Klimaatspijbelaars

Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Hendrien »

https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/st ... -1.1557806

Sommige forumleden geloven niet in klimaatverandering. Ik ben dan heel benieuwd hoe ze dit artikel waarderen...
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

Niemand zal kunnen betwisten dat het klimaat verandert en dat is ook niet de discussie. Het gaat om de oorzaak ervan en de mate van de menselijke invloed.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:Niemand zal kunnen betwisten dat het klimaat verandert en dat is ook niet de discussie. Het gaat om de oorzaak ervan en de mate van de menselijke invloed.
Inderdaad. Dat de aards opwarmt is vrij objectief vast te stellen.

Er zijn in het verleden wel meer warme en oude periodes geweest, voor mij is het nog wel echt serieus de vraag of en zo ja, hoe groot de invloed van de mens nu echt is. Wat dat betreft ben ik wel sceptisch ten opzichte van veel veronderstellingen in de wetenschap.

Al moet ik er wel bij zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld het massaal kappen van grote wouden wereldwijd geen invloed op het klimaat(evenwicht) zou hebben.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door -DIA- »

Hendrien schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/st ... -1.1557806

Sommige forumleden geloven niet in klimaatverandering. Ik ben dan heel benieuwd hoe ze dit artikel waarderen...
Het is niet alleen dat sommige forumleden misschien niet in klimaatsveranderingen geloven, het is ook op te merken dat verschillende mensen (ik geloof niet weinig) de oordelen die over de wereld gaan niet zien ofwel bagatelliseren. Dat maakt het in feite benauwend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Hendrien schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/st ... -1.1557806

Sommige forumleden geloven niet in klimaatverandering. Ik ben dan heel benieuwd hoe ze dit artikel waarderen...
Het is niet alleen dat sommige forumleden misschien niet in klimaatsveranderingen geloven, het is ook op te merken dat verschillende mensen (ik geloof niet weinig) de oordelen die over de wereld gaan niet zien ofwel bagatelliseren. Dat maakt het in feite benauwend.
Waarom DIA? Het gaat er toch om of je dit persoonlijk zo voelt? Wat zou het helpen als veel mensen dit zagen?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Hendrien schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/st ... -1.1557806

Sommige forumleden geloven niet in klimaatverandering. Ik ben dan heel benieuwd hoe ze dit artikel waarderen...
Het is niet alleen dat sommige forumleden misschien niet in klimaatsveranderingen geloven, het is ook op te merken dat verschillende mensen (ik geloof niet weinig) de oordelen die over de wereld gaan niet zien ofwel bagatelliseren. Dat maakt het in feite benauwend.
Waarom DIA? Het gaat er toch om of je dit persoonlijk zo voelt? Wat zou het helpen als veel mensen dit zagen?
Nee dit is geen persoonlijk gevoel. Nu kan men zeggen je bent beïnvloedt door rechtse dominees. Maar deze predikanten zien het ook. En zondag werd nog opgemerkt dat alle profetieën en tekenen die we in Gods Woord lezen al in vervulling gaan. Het is waar: er is nog een belofte voor het oude Bondsvolk. Maar letterlijk is gezegd dat er zulke benauwde tijden aanstaande zijn, zoals er niet geweest zijn sinds er een volk op de aarde was, en zo'n tijd zal er ook nadien niet meer zijn, want dan is de tijd overgegaan in de eeuwigheid. En zo die die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden. Maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

Maar het is voorzegd: Ook in de dagen van Noach geloofden de mensen het niet, en ook Lot was in de ogen van zijn schoonzonen als jokkende. En geloofde men wel de profeten als Jesaja en Jeremia? En is het oordeel (ondanks dat ze het niet geloofden!) niet toch gekomen? Bij de zondvloed lezen we: De Heere sloot achter hem toe. De genadetijd was voorbij. Dat kan elke dag. En daar zouden we rekening mee moeten houden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Al moet ik er wel bij zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld het massaal kappen van grote wouden wereldwijd geen invloed op het klimaat(evenwicht) zou hebben.
De aarde is veel groener geworden in vergelijking met enkele decennia geleden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef: De aarde is veel groener geworden in vergelijking met enkele decennia geleden.
Dat is echt kletskoek. Ik deel de visie van het kabinet over de klimaatwet niet, maar dit is de andere kant op doorgeslagen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Dat is echt kletskoek. Ik deel de visie van het kabinet over de klimaatwet niet, maar dit is de andere kant op doorgeslagen.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in het onderwerp voordat je zomaar wat roept. Je maakt jezelf nogal belachelijk zo. Lees dit bericht maar eens:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... ds-groener
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Dat is echt kletskoek. Ik deel de visie van het kabinet over de klimaatwet niet, maar dit is de andere kant op doorgeslagen.
Misschien moet je je eerst eens verdiepen in het onderwerp voordat je zomaar wat roept. Je maakt jezelf nogal belachelijk zo. Lees dit bericht maar eens:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuw ... ds-groener
Dat doet niets af aan wat ik zeg. Er worden zoveel bomen weggekapt, en zoveel graslanden omgeploegd voor bebouwing. Dit is alleen maar Mark Rutte-terminologie. Daar geloof ik niet zo in.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Al moet ik er wel bij zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld het massaal kappen van grote wouden wereldwijd geen invloed op het klimaat(evenwicht) zou hebben.
De aarde is veel groener geworden in vergelijking met enkele decennia geleden.
Wanneer zij zullen zeggen vrede, en geen gevaar... Ik zeg dat er wel een groot gevaar dreigt. Ik kan het niet anders zien. De Heere is groot van goedertierenheid en zeer lankmoedig, maar er dat blijft niet zo. Eens is er een einde aan.
Er zullen immers ook tekenen zijn in de lucht, het klimaat, en vanwege de hitte zullen de mensen lasteren, maar zich niet bekeren. (Tekenen in de hemel en op de aarde)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Dat doet niets af aan wat ik zeg. Er worden zoveel bomen weggekapt, en zoveel graslanden omgeploegd voor bebouwing. Dit is alleen maar Mark Rutte-terminologie. Daar geloof ik niet zo in.
De wereld is net wat groter dan de wereld die jij kunt waarnemen. Maar goed, iedere gek zijn gebrek. In ieder geval een teken dat we jou niet heel serieus hoeven te nemen aangaande het onderwerp van klimaat.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Al moet ik er wel bij zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat bijvoorbeeld het massaal kappen van grote wouden wereldwijd geen invloed op het klimaat(evenwicht) zou hebben.
De aarde is veel groener geworden in vergelijking met enkele decennia geleden.
En wat bedoel je exact hiermee te zeggen? Want je schrijft dit in reactie op mijn post neem ik aan.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: En wat bedoel je exact hiermee te zeggen? Want je schrijft dit in reactie op mijn post neem ik aan.
Jouw opmerking impliceert dat er groen verdwijnt, terwijl juist blijkt dat de aarde groener wordt.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Klimaatspijbelaars

Bericht door TSD »

Ambtenaar schreef:
TSD schreef: En wat bedoel je exact hiermee te zeggen? Want je schrijft dit in reactie op mijn post neem ik aan.
Jouw opmerking impliceert dat er groen verdwijnt, terwijl juist blijkt dat de aarde groener wordt.
Nee, ik zeg alleen dat ik mezelf niet kan voorstellen dat de massale kap van bossen en wouden die heeft plaatsgevonden geen invloed heeft op het klimaatevenwicht, niet meer en niet minder.

Er hangt in de natuur heel veel met elkaar samen wat evenwicht betreft. Daar is de hoeveelheid bladeren en onderdeel van maar -ik neem aan dat je dat met mij eens bent- dat is zeker niet het enigste of belangrijkste.

Verder is de natuur ongelofelijk complex om voor ons mensen te doorgronden en is heel veel vooral onduidelijk. Grote uitspraken ga ik er als leek niet over doen in elk geval.

Overigens was het verder een interessante link ;)
Plaats reactie