.
Het onderwerp was een ander, maar er is telkens iets wat jongeren willen veranderen, dat zit in die Sturm und Drangperiode.
En de meest fanatieke wereldverbeteraars worden later soms suffe brave huisvaders. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
Herman schreef: Ik vind het overigens wel vertederend, al die idealistische scholieren die de wereld nog denken te kunnen verbeteren.
Er is echt niks nieuws onder de zon. Zie de roerige jaren '60.
Het onderwerp was een ander, maar er is telkens iets wat jongeren willen veranderen, dat zit in die Sturm und Drangperiode.
En de meest fanatieke wereldverbeteraars worden later soms suffe brave huisvaders. ;)
Ik hoop dat er veel meer mensen zijn die voor ze cynisch worden nog idealistisch zijn. Of het nu sommige van deze scholieren zijn of in ergere tijden een Sophie en Hans Scholl.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Luther »

Ik zou mijn kinderen geen toestemming geven. Hopelijk pakken de scholen dit soort onzin hard aan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32706
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door -DIA- »

Er staat iets over kinderen.
Kinderen die regeren.

Er wordt een wee over uitgesproken.
Als een kind koning is.

Ik weet niet of ik dit mag zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Er staat iets over kinderen.
Kinderen die regeren.

Er wordt een wee over uitgesproken.
Als een kind koning is.

Ik weet niet of ik dit mag zeggen.

Het is alijd weer vermakelijk hoe jij overal van allerlei onheisprofetieën bij kunt halen.

Natuurlijk is het onzin. Maar je moet het niet te zwaar aanzetten.
Leuk dagje uit voor de kids en onbegrijpelijk dat opvoeders het toestaan.
-DIA-
Berichten: 32706
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Er staat iets over kinderen.
Kinderen die regeren.

Er wordt een wee over uitgesproken.
Als een kind koning is.

Ik weet niet of ik dit mag zeggen.

Het is alijd weer vermakelijk hoe jij overal van allerlei onheisprofetieën bij kunt halen.

Natuurlijk is het onzin. Maar je moet het niet te zwaar aanzetten.
Leuk dagje uit voor de kids en onbegrijpelijk dat opvoeders het toestaan.
Ik vind het zelf niet vermakelijk om dit te constateren.
We hoeven bij een kind niet aan leeftijd te denken.
Wat dachten we van een oudere man als dhr. Trump?
Slechts één voorbeeldje.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie